The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خوردن کیوی چه فوایدی برای بدن دارد؟

کیوی گیاهی است از گروه گیاهان گلدار دولپه‌ای در راسته خلنگ‌سانان و رده کیویان. این گیاه بومی جنوب چین است. ولی امروزه در کشورهای مختلف کاشته می شود. کیوی در بیشتر نواحی معتدل رشد می کند و در ایران نیز کیوی در استان گیلان، مازندران و گلستان در حاشیه دریای خزر کشت می‌شود.

 میوه آن تخم مرغی شکل و به اندازه یک تخم‌مرغ بزرگ است و پوست آن قهوه‌ای رنگ و گوشت آن سبز رنگ است. بافت گوشت این میوه نرم و طعم و مزه ایی ترکیبی بین توت فرنگی، موز و آناناس دارد. کیوی سرشار از ویتامین ث است. مقدار پتاسیم آن از نظر وزنی تاحدی کمتر از موز است. همچنین دارای ویتامینA ، ویتامین E ، کلسیم ، آهن و فولیک اسید می باشد.

کیوی چه ارزش غذایی و خواصی دارد؟

کیوی یک ماده غذایی بسیار مفید است، به این معنی که مواد مغذی زیادی دارد اما کالری آن کم است. کیوی فواید بسیاری برای پوست و بافت های بدن دارد و خوردن کیوی فشار خون را کاهش می دهد و از بیماری قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند و به خواب راحت کمک می کند. کیوی به طور متوسط ​​فقط 54 کالری دارد. البته پاپایین موجود در کیوی می تواند برای برخی افراد آلرژی زا باشد.

 یک کیوی متوسط حاوی :

  • کالری - 42
  • پروتئین - 0.8 گرم
  • کل چربی - 0.4 گرم
  • فیبر - 2.1 گرم
  • 64 میلی گرم ویتامین C
  • 3 میلی گرم ویتامین A
  • آهن - 0.2 میلی گرم
  • پتاسیم - 252 میلی گرم
  • فولات - 17 میکروگرم

یک کیوی کوچک یک بسته مواد مغذی حیاتی است که ویتامین E، مس، ویتامین K، کولین، منیزیم و فسفر نیز دارد. ویتامین C که در هر 28 گرم کیوی وجود دارد، از بقیه میوه ها بیشتر است.

 

فواید خوردن کیوی برای بدن

با خوردن انواع میوه ها و سبزیجات، کمتر مبتلا به بیماری های قلبی، دیابت، سرطان و سایر بیماری ها می شوید. مطالعات نشان داده است که با افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی مانند کیوی خطر ابتلا به چاقی و مرگ و میر کاهش می یابد.

1- کیوی برای پوست مفید است

ویتامین C يكي از ويتامين‌هاي محلول در آب است كه بدن ما قادر به ساخت آن نیست و بايد از طريق غذا به مقدار كافي دريافت شود. اين ويتامين براي ساخت پروتئين كلاژن که در تشكيل پوست، استخوان، ديواره رگ‌ها و لثه اهمیت ویژه ای دارد.  

این ویتامین، یک ماده مغذی ضروری و آنتی اکسیدان است و خوردن کیوی شما را از آسیب های ناشی از نور خورشید، آلودگی و دود حفظ می کند، مانع از بروز چین و چروک های پوستی می شود.

2- کیوی کیفیت خواب را بهبود می بخشد

مطالعه ای در مجله آسیای اقیانوسیه تغذیه بالینی منتشر شده است، که بر روی تاثیر کیوی بر کیفیت خواب افراد آزمایشاتی انجام شد، این مطالعه بر روی بزرگسالان مبتلا به مشکلات خواب مورد بررسی قرار گرفت. آنها دریافتند که خوردن کیوی باعث می شود شما خوابی بهتر داشته باشید. کیوی منبع بسیار خوبی از فلاونوئیدها مانند نایسینژین، کوئریتین، روتین، کاتچین، اپیکاتچین است که به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند.

