The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

قبل از واکسن زدن چیکار کنیم؟نکاتی برای آسان کردن واکسیناسیون

اگر چه کسی که واکسن به او تزریق می‌شود نوزاد یا کودک شماست، اما شما باید دو نقش بسیار مهم را ایفا کنید: کم کردن استرس کودک و آرامش دادن به او. مرکز کنترل بیماری‌ها توصیه‌هایی برای آسان‌تر کردن واکسیناسیون برای همه ارائه کرده که در ادامه می‌آید، بنابراین اگر می خواهید بدانید که قبل از واکسن زدن چیکار کنیم؟ تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

قبل از واکسن زدن چیکار کنیم؟

اکثر اطفال در کل از درد وحشتناک سوزن یا حضور در مطب پزشک می‌ترسند که مراجعه به پزشک را برای شما نیز پر استرس می‌کند. در حالی که دیدن ترس و درد کشیدن فرزندتان برای شما سخت است، اما واکسیناسیون یکی از بهترین کارهایی است که شما برای اطمینان از سلامتی و بهداشت او انجام می‌دهید. به همین دلیل جدی گرفتن واکسیناسیون برای فرزندتان ضروری است.

۱- قبل از واکسن زدن چیکار کنیم؟ با آمادگی بروید

قبل از ویزیت با پزشک یا مرکز بهداشتی در مورد واکسن‌های مورد نیاز و زمان آنها برنامه ‌ریزی کنید و هر گونه سوال و نگرانی را از پزشک بپرسید. اگر کودک یا نوزاد خود را برای واکسیناسیون به یک مرکز بهداشتی یا پزشک جدید می‌برید، حتماً سوابق واکسیناسیون را به همراه خود ببرید. این سوابق در هنگام ثبت نام در کودکستان و مهد کودک نیز ضروری است. مورد دیگر که در روز واکسیناسیون بهتر است به یاد داشته باشید، این است که اسباب بازی، پتو یا عروسک پنبه‌ای مورد علاقه کودک را به همراه‌تان ببرید.

۲- قبل از واکسن زدن چیکار کنیم؟ حقیقت را به کودک بگویید

اگر یک کودک نوپا یا پیش دبستانی دارید، با او صادق باشید. توضیح دهید که واکسن چیست و هنگامی که در مطب پزشک است چه چیزی می‌تواند انتظار داشته باشد. به او بگویید که یک یا دو سوزش احساس خواهد کرد و دردی که احساس می‌کند در یک ثانیه به پایان می‌رسد. یک ضربه کوتاه به بازوی او بزنید تا نشان دهید که سرعت یک ثانیه چقدر است. اگر او یک خواهر یا برادر بزرگتر دارد، از او بخواهید تجربه خود را از واکسیناسیون خودش برای او توضیح دهد و بگوید که زیاد هم سخت نبوده. صحبت‌های خود در مورد واکسیناسیون را روز قبل یا صبح روز موعود انجام دهید تا کودک از چند روز قبل دچار اضطراب نشود.

۳- قبل از واکسن زدن چیکار کنیم؟ سوال بپرسید

در مطب پزشک، از پرسیدن سوالاتی مانند زیر خجالت نکشید: در ساعت‌ها و روزهای پس از واکسیناسیون چه علایمی را می‌توان انتظار داشت؟ علائم یک واکنش جدی چیست؟ برای تسکین ناراحتی چه داروی مسکنی را می‌توانم به کودک بدهم؟

۴- قبل از واکسن زدن چیکار کنیم؟ واکسیناسیون را آسان کنید

یاد بگیرید که در هنگام واکسیناسیون کودک‌تان آرامش خود را حفظ کنید. در حالی که با کودک خود حرف می‌زنید یا برایش آواز می‌خوانید، او را نوازش کنید. سعی کنید لبخند بزنید و تماس چشمی با او را حفظ کنید تا به جای سوزن به شما نگاه کند. از عروسک یا کتاب رنگی برای پرت کردن حواس کودک استفاده کنید. اگر کودک شما شیرخوار است در حین یا بلافاصله پس از واکسیناسیون به او شیر دهید تا به آرامش او کمک کنید. تماس پوست به پوست، مکیدن و مزه شیرین شیر شما بهترین مسکن برای کودک است. یک بطری یا پستانک نیز می‌تواند کمک کننده باشد. فقط به یاد داشته باشید که کودکان نشانه‌های عاطفی را از والدینشان می‌گیرند و حتی کوچکترین نوزادان نیز می‌توانند ترس و اضطراب شما را حس کنند. اگر هر بار که سوزن را می‌بینید عصبی می‌شوید، احتمالاً فرزند شما نیز به همان روش واکنش نشان می‌دهد. اگر شما آرام باشید، کودک شما نیز ممکن است آرامش پیدا کند. پس نفس عمیق بکشید! و این روند به سرعت تمام می‌شود.

