The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

برای درمان اسهال نوزاد چی خوبه؟ شیر خشک مخصوص اسهال نوزاد

نوزادان به دلایلی گوناگونی همچون عفونت های ویروسی، عفونت های باکتریایی، آلرژی غذایی و ... ممکن است دچار اسهال شوند. به عنوان یک مادر آگاه باید علائم اسهال نوزاد را دانسته و بدانید که در هر سن کدام مدفوع طبیعی و کدام شکل غیرطبیعی محسوب می شود و برای درمان اسهال نوزادتان چه کاری می توانید انجام دهید و چه زمانی باید برای درمان اسهال نوزاد به متخصص مراجعه کنید. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا همه چیز را درمورد درمان اسهال نوزادان بری شما شرح دهیم.

علائم اسهال نوزاد چیست؟

اگر نوزاد یا شیرخوار شما چندین مورد از علائم زیر را داشته باشد ابتلا به اسهال برای او مطرح خواهد شد:

دفعات اجابت مزاج بیش از معمول

• مدفوع روان، بدبو و همراه با مخاط

• تب و کاهش وزن

• بی قراری و از دست دادن اشتها

• مشاهده علائم کم آبی بدن از جمله گود افتادن چشم ها، خشک شدن دهان، تیره و کدر شدن رنگ ادرار و گریه های بدون اشک

• تب همراه با استفراغ

بهترین درمان اسهال نوزاد

چند روز طول می کشد تا دوره اسهال پایان یافته و معده نوزاد دوباره به وضعیت عادی خود بازگردد. دادن آب و مایعات فراوان به نوزاد همراه با تغذیه مناسب می تواند روند بهبود را سرعت ببخشد. در ادامه چند راهکار خانگی موثر در درمان اسهال نوزادان آمده است:

1- مصرف آب و مایعات کافی: 

ابتلا بدن به کم آبی یکی از خطرناک ترین عوارض اسهال است که در صورت عدم درمان به موقع می تواند باعث بستری شدن نوزاد در بیمارستان شود. از این رو اولین قدم در درمان اسهال دادن آب و مایعات کافی به شیرخواران بالای شش ماه است. چنانچه نوزاد پس از خوردن شیر دچار استفراغ نمی شود همچنان به تغذیه او با شیر خشک یا شیر مادر ادامه دهید. در کودکان بزرگتر ممکن است پزشک استفاده از محلول خوراکی ORS را تجویز کند. آب نارگیل نیز منبعی غنی از الکترولیت ها به شمار می رود. بنابراین به منظور جبران مایعات از دست رفته بدن می توانید به طور مرتب از آب نارگیل برای تغذیه کودک خود استفاده کنید.

2- پرهیز از نوشیدنی های شیرین:

از دادن هر نوع نوشیدنی شیرین و یا آب میوه های غلیظ و طبیعی که با آب رقیق نشده به نوزاد خودداری کنید. قند موجود در این نوشیدنی ها باعث جذب آب بیشتر به روده و در نتیجه تشدید اسهال در نوزاد می شود.

3- استفاده از یک رژیم غذایی متعادل:

در شیرخواران مبتلا به اسهال که وارد مرحله تغذیه تکمیلی شده اند می توانید در این دوران نیز همچنان به تغذیه آنها با غذاهای جامد ادامه دهید. استفاده از یک رژیم غذایی سالم و متعادل با بازگرداندن مواد مغذی اصلی و مقابله با عفونت می تواند دوره درمان را کوتاهتر کند. بنابراین مواد غذایی مختلفی از جمله نان، غلات، برنج، ماست، میوه و سبزیجات را می توانید در حجم کم و دفعات زیاد به کودک خود بدهید.

4- استفاده از ماست:

ماست سرشار از باکتری های مفید و ضروری روده موسوم به لاکتوباسیل می باشد. مصرف ماست می تواند فلور میکروبی روده که در هنگام اسهال از میان می رود را احیا کرده و به تثبیت مجدد آن کمک کند. از این رو گنجاندن ماست ساده و شیرین نشده از موثرین راههای درمان خانگی اسهال به شمار می رود.

5- از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنید:

از دادن هرگونه داروی گیاهی یا غیرگیاهی به کودک خود برای درمان اسهال نوزاد سه ماهه و بالاتر بدون مشورت با پزشک متخصص اطفال اکیدا خودداری کنید. همچنین بدون تجویز یا توصیه پزشک هرگز از داروهای ضد اسهال به خصوص در کودکان زیر یک سال استفاده نکنید.

از غذاهای حاوی نشاسته در تغذیه کودک استفاده کرده و همچنین از دادن غذاهای حاوی فیبر، پنیر، شیر و انواع غذاهای چرب و روغنی که می تواند باعث تشدید اسهال در کودک شود خودداری کنید.

