The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان زانو درد در بارداری و آیا میتوان از آن پیشگیری کرد؟

گرچه افزایش وزن در دوران بارداری امری طبیعی محسوب می شود، اما افزایش وزن بی رویه در کنار تغییرات هورمونی همچون افزایش هورمون ریلکسین سبب می شود که مادران باردار دچار برخی عوارض بارداری همچون زانو درد شوند. توجه کنید که عدم درمان زانو درد در بارداری ممکن است منجر به پایداری این درد در ماه ها و حتی سال های بعد از زایمان گردد. به همین سبب در این متن راهکارهای مورد نیاز برای درمان زانو درد در بارداری را برایتان شرح خواهیم داد. 

علت زانو درد در بارداری

وقتی باردار می شوید، تغییرات هورمونی در بدن شما آغاز خواهد شد. این تغییرات بدن شما را برای زایمان آماده می کنند. افزایش هورمون ریلکسین سبب شل شدن مفاصل و رباط ها می شوند تا رحم بزرگ شده در درون شکم جای بگیرد و در هنگام زایمان استخوان ها و مفاصل لگن از هم فاصله گرفته و امکان خروج جنین را فراهم کنند. تمامی این ها در کنار افزایش وزن بارداری، ایستادن و نشستن نادرست، کمبود کلسیم و ... می توانند سبب درد زانو در بارداری شوند. 

چگونه می‌توان درد زانو را در دوران بارداری مدیریت کرد؟

در زیر روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید از طریق آنها درد زانو را در دوران بارداری کاهش دهید:

  • ورزش: یکی از راه های درمان زانو درد در دوران حاملگی ورزش کردن است. ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی ملایم و شنا باعث قوی شدن ماهیچه‌های جلوی ران می‌شود و از زانوهای شما حمایت می‌کنند. همچنین باعث پیشگیری از درد زانو می‌شود.
  • کمی به پاهای خود استراحت دهید: به پاهای خود زیاد فشار نیاورید و هنگامی‌که شروع به اضافه وزن می‌کنید، بیشتر استراحت کنید. این کار باعث کاهش درد زانو می‌شود.
  • کفش مناسب بپوشید: از کفش‌هایی که کفی آن به خوبی از قوس کف پا مراقبت می‌کند استفاده کنید. قوس کفی کفش مانند کمک فنر عمل می‌کند و از درد زانو در دوران بارداری پیشگیری بعمل می‌آورد.
  • اضافه وزن خود را کنترل کنید: سعی کنید وزن خود را ثابت نگه دارید زیرا اضافه وزن سریع برای مفاصل ضرر دارد. به طور میانگین در دوران بارداری می‌توانید بین ۶ تا ۱۱ کیلو وزن اضافه کنید.
  • از زانوبند استفاده کنید: از زانوبندهایی استفاده کنید که دارای یک سوراخ در وسط زانو هستند تا در موقع راه رفتن و دیگر فعالیت‌های فیزیکی راحت باشید. زانوبند از رباط‌ها و تاندون‌های شل شده محافظت می‌کنند و درد زانو را کنترل می‌کنند.
  • استفاده از کمپرس گرم و سرد: یک دوش آب‌گرم بگیرید یا یک پد گرم را روی زانو بگذارید و سپس از کیسه یخ استفاده کنید. این درمان جایگزین باعث کاهش درد و ورم اطراف مفاصل زانو می‌شود.
  • ماساژ درمانی: ماساژ درمانی باعث کاهش دردها و سختی مفاصل زانو می‌شود. همچنین به حرکت زانوها کمک می‌کند.
  • رژیم غذایی خود را ارتقا دهید: یک رژیم غذایی متوازن شامل مواد مغذی ضروری انتخاب کنید. مصرف اسیدهای چرب امگا ۳، کلسیم و ویتامین D را برای کاهش درد و سختی مفاصل افزایش دهید.
  • استراحت کافی: استراحت کافی داشته باشید تا به کاهش درد زانو و مفاصل کمک کند.

 اگر کارهای بالا درجهت درمان زانو درد در بارداری نتیجه نداشت و همچنان درد زانو داشتید باید به پزشک مراجعه کنید تا برای شما درمان مناسب در نظر گرفته شود.

 درمان درد مفاصل در دوران بارداری

بی‌خطرترین داروی بدون نسخه‌ای که پزشک می‌تواند تجویز کند، استامینوفن (پاراستامول) است که دردهای خفیف مفاصل را کاهش می‌دهد. تنها مقدار کمی از این دارو را استفاده کنید یا به همان اندازه که پزشک تجویز کرده است. زیرا مصرف بیش از حد این دارو به کبد آسیب می‌رساند.

از کرم‌ها و پمادهای تسکین دهنده درد که حاوی متیل سالیسیلات است استفاده نکنید زیرا باعث سوزش پوست می‌شود.

 آیا می‌توانید از درد زانو در دوران بارداری پیشگیری کنید؟

نمی‌توانید از درد زانو پیشگیری کنید،‌ مگر اینکه دلیل آن افتادن یا آسیب‌دیدگی زانو باشد. سعی کنید وزن خود را ثابت نگه دارید زیرا افزایش وزن بدن منجر به درد زانو خواهد شد. به بدن خود استراحت کافی دهید تا از دردهای مفاصل در امان باشید. با مشورت پزشک از غذاهایی که سرشار از کلسیم و اسیدهای چرب امگا ۳ است استفاده کنید.

درد زانو یکی از مشکلات فیزیکی شایع دوران بارداری است. دنبال کردن کارهای ساده‌ای که در بالا ذکر شد می‌تواند به جلوگیری از بروز این عارضه کمک کند. اگر این راهکارها نتیجه‌بخش نبود برای درمان زانو درد در بارداری، با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: momjunction

 

بیشتر بدانید:

1- علت پا درد زمان خواب در بارداری چیست؟

2- تقویت ماهیچه ها با 7 تمرین برای پیشگیری از کمر درد

3- چند توصیه برای کاهش ورم مچ پا و دردهای ناحیه کمر و گردن در بارداری

4- آیا درد کشاله ران در بارداری خطرناک است؟