The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت بروز و روش های درمان درد نوك سينه در شيردهي

بسیاری از مادران در روز های بعد از زایمان و در هنگام شیردهی دچار درد شده و به دنبال درمان درد نوك سينه در شيردهي می شوند که می تواند روند شیردهی صحیح را با اختلال مواجه کند. درمان درد نوك سينه در شيردهي به علت ایجاد کننده این عارضه بستگی دارد که باید با توجه به آن مورد بررسی و درمان قرار بگیرد.

نوك سينه دردناك

یکی از مشکلات رایج در روز های بعد از زایمان مسائل مربوط به سینه ها از جمله درد، تاول، سوزش نوک پستان و ... است که می تواند با ایجاد اختلال در روند شیردهی، سختی های مراقبت از یک نوزاد را دو چندان کند. برای اطلاع از درمان درد نوك سينه در شيردهي و نیز درمان سوزش نوك سينه در شيردهي تا پایان این مطالب با ما همراه باشید.

در روزهای ابتدایی بعد از زایمان کاملا طبیعی است که وقتی نوک سینه شما در درون دهان نوزاد قرار می گیرد کمی احساس درد داشته باشید. با گذشت زمان، اصلاح طرز شیر خوردن نوزاد و ضخیم شدن پوست نوک سینه این درد بهبود پیدا خواهد کرد. اما ادامه پیدا کردن این دردها برای مدت طولانی به این معنی است که جایی از کار اشکال دارد. این اشکال باید پیدا شده و روند های درمان درد نوك سينه در شيردهي انجام شود. برای پیگیری و نیز انجام درمان درد نوك سينه در شيردهي باید ابتدا علت ایجاد کننده این درد پیدا شود.

 

علت درد نوک پستان در شیردهی

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند سبب ایجاد نوك سينه دردناك در طی شیردهی شده و شیر دادن به نوزاد را زجر آور کند. این عوامل به راحتی قابل شناسایی و برطرف شدن هستند. بنابراین برای درمان درد نوك سينه در شيردهي ابتدا باید توجه خود را به علت ایجاد کننده آن معطوف کنید.

1- طرز قرار گرفتن نادرست نوک سینه در دهان نوزاد

علت اصلی درد نوک سینه در طی شیردهی، چفت نشدن صحیح نوک سینه مادر با دهان نوزاد است. این امر می تواند سبب ایجاد سایش، ترک، تاول و ... در نوک سینه مادر شود. برای درمان درد نوك سينه در شيردهي باید آن را طوری در دهان نوزاد قرار دهید که علاوه بر نوک سینه، بیشتر هاله اطراف آن نیز در دهان نوزاد قرار گیرد. بعلاوه نوزاد هنگام مکیدن نباید صدای ملچ و ملوچ داشته باشد، این صداها نشان دهنده قرار گیری نادرت نوک سینه در دهان نوزاد است که خود منجر به بلع مقدار زیادی هوا به همراه شیر خواهد شد. برای حل این مشکل از ماما کمک بگیرید.

2- آسیب ناشی از شیردوش

گرچه شیردوش می تواند در روند شیردهی، ذخیره و نگه داری شیر مادر، بازکردن مجاری شیری بعد از زایمان و ... کمک شایانی کند اما استفاده نادرست از آن ممکن است آسیب فراوانی به نوک پستان زده و سبب دردناک شدن آن شود. برای درمان درد نوك سينه در شيردهي در اثر شیردوش لازم است که از یک ماما درمورد طرز صحیح استفاده از آن کمک بگیرید.

3- برفک دهان نوزاد

عارضه ای به نام برفک در اثر کلونیزه شدن قارچ کاندیدا آلبیکنس در دهان نوزاد ایجاد می گردد. این قارچ می تواند در هنگام شیرخوردن به نوک پستان شما سرایت کرده و سبب بروز درد شود. از دیگر نشانه های ابتلا به این عارضه قرمز شدن نوک پستان، خارش، سوزش و حتی تیر کشیدن آن است. برای درمان درد نوك سينه در شيردهي که در اثر برفک دهان نوزاد ایجاد شده است، باید حتما به متخصص مراجعه کنید. پزشک با کمک درمان های دارویی هم دهان نوزاد و هم نوک سینه شما را درمان خواهد کرد.

4- تاول نوک پستان

اصطکاک ناشی از قرار گیری نادرست نوک پستان در دهان نوزاد می تواند سبب بروز تاول های زرد و یا قرمز رنگ بر روی نوک سینه مادر شود که بسیار دردناک است. این تاول ها ممکن است خونی و یا چرکی باشند. برای درمان درد نوك سينه در شيردهي که در اثر تاول نوک پستان ایجاد شده است توصیه می کنیم به پرشک مراجعه کنید تا اقدامات درمانی لازم صورت گیرد.

5- وازواسپاسم نوک سینه

اگر چند ثانیه بعد از قرار گیری سینه در دهان نوزاد، نوک آن سفید شده و دچار درد شدید می شود، این عارضه وازواسپاسم نام دارد که در اثر انقباض ناگهانی عروق ایجاد میگردد. پزشک علت این عارضه را تشخیص داده و درمان خواهد کرد.

6- حباب شیر

آبدانک شیر در اثر تجمع چند قطره شیر در پشت پوست مرده نوک پستان رخ می دهد که می تواند منجر به برجسته شدن یک نقطه حباب مانند سفید رنگ شود که با درد همراه است. برای درمان درد نوك سينه در شيردهي در اثر حباب شیر، لازم است پزشک برجستگی ایجاد شده را تخلیه کرده و درصورت نیاز محل زخم را درمان کند.

 

مطالعه بیشتر:

1- با ورم پستان بعد از شیر گرفتن کودک چه کنیم؟

2- روش های کاهش درد پستان ها پس از شیر گرفتن نوزاد

3- آموزش نحوه صحیح شیردهی پستانی به نوزاد