The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پایین بودن جفت در بارداری و عوارض پایین بودن جفت در بارداری

جفت اندامی است که در دوران بارداری غذا، اکسیژن و ... را به بدن جنین می رساند و در حقیقت منبع اصلی حیات جنین محسوب می شود. این عضو به بخش های مختلف رحم مادر می تواند متصل گردد و انواع مختلف جفت فوندال، قدامی، خلفی و ... را بوجود آورد. اگر بیش از اندازه به دهانه رحم نزدیک باشد، مساله پایین بودن جفت در بارداری مطرح می شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت که دلایل پایین بودن جفت در بارداری چیست و عوارض پایین بودن جفت در بارداری شامل چه مواردی خواهد بود.

جفت پایین چیست؟

جفت به بخش های مختلف لایه درونی رحم مادر می تواند متصل گردد. اگر این اتصال در نواحی پایینی رحم و نزدیک به دهانه رحم (نه بر روی آن) برقرار شده باشد، متخصص به شما خواهد گفت که جفت جنین شما پایین است. درنظر داشته باشید که قرار گیری جفت بر روی دهانه رحم، عارضه ای به نام جفت سرراهی ایجاد می کند.

علت پایین بودن جفت در بارداری چیست؟

اگرچه دلیل پائین بودن جفت در بارداری هنوز به درستی مشخص نیست اما این پدیده در مادرانی با سن بالاتر، دارای سابقه سزارین در زایمان های قبلی، مادران سیگاری و آن عده که در داخل رحم زخم (اسکار) دارند، بیشتر مشاهده می شود. چنانچه در بارداری های قبلی سابقه جفت سرراهی وجود داشته باشد، احتمال وقوع مجدد آن در بارداری فعلی نیز بالاتر است. لذا بهتر است پیشاپیش پزشک را در جریان امر قرار دهید.

اگر جفت چقدر پایین باشد، تحت عنوان جفت پایین تلقی خواهد شد؟

در شرایط عادی، اگر در هفته 18 تا 20 بارداری، فاصله جفت و دهانه رحم بیش از 2 سانتی متر باشد، هنگام زایمان جفت را پائین تلقی نمی کنند. اما اگر در هفته 18 تا 20 بارداری فاصله جفت و دهانه رحم کمتر از 2 سانتی متر باشد، تا هنگام تولد همچنان پایین باقی می ماند. شاید نیاز باشد در سه ماهه سوم و قبل از زایمان یک بار دیگر وضعیت جفت چک شود.

اگر جفت خیلی نزدیک به دهانه رحم باشد، چه خواهد شد؟

اگر جفت خیلی نزدیک به دهانه رحم باشد، وضعیت مادر جفت سرراهی تشخیص داده می شود که زایمان زودرس یکی از خطرات آن خواهد بود. اگر جفت زودتر از موعد کنده شود، منجر به خونریزی می شود. جفت سرراهی زایمان طبیعی را نیز با مشکل مواجه خواهد ساخت.

محل قرارگیری جفت نقش بسیار مهمی در زایمان راحت و بی خطر دارد. جفت های پایین یا جفت های سرراهی تنها مواردی هستند که ممکن است در زایمان ایجاد مشکل کنند. از آنجا که علت پایین بودن جفت به درستی مشخص نیست نمی توان مانع از تشکیل آن شد. با اینحال، پزشک با استفاده از سونوگرافی و فراصوت می تواند به جایگاه جفت پی ببرد و اقدامات لازم را انجام دهد.

پایین بودن جفت در بارداری چه فرقی با جفت سرراهی دارد؟

یکی از نشانه های جفت سرراهی، خونریزی واژینال است که به صورت ناگهانی و بدون درد اتفاق می افتد. از سایر نشانه های جفت سررراهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* خونریزی بدون درد

* خونریزی بعد از مقاربت

* خونریزی هایی که کمتر از هفته 20 رخ می دهند.

چنانچه باردار هستید و علائم زیر را دارید، نشانه جفت سرراهی است و باید موضوع را با پزشک در میان بگذارید.

 

بیشتر بدانید:

1- جفت جنین چیست؟ و چه عملکردی در بارداری دارد؟

2- فواید خوردن جفت پس از زایمان

3- مشکلات جفت جنین چیست و چه نشانه‌ و علائمی دارد؟

4- علل بروز جفت سر راهی چیست و چه خطرات و عوارض به همراه دارد؟

 

منبع: parenting.firstcry