The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

میوه کاکتوس در بارداری ، آیا خوردن آن مجاز است؟

بارداری بهترین مانی است که می تواند خود و جنینتان را از انواع مغذی موجود در میوه ها بهره مند کنید، باتوجه به فصلی که در آن هستید، بشقاب میان وعده خود را به راحتی با میوه های فصل رنگارنگ کنید. اما درمورد میوه هایی که کمتر درمورد آنها صحبت می شود چطور؟ یکی از این موارد میوه کاکتوس یا Prickly pear است. آیا خوردن میوه کاکتوس در بارداری برای مادر یا جنین مضر است؟ با ما همراه باشید تا به شما بگوییم فواید مصرف میوه کاکتوس در بارداری چیست؟

میوه کاکتوس چیست؟

میوه کاکتوس و یا گلابی خاردار در بالای برگ های پهن کاکتوس نوپال رشد می کند.  این نوع کاکتوس زیر مجموعه های بسیار زیادی دارد اما فقط چند نوع آن میوه می دهند و از میان آنها فقط تعدادی قابل خوردن هستند. طعم آنها شبیعه به هندوانه و آدامس است و علاوه بر مصرف خوراکی خواص درمانی نیز دارد.

آیا مصرف میوه کاکتوس برای مادران باردار مجاز است؟

اگر باردار هستید می توانید با خیال راحت میوه کاکتوس را میل کنید. در حقیقت این میوه برای شما و جنینتان خواص بسیار زیادی دارد که در ادامه به مهترین آنها اشاره می کنیم:

1- تقویت سیستم ایمنی:

در دوران بارداری سیستم ایمنی بدن به مقدار قابل توجهی ضعیف خواهد شد. همین امر سبب می شود که بدن مادر جنین را به عنوان عامل بیگانه شناسایی نکرده و آن را دفع نکند. از طرفی ضعف سیستم ایمنی سبب می شود که به راحتی بیمار شده و طول مدت درمانتان به شدت افزایش پیدا کند. میوه کاکتوس به سبب مقدار بسیار زیادی ویتامین c که دارد می تواند یک سوم از نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین کند. ویتامین C یا آسکوربیک اسید سیستم ایمنی بدن شما را تقویت خواهد کرد.

همچنین ویتامین E موجود در میوه کاکتوس نه تنها در تقویت سیستم ایمنی موثر است بلکه خواص آنتی اکسیدانی نیز دارد.

2- تقویت استخوان و دندان

در دوران بارداری جنین از منابع کلسیم بدن مادر یعنی استخوان ها و دندان ها استفاده کرده و رشد می کند، به همین سبب بهره مندی از منابع کافی کلسیم مانع از آسیب دائمی دندان ها و نیز استخوان هایتان در سالهای بعد از زایمان خواهد شد. میوه کاکتوس غنی از کلسیم است به همین سبب در دوران بارداری و شیردهی می تواند تا حد زیادی نیاز بدن مادر به کلسیم را تامین کند.

3- تقویت دستگاه گوارش

این میوه نیز همانند سایر سبزیجات سرشار از فیبر استو از یبوست بارداری جلوگیری کرده و کارکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

4- کاهش التهاب

در طب سنتی میوه کاکتوس را له کرده و بر روی زخم قرار می دهند. در دوران بارداری قسمت های مختلف بدن مادر همچون لثه ها به شدت مستعد التهاب می شوند، مصرف این میوه می تواند در محدود کردن واکنش التهابی کمک کننده باشد. 

5- کنترل قند بارداری

تحقیقات بسیار زیادی نشان می دهد که میوه کاکتوس در بارداری قند خون را کنترل می کند خصوصا زمانی که در وعده صبحانه مصرف شود.

مطالعه بیشتر:

سلامت استخوان ها در دوران بارداری و شیردهی

علت بروز دیابت بارداری چیست و قند خون نرمال چند است؟

تغذیه مناسب در بارداری و نکاتی که باید دراین دوران رعایت شود

منبع: eat-pregnant