The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دلیل شیر خوردن نوزاد از یک سینه، برای حل این مشکل چه کنیم؟

تعداد بسیار زیادی از نوزادان از همان بدو تولد و یا بعد از گذشت چند هفته تا چند ماه فقط از یک سینه شیر می خورند و با مقاومت بسیار زیاد سینه دیگر را پس می زنند. در این مقاله قصد داریم برای شما شرح دهیم که دلیل شیر خوردن نوزاد از یک سینه چیست و برای حل این مشکل چه باید کرد؟

 مانند بیشتر مادران شیرده در سراسر جهان، احتمالا متوجه شده‌اید که یک پستان شما شیر بیشتری از دیگری تولید می‌کند. همچنین ممکن است دریافته باشید که یکی از پستان‌های شما بزرگ‌تر از دیگری است. نگران نشوید. این مسئله عدم تقارن کاملا عادی است و نباید نگران آن باشید.

 علت شیر خوردن نوزاد از یک سینه، 6 دلیل احتمالی

گاهی شیرخواران، خصوصا نوزادان، ممکن است شیر خوردن از یک پستان را بر دیگری ترجیح بدهند. نوزاد شما ممکن است به دلایلی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم مک زدن از یک پستان برایش سخت باشد و آن را پس بزند:

  • تفاوت آناتومیک

شاید دلیل شیر خوردن نوزاد از یک سینه، تفاوت آناتومیکی در سینه های شما باشد. برای مادران طبیعی است که مجاری یک پستان آن‌ها از دیگری فعال‌تر باشد.

به طور معمول پستان سمت چپ مجاری فعال‌تری نسبت به پستان راست دارد. پستانی که نوزاد آن را پس می‌زند ممکن است آماس کرده و نوک آن سخت شده باشد یا این‌که نوک یکی از پستان‌ها به اندازه کافی برآمده نباشد یا شکل متفاوتی داشته باشد و مکیدن شیر را برای نوزاد سخت کند.

  • ترجیح نوزاد

ممکن است نوزاد شما ترجیح بدهد از یک پستان شیر بخورد، زیرا در آن وضعیت احساس راحتی بیشتری می‌کند.این مشکل ممکن است تنها برای مدتی به خاطر عفونت گوش یا واکسیناسیون ادامه داشته باشد. از این رو او ترجیح می‌دهد هنگام شیر خوردن به یک طرف قرار نگیرد. با خوب شدن شیرخوار، این وضعیت نیز به زودی تغییر خواهد کرد.

  • ترجیح مادر

گاهی ممکن است به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه ترجیح بدهید از یک پستان بیشتر به فرزند خود شیر بدهید. دلیلش می‌تواند این باشد که هنگام شیر دادن از یک طرف احساس راحتی بیشتری می‌کنید.

  • جراحت یا جراحی

اگر اخیرا یکی از پستان‌ها یا هر دو را جراحی کرده‌اید، می‌تواند به میزان زیادی بر تولید شیر تاثیر بگذارد. اگر تحت درمان سرطان قرار گرفته‌اید و یکی از پستان‌های شما جراحت دارد، این نیز می‌تواند در تولید شیر موثر باشد.

  • آماس پستان

شاید دلیل شیر خوردن نوزاد از یک سینه احساس ناراحتی به عللی همانند تورم پستان است. اگر پستان‌ شما آماس کرده (دچار تورم شدید شده است)، شیرخوار شما ترجیح می‌دهد از آن پستان شیر نخورد.

دلیل پس زدن این است که ممکن است شیر این پستان مزه متفاوتی داشته باشد. شیر پستان آماس‌کرده شور مزه است، بعلاوه تورم پستان سبب به داخل کشیده شدن نوک آن می شود، به این ترتیب به دهان گرفتن نوک آن پستان برای نوزاد سخت خواهد شد.

  • سختی گردن

اگر شیرخوار شما بصورت مادرزادی دچار سختی گردن است، ممکن است شیر خوردن از یک طرف برایش سخت باشد. در این صورت، ضروری است که به سرعت راه چاره‌ای بیندیشید تا فرزندتان دچار سوء تغذیه نشود.

چطور کاری کنید که شیرخوار از هر دو پستان شما شیر بخورد؟

شیر خوردن نوزاد فقط از یک پستان می تواند پستان‌هایتان نامتعادل کرده و شما را ناراحت کند. برای همین می‌توانید راه‌های ساده‌ای را برای خوردن شیر توسط نوزاد از هر دو پستان امتحان کنید، از جمله موارد زیر:

  • وقتی شیرخوار شما گرسنه است او را تشویق کنید تا از پستانی که کمتر از آن استفاده شده شیر بخورد، چراکه شدت مک زدن به پستان اول می‌تواند شدیدتر باشد.
  • این ترفند را وقتی بیدار می‌شود یا خواب‌آلود و گرسنه است امتحان کنید.
  • وضعیت‌های مختلفی را برای شیر دادن انتخاب کنید و وقتی از پستانی که کمتر ترجیح می‌دهد شیر می‌خورد، او را تکان بدهید تا احساس آرامش بیشتری داشته باشد.
  • گاهی از پستان غیرترجیحی شیر بدهید تا تولید شیر آن را افزایش بدهید.
  • همچنین می‌توانید از پستان غیرترجیحی شیر بدوشید و بعدا به شیرخوار بدهید.
  • وقتی از یک پستان به فرزند خود شیر می‌دهید، طبیعی است که تولید شیر در آن افزایش یابد.
  • وقتی شروع به شیر دادن از یک پستان می‌کنید، می‌توانید شیر پستان دیگر را تخلیه کنید تا از آماس و تورم آن جلوگیری بعمل آورید.

 اگر شیرخوار از پستان دیگر شیر نخورد چه کار باید کرد؟

بعد از توضیح دلیل شیر خوردن نوزاد از یک سینه، نوبت به راه حل های پیشنهادی می رسد. گاهی پیش می‌آید که شیرخوار بدون دلیل از پستان دیگر شیر نخورد. اگر فرزند شما در این دسته قرار می‌گیرد، مطمئن باشید که شیر دادن تنها از یک پستان هیچ ضرری ندارد.

  • مادران بسیاری هستند که به شکلی موفقیت‌آمیزی تنها از یک پستان شیر می‌دهند.
  • نگران عدم تقارن پستان‌هایتان نباشید، چراکه به محض از شیر گرفتن شیرخوار، ظاهر آن‌ها به شکل طبیعی خود بازمی‌گردد.
  • اما به یاد داشته باشید که تداوم این روند علاوه بر ایجاد تورم در پستان، پس از مدتی منجر به عدم تولید شیر در پستان غیرترجیحی خواهد شد این مساله می تواند شما و نوزادتان را مساله کمبود شیر مواجه کند.

امیدوار هستیم که این مقاله شک‌های شما را درباره دلیل شیر خوردن نوزاد از یک سینه برطرف کرده باشد. اگر دچار عارضه پزشکی هستید یا تولید شیر در یکی از پستان‌های شما بسیار کم است، بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.  

 

بیشتر بخوانید:

1- آیا دوشیدن شیر باعث افزایش شیر مادر می شود؟

2- شیر مادر یا شیر خشک

3- مکمل های دوران شیردهی و ویتامینهای ضروری

4- علل کمبود تولید شیر در مادر