۵- قبل از واکسن زدن چیکار کنیم؟ کودک خود را به درستی نگه دارید

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، روش نگه داشتن کودکان در هنگام واکسیناسیون را بسته به سن آنها شرح می‌دهد. به طور کلی نگه داشتن کودک به صورت نه خیلی محکم بهترین شکل نگه داشتن است. خیلی شل گرفتن ممکن است باعث فرار کردن از سوزن شود، خیلی محکم گرفتن نیز ممکن است منجر به افزایش اضطراب کودک‌تان شود. برای واکسیناسیون نوزادان، آنها را روی پا و دامان خود نگه دارید، به طوری که یک سمت او جلوی شما قرار گیرد. با یک دست او را روی پای خود نگه دارید. این مرکز همچنین توصیه می‌کند که پاهای فرزندتان را محکم بین ران‌های خود قرار دهید تا او نتواند تکان بخورد.

۶- وضعیت نگه داشتن کودکان بزرگتر

برای کودکان بزرگتر که واکسن آنها روی بازو تزریق می‌شود، مرکز کنترل بیماری‌ها توصیه می‌کند که کودک را یا روی بغل خود بنشانید یا او را مقابل خود قرار دهید. پاهای او را بین ران‌هایتان نگه دارید تا نتواند حرکت ناگهانی داشته باشد و هنگام گرفتن واکسن او را در آغوش بگیرید.

۷- بعد از واکسن زدن چیکار کنیم؟ راحتی بعد از گرفتن واکسن

بهترین راه برای آرامش کودک واکسینه شده یک صدای آرام و نوازشگر است. حمایت و همدلی در اینجا بسیار موثر است. به او بگویید که می‌دانید ترسناک بود و به خاطر عبور از آن به او افتخار می‌کنید. کودک نوپا یا کودک بزرگتر خود را نگه دارید یا نوازش کنید و در صورت تمایل شیرخوار به او شیر بدهید. دو کاری که هرگز پس از واکسیناسیون نباید انجام دهید این است که او را مورد سرزنش و عتاب قرار ندهید. حتی اگر او تمام مدت گریه و بی‌قراری کرده باشد، نگذارید احساس بدی در مورد آن داشته باشد. به او بگویید که با شجاعت عمل کرده است و احتمالاً دفعه بعد حتی شجاع‌تر خواهد بود.

۸- بعد از واکسن زدن چیکار کنیم؟ ناراحتی فرزندتان را به حداقل برسانید

بیشتر کودکان پس از واکسیناسیون واکنش‌های خفیفی، مانند درد در محل تزریق، بثورات پوستی و تب را تجربه می‌کنند. اینها کاملاً طبیعی هستند و باید طی چند روز از بین بروند. شما می‌توانید با قرار دادن یک حوله خنک و مرطوب در محل تزریق و انجام یک دوش آب گرم به کاهش تب کمک کنید و از یک داروی مسکن غیر آسپرین مناسب سن و سال او برای تسکین درد استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که آب کافی به بدن او می‌رسد و در صورت هرگونه نگرانی با پزشک تماس بگیرید. نکته: یک کاسه بستنی معمولاً خیلی به او کمک می‌کند.

حال که خواندید قبل از واکسن زدن چیکار کنیم خواهید دید که کاهش استرس واکسیناسیون کار دشواری نیست. شما و دلبندتان از پس این مرحله بر می آیید چنانچه سایر مادران نیز از این مرحله عبور کرده اند.

 

بیشتر بدانید:

1- چرا باید واکسن بزنیم و اهمیت واکسن زدن چیست؟

2- نابودی 11 بیماری با واکسیناسیون!

3- واکسیناسیون نوزادان؛ وظیفه یا استقبال خطر!

4- آشنایی با انواع واکسن ها و جدول واکسیناسیون کشور ایران

منبع: whattoexpect