The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

برای کاهش حالت تهوع در بارداری چه باید کرد؟

اگر باردار شده اید و هیچ نشانه ای از حالت تهوع در حاملگی را نمی بینید بسیار خوشحال باشید زیرا جزء دسته مادران خوش شانس محسوب می شوید. اما درصورتی که دچار تهوع در بارداری شده اید، بازهم جای نگرانی وجود ندارد زیرا در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم برای کاهش حالت تهوع در بارداری چه کنیم؟

علت حالت تهوع در حاملگی

با شروع بارداری بدن مادر دچار تغییرات بسیار زیادی می شود که علت اصلی بیشتر این تغییرات دگرگونی های هورمونی است. در ابتدای بارداری هورمون βhCG از جفت ترشح می شود و خبر خوش بارداری را به اطلاع ارگان ها و اندام های مختلف بدن شما می رساند. در این میان دستگاه گوارش بسیاری از مادران پاسخ متفاوتی به این خبر می دهد و فرد دچار حالت تهوع در حاملگي می شود.

تهوع در بارداری و جنسیت جنین

بسیاری از افراد معتقدند که تهوع مادر در بارداری با جنسیت جنین ارتباط دارد. مثلا می گویند تهوع در بارداری پسر کمتر است. اما لازم به ذکر است هیچ تحقیق علمی ارتباط بین شدت تهوع در بارداری با جنسیت جنین را پشتیبانی نمی کند. به هر حال اگر تهوع ناشی از بارداری شما را آزار می دهد و به دنبال راهکارهایی برای کم شدن حالت تهوع در بارداری می گردید به خواندن این مطلب ادامه دهید.

راههای کاهش حالت تهوع در بارداری

تهوع و استفراغ بارداری می‌تواند در هر زمانی از روز اتفاق بیفتد. ممکن است با یک بوی خاص، غذا، خستگی، قند خون پایین و... ایجاد شود. در زیر توصیه‌هایی برای کنترل آن را می‌خوانید:

  • از مهمترین راهکارهای کم شدن حالت تهوع در دوران بارداری، خوردن وعده‌های بیشتر ولی کوچک‌تر هر دو ساعت یکبار به شما کمک می‌کند تا دستگاه گوارش خود را با غذای زیاد انباشته نکنید.
  • غذاهای با کربوهیدرات بالا بخورید، مانند نان با غلات کامل، سریال‌ها و برنج سبوس دار. غذاهای پروتئینی مانند لوبیا، بنشن، عدس و گوشت بدون چربی نیز تهوع صبحگاهی را کاهش می‌دهد.
  • مدام کراکر (بیسکوئیت بدون شکر) بخورید. صبح که بیدار می‌شوید مقداری کراکر بخورید و نیم ساعت دراز بکشید. کراکرها منبع خوبی از کربوهیدرات هستند.
  • غذاهای هم‌دما با اتاق یا سرد بوی کمتری دارند و به جلوگیری از حالت تهوع کمک می‌کند. علاوه بر این، کاهش غذاهای ادویه‌دار، اسیدی، چرب و سرخ‌کرده به فائق آمدن بر حس تهوع کمک می‌کند.
  • میوه‌هایی مانند موز، کیوی، هندوانه، سیب یا میوه‌های خشک را برای فیبر بیشتر و سبزیجاتی مانند هویج، کرفس، طالبی، لیمو و گل‌کلم بخورید تا از کم‌آبی و یبوست جلوگیری کنید.
  • برای کاهش حالت تهوع در بارداری آب کافی به بدن خود برسانید اما به صورت جرعه جرعه! هر روز حداقل دو لیتر مایعات بنوشید. همراه یا بعد از غذا ننوشید و بین آن‌ها فاصله یک یا دو ساعته بیندازید. این کار به جلوگیری از بازگشت اسید معده و باد کردن کمک می‌کند.
  • نوشیدنی‌های سرد به کاهش حس تهوع کمک می‌کند. همچنین می‌توانید دمنوش، لیموناد، سودا، لیموناد و آب معدنی مصرف کنید. در صورت استفراغ شدید، باید جبران آب غنی‌شده با سدیم و پتاسیم استفاده کنید. این نوشیدنی‌ها مواد معدنی از دست رفته را به بدن شما بازمی‌گرداند.
  • از محرک‌های غیرغذایی مانند ماشین‌سواری، بوی تند عطر و تغییر سریع وضعیت یا محرک‌های خاص بصری دوری کنید.
  • پنجره‌ها را باز بگذارید تا هوا جریان داشته باشد.
  • تا جایی که می‌توانید استراحت کنید.
  • برای کاهش حالت تهوع در بارداری، سریع از رختخواب بلند نشوید. آرام بلند شوید و چند دقیقه پیش از ایستادن روی تخت بنشینید.

 

 

بیشتر بدانید: 

1- تا چه زمانی حالت تهوع در بارداری ادامه دارد؟

2- آیا نداشتن ویار یا حالت تهوع در هفته 8 بارداری طبیعیست؟

3- علت تهوع صبحگاهی در بارداری چیست و چه روش های درمانی دارد؟

4- دلیل نداشتن تهوع در اوایل بارداری چیست؟ آیا خطرناک است؟