The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چگونه زمان دقیق تخمک گذاری را پیدا کنیم؟

تخمک گذاری به معنای آزاد شدن یک تخمک بالغ از یکی از تخمدان های زنان است که معمولا در نیمه سیکل های ماهانه رخ می دهد. درحقیقت این همان بازه زمانی طلایی برای باردار شدن است. زوجینی که از اهمیت زمان تخمک گذاری برای باردار شدن اطلاع دارند، سوال می کنند که چگونه زمان دقیق تخمک گذاری را پیدا کنیم؟ در این متن راهکارهای کلیدی را برای پیدا کردن زمان تخمک گذاری مطالعه خواهید کرد.

چگونه زمان دقیق تخمک گذاری را پیدا کنیم؟

درحقیقت وقتی می پرسید که چگونه زمان دقیق تخمک گذاری را پیدا کنیم، باید بگوییم روش‌های زیادی برای پیش‌بینی زمان تخمک‌گذاری وجود دارد. در زیر با روش‌هایی جهت آمادگی برای تخمک‌گذاری و پیش‌بینی زمان دقیق آن آشنا می‌شوید:

  • تقویم را بررسی کنید. به مدت چند ماه از یک تقویم قاعدگی استفاده کنید تا بیشتر با طبیعت بدن خود آشنا شوید یا از وسایلی استفاده کنید که به محاسبه زمان تخمک‌گذاری شما کمک می‌کند. اگر قاعدگی منظمی ندارید، باید به نشانه‌های دیگر تخمک‌گذاری دقت بیشتری داشته باشید.
  • به صدای بدن خود گوش دهید. اگر بخشی از آن ۲۰ درصد باشید، بدن در هنگام تخمک‌گذاری با نشانه‌هایی چون درد و گرفتگی‌خفیف زیر شکم (زمان تخمک‌گذاری را هشدار می‌دهد در یک طرف شکم و در ناحیه‌ای که معمولا تخمک‌گذاری انجام می‌شود). این اتفاق به «درد میان دوره» معروف است. گمان می‌رود که این درد ماهانه به خاطر بلوغ و آزادشدن تخمک از تخمدان باشد. توجه کافی به این علائم باعث می‌شود که پیام را دریافت کنید.
  • دمای بدن خود را اندازه‌گیری کنید. دمای پایه بدن که (BBT) نامیده می‌شود توسط دماسنجی مخصوص اندازه‌گیری می‌شود. دمای پایه بدن هنگام صبح بعد از حداقل ۳ تا ۵ ساعت خواب و قبل از بیرون آمدن از تخت یا صحبت کردن و حتی نشستن اندازه‌گیری می‌شود. دمای پایه بدن با نوسان هورمون‌ها در طول دوره قاعدگی تغییر می‌کند. در نیمه اول قبل از تخمک‌گذاری، مقدار هورمون استروژن در بدن غالب است. در نیمه دوم بعد از تخمک‌گذاری، مقدار هورمون پروژسترون افزایش پیدا می‌کند و دمای بدن بالا می‌رود و رحم برای کاشت و بارور شدن تخم آماده می‌شود. به این معنا که دمای بدن در نیمه اول ماه نسبت به نیمه دوم ماه پایین‌تر است. گیج شده‌اید؟ کلام آخر در این مورد این که: دمای پایه بدن در هنگام تخمک‌گذاری به پایین‌ترین دما می‌رسد و زمانی که تخمک‌گذاری انجام می‌شود ناگهان نیم درجه افزایش پیدا می‌کند. به خاطر داشته باشید اندازه‌گیری دمای پایه بدن برای یک ماه نمی‌تواند به پیش‌بینی شما در این زمینه کمک کند. اما شواهدی را پس از تخمک‌گذاری به شما نشان خواهد داد. بعد از چند ماه که این کار را انجام دادید، کمک می‌کند تا به الگویی در چرخه خود برسید و بدانید که روزهای باروری شما در چرخه قاعدگی چه روزی است و چه زمان باید به فکر مقاربت باشید.
  • گردن رحم را بشناسید. تخمک‌گذاری فرآیندی کاملا پنهان نیست و نشانه‌های فیزیکی کاملا مشخصی برای تخمک‌گذاری وجود دارد. از آنجاکه بدن شما احساس می‌کند دچار تغییرات هورمونی شده و زمان آزادشدن تخمک فرا رسیده است، رحم خود را برای ورود سیل اسپرم‌ها آماده می‌کند. یک نشانه قابل پیش‌بینی تخمک‌گذاری، موقعیت قرار گرفتن دهانه رحم است. در شروع دوره قاعدگی که گردن رحم مانند گذرگاهی شبیه به گردن میان واژن و رحم قرار دارد، محکم، بسته و در قسمت پایین قرار دارد. اما هنگامی‌که تخمک‌گذاری آغاز می‌شود، گردن رحم بالا می‌آید، نرم و کمی باز می‌شود تا اسپرم را به سمت مقصد خود هدایت کند. برخی از بانوان به راحتی متوجه این تغییرات می‌شوند و برخی سخت‌تر. گردن رحم خود را هر روز توسط یک یا دو انگشت بررسی کنید و مشاهدات خود را یادداشت کنید. از دیگر نشانه‌هایی که در گردن رحم در هنگام تخمک‌گذاری رخ می‌دهد، تغییرات مخاطی است. مخاط گردن رحم که به شکل ترشحات ظاهر می‌شوند برای راهنمایی اسپرم به سمت تخمک که در اعماق وجود شماست، موثر است. هنگامی‌که دوره قاعدگی به پایان می‌رسد تقریبا انتظار هیچ ترشحی در گردن رحم را نخواهید داشت. با شروع دوره قاعدگی، شاهد مقدار زیادی ترشحات مخاطی خواهید بود که ظاهری سفید یا کدر دارند و بین انگشتان انسجام ندارند. با نزدیک شدن به تخمک‌گذاری، این ترشحات شفاف‌تر و غلیظ‌ تر و شبیه به سفیده تخم مرغ می‌شود و بین انگشتان حالت چسبندگی دارد. این ترشحات سفیده تخم‌مرغی مخاطی گردن رحم یکی از نشانه‌های قریب‌الوقوع تخمک‌گذاری است. پس از تخمک‌گذاری ممکن است دوباره خشک شوید یا ترشحات غلیظ‌ تر داشته باشید.

