The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تغییرات سینه در شیردهی ،چگونه شیردهی روی پستان تأثیرمیگذارد؟

چه در دوران بارداری و چه پس از آن حتی اگر خانمی شیر ندهد تغییرات پستان قابل پیش بینی است. از علائم شایع می‌‌توان به تورم پستان و احساس پری و درد یا نشت از نوک پستان اشاره کرد. بسیاری از تغییرات در دوران بارداری یا پس از زایمان طبیعی است اما هرگونه علائم غیرمعمول یا نگران کننده را باید با پزشک در میان گذاشت. در این متن موارد بی خطر و خطرناک تغییرات سینه در شیردهی را برای شما شرح داده و خواهیم گفت که چه موقع باید به متخصص مراجعه کنید.

تغییرات سینه در دوران شیردهی

پس از زایمان، تغییرات پستان همچنان ادامه دارد. از رایج ترین تغییرات سینه در شیردهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تغییرات سینه در شیردهی، ریزش شیر از پستان

در حدود 5-3 روز پس از زایمان، شیر وارد پستان‌ها می‌ شود. آغوز مایع غلیظ و زرد كه ممكن است اولین غذای نوزاد باشد از نظر رنگی روشن تر و قوام سبک تری در مقایسه با شیر دارد.

بعضی از خانم‌ها در چند روز اول از ریزش شیر از نوک پستان متعجب می‌شوند. این ریزش در شرایطی که شیرخوار گریه می‌کند، پستان‌‌ها پر است، مادراحساسات شدیدی را تجربه می‌‌کند یا حتی بدون هیچ دلیل مشخصی ممکن است بروز کند. در این شرایط برای پیشگیری از خیس شدن لباس می‌توانید از پدهای یکبار مصرف یا قابل شستشو استفاده کنید.

• تغییرات سینه در شیردهی، احتقان پستان

بعد از زایمان شیر در پستان‌‌ها محبوس می‌شود و این موضوع سبب علایمی از جمله سنگین و سخت شدن پستان‌ها ،داغ شدن، حس وجود توده در بافت پستان و درد و ناراحتی می‌شود. زمانی که پستان کاملا پر شود شیر سرازیر می‌شود.

زنانی که در حال شیردهی هستند، باید سعی کنند مکرراً شیرخوارشان را تغذیه کنند زیرا شیردهی بیشتر باعث کاهش احتقان شیر در پستان و سنگینی آن می‌شود. به مرور با مرتب شدن زمان شیردهی این موضوع رفع خواهد شد.

خانم‌هایی که مایل به شیردهی نیستند باید از ریزش شیر پیشگیری کنند زیرا در این شرایط بدن شیر بیشتری تولید می‌کند.

برای راحتی بیشتر می‌‌توانید حوله‌ای را در اطراف پستان قرار دهید. کمپرس یخ نیز می‌‌تواند به کاهش درد و احساس گرما در پستان‌‌ها کمک کند.

چگونه شیردهی روی پستان‌‌ها تأثیر می‌ گذارد؟

در دوران شیردهی پستان‌‌ها دچار تغییرات دیگری هم می‌شوند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تغییرات سینه در شیردهی، احساس سوزن سوزن شدن

با آغاز شیردهی زنان شیرده ممکن است متوجه احساس سوزن سوزن شدن در پستان شوند. این نشانه حرکت شیر در مجاری شیری است تا شیرخوار بتواند آن را بنوشند. با گذشت زمان این موضوع رفع می‌شود.

• تغییرات سینه در شیردهی ، افزایش سایز پستان‌ها در چند ماه نخست شیردهی افزایش می‌‌یابد. سینه‌‌ها معمولا ابتدا بزرگ هستند و بعد از هر بار شیردهی نرم و کوچکتر می‌شوند.

پس از اتمام دوره شیردهی پستان‌‌ها معمولا به اندازه اصلی خود بازمی‌گردند اما گاهی کوچکتر از گذشته یا کمی بزرگتر خواهند شد.

