The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بعد سقط چی بخوریم چی نخوریم؟

بدون شک سقط جنین مساله ای بسیار ناراحت کننده است. باتوجه به این که تعداد بسیار زیادی از مادرها قصد دارند مدتی بعد از سقط برای بارداری مجدد اقدام کنند، نکته بسیار مهم اهمیت تغذیه بعد از سقط جنین است تا بدن شما خود را بازیابی کرده و مجددا برای بارداری آماده گردد. به همین سبب قصد داریم در این مطلب به شما بگوییم که بعد سقط چی بخوریم چی نخوریم؟

بعد سقط چی بخوریم چی نخوریم

مطمئناً سقط جنین چیزی نیست که به راحتی از آن بگذرید. بعد از سقط، بدن مادر خیلی ضعیف می شود، لذا علاوه بر حمایت عاطفی، به تغذیه جسمی مناسب نیز نیاز دارد. سقط جنین با خونریزی، سرگیجه و در نهایت ضعف عمومی همراه است. تغذیه در این دوره تاثیر فراوانی بر سلامتی شما دارد. برای بهبودی هر چه بیشتر و سریعتر در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد بایدها و نبایدهای غذایی بعد از سقط با هم گفتگو کنیم.

بهترین غذاهایی که بعد از سقط جنین باید خورد:

غذاهای غنی از آهن

از آنجا که سقط جنین با خونریزی شدید همراه می شود، اولین نکته ای که هنگام تغذیه باید رعایت کرد، مصرف غذاهای غنی از آهن است. خونریزی شدید مقدار آهن موجود در بدن را کاهش داده و به کم خونی و علائم مرتبط به آن منجر می گردد. احساس خستگی و ضعف به عنوان علائم شایع بعد از سقط، دلیل دیگری بر لزوم مصرف غذاهای غنی از آهن است. آهن مشتق از هموگلوبین یا آهم هِم به راحتی جذب بدن می شود از این رو بهترین نوع آهنی است که می توان بعد از سقط استفاده کرد. ظاهراً گوشت بهترین منبع آهن هِم (آهن مشتق از هموگلوبین) به شمار می آید اما باید به صورت کاملاً پخته مصرف شود. برای جذب بهتر آهن در بدن حتماً از غذاهای سرشار از ویتامین ث استفاده کنید.

غذاهای نشاط آور

سقط جنین و از دست دادن فرزند قلب هر مادری را به درد می آورد، بر باد رفتن تمام امید ها و آرزوهایی که برای فرزند آینده تان داشتید، ساده نیست. بسیاری از افراد بعد از سقط، افسرده می شوند. اگرچه برخی مادران بلافاصله بعد از سقط به حالت طبیعی باز می گردند ولی شمار زیادی نیز تا مدتها افسرده باقی می مانند. بنابراین برای مقابله با افسردگی مصرف غذاهای سرشار از منیزیم شامل آجیل، لوبیا و شکلات ساده است که به راحتی نیز قابل تهیه هستند، پیشنهاد می شود. این دسته از مواد غذایی علاوه بر اینکه در بهبودی افسردگی مؤثرند، باعث افزایش تولید انرژی بدن، عملکرد عضلات و عصب نیز می شوند و سلول ها را ترمیم می کنند.

غذاهای غنی از کلسیم

ذخایر کلسیم بدن در دوران بارداری به سرعت کاهش می یابد، بنابراین مصرف غذاهای سرشار از کلسیم اهمیت حیاتی دارد. بهترین منابع کلسیم عبارتند از میوه های خشک، لبنیات، شیر، غذاهای دریایی مانند ساردین و ماهی قزل آلا ، سبزیجات برگ سبز تیره و سویا که می توانید در برنامه غذایی خود بگنجانید.

غذاهایی که بعد از سقط جنین باید از آنها پرهیز کنید

تغذیه خوب به معنای منع مصرف غذاهایی است که برای بهبود وضعیت جسمانی شما خوب نیستند.

شیر و گوشت چرب

حتما نمی خواهید التهاب بعد از سقط جنین به درد و ناراحتی بیانجامد. فرآورده های لبنی و گوشت های چرب باعث التهاب می شوند. غذاهایی مانند پنیر، کره، گوشت خوک ، گوشت گاو، شیر پرچرب و گوسفند را به طور کامل کنار بگذارید.

نشاسته های کم فیبر

کربوهیدرات ها انرژی دهنده های بسیار خوبی هستند و حتی از میزان قند بدن مراقبت می کنند. اما نشاسته های کم فیبر و دانه های تصفیه شده اثرات منفی بر بدن دارند و منجر به نوسانات سریع در سطح قند خون می شود. به همین دلیل باید مقدار مصرف نشاسته های کم فیبر مانند رشته فرنگی، انواع نان های سفید نظیر پرتزل، تخم مرغ و برنج را در رژیم غذایی محدود کرد.

شیرینی ها

غذاهای شیرین با شاخص بالای گلوکز نوسانات قند خون ایجاد می کند. بعد از سقط از مصرف نوشیدنی های گازدار و آب نبات اکیداً خودداری کنید.

تنقلات

همه مردم گاهی هله هوله می خورند. اما باید اعتدال را رعایت کرد. بنابراین مراقب باشید بعد از سقط هله هوله جای وعده غذایی اصلی را نگیرد. بدن در این دوره به مواد مغذی نیاز دارد در حالیکه تنقلات فقط دارای کالری بی ارزش هستند و مانع از غذا خوردن و جذب مواد غذایی می شوند. حال که میدانید بعد سقط چی بخوریم چی نخوریم؟ با در پیش گرفتن تغذیه صحیح و سالم بدن خود را برای بارداری مجدد آماده کنید.

 مطالعه بیشتر:

چگونه بعد از سقط جنین به آرامش روحی و روانی برسیم؟

بارداری موفق بعد از سقط جنین با شناخت دلایل و علائم

فاصله بین سقط و بارداری مجدد چقدر باید باشد؟

 منبع: ifmch