با در کنار هم قرار دادن موقعیت گردن رحم و دمای پایه بدن در یک جدول واحد،‌ به این نتیجه می‌رسیم که ترشحات مخاطی می‌تواند برای تشخیص روز تخمک‌گذاری بسیار مفید باشد. در مدت زمان کوتاهی قادر خواهید بود زمان تخمک‌گذاری را تشخیص دهید.

  • کیت‌های تشخیصی تخمک‌گذاری تهیه کنید. ساده ترین پاسخ برای این سوال که چگونه زمان دقیق تخمک گذاری را پیدا کنیم، تهیه و استفاده از کیت تخمک گذاری است. اگر نمی‌خواهید درگیر ترشحات مخاطی باشید مجبور به این کار نیستید. بسیاری از بانوان از کیت‌های تشخیص تخمک‌گذاری استفاده می‌کنند که روز تخمک‌گذاری را با توجه به سطح هورمون جسم زرد تخمدان (LH) که قبل از تخمک‌گذاری به اوج خود می‌رسد،‌ ۱۲ تا ۲۴ ساعت قبل تشخیص می‌دهد. کاری که باید انجام دهید این است که روی نوار مخصوص ادار کنید و منتظر بمانید تا نشانگر زمان تخمک‌گذاری را مشخص کند. روش‌ دیگر تست بزاق است که میزان استروژن را هنگامی‌که تخمک‌گذاری نزدیک است، اندازه‌گیری می‌کند. هنگام تخمک‌گذاری، مشاهده بزاق در زیر عدسی چشمی میکروسکوپ، الگویی مانند برگ‌های درخت سرخس یا برفک روی شیشه میکروسکوپ را نشان می‌دهد. همه بانوان دارای «سرخس» خوب نیستند، اما این تست که قابل استفاده مجدد است، می‌تواند ارزان‌‌تر از کیت‌های تشخیصی باشد. همچنین دستگاه‌هایی وجود دارد که میزان نمک‌های (کلرید، سدیم و پتاسیم) را در عرق بدن که در زمان‌های مختلف ماه تغییر می‌کند، اندازه‌گیری می‌گیرد. مقدار یون کلرید در بدن، قبل از استروژن و هورمون جسم زرد تخمدان‌ افزایش می‌یابد. بنابراین این آزمایش در مقایسه با روش‌های استاندارد که به بانو هشدار ۱۲ تا ۲۴ ساعته می‌دهند، هشدار ۴ روزه می‌دهد.

حال که می دانید چگونه زمان دقیق تخمک گذاری را پیدا کنیم، تنها به خاطر داشته باشید: صبر و پافشاری دو کلید موفقیت برای بارداری هستند و هیچ ضمانتی برای اینکه که در زمان تخمک‌گذاری باردار شوید، وجود ندارد. ولی توجه به نشانه‌های رایج تخمک‌گذاری ضرری ندارد و در این میان، روی میز شام شمع بگذارید و به وان آبگرم بروید. آخر هفته رمانتیکی با همسر خود تدارک ببینید تا در شرایط مناسب آماده بچه‌دار شدن شوید.

 

بیشتر بدانید:

1- تخمک گذاری را بیشتر بشناسیم

2- تخمک گذاری چیست و چه نشانه ها و علائمی دارد؟

3- محاسبه زمان تخمک گذاری چه تاثیری بر احتمال بارداری دارد؟

4- درد تخمک گذاری چگونه است و چقدر طول می کشد؟

منبع: whattoexpect

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید