The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عکس جفت جنین انسان و چه موادی از جفت عبور می کنند؟

جفت و بند ناف راه ارتباطی بین مادر و جنین است. مواد غذایی از طریق خون مادر وارد جفت شده و از طریق بند ناف به بدن مادر می رسد، جفت مواد زائد را از بدن جنین وارد خون مادر کرده و به این طریق خون جنین را پاکسازی می کند. در این متن علاوه بر مشاهده عکس جفت جنین انسان، با این عضو موقت بیشتر آشنا خواهید شد.

جفت چیست؟

این عضو بسیار کارآمد، محلی است که مادر و جنین را به یکدیگر مرتبط می‌کند. جفت مواد مغذی و اکسیژن را به جنین درحال رشد می‌رساند، اکسیدکربن و دیگر مواد زائد را برای زدودن جمع‌آوری می‌کند، مصونیت‌های اولیه را برای جنین فراهم کرده و الگوی رشد و نمو را مشخص می‌کند. بعنوان رابط فیزیکی بین جنین و مادر، جفت جائی ست که به معنای واقعی کلمه با جنینتان ارتباط برقرار می‌کنید. در ادامه تصاویر جفت جنین انسان را مشاهده می کنید:

 

 

 

چه موادی از جفت عبور می کنند؟

آنچه تنفس می‌کنید، مواد شیمیایی که در معرض آن قرار می‌گیرید و ساندویچ خیار و پنیری که هم‌اکنون خورده‌اید، بیشتر داروها، هورمون ها و ... از طریق این عضو معجزه‌آسا به جنینتان منتقل می‌شود.

جفت یک وظیفه خطیر دارد و آن نگهداری و حمایت از جنین است. بطور کلی جفت، کارش را به خوبی انجام می‌دهد، خصوصا زمانی‌که با چالش‌هایی معمول بارداری مثل عفونت‌ها و سموم طبیعی مواجه می‌شویم.

ساختار جفت

 بعد از لقاح جنین، تخم بارورشده (که در این زمان بلاستوسیست blastocyst نامیده می‌شود) به انتهای لوله فالوپ رفته و در جستجوی دیواره رحمی وارد رحم می‌شود. این خطرناکترین سفری است که هر انسانی در دوران موجودیتش طی می‌کند، زیرا اگر بلاستوسیست در عرض هفت روز موفق به جایگزینی (کاشت خود) نشود، جدار داخلی رحم پاکسازی شده و حتی متوجه باردار بودن خود نیز نخواهید شد. درصورتی‌که تخمک بارورشده بر دیواره داخلی رحم کاشت شود، جفت شروع به شکل‌گیری می‌کند.

تخمک بارورشده یا بلاستوسیست شامل دو لایه است، توده داخلی و لایه خارجی. توده داخلی سلول، چیزی است که به جنین تبدیل می‌شود؛ لایه خارجی، جفت را تشکیل می‌دهد. سلول‌های لایه خارجی شروع به ساختن پرزهایی می‌کنند که آنها را "chorionic villi" می‌نامند. این پرزها، که مثل صخرههای مرجانی هستند، رگ‌های خونی را از جفت به داخل دیواره اسفنجی رحم هدایت می‌کنند. استخری از خون مادر، پرزها را احاطه کرده است که این  دریاچه خون blood lake نامیده می‌شود. فشار خون شما، خون را با فشار به اطراف پرزها می‌فرستد تا آنها بتوانند آنرا جذب و موادمغذی و پادتن‌ها را برای مصون‌سازی به جنین رسانده و مواد زائد را به جریان خون منتقل کرده تا آنها را از بدنتان خارج کنید. در عکس جفت جنین انسان بند ناف و ساختار گوشتی آن را مشاهده می کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- جفت جنین چیست؟ و چه عملکردی در بارداری دارد؟

2- فواید خوردن جفت پس از زایمان

3- مشکلات جفت جنین چیست و چه نشانه‌ و علائمی دارد؟

4- علت ایجاد نارسایی جفت چیست و چه علائمی دارد؟