• تغییرات سینه در شیردهی، نوک سینه‌های دردناک یا ترک خورده

در مراحل اولیه شیردهی ، برخی از خانم‌‌ها درد نوک پستان را تجربه می‌ کنند. هنگامی که شیرخوار به طور صحیح به نوک پستان نچسبیده یا بد شیر را می‌مکد نوک پستان دچار ترک خوردگی ، خونریزی یا تاول می‌شود. برای تسکین درد می‌توان از کرم نوک پستان یا شیر مادر استفاده کرد.

آیا پستان‌‌ها بعد از شیردهی به حالت عادی بر می‌‌گردند؟

همیشه اینطور نیست. ممکن است سایز پستان بعد از اتمام شیردهی کوچکتر یا بزرگتر از قبل شود یا دچار افتادگی شده و پوست آن استریا داشته باشد. ممکن است نوک پستان‌‌ها متفاوت به نظر برسند. همچنین ممکن است یک پستان بیش از دیگری دچار تغییر شود. به طور کلی، پستان‌‌ها وقتی بدن به وزن قبل از بارداری می‌رسد دوباره به اندازه اصلی خود باز می‌‌گردند. با این حال ممکن است در برخی خانم‌‌ها شکل پستان به طور دائمی تغییر کند.

علت شل و آویزان شدن سینه ها بعد از شیردهی چیست؟

دلیل این موضوع شل شدن لیگامان‌ها با ورود شیر به آنهاست. برخی از خانم‌‌ها به فرزند خون شیر نمی‌دهند تا بعد از بارداری دچار تغییر پستان نشوند. این باور درست نیست زیرا اکثر تغییرات در دوران بارداری ایجاد می‌شود. از عواملی که تأثیر قابل توجهی در تغییرات سینه در شیردهی و بعد از آن خواهند داشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• سن

• ژنتیک

• افزایش وزن در دوران بارداری

• تعداد بارداری‌ها

عوارض بارداری و شیردهی با عوارضی برای پستان‌‌ها همراه است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ورم پستان چیست؟

به دنبال مسدود شدن مجاری شیری که معمولا هم فقط در یک پستان رخ می‌دهد پستان عفونی شده و ورم می‌کند. از علائم و نشانه‌های ورم پستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• درد و ناراحتی

• تورم و سفتی پستان

• لکه‌های قرمز روی پوست پستان

• داغی اطراف مجرای شیری

• درد شدید در پستان

• تب

• چرک یا خون در شیر مادر

ورم پستان در 3 هفته اول پس از زایمان شایع است، اگرچه در هر زمانی در طول شیردهی ممکن است این موضوع رخ دهد. زنانی که شیردهی را قطع می‌کنند و با شیرخشک فرزندشان را تغذیه می‌کنند نیز ممکن است به ماستیت مبتلا شوند. ماستیت متوسط یا شدید معمولاً نیاز به درمان آنتی بیوتیکی دارد. ورم پستان بدون درمان ممکن است به آبسه تبدیل شود.

عفونت قارچی پستان

این نوع عفونت با ترک نوک پستان آغاز می‌شود. از علایم آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• خارش نوک پستان

• درد و حساسیت

• ترشحات سفید از نوک پستان

• درد تیرکشنده در پستان بعد از تغذیه

عفونت قارچی می‌تواند به شیرخوار نیز منتقل شود و در این شرایط احتمال بروز این علایم وجود دارد:

• ضایعات سفید روی زبان یا دهان آنها

• مشکلات تغذیه ای، مانند شیرنخوردن و گریه

• بثورات در ناحیه باسن

سرطان پستان

ابتلا به سرطان پستان در دوران بارداری یا در سال اول پس از زایمان ممکن است. تحقیقات نشان می‌دهد که تقریباً از هر 3000 زن باردار یکی به این بیماری مبتلا می‌شود.