درمان اسهال نوزاد تازه متولد شده

برای درمان اسهال نوزاد تازه متولد شده درصورتی که علائم خفیف است و نوزاد دچار بیحالی شدید و تب و ... نیست و فقط مدفوع حالت آبکی پیدا کرده، بهترین راهکار شیردهی زیاد و مکرر است. با این کار می تواند آب از دست رفته بدن نوزاد را جایگزین کنید و ممکن است علائم اسهال خودبخود برطرف گردد. اما برای درمان اسهال نوزاد 20 روزه ای که دچار تب، بیحالی و ضعف شدید و ملاج فرو رفته است، مراجعه هرچه سریعتر به متخصص ضرورت دارد.

شیرخشک مخصوص اسهال نوزادان

برخی متخصصان توصیه می کنند که در هنگام ابتلای نوزادان به اسهال، اگر از شیر خشک تغذیه می شوند، والدین تا مدتی از شیرخشک مخصوص اسهال نوزادان همچون AL110 استفاده کنند. با کاهش علائم اسهال به تدریج وعده های روزانه با شیرخشک سابق جایگزین گردد.

شیر خشک AL110

شیر خشک آ اِل 110 بدون لاکتوز و دارای پروتئین هیدرولیز شده کازئین است و مناسب برای نوزادانی است که به علت عدم تحمل لاکتوز، مدام دچار اسهال می شوند. کازئین هیدرولیز شده پروتئینی است مخلوطی از اسیدهای آمینه که وزن مولکولی اجزای آن بسیار کم است و حداقل آلرژی‎زایی را دارد. چربی موجود در شیرخشک AL110 از دسته روغن‎های MCT است. این شیرخشک علاوه بر نوزادانی که دچار عدم تحمل لاکتوز هستند،‌ در نوزادانی که دچار اختلال دستگاه گوارش، اختلال در جذب پروتئین، چربی، کربوهیدرات، اسهال‎های شدید، حساسیت های غذایی و ... هستند نیز مصرف می‎شود.

استفاده از محلول ORS در درمان اسهال نوزاد

استفاده ازمحلول های خوراکی ORS که به راحتی از داروخانه ها قابل تهیه و خریداری است ساده ترین راه برای جبران آب و املاح از دست رفته بدن است.

طرز تهیه او آر اس خانگی

 در صورت عدم دسترسی به داروخانه می توان با حل کردن 8 قاشق چایخوری شکر و یک قاشق چایخوری نمک در یک لیتر آب جوش این محلول را در خانه تهیه کرد. همچنین پیش از مصرف محلول از خنک شدن آن اطمینان حاصل کنید:

• به منظور جبران آب و املاح از دست رفته بدن هر بار مقدار کمی از محلول را در طول مدت 4 ساعت به نوزاد خود بدهید.

• در صورت شیردهی به نوزاد بین هر وعده شیردهی به او محلول ORS بدهید. همچنین از دادن هرگونه مایعات دیگر به نوزاد بدون تجویز یا توصیه پزشک اکیدا خودداری کنید.

• در مدت زمان استفاده از ORS از دادن هر گونه غذای جامد به نوزاد خودداری کنید.

پیشگیری از اسهال در نوزادان و شیرخواران

به منظور پیشگیری از ابتلا نوزادان به عفونت رعایت بهداشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین جهت شستن مکرر دست ها در هنگام دست زدن و یا در آغوش گرفتن نوزاد می تواند تا حد بسیار زیادی خطر انتقال آلودگی و درنتیجه ابتلا نوزاد به اسهال را کاهش دهد.

• میکروب هایی که باعث ابتلا به عفونت می شوند می توانند به راحتی از دست به دهان منتقل شوند. بنابراین پیش از دست زدن به کودک دستان خود را با استفاده از صابون های آنتی باکتریال به خوبی شستشو دهید.

• وسایل آشپزخانه باید کاملا تمیز بوده و اصول اولیه بهداشت در تهیه غذا به درستی رعایت شود.

• در طول دوره ابتلا کودک به اسهال و همچنین 48 ساعت پس از درمان از بردن او به محل بازی یا مهد کودک خودداری کنید.

• دست های کودک را به خصوص در دوره ای که شروع به چهار دست و پا رفتن می کند به طور مرتب با استفاده از دستمال مرطوب های غیر الکلی تمیز کنید.

• در صورت استفاده از گوشت در تغذیه نوزاد آن را کاملا پخته و میوه ها و سبزیجات را به خوبی شسته و ضدعفونی کنید.

