The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بهترین زمان بارداری بعد از پریودی در بانوان

برای زوجینی که قصد بچه دار شدن و گسترش خانواده را دارند، یکی از مهم ترین چالش ها پیدا کردن زمان بارداری بعد از پریودی است. در واقع پیدا کردن بهترین زمان برای بارداری بعد از پریود به شما کمک خواهد کرد که هرچه سریع تر باردار شده و ماه های متوالی با مشاهده خون ریزی قاعدگی حس ناامیدی را تجربه نکنید.

زمان مناسب بارداری بعد از پریودی

در طول یک سیکل ماهانه توان باروری بانوان در روزهای مختلف متفاوت است. منظور از یک سیکل ماهانه فاصله بین روز شروع خون ریزی در یک دوره تا روز شروع خون ریزی در دوره بعدی است. توجه داشته باشید که اگر معمولا قبل از شروع خون ریزی دچار لکه بینی می شوید، نباید آن را جزء روز های قاعدگی محاسبه کنید. هر سیکل ماهانه شامل یک دوره قاعدگی، یک فاز فولیکولار و یک فاز لوتئال است. دوره قاعدگی همان روزهای خون ریزی است. فاز فولیکولار مدت زمان بین روز پایان خون ریزی تا زمان تخمک گذاری است. فاز لوتئال فاصله بین تخمک گذاری تا روز شروع خون ریزی بعدی است. بر اساس منابع علمی، متفاوت بودن طول چرخه های قاعدگی در افراد مختلف ناشی از تفاوت در  طول دوره قاعدگی و نیز فاز فولیکولار است و در تمام حالات در یک چرخه قاعدگی سالم، طول فاز لوتئال ثابت است. 

 

علائم و نشانه های تخمک گذاری

بدانید که پیدا کردن بهترین زمان برای بارداری بعد از پریودی منوط به پیدا کردن روز تخمک گذاری است. بنابراین برای درک زمان بارداری بعد از پریودی باید بدانید که تخمک گذاری چیست و چه علائمی دارد؟ 

در هر ماه 15 الی 20 تخمک نابالغ از مجموعه موجود در تخمدان اتنخاب شده و تحت تاثیر هورمون FSH هیپوفیز شروع به رشد می کنند. اما تنها یکی از آنها به طور کامل بزرگ شده و تخمک بالغ را تشکیل می دهند. این تخمک بالغ با افزایش ناگهانی هورمون LH در طی فرآیندی به نام تخمک گذاری، دیواره تخمدان را پاره  کرده و خارج می شود. این فرآیند تخمک گذاری نامیده می شود. تخمک خارج شده توسط شرابه های لوله های رحمی گرفته شده و به درون لوله هدایت می شود. این تخمک باید تا 24 ساعت بعد از آزاد سازی بارور شود که اوج توان باروری آن 12 ساعت اول است. یعنی اگر تا 24 ساعت بارور نشود، دیگر امکان بارداری در آن ماه وجود نخواهد داشت و برای تلاش دوباره باید تا دوره بعدی صبر کنید.

انجام تخمک گذاری در بدن زن با نشانه ها و علائمی همراه خواهد بود. این نشانه ها شامل:

1- افزایش دمای پایه بدن

اگر هر روز قبل از بلند شدن از رخت خواب دمای پایه بدنتان را اندازه گیری کرده و آن را یاد داشت کنید، خواهید دید که این دما در روز تخمک گذاری نیم تا یک درجه افزایش می یابد.

2- ترشحات واژن

در حوالی روز های تخمک گذاری ترشحات واژن به شکل رقیق و شفاف در می آیند تا بتوانند اسپرم ها را از دهانه رحم عبود دهند. بنابراین دیدن ترشحات شفاف و رقیق یکی از نشانه های مهم برای پیدا کردن زمان بارداری بعد از پریودی است. بدانید که ترشحات شبیه به سفیده تخم مرغ، نشان دهنده انجام تخمک گذاری است.

3- کیت تخمک گذاری

یکی از ساده ترین راه ها برای پیدا کردن زمان بارداری بعد از پریودی استفاده از کیت تخمک گذاری است. این کیت ها را می توانید از داروخانه تهیه کرده و بعد از اتمام پریود استفاده کنید.  

از طریق روش های ذکر شده، با پیدا کردن زمان بارداری بعد از پریودی می توانید هرچه سریع تر به نتیجه مطلوب برسید.

 

مطالعه بیشتر:

1- نشانه ها و علائم پریود شدن در بانوان چیست؟

2- آیا نتیجه آزمایش بارداری قبل از پریود قابل اعتماد است؟

3- محاسبه بهترین زمان بارداری با تعیین روز تخمک گذاری

 

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید