The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت دندان ‌قروچه چیست و چه درمانی برای آن وجود دارد؟

اغلب افراد گاهی دندان‌های خود را به هم می‌فشارند و می‌سایند. به بر هم ساییدن دندان‌ها در علم پزشکی دندان ‌قروچه یا بروکسیسم می‌گویند. که معمولا آسیبی نمی‌زند، اما اگر این اتفاق به طور مرتب رخ دهد باعث آسیب به دندان‌ها و دیگر مشکلات دهانی می‌شود. 

چرا دندان قروچه می‌کنیم؟

گرچه علت دندان قروچه می‌تواند استرس و اضطراب باشد ولی اغلب هنگام خواب اتفاق می‌افتد. این عارضه می‌تواند به دلیل قرار نگرفتن صحیح دندان‌ها روی هم،‌ کج بودن دندان‌ها، فقدان یک یا چند دندان یا به دلایل اختلال در خواب مانند وقفه تنفسی باشد. در بیشتر موارد دندان قروچه در خواب رخ می دهد اما برخی افراد در طی روز هم دندان های خود را به هم می سایند.

چگونه می‌توانم متوجه دندان قروچه خود شوم؟

به دلیل اینکه دندان قروچه اغلب در خواب رخ می‌دهد،‌ اغلب مردم از این عارضه بی‌اطلاع هستند. هرچند کرخ بودن، سردردهای مکرر و درد در ناحیه فک بعد از بیدار شدن از خواب، از نشانه‌های واضح دندان قروچه است. بسیاری از مردم از طریق همسر و کسی که در کنار آنها می‌خوابد متوجه دندان قروچه خود می‌شوند.اگر گمان می‌کنید مبتلا به این عارضه هستید حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید. او دهان و فک شما را به منظور یافتن نشانه‌‌هایی از دندان قروچه مانند حساسیت فک و ساییدگی دندان‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد.

چرا دندان قروچه آسیب می‌رساند؟

در برخی موارد، دندان قروچه‌های مزمن باعث شکستگی، لق شدن یا حتی از دست دادن دندان‌ها می‌شود. همچنین دندان قروچه باعث تحلیل رفتن لثه‌ها شده و ممکن است نیاز به بریج (پل دندانی)، روکش، عصب‌کشی، ایمپلنت، پروتزهای متحرک جزئی یا کامل باشد.

نه تنها دندان قروچه‌های مزمن به دندان‌ها آسیب می‌رسانند، بلکه باعث از دست رفتن آنها نیز می‌شود. این عارضه به فک آسیب جدی خواهد زد و حتی ممکن است شکل ظاهری صورت تغییر کند.

برای ترک دندان ‌قروچه چه کارهایی لازم است انجام دهیم؟

دانپزشک برای شما محافظ دندان درست خواهد کرد تا هنگام خواب داخل دهان بگذارید تا از آسیب به دندان‌ها جلوگیری شود.اگر استرس دلیل دندان قروچه شماست می‌توانید از پزشک کمک بخواهید تا سطح استرس خود را کاهش دهید. شرکت در جلسات مشاوره غلبه بر استرس، شروع یک برنامه ورزشی، مشورت با فیزیوتراپ یا تجویز قرص شل‌کننده عضلات ممکن است مفید باشد.اگر اختلال خواب دلیل دندان قروچه باشد، ممکن است درمان آن باعث کاهش یا قطع عادت دندان قروچه شود.

راهکارهای دیگری که برای ترک دندان قروچه پیشنهاد شده شامل موارد زیر است:

• از مصرف غذاها و آشامیدنی‌هایی که کافئین دارند، مانند نوشابه‌ها، شکلات و قهوه دوری کنید.

الکل مصرف نکنید. به نظر می‌رسد پس از مصرف الکل دندان قروچه بیشتر می‌شود.

• از جویدن خودکار، مداد و هرچیزی که خوراکی نیست بپرهیزید. مصرف بیش از حد آدامس باعث می‌شود فک به جویدن بیش از حد عادت کند و احتمال دندان قروچه بالا می‌رود.

• با خود تمرین کنید که دندان‌هایتان را به هم فشار ندهید. اگر در طول روز متوجه شدید که دندان‌ها را به هم فشار می‌دهید و می‌سایید، نوک زبان خود را بین دندان‌ها قرار دهید. این کار باعث استراحت ماهیچه‌های فک می‌شود و به مرور به ترک عادت دندان ‌قروچه کمک خواهد کرد.

• با گذاشتن یک حوله گرم روی گونه‌ها و در کنار لاله گوش، به ماهیچه‌های فک آرامش دهید.

 بیشتر بدانید:

1- آپنه خواب در کودکان چه نشانه هایی دارد؟

2- دندان قروچه کودکان برای چیست و چه درمانی دارد؟

3- با افسانه ها و واقعیت های پوسیدگی دندان آشنا شوید!

4- علت و نشانه های آپنه خواب چیست و چگونه تشخیص داده می شود؟

?پرسش و پاسخ های دندان ‌قروچه یا بروکسیسم

برای ترک عادت دندان قروچه چه کنیم؟

• از مصرف غذاها و آشامیدنی‌هایی که کافئین دارند، مانند نوشابه‌ها، شکلات و قهوه دوری کنید. الکل مصرف نکنید. به نظر می‌رسد پس از مصرف الکل دندان قروچه بیشتر می‌شود، از جویدن خودکار، مداد و هرچیزی که خوراکی نیست بپرهیزید. مصرف بیش از حد آدامس باعث می‌شود فک به جویدن بیش از حد عادت کند و احتمال دندان قروچه بالا می‌رود، با خود تمرین کنید که دندان‌هایتان را به هم فشار ندهید. اگر در طول روز متوجه شدید که دندان‌ها را به هم فشار می‌دهید و می‌سایید، نوک زبان خود را بین دندان‌ها قرار دهید. این کار باعث استراحت ماهیچه‌های فک می‌شود و به مرور به ترک عادت دندان ‌قروچه کمک خواهد کرد، با گذاشتن یک حوله گرم روی گونه‌ها و در کنار لاله گوش، به ماهیچه‌های فک آرامش دهید.

چرا دندان قروچه آسیب می‌رساند؟

در برخی موارد، دندان قروچه‌های مزمن باعث شکستگی، لق شدن یا حتی از دست دادن دندان‌ها می‌شود. همچنین دندان قروچه باعث تحلیل رفتن لثه‌ها شده و ممکن است نیاز به بریج (پل دندانی)، روکش، عصب‌کشی، ایمپلنت، پروتزهای متحرک جزئی یا کامل باشد.

آیا دندان قروچه می تواند سبب شکسته شدن دندان ها شود؟

بله. نه تنها دندان قروچه‌های مزمن به دندان‌ها آسیب می‌رسانند، بلکه باعث از دست رفتن آنها نیز می‌شود. این عارضه به فک آسیب جدی خواهد زد و حتی ممکن است شکل ظاهری صورت تغییر کند.

چرا دندان قروچه می‌کنیم؟

گرچه علت دندان قروچه می‌تواند استرس و اضطراب باشد ولی اغلب هنگام خواب اتفاق می‌افتد. این عارضه می‌تواند به دلیل قرار نگرفتن صحیح دندان‌ها روی هم،‌ کج بودن دندان‌ها، فقدان یک یا چند دندان یا به دلایل اختلال در خواب مانند وقفه تنفسی باشد

منبع: webmd