The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مراقبت های پس از زایمان سزارین چه اهمیتی دارند

بدن شما بعد از نه ماه بارداری و قرار گرفتن تحت یک عمل جراحی به نام سزارین به شدت تحت فشار قرار گرفته است و نیاز به مراقبت های پس از زایمان سزارین خواهد داشت. مراقبت های بعد سزارین شامل تمامی مواردی است که در بهبود هرچه سریع تر شما، بلند شدن از رخت خواب و پیشگیری از بروز عفونت های بعد از زایمان تاثیر بسزایی می گذارد.

مراقبت هاي بعد از زايمان سزارين چه اهمیتی دارند؟

حتی در زایمان طبیعی، بدن بعد از تحمل درد و زایمان نیاز به زمان دارد تا به بهبودی کامل برسد. سزارین به مراتب دشوارتر بوده و مدت زمان لازم برای بهبودی بعد از سزارین طولانی تر و حدود 6 هفته خواهد بود بعلاوه باتوجه به برش شکم و افزایش احتمال ابتلای مادر به عفونت های پس از زایمان، مراقبت های بعد از زایمان سزارین اهمیت بسیار زیادی دارند. شاید با خود بیندیشید که چگونه باید طی این مدت مراقبت از نوزاد و امورات منزل را بر عهده بگیرید.  بهتر است در انجام کارهای خانه و پخت و پز از دوستان و خانواده کمک بخواهید و بین شیردهی قدری استراحت کنید. مراقبت های بعد عمل سزارین نکات بسیار مهمی هستند که با به کار بستن آنها دوره بهبودی مادر سریع تر سپری خواهد شد.

 نکات مفید برای مراقبت های پس از زایمان سزارین

مدت زمان بهبودی پس از سزارین در بین مادران متفاوت است، شما باید به خودتان فرصت کافی بدهید تا به سلامتی کامل دست پیدا کنید.  حتما پزشک معالج راهکارهایی برای تسریع روند بهبودی به شما پیشنهاد می­کند، ما نیز در اینجا برای درمان سریع و بدون استرس به نکاتی اشاره خواهیم کرد:

  1. مراقبت های پس از زایمان سزارین: داروهایتان را به موقع و مرتب مصرف کنید

پزشک بدون دلیل برای شما دارو تجویز نمی­کند مثلا ممکن است برای تکسین درد استامینوفن (مثل تیلنول) یا مسکن ­های دیگر توصیه شود، بهتر است بدانید هر دارویی که تجویز می­شود، هیچ ضرری برای شیردهی ندارد، پس برای پیشگیری از مشکلات بعدی به موقع و مرتب آنها را مصرف کنید.

  1. مراقبت های پس از زایمان سزارین: به هنگام شیردهی مراقب شکم خود باشید

اگر نوزاد را با شیر مادر تغذیه می­کنید با توجه به روش زایمان سزارین و برش شکم و بخیه های حساس، باید از ناحیه شکم که اکنون در وضعیت حساس­ تری قرار دارد، مراقبت کنید. پوشیدن شکم ­بندهای مخصوص بارداری می­تواند به محافظت بیشتر از شکم کمک کند. فشار نیاوردن به بخیه ها از مهمترین موارد مراقبت بعد سزارین محسوب می شود.

  1. مراقبت های پس از زایمان سزارین: به میزان کافی آب بنوشید و تشنه نمانید

از دیگر موارد مراقبتهای بعد از زایمان سزارین توجه به مصرف مایعات کافی است. در دوران نقاهت پس از عمل، به خصوص اگر نوزاد با شیر مادر تغذیه شود، نوشیدن آب به مقدار کافی برای شما اهمیت بسیاری دارد. نوشیدن آب زیاد به جایگزینی مایعات از دست رفته در بدن و پیشگیری از بروز یبوست کمک می­کند.

اگر تازه سزارین شده­ اید و بعد از جراحی اجابت مزاج نداشتید، تاجایی که می­توانید و برایتان ضرری ندارد، آب بنوشید. آب کافی در بدن از بروز احساس بد یبوست و سفتی روده­ جلوگیری می­کند. 

  1. مراقبت های پس از زایمان سزارین:  رابطه زناشویی ممنوع

این روزها شاید منتظر کمی فراغت و آسایش هستید، اما قبل از اجازه پزشک، رابطه جنسی برای شما ممنوع است، در بسیاری موارد، شروع رابطه زناشویی باید چهار تا شش هفته بعد از زایمان باشد.

 محدودیت های مهم در 

با توجه به نحوه زایمان سزارین و برش شکم، باید از انجام برخی کارها بپرهیزید، شما در مرحله نقاهت به سر می برید پس بلند کردن هر وسیله سنگین تر از نوزاد برای شما ممنوع است، اگر فرزند نوپای دیگری دارید،  از بلند کردن او نیز خودداری کنید.

البته همه می دانیم که امورات سنگین خانه داری به عهده شماست اما پزشک انجام کارهای سنگین خانه را ممنوع کرده است، تا زمانی که به بهبودی کامل نرسیدید، از انجام آنها اجتناب کنید.

اگرچه بلند کردن اجسام سنگین از محدودیت های مهم و جدی پس از سزارین به شمار می ­آید، اما موارد زیر از جمله فعالیت هایی است که ممنوعیت ندارند و در صورت تمایل در انجام آن مختارید:

  • حرکت های ناگهانی که درد زیادی دارد.
  • کشش به سمت بالا که درد و ناراحتی به همراه دارد.

منظور اینکه بدن شما در شرایط سخت و حساسی قرار دارد، شما باید در دوران بهبودی پس از عمل به اندازه کافی استراحت کنید، از انجام کارهای دشوار بپرهیزید و به مراقبت های پس از زایمان سزارین توجه کافی داشته باشید. پزشک تمریناتی را برای بعد از زایمان و مخصوص دوران بهبودی به شما پیشنهاد می­کند، نگران انجام آنها نباشید، این نرمشها ملایم هستند و جنبه درمانی دارند.

 

مطالعه بیشتر:

1- بروز چهار مشکل در زنان با تکرار زایمان سزارین!

2- مراحل سزارین، آمادگی، قبل از عمل، طی جراحی، مرحله ریکاوری

3- آیا بی‌حسی موضعی در سزارین باعث کمردرد میشود؟ تاثیر داروی بی‌هوشی بر شیر مادر؟

4- آیا سزارین با بیهوشی کامل عوارضی برای مادر و نوزاد دارد؟