The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

برای بلند شدن قد کودک چه کنیم و راهکارهای افزایش قد کودکان؟

داشتن فرزندانی با قد بلند و قامتی زیبا یکی از خواسته های بیشتر والدین است. به همین دلیل مادران و پدران درمورد راهکارهای افزایش قد کودکان می پرسند و می گویند که برای بلند شدن قد کودک چه کنیم؟ در ادامه این مقاله راهکارهای ساده و موثری را درمورد افزایش قد کودکان برای شما شرح خواهیم داد.

چه عواملی بر قد کودکان موثر است؟

اندازه نهایی قد کودک شما تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی قرار دارد که مهمترین آنها ژنتیک است. مطالعات نشان می دهد که ژنتیک فرد تا 80 درصد قد نهایی او را تعیین می کند. به همین سبب افراد بلند قد احتمال بیشتری دارد که فرزندان بلندی داشته باشند.

ازجمله سایر عوامل موثر بر قد کودکان می توان به تغذیه، هورمون های موثر بر رشد قد شامل هورمون رشد ، هورمون های تیروئید و هورمون های جنسی اشاره کرد. یکی دیگر از عوامل موثر بر رشد قد کودکان جنسیت است همانطور که می دانید میانگین قد در پسران از دختران بیشتر است.

برای بلند شدن قد کودک چه کنیم؟

 احتمالا می خواهید بدانید که چگونه قد را در طول رشد افزایش دهیم، ابتدا باید بگوییم تمامی عوامل موثر بر رشد قد کودکان تحت کنترل ما نیستند. از آنجا که قد تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله ژنتیک قرار دارد که غیرقابل تغییر است، امکان کنترل بسیاری از عوامل موثر بر قد وجود ندارد. اما برخی فاکتورها می توانند رشد را در دوران کودکی و بلوغ افزایش یا کاهش دهند. می توان با انجام اقدامات خاصی در کودکان و نوجوانان در حال رشد، اندازه قد را به بیشترین مقدار ممکن تغییر داد. برخی از این اقدامات عبارتند از:

برای بلند شدن قد کودکان چه کنیم؟ اطمینان از تغذیه مناسب

تغذیه نقش بسیار مهمی در رشد دارد. کودکانی که تغذیه خوبی ندارند از نظر قد کوتاهتر از کودکانی هستند که از تغذیه مناسب برخوردارند. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که کودکان و نوجوانان از رژیم غذایی متنوع و متعادل توأم با میوه جات و سبزیجات زیاد پیروی کنند. به این ترتیب حتما مقدار کافی ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد را دریافت خواهند کرد. مصرف پروتئین و کلسیم برای سلامتی و رشد استخوان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گوشت، مرغ، غذای دریایی، تخم مرغ، حبوبات، آجیل و دانه ها برخی غذاهای سرشار از پروتئین و ماست، شیر، پنیر، کلم بروکلی ، کلم پیچ، سویا، انواع پرتقال، ماهی ساردین و سالمون از جمله غذاهای غنی از کلسیم هستند.

برای بلند شدن قد کودک چه کنیم؟ تغذیه مناسب در دوران بارداری

برخورداری از تغذیه مناسب در دوران بارداری برای سلامت استخوان و رشد جنین نیز اهمیت بسیار دارد. سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند مادران باردار غذاهای متنوعی از جمله "سبزیجات سبز و نارنجی، گوشت، ماهی، لوبیا، آجیل، لبنیات پاستوریزه و میوه جات به اندازه کافی مصرف کنند".

برای بلند شدن قد کودک چه کنیم؟ خواب کافی

خواب موجب رشد و نمو در کودکان و نوجوانان می گردد. در هنگام خواب عمیق، بدن هورمونهای مورد نیاز برای رشد را آزاد می کند لذا خواب کافی می تواند باعث رشد بهینه در این گروه سنی شود.

