The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عوامل موثر در رشد قد کودکان چیست؟

داشتن فرزندی که قد بلند و قامت زیبا و متناسبی دارد آرزوی همه والدین است. به همین سبب تعداد زیادی از مادران و پدران درمورد عوامل موثر در رشد قد کودکان سوال می پرسند و می خواهند بدانند که چطور می توان به قد بلند شدن کودکان کمک کرد. در ادامه این مقاله تمامی عوامل موثر در رشد قد کودکان را برای شما شرح داده ایم.

عوامل موثر در رشد قد کودکان چیست؟

اصلی ترین عامل تأثیرگذار بر قد افراد، ساختار ژنتیکی آنهاست. اما عوامل بسیار دیگری از جمله نوع تغذیه، هورمون ها، سطح فعالیت و شرایط پزشکی می توانند در طول رشد، بر قد افراد اثر بگذارند. دانشمندان بر این باورند که ساختار ژنتیکی یا DNA تا 80% تعیین کننده قد فرد است. یعنی به احتمال زیاد افراد بلند قد صاحب فرزندانی با قد بلند خواهند شد. افراد معمولاً تا 18 سالگی رشد می کنند. قبل از آن، طیف وسیعی از عوامل محیطی می تواند بر قد آنها تأثیرگذار باشند.

عوامل موثر در رشد قد کودکان

تغذیه: یک رژیم غذایی کامل می تواند به افزایش حداکثری قد در کودکان کمک کند. نوزادان و کودکان به دلیل تغییراتی که در صفحه رشد استخوان های بلند بازوها و پاها رخ می دهد، به طور مداوم در حال رشد هستند. صفحه رشد استخوان، صفحه ای غضروفی از جنس غضروف شفاف است که مابین دو قسمت اپی‌فیز و دیافیز استخوان‌های بدن قرار دارد و رشد طولی آن‌ها را میسر می‌سازد. وقتی صفحات رشد، استخوان جدیدی می سازند، استخوان های بلند بلندتر شده و قد کودک نیز افزایش می یابد. سریع ترین دوره رشد به 9 ماه اول زندگی یعنی قبل از تولد، باز می گردد، سرعت رشد بعد از تولد کاهش می یابد. یک کودک هشت ساله به طور متوسط 5/5 سانتی متر در سال رشد می کند. نوجوانان سیزده تا نوزده ساله در دوران بلوغ، جهش رشدی دارند. پس از این، صفحات رشد از ایجاد استخوان جدید باز می ایستد و رشد متوقف می شود. توقف رشد از کف دست و کف پا آغاز شده و سپس به بازوها و ساق پاها می رسد. آخرین قسمتی که رشد در آن متوقف می شود، ستون فقرات است. به دلیل فرآیندهای طبیعی پیری، با افزایش سن قد کوتاه تر می شود.

عامل ژنتیک یا DNA: عامل ژنتیک یا DNA عامل اصلی تعیین کننده قد فرد است. دانشمندان بیش از 700 ژن مختلف را شناسایی کرده اند که در تعیین قد دخیل هستند. برخی از این ژنها روی صفحات رشد تأثیر می گذارند و بعضی دیگر در تولید هورمون های رشد موثرند. محدودۀ قد معمولی برای افراد با قومیت های مختلف متفاوت است و این نیز به عامل ژنتیک DNA مربوط می شود. برخی مشکلات ژنتیکی مانند سندرم داون و سندرم مارفان بر قد بزرگسالی فرد نیز تاثیر می گذارند.

هورمون ها: بدن هورمونی ترشح می کند که به صفحات رشد دستور ساخت استخوانهای جدید را می دهد. این هورمونها عبارتند از:

• هورمون های رشد: این هورمونها در غده هیپوفیز ساخته می شوند و مهمترین هورمون دخیل در رشد هستند. برخی مشکلات جسمی میزان ترشح هورمون های رشد را محدود کرده و بر اندازه قد تأثیر می گذارند. به عنوان مثال، کودکان مبتلا به یک بیماری ژنتیکی نادر به نام کمبود هورمون رشد مادرزادی با سرعت بسیار کندتری رشد می کنند.

• هورمونهای تیروئید: هورمونهای ترشح شده از غده تیروئید بر رشد تأثیر می گذارند.

• هورمونهای جنسی: تستوسترون و استروژن برای رشد در دوران بلوغ اهمیت بسیار زیادی دارند.

عوامل موثر در رشد قد کودکان، جنسیت

آقایان نسبت به خانمها قد بلندتری دارند. همچنین طول مدت رشد در آنها بیشتر است. به طور متوسط، یک مرد بالغ 14 سانتی متر بلندتر از یک زن بالغ است. براساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، میانگین قد در آقایان 175.2 سانتی متر در خانمها 161.5 سانتی متر است.

بیشتر بدانید:

1- افزایش قد کودکان به چه عواملی بستگی دارد؟

2- بهترین مواد غذایی برای افزایش قد کودکان چیست؟

3- جهش رشدی هنگام بلوغ و بهترین راه برای افزایش طول قد

4- برای رشد قد کودکان چی خوبه و برای رشد قد کودکان چیکار کنیم؟

?پرسش و پاسخ های عوامل موثر در رشد قد کودکان

ژنتیک تا چه حد بر اندازه نهایی قد کودکان موثر است؟

دانشمندان بر این باورند که ساختار ژنتیکی یا DNA تا 80% تعیین کننده قد فرد است. یعنی به احتمال زیاد افراد بلند قد صاحب فرزندانی با قد بلند خواهند شد

میانگین قد زنان و مردان در ایران چقدر است؟

آقایان نسبت به خانمها قد بلندتری دارند. همچنین طول مدت رشد در آنها بیشتر است. به طور متوسط، یک مرد بالغ 14 سانتی متر بلندتر از یک زن بالغ است.براساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، میانگین قد در آقایان 175.2 سانتی متر در خانمها 161.5 سانتی متر است.

کدام هورمون ها بر رشد قد افراد تاثیر دارد؟

بدن هورمونی ترشح می کند که به صفحات رشد دستور ساخت استخوانهای جدید را می دهد. این هورمون ها شامل هورمون رشد، تیروئید و هورمون های جنسی است.

کودکان تا چه سنی قد می کشند؟

افراد معمولاً تا 18 سالگی رشد می کنند. قبل از آن، طیف وسیعی از عوامل محیطی ازجمله تغذیه، خواب کافی، ورزش کردن و ... می تواند بر قد آنها تأثیر گذار باشند.

منبع: medicalnewstoday