• به منظور پیشگیری از رشد باکتری ها سطوح حمام را همواره تمیز و پاکیزه نگه دارید. آیا استفاده از داروهای ضداسهال بزرگسالان در درمان اسهال نوزاد ایمن است؟

به طور کلی استفاده از داروهای ضداسهال در کودکان زیر یک سال ایمن نیست بخصوص اگر این دارو ویژه مصرف بزرگسالان باشد. همچنین باید از دادن هر نوع دارو به کودک بدون توصیه و تجویز پزشک خودداری کرد زیرا این کار ممکن است با عوارض جدی و خطرناکی بر سلامت کودک همراه باشد.

در چه صورت باید برای درمان اسهال نوزاد به پزشک مراجعه کرد؟

چنانچه نوزاد به اسهال مبتلا شده و کمتر از سه ماه دارد باید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کرد. در نوزادان بالای سه ماه چنانچه پس از 24 ساعت هیچ گونه بهبودی در علائم بیماری مشاهده نشد مراجعه به پزشک لازم است. همچنین در صورت همراه بودن اسهال با علائم زیر مداخلات پزشکی ضرورت خواهد یافت:

• استفراغ های پیاپی

• مدفوع روان 3 الی 4 بار در طول چند ساعت

• علائم کم آبی بدن از جمله خشکی دهان، گریه های بدون اشک، گود رفتگی چشم ها، خشک بودن پوشک به مدت 6 ساعت متوالی، فرورفتگی فونتانل (نقطه نرم روی جمجمه نوزاد)

• پریدگی رنگ دست ها و پاها

• ادامه یافتن تب در مدتی بیش از 24 ساعت

• امتناع از نوشیدن شیر، آب یا هر مایع دیگر

• وجود خون در مدفوع

• ورم کردن شکم

و در آخر اینکه اسهال در نوزادان عارضه ای شایع است. تنها نکته مهم این است که در صورت ابتلا نوزاد به اسهال باید کاملا مراقب باشید که نوزاد به مشکل کم آبی دچار نشود. همچنین استفاده از برخی راهکارهای ساده خانگی می توانند در پیشگیری و درمان اسهال نوزاد موثر واقع شوند.

بیشتر بدانید:

1- اسهال نوزاد، از علت تا درمان آن چگونه است؟

2- علت اسهال نوزادان و تفاوت مدفوع طبیعی با اسهال چیست؟

3- درمان اسهال نوزادان و چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟

4- چگونه بفهمیم نوزاد اسهال دارد؟چه زمان باید به پزشک اطلاع داد

?پرسش و پاسخ های درمان اسهال نوزاد

برای درمان اسهال نوزاد تازه متولد شده چه کنیم؟

برای درمان اسهال نوزاد تازه متولد شده درصورتی که علائم خفیف است و نوزاد دچار بیحالی شدید و تب و ... نیست و فقط مدفوع حالت آبکی پیدا کرده، بهترین راهکار شیردهی زیاد و مکرر است. با این کار می تواند آب از دست رفته بدن نوزاد را جایگزین کنید و ممکن است علائم اسهال خودبخود برطرف گردد. اما برای درمان اسهال نوزاد 20 روزه ای که دچار تب، بیحالی و ضعف شدید و ملاج فرو رفته است، مراجعه هرچه سریعتر به متخصص ضرورت دارد.

چگونه محلول ORS خانگی تهیه کنیم؟

در صورت عدم دسترسی به داروخانه می توان با حل کردن 8 قاشق چایخوری شکر و یک قاشق چایخوری نمک در یک لیتر آب جوش این محلول را در خانه تهیه کرد. همچنین پیش از مصرف محلول از خنک شدن آن اطمینان حاصل کنید. به منظور جبران آب و املاح از دست رفته بدن هر بار مقدار کمی از محلول را در طول مدت 4 ساعت به نوزاد خود بدهید.

شیرخشک مخصوص اسهال نوزادان کدام است؟

برخی متخصصان توصیه می کنند که در هنگام ابتلای نوزادان به اسهال، اگر از شیر خشک تغذیه می شوند، والدین تامدتی از شیرخشک مخصوص اسهال نوزادان همچون AL110 استفاده کنند. با کاهش علائم اسهال به تدریج وعده های روزانه با شیرخشک سابق جایگزین گردد.

بهترین راه برای پیشگیری از اسهال در نوزادان و شیرخواران چیست؟

به منظور پیشگیری از ابتلا نوزادان به عفونت رعایت بهداشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین جهت شستن مکرر دست ها در هنگام دست زدن و یا در آغوش گرفتن نوزاد می تواند تا حد بسیار زیادی خطر انتقال آلودگی و درنتیجه ابتلا نوزاد به اسهال را کاهش دهد.

منبع: parenting.firstcry