برای بلند شدن قد کودک چه کنیم؟ ورزش منظم

ورزش منظم در رشد طبیعی جسمانی بسیار مهم است. به عنوان مثال بازی در فضای باز یا فعالیت های ورزشی موجب سلامت، تراکم و استحکام بیشتر استخوانها می شود.

آیا در بزرگسالی نیز می توان قد را افزایش داد؟

بعد از گذشت زمان بلوغ، صفحه رشد استخوان، استخوان جدیدی نمی سازد و رشد متوقف می شود، این بدان معناست که بعد از 18 سالگی، افزایش قد امکان پذیر نیست. قرار گرفتن در وضعیت بدنی مناسب و محکم نگه داشتن عضلات مرکزی بدن و ماهیچه های کمر شرایطی فراهم می آورد که فرد محکم تر و بلند قامت تر به نظر برسد. قد تا حد زیادی تحت تاثیر عوامل ژنتیکی قرار دارد. با این حال، عوامل محیطی مانند تغذیه و ورزش در طول دوران رشد و نمو بر فرآیند رشد تاثیر می گذارند. کودکان هر چه بزرگ تر می شوند به تغذيه مناسب و ورزش زیاد نياز دارند تا بدن بتواند هورمون های مورد نياز برای رشد را تولید کند. نوجوانان در دوران بلوغ با جهش رشد مواجه می شوند. سپس رشد استخوان ها متوقف شده و دیگر قد نمی کشند. حال که می دانید برای بلند شدن قد کودک چه کنیم، تغذیه مناسب در دوران بارداری و تغذیه صحیح در دوران کودکی، خواب کافی و ورزش را جدی بگیرید. 

 بیشتر بدانید:

1- افزایش قد کودکان به چه عواملی بستگی دارد؟

2- بهترین مواد غذایی برای افزایش قد کودکان چیست؟

3- جهش رشدی هنگام بلوغ و بهترین راه برای افزایش طول قد

4- برای رشد قد کودکان چی خوبه و برای رشد قد کودکان چیکار کنیم؟

?پرسش و پاسخ های برای بلند شدن قد کودک چه کنیم؟

آیا تغذیه در بلند شدن قد کودکان موثر است؟

بله. تغذیه نقش بسیار مهمی در رشد دارد. کودکانی که تغذیه خوبی ندارند از نظر قد کوتاهتر از کودکانی هستند که از تغذیه مناسب برخورداند. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که کودکان و نوجوانان از رژیم غذایی متنوع و متعادل توأم با میوه جات و سبزیجات زیاد پیروی کنند. به این ترتیب حتما مقدار کافی ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد را دریافت خواهند کرد.

آیا تغذیه در دوران بارداری بر قد کودکان در آینده تاثیری دارد؟

بله. برخورداری از تغذیه مناسب در دوران بارداری برای سلامت استخوان و رشد جنین نیز اهمیت بسیار دارد. سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند مادران باردار غذاهای متنوعی از جمله سبزیجات سبز و نارنجی، گوشت، ماهی، لوبیا، آجیل، لبنیات پاستوریزه و میوه جات به اندازه کافی مصرف کنند.

خواب چه تاثیری بر رشد قد کودکان دارد؟

خواب موجب رشد و نمو در کودکان و نوجوانان می گردد. در هنگام خواب عمیق، بدن هورمونهای مورد نیاز برای رشد را آزاد می کند لذا خواب کافی می تواند باعث رشد بهینه در این گروه سنی شود.

آیا در بزرگسالی نیز می توان قد را افزایش داد؟

بعد از گذشت زمان بلوغ، صفحه رشد استخوان، استخوان جدیدی نمی سازد و رشد متوقف می شود، این بدان معناست که بعد از 18 سالگی، افزایش قد امکان پذیر نیست. قرار گرفتن در وضعیت بدنی مناسب و محکم نگه داشتن عضلات مرکزی بدن و ماهیچه های کمر شرایطی فراهم می آورد که فرد محکم تر و بلند قامت تر به نظر برسد.

منبع: medicalnewstoday