The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اندازه سینه در شیردهی و آیا در شیردهی تاثیر می گذارد؟

همانطورکه مادران از نظر شکل ظاهر و اندازه شبیه به هم نیستند، پستانها نیز اینگونه اند و می توانند در ابعاد و شکلهای مختلف وجود داشته باشند. برخی از پستانها بزرگ، کوچک، گرد، بیضی، پهن، باریک، متقارن، ناهموار ، پُر یا افتاده هستند و همگی شکل طبیعی دارند. اما حقیقتا اندازه سینه در شیردهی تاثیری دارد. در ادامه این مقاله همه چیز را درمورد تاثیر اندازه سینه در شیردهی برای شما شرح خواهیم داد.

تاثیر اندازه سینه در شیردهی

چگونه اندازه سینه در شیردهی تاثیر می گذارد؟ اندازه سینه به میزان بافت چربی موجود در آنها بستگی دارد. خانمهایی که سینه های کوچکتر دارند، دارای بافت چربی کمتر و آنهایی که سینه بزرگتر دارند، دارای بافت چربی بیشتری هستند. اما بافت چربی به میزان شیر تولید شده در پستان ارتباطی ندارد بلکه این وظیفه بر عده های بافت غده ای موجود در پستان است. بر خلاف چربی، اندازه پستان مقدار شیر تولید شده را تعیین نمی کند. مادران با اندازه های مختلف پستان کاملاً قادر به تولید شیر سالم برای نوزادان خود هستند.

نگرانی های رایج در مورد تاثیر اندازه سینه در شیردهی

اغلب مادران با هر اندازه و شکل پستان می توانند به فرزندان خود شیر بدهند. اما نگرانی ها و مسائل واقعی که در این راستا وجود دارد می تواند شیردهی را دچار اختلال کند.

در دوران بارداری در مورد نگرانی های خود درمورد تاثیر اندازه سینه در شیردهی، با پزشک صحبت کنید و معاینات پستان را انجام دهید. پزشک می تواند نگرانی های شما را برطرف و در رفع ترس به شما کمک می کند. پس از تولد نوزاد نیز می توانید برای مقابله با مشکلات احتمالی از پزشک کمک بگیرید.

در اینجا به برخی از رایج ترین نگرانی های مربوط به اندازه سینه در شیردهی، می پردازیم:

سینه های هیپوپلاستی: سینه هایی که دارای بافت رشد نیافته هستند، سینه های هیپوپلاستی نامیده می شوند به این معنی وقتی مادر رشد می کند، بافت های پستان از رشد باز می ایستند، سینه های هیپوپلاستی اغلب فاصله زیادی از یکدیگر دارند و ممکن است بسیار کوچک و لاغر یا بلند و لوله ای به نظر برسند، فقط تعداد کمی از مادرانی که سینه های هیپوپلاستی دارند می توانند به فرزندانشان شیر بدهند.

ممکن است هاله پستان بسیار بزرگ و سینه ها ناهموار باشند. غدد شیری در مادرانی که سینه هایپوپلاستی دارند به درستی رشد نکرده است و ممکن است نتواند شیر تولید کند.

سینه های کوچک: خانمهایی که سینه های کوچک دارند اغلب نگران این هستند که شیر کافی نداشته باشند. به یاد داشته باشید، اگر کوچکی پستان به دلیل هیپوپلاستی نباشد، مشکلی در شیردهی ایجاد نمی گردد. مادامی که مادر به دلیل کثرت شیر موجود در پستانهای کوچکش، ناگزیر است در وعده های بیشتری به کودک شیر بدهد، شیر کافی برای تغذیه نوزاد دارد.

سینه های بزرگ: شیردهی با سینه های بزرگ نیز دردسرهایی دارد. نوزاد سینه بزرگ را به سختی می گیرد و هنگام شیردهی نیز این نگرانی وجود دارد که سینه راه بینی کودک را مسدود کند. بنابراین از همان ابتدای امر باید بهترین وضعیت قرار گیری را برای کودک پیدا کرد و به دنبال راهی درست برای شیردهی بود.

چگونه اندازه سینه در شیردهی تاثیر می گذارد؟

همانطور که مادران از نظر شکل ظاهر و اندازه شبیه به هم نیستند، پستانها نیز اینگونه اند و می توانند در ابعاد و شکلهای مختلف وجود داشته باشند. برخی از پستانها بزرگ، کوچک، گرد، بیضی، پهن ، باریک ، متقارن، ناهموار ، پر یا افتاده هستند و همه این نوع سینه ها طبیعی هستند.

ایمپلنت سینه: بسیاری از مادرانی که جراحی ایمپلنت سینه انجام داده اند، می توانند بدون هیچ مشکلی شیر بدهند. این به نوع جراحی و چگونگی انجام آن بستگی دارد. در مورد نحوه جراحی با پزشک خود مشورت کنید. اگر نواحی نزدیک نوک و هاله پستان آسیب ندیده باشد، احتمال موفقیت در شیردهی بسیار بیشتر است.

