The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نگرفتن سینه مادر توسط نوزاد به چه علت است؟

نگرفتن سینه مادر توسط نوزاد موضوعی شایع است و معمولا زمانی رخ می‌دهد که بعد از آنکه نوزادی یاد گرفت چطور با سرشیشه شیر بنوشد مادر سعی می‌کند با پستان به او شیر دهد. برای نوزادان شیر مکیدن از شیشه متفاوت از نحوه مکیدن شیر از سینه مادر است. وقتی نوزادی از شیشه شیر نوشید، مکیدن سینه مادر برایش دشوار می‌شود و درنتیجه نگرفتن سینه مادر توسط نوزاد رخ می دهد. با این وجود این مشکلی نیست که نتوان آن را حل کرد و مادران نباید نگران این موضوع باشند.

نگرفتن سینه مادر توسط نوزاد

در اکثر شیشه‌های شیر، سر شیشه نرم نیست و شیر حتی بدون مک زدن از آن خارج می‌شود. اما برای آنکه شیر از سینه خارج شود باید 40 ماهیچه در دهان شیرخوار به کار بیافتد. بسیاری از نوزادان در ابتدای امر نمی‌توانند شیر کافی بنوشند و دلیل آن این است که مکیدن برایشان دشوار است و نمی‌دانند چطور باید سینه را بمکند اما به مرور شیرخوار با امتحان کردن شیوه صحیح، مکیدن سینه را می‌آموزد و می‌تواند شیر بنوشد.

اگر نوزاد شیشه شیر را به سینه مادر ترجیح دهد چه باید کرد؟

ابتدا باید متوجه این موضوع شد که چرا نوزاد شیشه را به سینه مادر ترجیح می‌دهد و علت نگرفتن سینه مادر توسط نوزاد چیست. بهتر است در این شرایط با متخصص مشورت کرده و به دنبال وضعیت مناسب برای شیردهی باشید. تا زمانی که نوزاد مجدد بتواند سینه را بمکد بهترین راه این است که مادر از شیر خود بدوشد و درون شیشه‌هایی که سر شیشه‌هایی شبیه به مکانیسم نوک سینه مادر دارند بریزد تا هم مطمئن شود که شیرخوار با شیر مادر تغذیه می‌شود و هم با سخت کردن روند شیر نوشیدن از سر شیشه شیرخوار را به سمت سینه خود سوق دهید.

نوزادی که شیر مادر می‌نوشد با سرشیشه مشکل خواهد داشت؟

پاسخ این سوال مشخص نیست. به عقیده برخی متخصصان آشنا کردن شیرخوار با سر شیشه می‌تواند باعث بروز نگرفتن سینه مادر توسط نوزاد شود. در واقع وقتی روشی ساده‌تر به شیرخواری که تاکنون سینه مادر را می‌مکیده است ارائه ‌شود، شیرخوار متوجه می‌شود روش ساده تری هم برای دریافت شیر وجود دارد و سینه مادر را پس می‌زند. این نکته را به خطر داشته باشید که تا زمانی که شیرخوار از سینه مادر شیر بنوشد 24 ساعته سینه‌ها شیر تولید خواهند کرد و اگر شیرخوار تنها از سینه مادر شیر بنوشد سینه ها هرگز احتقان نخواهند کرد.

دلایل نگرفتن سینه مادر توسط نوزاد

نوزادان به طور ذاتی بعد از تولد می‌دانند که چطور باید سینه مادر را در دهان گرفته و مک بزنند اما زمانی که سر شیشه با آنها داده می‌شود چون مکیدن سینه مادر سخت تر است به سمت روش آسانتر تمایل پیدا می‌کنند و این موضوع دلیل نگرفتن سینه مادر توسط نوزاد و بروز اختلال سردرگمی نوک پستان می‌شود. برخی دیگر از متخصصان معتقدند وقتی به نوزاد شیرخوار سرشیشه داده می‌شود نوزاد روش مکیدن سینه مادر را فراموش می‌کند و چون نمی‌تواند مانند سابق از سینه شیر بخورد آن را پس خواهد زد.

علایم سردرگمی نوک پستان

اگر نوزاد یا شیرخوار به سختی سینه را در دهان می‌گیرد و به اندازه کافی شیر نمی‌نوشد ممکن است دچار سردرگمی نوک پستان شده باشد. از برخی علایم این اختلال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- عدم تمایل به گرفتن نوک پستان و نگرفتن سینه مادر توسط نوزاد

- احتقان سینه و عدم تمایل شیرخوار به مکیدن سینه‌ها

- بسته شدن مجاری شیری

- عدم وزن گیری شیرخوار با وجود پر شیر بودن سینه‌های مادر

- بروز گره زبانی در شیرخوار که می‌تواند مکیدن سینه مادر را سخت کند.

چطور می‌توان از بروز سردرگمی نوک پستان پیشگیری کرد؟

این سوالی است که بسیاری از مادران شیرده می‌پرسند. در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم که می‌تواند کمک کننده باشد:

• به اصول اولیه برگردید: شیرخوار را به آغوش بگیرید و نوک سینه را به درستی داخل دهانش گذاشته و ارتباط پوست با پوست برقرار کنید. در این شرایط بعد از گذشت 2 تا 3 جلسه شیردهی نوزاد مجددا نحوه مکیدن سینه مادر را به خاطر خواهد آورد.

