The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

استفاده از جرم گیر در بارداری آیا ایمن است؟

برخی از محصولات شوینده ها همانند جرم گیرها و وایتکس حاوی ترکیباتی هستند که می‌تواند احتمال بروز ناهنجاری‌های مادرزادی را افزایش دهد. این موضوع بویژه در مورد برخی محصولات نظیر گازپاک‌کن‌‌ها نیز صدق می‌کند. ترکیبات موجود در این دست محصولات می‌تواند روی جنین اثر منفی گذارد و هرچند هنوز صددرصد این موضوع به اثبات نرسیده است اما استفاده از اصطلاح "ناایمن" برای آنها کاملا درست است. در ادامه این متن نکات مهمی را درمورد استفاده از جرم گیر در بارداری برایتان شرح خواهیم داد.

آیا استفاده از جرم گیر در بارداری ایمن است؟

براساس تحقیقات پژوهشگران وزارت بهداشت آمریکا، فرزندان بانوانی که به دلیل نوع شغل خود در طول روز مدام با شوینده‌‌ها سر و کار دارند مثل سرایدارها یا تمیزکنندگان منازل، بیشتر در معرض نقص‌‌‌های مادرزادی‌اند. این موضوع در مورد دانشمندان و اپراتور‌های تجهیزات پزشکی که در معرض سموم و مواد شیمیایی هستند هم صدق می‌کند.

برای پیشگیری چه کاری می‌توان کرد؟ آنچه مسلم است اینکه نمی‌توان استفاده از جرم گیر در دوران بارداری و مواجهه با سموم محیطی را به صفر رساند اما می‌توان میزان مواجهه را کم کرد. دانستن اینکه کدام مواد سمی هستند و چه جایگزین‌هایی برای آنها وجود دارد می‌تواند به سلامت خانم باردار و جنیش کمک کند.

استفاده از جرم گیر در بارداری، مواردی که ایمن نیستند

در اینجا فهرستی از بهترین و بدترین ترکیبات در مواد شوینده و پاک کننده را گردآوری و دلایلی برای مضر بودن آنها ذکر کرده‌ایم:

- اتر‌های گلیکول: از مصرف مواد پاک کننده حاوی این ترکیب در دوران بارداری خودداری کنید. اتر‌های گلیکول از سمی‌‌‌‌ترین مواد موجود در محصولات پاک کننده خانگی‌اند که با سقط جنین‌‌‌، کاهش قدرت باروری در مردان و نقایص مادرزادی در ارتباط‌اند. این ترکیبات با عناوین بوتوکسی اتانول و متوکسی دی گلیکول در برچسب مواد تشکیل دهنده محصولات درج می‌شوند. بیشتر گازپاک‌کن‌ها حاوی اتر‌های گلیکول هستند.

- فتالات ها:  قرار گرفتن در معرض فتالات‌‌ها در طول بارداری خطر بروز ناهنجاری‌‌‌های دستگاه تولیدمثل را در جنین پسر افزایش می‌دهد. فتالات‌‌ها تقریبا در تمام مواد پاک کننده موجودند اما حتی اگر نام آنها قید نشده باشد و در عوض از اصطلاح "رایحه" استفاده شده باشد یعنی به احتمال زیاد محصول حاوی فتالات است. برای مواجهه کمتر با این دست ترکیبات بهتر است محصولات شویده لباس را قبل از استفاده حتما چک کنید تا حاوی فتالات نباشد. فراموش نکنید لباسی که با این دست ترکیبات شسته می‌شود در رایحه خود این ترکیبات را نگه می‌دارد و خانم باردار در تمام روز مادامی که لباس به تن دارد آن را استنشاق می‌‌کند. نتایج مطالعه‌ای در این رابطه نشان داده است، زنان بارداری که مرتباً از نرم کننده‌‌‌های لباس استفاده‌‌‌ می‌کنند‌‌‌، سطح بالاتری از نوع خاصی از فتالات را در ادرار دارند. در این تحقیق در رابطه با نوع تاثیری که فتالات بر جنین می‌گذارد توضیحی داده نشده است.

