The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

فاصله بین سقط و بارداری مجدد چقدر باید باشد؟

فاصله مناسب بین سقط و بارداری بعدی یکی از مهمترین دغدغه های مادرانی است که به تازگی جنین خود را از دست داده اند و می خواهند مجددا برای باردار شدن برنامه ریزی کنند. اگر اخیرا خودتان یا یکی از عزیزانتان سقط را تجربه کرده اید و می خواهید بدانید که فاصله بین سقط و بارداری بعدی چقدر باید باشد، خواندن این متن را به شما توصیه می کنیم.

فاصله بین سقط و بارداری مجدد چقدر باید باشد؟

اکثر پزشکان بعد از سقط جنین توصیه می‌کنند زوجین یکی دو هفته رابطه جنسی را قطع کنند تا احتمال بروز عفونت کاهش یابد. پس از این زمان بهتر است درباره بارداری مجدد با پزشک مشورت کنید. توصیه می شود بین دو بارداری و پس از سقط حداقل 3 ماه فاصله باشد تا بدن تقویت شود و خود را بازیابی کند. نکته مهم این است که زوجین از نظر جسمی و روانی آماده بارداری مجدد باشند. اگر سقط جنین باعث بروز عوارضی در بدن خانم شده یا مسبب آسیب عاطفی بوده بهتر است تا بهبود وضعیت، بارداری مجدد را به تعویق بیاندازید. در این شرایط باید ابتدا از پزشک خود بپرسید آیا برقراری رابطه جنسی ایمن است یا خیر.

معمولا عوارض جدی بعد از سقط چه طبیعی و چه به واسطه جراحی و کورتاژ نادر است. با این حال کورتاژ به نسبت می‌تواند با عوارضی نظیر عفونت، گرفتگی یا چسبندگی دهانه رحم، سوراخ شدن رحم، خونریزی و باقی ماندن باقیمانده جنین در رحم همراه شود. گاهی نیز شاهد واکنش‌های آلرژیک بدن خانم به داروهایی که در طول عمل استفاده می‌‌شود هستیم.

به هر حال اگر به دلایل پزشکی مجبور به سقط جنین شدید، بعد از سقط و قبل از بارداری مجدد با معاینه کامل پزشکی مطمئن شوید که بارداری بعدی بدون مشکل و عارضه خواهد بود.

آیا سقط جنین زمینه‌ساز بروز عوارضی در بارداری‌های بعدی است؟

خیر سقط جنین بر باروری یک خانم یا بارداری‌های بعدی او تاثیر منفی نمی‌گذارد اما روش انجام ان نیز اهمیت دارد. با این حال برخی تحقیقات نشان داده برخی روش‌های سقط جنین می‌تواند احتمال زایمان زودرس یا تولد فرزندی با وزن پایین را افزایش دهد. مطالعه دیگری نیز ثابت کرده زنانی که در سه ماهه نخست بارداری به روش جراحی سقط جنین می‌کنند، احتمال سقط در بارداری بعدی‌شان افزایش می‌‌یابد. به طور کل احتمال خطر سقط مجدد بیشتر به نوع سقط قبلی بستگی دارد که در اینجا به دو روش آن اشاره می‌کنیم:

سقط دارویی:

در این روش با مصرف نوعی قرص در اوایل بارداری سقط جنین انجام می‌شود. اما هیچ تایید علمی مبنی بر اینکه این روش سبب افزایش احتمال سقط جنین در بارداری‌های بعدی می‌شود، وجود ندارد. همچنین سقط به این روش نمی‌تواند احتمال عوارضی نظیر حاملگی خارج رحمی، زایمان پیش از موقع و همچنین تولد نوزاد کم وزن را افزایش دهد.

سقط به روش جراحی:

در این روش، جنین با استفاده از ساکشن برداشته  و در طول عمل از ابزار قاشق مانند تیزی به نام کورت استفاده می‌شود. به این روش سقط دیلاسیون و کورتاژ هم می‌گویند. در موراد نادر و مخصوصا زمانی که چندین بار سقط به روش جراحی انجام شود ، کورتاژ می‌تواند باعث ایجاد زخم در دیواره رحم شود که بارداری را در آینده دشوار می‌کند. همچنین در این شرایط احتمال مرده زایی و سقط جنین بالا می‌رود. نکته مهم دیگر این است که سقط جنین باید در شرایط ضروری و توسط پزشک مجاز و متبحر در مکانی امن و استریل انجام شود. سقط به هر روشی که توسط پزشک مجاز انجام نشود می‌تواند با عوارض فوری یا مشکلات بعدی همراه شده و باروری و سلامت خانم را به خطر اندازد. به همین سبب توصیه می کنیم از انجام سقط به روش های غیر قانونی به شدت اجتناب کنید. اگر از روش های جراحی برای سقط استفاده کرده اید رعایت فاصله بین سقط و بارداری بعدی به مدت حداقل سه ماه ضروری است.

چه مدت بعد از سقط جنین جواب تست بارداری موثق است؟

تست‌های بارداری به دنبال سطح بالایی از هورمونی بنام گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) هستند. هورمون‌های بارداری پس از سقط جنین به سرعت کاهش می‌‌یابند اما بلافاصله به حد طبیعی نمی‌رسند. گاه بین 16 روز تا 2 ماه زمان می‌برد تا سطح هورمون‌ها به پایین‌تر از حدی برسد که قابل تشخیص برای تست‌های بارداری است. در این بازده زمانی اگر تست بارداری خانگی بدهید به احتمال زیاد شما را باردار نشان می‌دهد. اگر گمان می‌کنید باردار شده‌اید و می‌خواهید از این موضوع اطمینان حاصل کنید بهتر است آزمایش خون بدهید یا سونوگرافی کنید.

بعد از سقط جنین امکان بارداری مجدد وجود دارد پس اگر می‌خواهید از بارداری مجدد جلوگیری کنید بلافاصله پس از پایان خونریزی از یک روش کنترل بارداری کمک بگیرید. فراموش نکنید سقط جنین جز در موارد نادر بر توانایی خانم‌ها در باردار شدن مجدد و بارداری سالم تاثیر منفی نمی‌گذارد. به یاد داشته باشید که برای موفقیت در بارداری های بعدی و به دنیا آوردن یک نوزاد سالم فاصله بین سقط و بارداری بعدی تان را حداقل سه ماه درنظر بگیرید.

 

بیشتر بدانید:

1- بارداری موفق بعد از سقط جنین با شناخت دلایل و علائم

2- آشنایی با انواع سقط جنین و علت بروز هر کدام

3- مصرف روزانه آسپرین از سقط جنین مکرر جلوگیری می کند

4- جلوگیری از سقط جنین با شناخت علت سقط جنین

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید