The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

لاپاراسکوپی چیست وچه کاربردی داردو برای چه افرادی ممنوع است؟

خوشبختانه امروزه به مدد پیشرفت های شگرف در زمینه علم پزشکی تعداد بسیار زیادی از عارضه های مربوط به حوزه زنان و زایمان به راحتی قابل تشخیص و درمان است. با گذشت زمان و با کمک تکنولوژی جدید، روش های تشخیصی و درمانی تا حد زیادی تسهیل شده است. برای مثال جراحی لاپاراسکوپی این امکان را فراهم کرده تا با ایجاد یک برش بسیار کوچک روی شکم بیمار، بسیاری از مشکلات زنان را بتوان تشخیص داده و برطرف کرد. در این مطلب به شما خواهیم گفت که لاپاراسکوپی چیست و چه کاربردی دارد؟

لاپاراسکوپی چیست؟

لاپاروسکوپی زنان و زایمان روشی است که در آن جراح از یک دوربین (لاپاروسکوپ) برای دیدن داخل شکم (قسمت پایینی شکم) استفاده‌‌‌‌‌‌ می‌‌کند. از این طریق می‌توان رحم، لوله ‌‌‌‎های فالوپ و تخمدان‌ها را بررسی کرد. مشاهده قسمت‌‌‌‎های دیگری از بدن از جمله مثانه و روده هم از این طریق امکان پذیر است.

در کنار بررسی احشای داخلی، جراح به کمک این روش‌‌‌‌‌‌ می‌‌تواند با به کارگیری ابزار‌‌‌‎های ویژه‌ای، در برخی شرایط آزمایشات لازم یا معالجه نیز انجام دهد. بنابراین از این روش برای تشخیص یا درمان برخی بیماری‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ها می‌‌توان استفاده کرد.

عمل لاپاراسکوپی چیست و چه کاربردی دارد؟

از لاپاراسكوپي زنان‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ مي‌توان برای تشخیص علایم و درمان برخی بیماری‌‌‌‎های زنانه استفاده کرد که در اینجا به برخی از آنها اشاره‌‌‌ می‌کنیم:

  • تشخیص و درمان آندومتریوز
  • از بین بردن چسبندگی رحمی که بعد از عفونت‌هایی مانند بیماری التهابی لگن یا آندومتریوز ایجاد می‌شود
  • درمان حاملگی خارج رحمی
  • عقیم سازی یا بستن لوله‌‌‌‌‎های فالوپ برای پیشگیری از بارداری
  • برداشتن کیست تخمدان
  • برداشتن رحم یا هیسترکتومی و برداشتن تخمدان‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ها یا اوفورکتومی
  • درمان فیبروم
  • بررسی احتمال ابتلا به سرطان یا متاستاز بافت سرطانی

جراح طی لاپاروسکوپی نمونه کوچکی از بافت را بپوپسی یا نمونه برداری‌‌‌ می‌کند تا برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال و مشخص شود چه نوع سلول‌هایی در آن وجود دارد و اینکه آیا خوش خیم هستند یا بدخیم و سرطانی. بیوپسی همچنین به تشخیص آندومتریوز کمک‌‌‌ می‌‌کند.

لاپاروسکوپی برای تشخیص علت هرگونه درد شکمی در زنان نیز انجام‌‌‌ می‌شود و در خانم‌هایی که برای بارداری تلاش‌‌‌ می‌کنند اما موفق نیستند هم‌‌‌ می‌تواند روشی برای تشخیص علت ناباروری باشد.

 انجام لاپاراسکوپی برای چه افرادی ممنوع است ؟

انجام لاپاراسکوپی برای تمامی افراد مناسب نیست و در شرایط زیر توصیه نمیشود:

- اضافه وزن بالا

- افراد مسن در سن یائسگی

- سابقه عمل شکمی

- ابتلا به بیماری قلبی ریوی

در این شرایط جراح پیشنهادهای درمانی و تشخیصی دیگری ارائه خواهد داد. بسته به علت علائم به عنوان مثال، اگر اندومتریوز دارید، پزشک ممکن است از دارو‌‌‌‎های ضد درد و درمان هورمونی بجای لاپاراسکوپی استفاده کند.

 قبل از آنکه کاندید انجام لاپاراسکوپی شوید پزشک یک سونوگرافی تجویز‌‌‌ می‌کند که برای تشخیص برخی مشکلات از جمله فیبروئید مفید است. سونوگرافی ممکن است از روی شکم، رحم را بررسی کند. سونوگرافی واژینال نیز از داخل مهبل رحم را بررسی‌‌‌ می‌کند. از ام آر آی نیز ‌‌‌‌‌‌می‌‌توان برای تشخیص شرایطی مانند آندومتریوز استفاده کرد.

 عمل لاپاراتومی چیست؟ 

حال که می دانید لاپاراسکوپی چیست، نوبت به توضیح جراحی لاپاراتومی می رسد. یکی دیگر از جایگزین‌‌‌های لاپاراسکوپی، لاپاراتومی است. در این عمل بجای برشی کوچک، برش بزرگی زیر شکم‌‌‌ می‌خورد تا درمان سریع‌تر انجام شود. این عمل بویژه برای شرایط اورژانسی و زمانی که بیمار خونریزی دارد مفید است. لاپاراتومی برای انجام هیسترکتومی نیز پیشنهاد‌‌‌ می‌شود.

درتوضیح به این سوال که لاپاراسکوپی چیست گفتیم لاپاراسکوپی به دلیل برش کوچکی که در آن ایجاد‌‌‌ می‌شود و بهبودی سریع‌تر پس از جراحی برای برخی زنان انتخاب بهتری است اما باید با پزشک در مورد مزایا و معایب آن صحبت کنید.

https://www.bupa.co.uk/health-information/womens-health/gynaecological-laparoscopy