جراحی کوچک کردن پستان: این نوع جراحی به دلیل آسیب های احتمالی که به بافت غدد، اعصاب و مجاری شیری به همراه دارد، می تواند در شیردهی اختلال ایجاد کند. اگر برای کوچک کردن پستان، جراحی انجام دادید، مقدار شیر خود را به دقت بررسی کنید. ممکن است شیر خشک و غذاهای کمکی لازم باشد.

سایر جراحی های پستان یا قفسه سینه: چنانچه پوست اطراف پستان بریده شود، احتمال آسیب دیدن مجاری، اعصاب و بافتهای شیری به خصوص در اطراف نوک و هاله پستان وجود دارد و ممکن است بر شیردهی اثر بگذارد.

آیا شیردهی می تواند بر اندازه پستان تأثیر بگذارد؟

معمولا اندازه کاپ سینه بعد از شیردهی به حالت اول باز می گردد و حتی ممکن است کوچکتر شود. در یک پژوهش مشخص گردید که حتی اگر 73 درصد از مادران متوجه اختلاف در پستانهای خود بعد از زایمان شوند، نمی توان این تغییرات را به شیردهی مرتبط دانست. پستانها بعد از شیردهی معمولا بزرگ تر و شل تر می شوند. بررسی های دیگر درمورد اندازه سینه در شیردهی نیز نشان می دهد، اگرچه احتمال افتادگی پستان با هر زایمان افزایش می یابد اما این تغییر نیز تحت تاثیر شیردهی قرار ندارد.

در واقع، مراجع متخصص (آکادمی متخصصان کودکان و نوزادان در آمریکا (AAP) ) سن، سنگینی پستان و افزایش وزن را بیش از شیردهی عامل تغییرات پستان می داند.

در عین حال که اثرات گذشت سن، چاره ای ندارند، از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید و به طور منظم ورزش انجام دهید تا وزنتان در محدوده سالم باقی بماند. دخانیات باعث کاهش خاصیت ارتجاعی پوست می شوند، پس استعمال دخانیات را ترک کنید.

 بیشتر بدانید:

1- سینه کوچک در شیردهی آیا مشکلی ایجاد می کند؟

2- جلوگیری از افتادگی سینه ها بعد از شیردهی چگونه است؟

3- تغییرات سینه در شیردهی ،چگونه شیردهی روی پستان تأثیرمیگذارد؟

4- همه چیز در مورد شیر دادن به نوزاد ،چطور برای شیردهی آماده شویم؟

?پرسش و پاسخ های اندازه سینه در شیردهی

آیا افرادی که سینه های کوچک دارند، در شیردهی مشکل پیدا خوهند کرد؟

خیر. خانمهایی که سینه های کوچک دارند اغلب نگران این هستند که شیر کافی نداشته باشند. به یاد داشته باشید، اگر کوچکی پستان به دلیل هیپوپلاستی نباشد، مشکلی در شیردهی ایجاد نمی گردد. مادامی که مادر به دلیل کثرت شیر موجود در پستانهای کوچکش، ناگزیر است در وعده های بیشتری به کودک شیر بدهد، شیر کافی برای تغذیه نوزاد دارد.

آیا داشتن سینه های بزرگ سبب موفقیت بیشتر در شیردهی می شود؟

شیردهی با سینه های بزرگ نیز دردسرهایی دارد. نوزاد سینه بزرگ را به سختی می گیرد و هنگام شیردهی نیز این نگرانی وجود دارد که سینه راه بینی کودک را مسدود کند. بنابراین از همان ابتدای امر باید بهترین وضعیت قرار گیری را برای کودک پیدا کرد و به دنبال راهی درست برای شیردهی بود.

آیا افرادی که جراحی ایمپلنت سینه انجام داده اند نیز می توانند به نوزاد شیر بدهند؟

بسیاری از مادرانی که جراحی ایمپلنت سینه انجام داده اند، می توانند بدون هیچ مشکلی شیر بدهند. این به نوع جراحی و چگونگی انجام آن بستگی دارد. در مورد نحوه جراحی با پزشک خود مشورت کنید. اگر نواحی نزدیک نوک و هاله پستان آسیب ندیده باشد، احتمال موفقیت در شیردهی بسیار بیشتر است.

آیا جراحی کوچک کردن پستان بر شیردهی تاثیری می کذارد؟

این نوع جراحی به دلیل آسیب های احتمالی که به بافت غدد، اعصاب و مجاری شیری به همراه دارد، می تواند در شیردهی اختلال ایجاد کند. اگر برای کوچک کردن پستان، جراحی انجام دادید، مقدار شیر خود را به دقت بررسی کنید. ممکن است شیر خشک و غذاهای کمکی لازم باشد. سایر جراحی های پستان یا قفسه سینه: چنانچه پوست اطراف پستان بریده شود، احتمال آسیب دیدن مجاری، اعصاب و بافتهای شیری به خصوص در اطراف نوک و هاله پستان وجود دارد و ممکن است بر شیردهی اثر بگذارد.

منبع: verywellfamily