- پارابن‌‌ها: در مورد بی ضرر بودن پاربن در مجامع علمی هنوز بحث است. حقیقت امر که سبب نگرانی متخصصان می‌شود این است که پارابن رفتار استروژن را در بدن تقلید می‌کند. مطالعات انجام شده روی حیوانات نشان داده است بوتیل پارابن می‌تواند بر باروری مردان تاثیر منفی بگذارد. پارابن‌‌ها با عناوین متیل پارابن‌‌‌، اتیل پاربن‌‌‌، پروپیلا پاربن‌‌‌، بوتیل پارابن‌‌‌، ایزوبوتیلا پاربن یا ایزوپروپار پاربن در برچسب محصولات ذکر می‌شوند.

چند توصیه درمورد استفاده از جرم گیر در بارداری

  • خودتان محصولات پاک کننده بسازید:

  در این شرایط دیگر نیازی به استفاده از محصولات شیمیایی و گشتن به دنبال نام آنها در برچسب مواد پاک کننده ندارید. تهیه مواد پاک کننده سخت نیست. سرکه و آب را در یک بطری اسپری، مخلوط و از آن برای تمیز کردن پنجره‌‌ها و سطوح استفاده کنید. در صورت نیاز به سفید کننده از جوش شیرین و آب استفاده کنید و از آن در تمیز کردن اجاق‌‌ گاز یا وان و سنگ توالت بهره ببرید. استفاده از این مواد خانگی و طبیعی شاید نیاز به کار یدی بیشتری داشته باشد اما به هر حال سبب تمیزی منزل‌تان می‌شود و خطری هم برای سلامت جنین به دنبال ندارد.

  •  محصولات سازگار با محیط زیست بخرید:

محصولات سازگار با محیط زیست را می‌توانید در برخی سایت‌‌ها یا فروشگاه‌‌ها بیابید اما فراموش نکنید هیچ یک از این محصولات، بدون ترکیبات شیمیایی خطرناک نیستند و تنها میزان درصد به کار رفته در آنها نسبت به باقی محصولات کمتر است.

  •  از پاک کننده های اسپری شونده استفاده نکنید:

نتایج بسیاری از مطالعات نشان داده است قرار گرفتن در معرض این دست محصولات در دوران بارداری احتمال ابتلا به آسم را در نوزاد آینده افزایش‌‌‌ می‌دهد. روی برخی محصولات "اصطلاح "طبیعی قید شده اما در مورد بی خطر بودن آنها مدارکی در دست نیست. از مواد تشکیل دهنده مشکل ساز در این محصولات می‌توان به الکل‌‌‌، آمونیاک‌‌‌، کلر‌‌‌، گلیکول و گلیکول اتیلن‌‌‌، هیدروکسید سدیم (سود سوزآور)‌‌‌، پلیمر‌های آکریلیک و ترپن‌‌ها اشاره کرد. طبق تحقیقات اگر این مواد در هوا اسپری نشوند آسم آور نیستند.

  • از مصرف خوشبو کننده‌های هوا پرهیز کنید:

  همانند اسپری‌‌‌های پاک کننده‌‌‌، قرار گرفتن در معرض خوشبو کننده‌‌‌های هوا در دوران بارداری نیز احتمال ابتلا به آسم و مشکلات تنفسی را بالا می‌برد. از سوی دیگر این محصولات روی برچسب خود عنوان رایحه را دارند که یعنی ممکن است حاوی فتالات باشند. فتالات همانطور که گفته شد ماده‌ای خطرناک است که باید در بارداری تا جای ممکن از آن دور ماند. بجای استفاده از خوشبو کننده‌‌ها سعی کنید با باز کردن پنجره‌‌ها به تهویه هوا کمک کنید. در صورت پخت و پز هود روشن کنید و سطل زباله را هر شب بیرون بگذارید تا فضای آشپزخانه بوی بد نگیرد.

به یاد داشته باشید که با رعایت نکات مهم در زمینه استفاده از جرم گیر در بارداری می توانید به سلامتی بیشتر جنینتان و رشد ایمن تر او کمک بیشتری بکنید بنابراین نکات ذکر شده را جدی بگیرید.

 

بیشتر بدانید:

1- آیا کار منزل در دوران بارداری مجاز است؟

2- نحوه پاک کردن لکه مدفوع از لباس نوزاد

3- پاک کردن لکه شیر مادر از روی لباس

4- کارهای ممنوعه منزل در دوران بارداری