3- کیوی به سلامت قلب و عروق کمک می کند

کیوی دارای فیبر و پتاسیم است که باعث می شود قلب سالمی داشته باشید. اگر شما مصرف پتاسیم خود را بالا ببرید و مصرف سدیم (نمک) را کم کنید، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در بدن شما بسیار کمتر می شود. در یک مطالعه که در مجله Archives of Internal Medicine منتشر شد، افرادی که روزانه 4069 میلی گرم پتاسیم مصرف می کردند، 49 درصد کمتر به بیماری های قلبی ایسکمیک (انسداد عروق کرونر) مبتلا می شوند.

4- کیوی احتمال پوکی استخوان، سنگ کلیه و ... را کاهش می دهد

 با مصرف پتاسیم بیشتر، خطر سکته مغزی کاهش می یابد، و بدن را در برابر از دست دادن توده عضلانی حفظ می کند. همچنین مصرف روزانه پتاسیم، تراکم معدنی استخوان های بدن را حفظ می کند و میزان تشکیل سنگ کلیه کمتر می شود.

5- کیوی و کاهش فشار خون

 میزان پتاسیم بالای موجود در کیوی، فشار خون را کم می کند. گرچه مصرف زیاد سدیم دلیل اصلی فشار خون بالا است. با این حال، مصرف پتاسیم کم نیز یک عامل خطرناک در ابتلا به فشار خون بالا به شمار می رود.

6- کیوی از یبوست جلوگیری می کند

فیبرهای محلول در کیوی بسیار بالاست، به همین دلیل با گنجاندن کیوی در رژیم غذایی، عمل هضم و حرکات روده بهتر انجام می گیرد و در نتیجه امکان بروز یبوست کاهش می یابد. مطالعات متعدد نشان داده اند که کیوی خاصیت ملین داشته و می تواند بعنوان یک مکمل غذایی برای افراد مبتلا به یبوست استفاده شود.

 

مضرات خوردن کیوی

بتا بلوکرها، نوعی از داروهایی که معمولا برای بیماری قلبی تجویز می شوند، می توانند سطح پتاسیم را در خون افزایش دهند. هنگام مصرف بتا بلوکرها، غذاهای پتاسیم بالا مانند موز و کیوی باید در حد اعتدال مصرف شود. مصرف پتاسیم بیش از حد برای کسانی که کلیه آنها عملکرد ضعیفی دارند، مضر است. اگر کلیه شما قادر به حذف پتاسیم بیش از حد از خون نیست، می تواند مشکل آفرین شود.

 

کیوی را به ترکیبات غذایی رژیم خود اضافه کنید:

در اینجا چند راهنمایی مفید برای ترکیب کیوی در رژیم غذایی شما آورده ایم:

  • کیوی را می توانید با آناناس، انبه و توت فرنگی مخلوط کنید و یک کوکتل میوه درست کنید. می توانید برای شیرین تر کردن مخلوط میوه ذکر شده از کمی عسل استفاده کنید.
  • با ترکیب کیوی، اسفناج، سیب و گلابی می توانید یک کیک سبز و یا آبمیوه درست کنید.
  • برش های کیوی را در فریزر بگذارید و آنها را در یک روز گرم به عنوان یک میان وعده یا دسر بخورید.
  • شما می توانید در فصل تابستان یک سالاد سبک از تیکه های کیوی، اسفناج، گردو، توت خشک شده، سیب له شده، پنیر فتا برای خود درست کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- خوردن کیوی در بارداری چه فوایدی دارد؟

2- فواید و تاثیرات جانبی خوردن بادام در دوران بارداری

3- فواید و عوارض خوردن توت فرنگی

4- خوردن تمشک قرمز چه خواص و مضراتی دارد؟

5- خواص و عوارض جانبی خوردن انگور در بارداری