The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خوردن گیلاس چه خواصی برای سلامتی و پوست و مو دارد؟

گیلاس ها کوچک، آبدار و بسیار خوشمزه هستند و ما اغلب این میوه را در دسر، کیک، بستنی و کلوچه استفاده می کنیم. گیلاس، میوه مورد علاقه یک آشپز است زیرا می توان آن را در انواع دستور العمل ها استفاده کرد، و ظرف غذا را جذاب تر می کند. استفاده از عصاره گیلاس در نوشیدنی ها و غذاهای فرآوری شده برای افزایش عطر و طعم آن است. گیلاس میوه ای خوشمزه است که سرشار از مواد مغذی زیادی، به ویژه ویتامین C و آنتی اکسیدان است. اگر شما به دنبال یک ترکیب عالی از طعم و مزه و سلامت هستید، گیلاس گزینه بسیار مناسبی است.

10 فایده خوردن گیلاس برای سلامتی

فواید سلامتی گیلاس شامل موارد زیر است.

1- گیلاس درد ناشی از آرتروز را کاهش می دهد

وجود اسید اوریک اضافی در خون می تواند منجر به درد شدید، تورم، حساسیت و التهاب همراه با آرتروز و نقرس شود. دو ترکیب قدرتمند در گیلاس، آنتوسیانین ها و بیوفلاوونوئید ها آنزیم هایی هستند که فرآیند سیکلواکسیژناز را کاهش می دهند، بنابراین از درد ناشی از آرتروز و نقرس و نیز اثرات آرتروز جلوگیری می کنند. و باعث می شوند تا کریستال های اورات را که می توانند در اطراف مفاصل و کلیه تشکیل شوند، حل کنند. براساس تحقیقات انجام شده توسط مرکز تحقیقات تغذیه انسان در دانشگاه کالیفرنیا، بانوانی که 280 گرم گیلاس مصرف می کنند، 15 درصد اسید اوریک کمتری دارند.

2- گیلاس ضد سرطان است

 وجود فلاونوئیدها در گیلاس باعث به وجود آمدن رنگ قرمز می شود و آنتی اکسیدان های قدرتمندی که با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند، به دلیل وجود فلاونوئیدها است. سایانیدین یک فلاونوئید از گروه آنتوسیانین است که مانع رشد سلول های سرطانی خارج از کنترل می شود. آنها همچنین دارای کورستین هستند که به عنوان یکی از قوی ترین عوامل ضد سرطان شناخته می شوند. اسید الاجیک یک فنول طبیعی گیاهی است که خاصیت ضد سرطانی و ضد جهش سلولی دارد. گیلاس همچنین یک ترکیب بسیار قدرتمند به نام الکل پریللی (POH) دارد که در کاهش همه نوع سرطان موثر است. این ترکیبات باعث می شود گیلاس خاصیت ضد سرطانی قابل ملاحظه ای داشته باشد.

3- گیلاس سبب خواب راحت می شود

به دلیل هورمون های نامتعادل، استرس بیش از حد و عادت های ناسالم در دوران بارداری، الگوهای خواب شما کمی تغییر می کند. گیلاس ترش حاوی ملاتونین است. ملاتونین هورمونی است که موجب آرامش خواب می شود. مصرف دو قاشق غذاخوری آب گیلاس ترش قبل از رفتن به رختخواب به عنوان یک مکمل ملاتونین برای خوابی آرام و خوب است.

4- گیلاس برای سلامت قلب مفید است

تحقیقات انجام شده توسط سیستم بهداشتی دانشگاه میشیگان نشان داد که گیلاس مانند برخی از داروها، فواید زیادی برای قلب و عروق دارد. این به این دلیل است که آنتوسیانین هایی که رنگ قرمز را برای گیلاس به وجود می آورد،  PPAR را در بافت های بدن فعال می کند و چربی و گلوکز را تنظیم می کند، بنابراین مصرف گیلاس کلسترول بالا، فشار خون و دیابت را کنترل می کند. رژیم غذایی که در آن از گیلاس استفاده می شود، می تواند خطر کلسترول و التهاب را کاهش دهد.

5- گیلاس سبب کاهش فشار خون می شود.

گیلاس منبع عالی از پتاسیم است که با از بین بردن سدیم بیش از حد در بدن، باعث کاهش فشار خون می شود. یک فنجان گیلاس دارای همان مقدار پتاسیم است که در موز وجود دارد بنابراین می تواند جایگزین خوبی برای موز باشد.