• سینه را نرم کنید: اگر سینه‌ها پر از شیر و سفت شده است و شیرخوار برای مکیدن شیر باید تلاش بسیار کند قبل از شیردهی کمی سینه را ماساژ دهید یا مقداری از شیر را بدوشید تا سینه‌ها نرم‌تر و جریان شیر آرام تر شود تا شیرخوار به راحتی شیر بنوشد.

• برنامه ریزی داشته باشید: اجازه دهید شیرخوار خوب گرسنه شود و بعد وقتی انگیزه کافی برای مکیدن شیر دارد او را به سینه نزدیک کنید. هرگز به قدری به شیرخوار گرسنگی ندهید که دچار بی حالی شده و توان کافی برای مکیدن نداشته باشد.

• با سرشیشه به نوزاد شیر ندهید: اگر شیرخوار دچار سردرگمی نوک پستان شده است برای پیشگیری بعد از آنکه او را به سینه مادر عادت دادید مجدد به او سرشیشه ندهید.

تفاوت بین مکیدن شیر از سینه و شیشه

مکیدن شیر از سینه بر نوشیدن شیر از سرشیشه ارجحیت دارد. دلیل آن هم مشخص است. شیر مادر ارزش غذایی بالاتری دارد و همیشه تازه و در دمای مطلوب، آماده برای نوشیدن است اما گاهی احتقان و سایر مشکلات پستان یا کمبود وقت باعث می‌شود سرشیشه جایگزین سینه مادر شود. در این شرایط باز هم نوشیدن شیر مادر از طریق شیشه بر مصرف شیرخشک ارجحیت دارد.

چطور می‌توان مشکل نگرفتن سینه مادر توسط نوزاد را حل کرد؟

اگر سردرگمی نوک پستان مشکلات بسیاری را برای شیرخوار به وجود آورده است حتما به متخصص مراجعه کنید تا این مشکل برطرف شود. متخصص با بررسی مسئله، موضوعی که سبب بروز این سردرگمی شده است را می‌یابد و با آموزش تکنیک درست شیردهی به بهبود اوضاع کمک خواهد کرد.

آیا با وجود سردرگمی نوک پستان باز هم باید به شیرخوار از سینه شیر داد؟

به طور حتم همینطور است و این تنها روش رفع سردرگمی است. در شرایطی که دلیل این سردرگمی مشکلات دهانی نوزاد یا مشکلات سینه مادر باشد باید با متخصص مشورت کرد.

آیا نگرفتن سینه مادر توسط نوزاد روی سلامت نوزاد تاثیر منفی خواهد گذاشت؟

به طور حتم شیر مادر بهترین منبع غذایی شیرخوار است و تا زمانی که به هر شکلی شیرخوار از شیر مادر تغذیه شود مشکلی پیش نخواهد آمد.

 سردرگمی نوک پستان تا زمانی که سرشیشه جایگزین سینه مادر شده باشد مستقیما روی شیرخوار تاثیر منفی نمیگذارد. اما تا جای ممکن باید سعی در رفع آن و بازگرداندن شیرخوار به مکیدن سینه مادر داشته باشید. اگر در این راه ناموفق بودید با متخصص مشورت کنید.

 بیشتر بدانید:

1- علت اصلی نگرفتن سینه (پستان) مادر توسط نوزاد و درمان آن؟

2- نگرفتن سینه مادر توسط نوزاد و راه حل نگرفتن سینه مادر چیست؟

3- نحوه صحیح قرار دادن نوک پستان در دهان نوزاد

4- دلیل شیر خوردن نوزاد از یک سینه، برای حل این مشکل چه کنیم؟

?پرسش و پاسخ های نگرفتن سینه مادر توسط نوزاد

اگر شیرخواری شیشه شیر را به سینه مادر ترجیح می‌دهد چه باید کرد؟

بعد از پیدا کردن علت باید با صبر و حوصله فراوان با او سر و کله بزنید تا مجددا به سینه عادت کند.

میخواهم به نوزادم مجدد شیر خودمو بدم، بهتر نیست بزارم حسابی گرسنه بشه؟

خیر. زیرا در این شرایط نوزاد خسته و کلافه بوده و نه تنها نمی تواند سینه را بمکد بلکه گریه کرده و همکاری نخواهد داشت.

چرا برخی نوزادان شیشه شیر را به سینه مادر ترجیح می دهند؟

در اکثر شیشه‌های شیر، سر شیشه نرم نیست و شیر حتی بدون مک زدن از آن خارج می‌شود. اما برای آنکه شیر از سینه خارج شود باید 40 ماهیچه در دهان شیرخوار به کار بیافتد.

سینم سفت شده و بچم نوک سینه رو نمیگیره چیکار کنم؟

اگر سینه‌ها پر از شیر و سفت شده است و شیرخوار برای مکیدن شیر باید تلاش بسیار کند قبل از شیردهی کمی سینه را ماساژ دهید یا مقداری از شیر را بدوشید تا سینه‌ها نرم‌تر و جریان شیر آرام تر شود تا شیرخوار به راحتی شیر بنوشد.

منبع: parenting.firstcry