The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ویروس کرونا در نوزادان، شیردهی در مبتلایان به کرونا

اگر باردار هستید و به هر دلیلی به این ویروس همه گیر جهانی مبتلا شده اید، احتمالا نگرانی های بسیار زیادی درمورد عواقب ویروس کرونا در نوزادان دارید و می پرسید که آیا بچم هم با بیماری کرونا به دنیا می آید؟ آیا می توانم با وجود کرونا به نوزادم شیر بدهم و... این مطلب را تا آخر مطالعه کنید تا به پاسخ همه سوالات خود دست یابید.

 آیا ممکن است ویروس به نوزاد منتقل شود؟

درمورد ویروس کرونا در نوزادان، از آن‌جاکه این ویروس جدید است، شواهد اندکی از انتقال این ویروس از طریق مادران مبتلا به نوزاد تازه متولد وجود دارد. تعداد کمی از نوزادان اندکی پس از تولد، مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده‌اند، بنابراین این احتمال وجود دارد که ابتلا به ویروس داخل رحم اتفاق افتاده باشد، اما مشخص نیست ابتلا قبل از تولد یا کمی بعد صورت گرفته است. در هر صورت گروه زایمان احتیاط‌های لازم را برای کنترل انتقال این ویروس انجام می‌دهد و بعد از زایمان نوزاد را به طور دقیق کنترل می‌کنند.

 آیا از نوزاد تست کرونا گرفته می‌شود؟

اگر بعد از به دنیا آمدن نوزاد، مشکوک یا مبتلا به ویروس کرونا هستید، پزشک اطفال بعد از معاینه نوزاد خواهد گفت که نوزاد احتیاج به تست دارد یا خیر.

 در صورتی که مشکوک یا مبتلا به کرونا هستم، آیا می‌توانم در کنار نوزاد باشم و با او تماس پوستی داشته باشم؟

بله اگر این انتخاب شما باشد. در صورتی که نوزاد پس از به دنیا آمدن نیازی به مراقبت‌های ویژه نوزادان نداشته باشد، می‌توانید در کنار او باشید.در برخی از کشورها مادرانی که مشکوک یا مبتلا به کرونا هستند، باید به مدت ۱۴ روز از نوزاد دور بمانند. البته این کار بر تغذیه نوزاد و ارتباط عاطفی با او تاثیر منفی خواهد داشت.

بحث در مورد فواید و مضرات مراقبت از نوزاد باید بین شما، خانواده و پزشک اطفال صورت گیرد. این دستورالعمل‌ها با بیشتر شدن آگاهی ما تغییر خواهد کرد.

 در صورت مشکوک بودن یا ابتلا به ویروس کرونا، آیا می‌توانم به نوزاد شیر بدهم؟

بله. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ویروس می‌تواند از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود. فواید شناخته‌شده شیر مادر برای نوزادان از خطرات احتمالی انتقال ویروس از طریق شیر مادر بسیار بیشتر است، به شرط اینکه نوزاد سالم باشد و نیازی به مراقبت‌های ویژه نوزادان نداشته باشد. پس از زایمان در کنار نوزاد خواهید بود تا در صورت انتخاب شما شیردهی به نوزاد آغاز شود.

باتوجه به نگرانی های موجود درمورد ویروس کرونا در نوزادان، خطر اصلی شیردهی ارتباط نزدیک شما و نوزاد است. برای مثال اگر سرفه یا عطسه کنید ممکن است ذرات آلوده به ویروس باعث درگیر شدن نوزاد به این ویروس شود.

بحث در مورد خطرات و فواید شیردهی باید بین شما و خانواده و تیم زایمان انجام شود. این دستورالعمل‌ها ممکن است با بیشتر شدن آگاهی ما تغییر کند.

راهکارهای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به نوزادان حین شیردهی:

اگر خودتان یا توسط فرد دیگری به نوزاد شیر می‌دهید باید موارد زیر را رعایت کنید:

• قبل از تماس با نوزاد،‌ شیردوش یا بطری و دست‌های خود را به خوبی بشویید.

• هنگام تغذیه نوزاد سرفه و عطسه نکنید.

• در صورت امکان هنگام شیردهی ماسک بزنید.

• به توصیه‌های مربوط به استریل کردن شیردوش پس از هر استفاده دقت کنید.

• از کسی که در امر شیر دادن مهارت دارد بخواهید شیر دوشیده شما را به نوزاد بدهد.

اگر قصد دارید نوزاد را با شیرکمکی یا دوشیده تغذیه کنید، حتما روش‌های استریل کردن وسایل تغذیه نوزاد را رعایت کنید. اگر در بیمارستان هستید و شیر خود را می‌دوشید باید از پمپ شیردوش استفاده کنید.

 بعد از تولد آیا خطر بیشتری برای من یا نوزاد وجود دارد؟

شواهدی وجود ندارد که نشان دهد مادرانی که به تازگی زایمان کرده‌اند و وضعیت مناسبی دارند در معرض خطر بیشتری در مقابل ویروس کرونا و موارد شدید این بیماری قرار داشته باشند. در صورتی که بانو عفونت یا بیماری خاصی نداشته باشد،‌ سیستم ایمنی او پس از وضع حمل طبیعی خواهد بود. با این حال باید رژیم غذایی متعادل داشته باشید و با رعایت فاصله اجتماعی ورزش‌های ملایم انجام دهید.

به نظر نمی رسد کودکان، از جمله نوزادان، در معرض خطر جدی ویروس باشند. با وجود این مثل همیشه رعایت بهداشت، مخصوصا برای افراد ساکن در خانه بسیار مهم است. هرکسی که وارد خانه می‌شود باید اقدامات بهداشتی استاندارد مانند شستشوی دست را انجام دهد و در صورت بروز هرگونه علائمی از ویروس کرونا مراقب نوزاد خود باشید.

تغذیه درست نوزاد و اضافه شدن وزن او اهمیت دارد. در صورت نگرانی با ماما تماس بگیرید. حتی زمانی‌که محدودیت‌‌ها برداشته شود، نسبت به دورهمی‌های بزرگ خانوادگی که برای تولد نوزاد برگزار می‌شود هشدار می‌دهیم، زیرا انتقال ویروس دراجتماعات سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

اگر در دوران همه‌گیری ویروس، نگران سلامت نوزاد هستید حتما از پزشک کمک بگیرید. اگر کودک علائمی چون تب، بی‌حالی، تحریک‌پذیری، اشتهای کم یا هر علامت دیگر نگران‌کننده دیگری دارد‌ با پزشک مشورت کنید. اکنون که همه چیز را درمورد ویروس کرونا در نوزادان می دانید، به جای استرس، با درپیش گرفتن راهکارهای موجود سطح سلامت خانواده را ارتقا دهید.

 

 

بیشتر بدانید:

1- چطور سیستم ایمنی را تقویت کنیم و علت اصلی تغییرات سیستم ایمنی چیست؟

2- ویروس کرونا، نشانه های فرد مبتلا به ویروس کرونا چیست؟

3- کرونا در بارداری و لزوم رعایت بهداشت بیشتر مادران باردار

4- استرس کرونا ویروس را چگونه کنترل کنیم؟

منبع: rcog.org.uk