The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا خوردن کرفس در بارداری بی خطر است؟

کرفس یک سبزی متعلق به خانواده چتریان و بومی شمال آفریقا و منطقه مدیترانه است. امروز می‌توانید آن را در سراسر جهان پیدا کنید. معمولا می‌توان از کرفس در سالاد‌ها، سوپ‌ها و برخی غذاهای ملل مختلف استفاده کرد. کرفس همچنین یک میان‌وعده‌ است که بسیاری می‌توانند از آن استفاده کنند، چراکه فاقد چربی است. مواد مغذی موجود در این سبزی برای سلامت شما در دوران بارداری فواید بسیاری دارد.

کرفس یک سبزی محبوب است که بیشتر مردم آن را به سوپ‌ها و سالادهایشان اضافه می‌کنند و ممکن است در دوران بارداری ویار آن را بکنید. اما آیا خوردن آن در دوران بارداری بی خطر است و هیچ عوارض جانبی ندارد؟ یا این‌که در این دوران برای شما مفید است؟ بیایید این را سؤالات را پاسخ بدهیم. در این‌جا درباره اینکه مصرف کرفس در دوران بارداری چقدر بی خطر است و چه فوایدی برای سلامت شما دارد می‌گوییم.

خوردن کرفس در بارداری

مصرف کرفس در دوران بارداری بی خطر است. اما باید پیش از خوردن کرفس آن را خوب بشویید. کرفس نشسته ممکن است حاوی سموم دفع آفات و باکتری‌های زیادی باشد که شما را در دوران بارداری دچار بیماری های خطرناک غذایی، نظیر لیستریا و توکسوپلاسموز می‌کند. پیش از افزودن این سبزی به رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

 

فواید کرفس در بارداری

اگر کرفس را به مقدار متعادل در دوران بارداری مصرف کنید نه تنها ضرری برای شما نخواهد داشت، بلکه فواید بسیار زیادی را نیز برای شما و جنین در راهتان به ارمغان می آورد. در این جا به برخی از فواید خوردن کرفس در بارداری اشاره می کنیم:

1- کرفس به عنوان ادرارآور عمل می‌کند

کرفس منبعی عالی از مواد معدنی پتاسیم و سدیم است که به توازن مناسب مایعات در بدن شما در دوران بارداری کمک می‌کند. این سبزی یک ادرارآور طبیعی است و به دفع آب اضافی کمک می‌کند و از خطر انباشت آب در بدن شما در دوران بارداری جلوگیری بعمل می‌آورد.

2- کرفس فشار خون را تنظیم می‌کند

کرفس حاوی مواد شیمیایی ارگانیک مانند فتالیدهاست که به کاهش هرومون استرس کمک می‌کند، رگ‌های خونی را باز می‌کند، گردش خود را بهبود می‌بخشد و فشار خون را کاهش می‌دهد. از این رو به کاهش خطر تصلب شرایین، سکته و مشکلات قلبی یاری می‌رساند.

3- کرفس کلسترول را کاهش می‌دهد

فتالیدهای موجود در کرفس موجب ترشح صفرا می‌شود که به کم کردن کلسترول در دوران بارداری کمک می‌کند. کلسترول پایین از تجمع پلاک در جداره رگ‌ها جلوگیری خواهد کرد. بنابراین کرفس برای تقویت سلامت قلب شما مفید است. همچنین، فیبر موجود در کرفس کلسترول را در خون شما از بین می‌برد و اجابت مزاج را بهبود می‌بخشد.

4- کرفس باعث سلامت مفاصل می‌شود

خواص ضد التهاب کرفس درد و تورم مفاصل را در دوران بارداری به حداقل می‌رساند. از آن‌جا که کرفس به عنوان یک ادرارآور طبیعی عمل می‌کند، از انباشت کریستال‌های اسید اوریک در اطراف مفاصل جلوگیری می‌کند و ناراحتی و درد آن‌را کاهش می‌دهد. میزان کلسیم بالای موجود در این سبزی به داشتن استخوان‌های قوی و سلامت کمک می‌کند. همچنین بازتولید بافت‌ها در مفاصل ملتهب یاری می‌رساند.

5- کرفس اعصاب را آرام می‌کند

مقدار کلسیم موجود در کرفس به آرام کردن اعصاب شما در دوران بارداری کمک می‌کند و موجب سلامت سیستم عصبی شما خواهد شد.

6- کرفس سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

ویتامین C بالا به بهبود سیستم ایمنی و کاهش خطر سرماخوردگی در دوران بارداری کمک می‌کند. همچنین، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کرفس ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و از شما و جنین‌تان در مقابل بیماری های متعدد محافظت می‌کند.

7- کرفس از سرطان جلوگیری می‌کند

کرفس سرشار از فتالیدها، پلی‌استیلین‌ها و فلاونویدهاست که به جلوگیری از خطر ابتلا به سرطان کمک و مواد سرطان‌زا را سم‌زدایی می‌کند. همچنین، کومارین موجو در کرفس به بهبود کارآمدی گلبول‌های سفید کمک می‌کند و خطر ابتلا به سرطان در دوران بارداری را کاهش می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کرفس رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند و به شکل موثری از سلول‌ها و ارگان‌های شما در مقابل آسیب محافظت می‌کند.

 

عوارض مصرف بیش از حد کرفس در بارداری

با این‌که حساسیت به کرفس چندان شایع نیست، اما کرفس از جمله گروه کوچکی از غذاهاست که در برخی موارد باعث واکنش آلرژیک شدید می‌شود، مشابه حساسیت به بادام زمینی. وقتی کسی که به کرفس حساسیت دارد در معرض روغن آن قرار بگیرد می‌تواند اثرات جانبی مرگباری برایش به همراه داشته باشد. تخم کرفس حاوی بالاترین مقدار آلرژن است که هنگام پخت از بین نمی‌رود، بنابراین کسانی که حساسیت غذایی دارند باید به کلی از کرفس دوری کنند.

امروزه صحبت هایی درمورد این که آیا خوردن کرفس سبب سقط جنین می شود یا خیر مورد بحث است. در این مورد باید به شما بگوییم که مطالعات نشان می دهد که مصرف بیش از اندازه کرفس و آب کرفس می تواند سبب سقط جنین گردد اما هرگز درمورد خوردن یک وعده خورشت کرفس در هفته و یا یک پیاله سالاد حاوی کرفس نباید نگران باشید. زیرا این مقادیر هرگز نمی توانند سبب آسیب به بارداری و سلامت جنین شما شوند. اما توصیه می کنیم که از مصرف مقادیر زیاد کرفس و آب آن، خصوصا در سه ماهه اول بارداری خود داری کنید.

با تمام این خواص، با توجه به شبهاتی که درمورد کرفس وجود دارد مبنی بر این که مصرف مقادیر زیاد آن می تواند سبب سقط جنین و نقص عضو شود، توصیه می کنیم که در خوردن آن اعتدال را رعایت کرده و از مصرف مقاریز زیاد خود داری کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- مصرف سبزیجات در بارداری چه فوایدی دارد؟

2- 3 دلیل خوب برای مصرف سبزیجات در دوران بارداری

3- آیا خوردن انواع فلفل دلمه ای برای زنان باردار مضر است؟

4- خوردن انواع فلفل و غذاهای تند در بارداری مفید است یا مضر؟