6- خوردن گیلاس به کاهش وزن کمک می کند

گیلاس کالری و چربی کمی دارد و بیشتر آن از آب تشکیل شده است. بنابراین، خوردن گیلاس می تواند به کاهش وزن به خصوص چربی شکم کمک کند. یک فنجان گیلاس دارای کمتر از 100 کالری و 3 گرم فیبر است که می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. آنها همچنین حاوی ویتامین B مانند تیامین، ریبوفلاوین و ویتامین B6 هستند که برای متابولیسم و ​​تبدیل مواد مغذی به انرژی حیاتی هستند. آب زیادی که در گیلاس وجود دارد، سطح انرژی را افزایش می دهد و سوخت و ساز بدن را سرعت می بخشد. بنابراین، گیلاس برای کاهش وزن بسیار مفید است.

7- گیلاس سردرد و میگرن را کاهش می دهد

آنتوسیانین ها و بیوفلاوونویدها موجود در گیلاس به کاهش سردردها و میگرن کمک می کنند و باعث کاهش التهاب در بدن می شوند. اثر این ترکیبات قابل مقایسه با آسپیرین و ایبوپروفن است.

8- خوردن گیلاس به بازیابی عضلات کمک می کند

مصرف یک فنجان گیلاس و یا نصف لیوان از گیلاس ترش و یا یک فنجان آب گیلاس می تواند به شدت التهاب عضلانی و درد بعد از ورزش را کاهش دهد. تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه علم و صنعت ایالات متحده آمریکا گزارش دادند، ورزشکارانی که آب گیلاس را قبل از ورزش های سخت می نوشند، بعد از ورزش درد عضلانی کمتری دارند. تحقیقات دیگری از دانشگاه بانک لندن به این نتیجه رسیدند که بعد از نوشیدن آب گیلاس، 90 درصد از نیروی عضلانی طبیعی خود را در 24 ساعت به دست می آورند. این مزایا باعث می شود گیلاس ترش خواص ضد التهابی استثنایی داشته باشد.

9- گیلاس سبب تقویت قوای جنسی می شود

گیلاس دارای ویتامین های A و C است و می تواند باعث افزایش میل جنسی آقایان و بانوان شود. ویتامین A سطوح تستوسترون و استروژن را افزایش می دهد در حالیکه ویتامین C باعث افزایش اشتها و افزایش حجم اسپرم آقایان می شود.

10- گیلاس مانع از کم خونی می شود

گیلاس سیاه غنی از آهن است و مصرف منظم آن می تواند از کم خونی ناشی از کمبود آهن جلوگیری کند.

 

فواید گیلاس برای پوست و مو

مواد مغذی موجود در گیلاس برای سلامت پوست و موی شما بسیار مفید است. از جمله فواید گیلاس در بهبود وضعیت پوست و مو شامل:

1- گیلاس مانع از پیری پوست می شود

گیلاس حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C و دیگر آنتی اکسیدان ها است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند، بنابراین از نشانه های پیری مثل خطوط پوست، چروک ها و لکه ها جلوگیری می کند. آنها همچنین دارای یک رنگدانه گیاهی به نام آنتوسیانیدین می باشند که باعث می شود آنزیم های مضر پوست شما از بین برود و مانع از چروک شدن و پیر شدن پوست می شود. گیلاس دارای بالاترین سطح آنتی اکسیدانی است که شامل 17 ترکیب آنتی اکسیدانی است.

2- گیلاس مشکلات پوستی شما را درمان می کند

آب گیلاس جایگزین مناسبی برای بیماری های پوستی مانند آکنه، زخم پوستی است. مقدار بالای ویتامین A و خواص ضد باکتری گیلاس باعث می شود سموم از خون خارج شود و باکتری هایی که زیر پوست به دام افتاده اند را از بین می برند.

3- گیلاس پوست را پاکسازی می کند

اگر یک خمیر از گیلاس های پخته را بر روی پوست استفاده کنید، مانند یک تمیز کننده خوب عمل می کند تا پوست شما را صاف و نرم کند.

طیف گسترده ای از مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها در گیلاس باعث می شود که برای پوست و مو شما مفید باشد. تامین مناسب این مواد مغذی به فولیکول های مو کمک می کند تا سلامت خود را حفظ کرده و رشد مو را افزایش دهند.

4- گیلاس مانع از ریزش مو مو موخوره می شود

گیلاس منبع عالی آنتوسیانین ها و بتا کاروتن است که برای سلامتی موها حیاتی است. عصاره گیلاس در مکمل های مختلف و محصولات مراقبت از مو به کار می رود و با مشکلات مو مانند موخوره و ریزش مو مبارزه می کند.

 

مطالعه بیشتر:

1- مزایا و عوارض جانبی خوردن گیلاس در بارداری

2- آیا خوردن گیلاس در دوران بارداری مفید است؟

3- ارزش غذایی و فواید میوه گیلاس

4- خوردن تمشک قرمز چه خواص و مضراتی دارد؟