تحقیقات سال 2019 نشان می‌دهد در سالهای اخیر احتمال ابتلا به سرطان پستان اندکی افزایش یافته است و اگرچه ممکن است بارداری با گذشت زمان خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد. اما آن را از بین نمی‌برد. پس در صورت بروز تغییرات غیرمعمول پستان، مراجعه به متخصص مهم است. از این علایم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• توده‌های دردناک ، مداوم یا افزایشی

• ترشح غیرمعمول از نوک پستان

• کمرنگ یا لکه دار شدن پوست روی پستان ها

چه زمانی باید برای تغییرات سینه در شیردهی به پزشک مراجعه کرد؟

هر نوع تغییر پستان بعد از بارداری یا در طول آن یا بعد از شیردهی باید با پزشک در میان گذاشته شود. در صورت بروز علائم به خصوص اگر علائم شدید باشد یا طی 24 ساعت بهبود نیابد باید مورد معاینه و بررسی قرار گیرد. پزشک باید هرگونه برآمدگی پستان یا تغییرات غیرمعمول پوستی یا تغییر در نوک پستان را مورد بررسی قرار دهد، زیرا این موارد ممکن است نشان دهنده سرطان باشد.

بیشتر بدانید:

1- آیا شیردهی با پروتز سینه امکان پذیر است؟

2- با ورم پستان بعد از شیر گرفتن کودک چه کنیم؟

3- سینه کوچک در شیردهی آیا مشکلی ایجاد می کند؟

4- علت تاول نوك پستان در شيردهي چیست و چگونه قابل درمان است؟

?پرسش و پاسخ های تغییرات سینه در شیردهی

آیا سنگینی شدید سینه ها در دوران شیردهی طبیعی است؟

بعد از زایمان شیر در پستان‌‌ها محبوس می‌شود و این موضوع سبب علایمی از جمله سنگین و سخت شدن پستان‌ها ،داغ شدن، حس وجود توده در بافت پستان و درد و ناراحتی می‌شود. زمانی که پستان کاملا پر شود شیر سرازیر می‌شود.

برای برطرف کردن احساس پری و درد شدید در سینه ها چه کنیم؟

زنانی که در حال شیردهی هستند، باید سعی کنند مکرراً شیرخوارشان را تغذیه کنند زیرا شیردهی بیشتر باعث کاهش احتقان شیر در پستان و سنگینی آن می‌شود. به مرور با مرتب شدن زمان شیردهی این موضوع رفع خواهد شد. خانم‌هایی که مایل به شیردهی نیستند باید از ریزش شیر پیشگیری کنند زیرا در این شرایط بدن شیر بیشتری تولید می‌کند.

آیا احساس سوزن سوزن شدن سینه ها در شیردهی طبیعی است؟

با آغاز شیردهی زنان شیرده ممکن است متوجه احساس سوزن سوزن شدن در پستان شوند. این نشانه حرکت شیر در مجاری شیری است تا شیرخوار بتواند آن را بنوشند. با گذشت زمان این موضوع رفع می‌شود.

آیا پستان‌‌ها بعد از شیردهی به حالت عادی بر می‌‌گردند؟

همیشه اینطور نیست. ممکن است سایز پستان بعد از اتمام شیردهی کوچکتر یا بزرگتر از قبل شود یا دچار افتادگی شده و پوست آن استریا داشته باشد. ممکن است نوک پستان‌‌ها متفاوت به نظر برسند. همچنین ممکن است یک پستان بیش از دیگری دچار تغییر شود. به طور کلی، پستان‌‌ها وقتی بدن به وزن قبل از بارداری می‌رسد دوباره به اندازه اصلی خود باز می‌‌گردند.با این حال ممکن است در برخی خانم‌‌ها شکل پستان به طور دائمی تغییر کند.

منبع: medicalnewstoday