The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تفسیر جواب ماموگرافی و جواب ماموگرافی چقدر طول میکشه؟

ماموگرافی نوعی اسکن تصویر برداری برای بررسی بافت درونی پستان ها است که پزشک کمک می کند تا وجود و یا عدم وجود عارضه ای مشکوک در درون بافت پستان را تشخیص داده و درصورت لزوم اقدامات درمانی را آغاز کند. در این مطلب قصد داریم درمورد تفسیر جواب ماموگرافی و این که جواب ماموگرافی چقدر طول میکشه و ... با شما گفت و گو کنیم.

تفسیر جواب آزمایش ماموگرافی

درهنگام خواندن جواب آزمایش ماموگرافی احتمالا با عبارت BI-RADS  مواجه می شوید که بر اساس یک قرارداد بین المللی رتبه بندی شده و عدد خاصی را در مقابل آن درج کرده اند. این یک نوع سیستم ارزیابی است که از 0 تا 6 نمره دهی می شود. نحوه خواندن ماموگرافی به این صورت است که باید معانی این اعداد را بدانید:

نمره 0: به معنای ناکامل بودن نتیجه است و برای تصمیم گیری نهایی به تصاویر بیشتری نیاز است.

نمره 1: یعنی نتیجه ماموگرافی منفی بوده و هیچ چیز مشکوکی در آن مشاهده نشده است.

نمره 2: این نمره نیز در تفسیر جواب ماموگرافی منفی محسوب می شود یعنی هیچ مورد مشکوک بدخیمی در تصاویر وجود ندارد و فقط ممکن است پزشک چند توده یا ضایعه خوش خیم را مشاهده کرده باشد.

نمره 3: یعنی نتیجه ماموگرافی عادی است اما 2 درصد احتمال سرطان وجود دارد و باید در شش ماه آینده مجددا این تست را تکرار کنید تا نتیجه قطعی مشخص گردد.

نمره 4: یعنی که تفسیر جواب ماموگرافی سالم نبوده و 20 تا 35 درصد احتمال سرطان وجود دارد به همین دلیل انجام نمونه برداری ضروری است.

نمره 5: یعنی فرد با احتمال 95 درصد به سرطان مبتلا است و باید نمونه برداری و اقدامات درمانی انجام شود.

نمره 6: فقط زمانی نمره 6 در تفسیر جواب ماموگرافی مطرح می شود که با انجام نمونه برداری تشخیص سرطان قطعی شود.

جواب ماموگرافی چقدر طول میکشد؟

معمولا در انتهای تصویربرداری عکس های تهیه شده به همراه توضیحات درج شده توسط سونولوژیست به شما ارائه می شود که ممکن است در پایان کار و یا با فاصله چند روز تحویلتان گردد اما روش خواندن ماموگرافی و تفسیر نتایج آن بر عهده پزشک متخصص است.

چه کسی در مورد نتایج ماموگرافی توضیح‌‌‌ می‌دهد و چطور‌‌‌ می‌توانم جواب بررسی را دریافت کنیم؟

در طول تصویربرداری ممکن است تکنولوژیست از بیمار بخواهد تا جایگاه خود را تغییر دهد. رایج‌ترین تصاویر ماموگرافی از زاویه بالا به پایین و جانبی است. تمام مراحل برای پستان دوم نیز تکرار‌‌‌ می‌شود. فشرده سازی پستان برای ماموگرافی سه بعدی به منظور کاهش حرکات و بهبود کیفیت تصاویر ضروری است. در طول غربالگری توموسنتزیس پستان، تصاویر سه بعدی از ادغام تصاویر دو بعدی ایجاد‌‌‌ می‌‎شود. برای به دست آمدن تصویری واضح در طول ماموگرافی از حرکت کردن بپرهیزید. برای چند ثانیه نفس خود را حبس کنید. تکنسین دستگاه برای انجام تصویربرداری به پشت دیوار یا اتاق کناری‌‌‌ می‌‎رود. ماموگرافی حدود 30 دقیق طول‌‌‌ می‌‌کشد و زمانی که تصویربرداری به پایان رسید ممکن است از شما خواسته شود تا منتظر نظر رادیولوژیست بمانید. رادیولوژیست‌‌‌، پزشکی است که به طور خاص در حوزه تفسیر معاینات رادیولوژی آموزش دیده است‌‌‌، تصاویر را تجزیه و تحلیل کرده و گزارش امضا شده را به پزشک اصلی ارجاع‌‌‌ می‌دهد تا در مورد نتایج آن با شما صحبت کند. ممکن است توسط مرکز ماموگرافی نیز از نتایج مطلع‌‌‌ می‌شوید.

برای کسب نتیجه دقیق از تفسیر جواب ماموگرافی، گاه نیاز به بررسی‌‌‌‌های تکمیلی یا تکرار بررسی است. در مورد دلیل این موضوع پزشک به شما توضیح‌‌‌ می‌دهد. گاه دلیل آن بررسی مجدد بافت پستان به منظور بررسی هر نوع تغییر احتمالی در طول زمان معینی است. بررسی تکمیلی معمولا بهترین روش برای تشخیص موثر بودن یک روش درمانی یا تشخیص وضعیت ثابت یا متغیر و رو به گسترش بیماری است.

 

https://www.radiologyinfo.org/en/info.cfm?pg=mammo

https://www.healthline.com/health/mammography