The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

واکسن آنفولانزا و داروهای آنفولانزا در دوران شیردهی چیست؟

آنفولانزا (که آن را سرماخوردگی شدید نیز می نامند)، یک بیماری حاد دستگاه تنفسی است که در اثر آلودگی به ویروس ایجاد می شود. ویروس آنفولانزا بینی، گلو و ریه ها را آلوده ساخته و سبب ایجاد بیماری مسری تنفسی آنفولانزا می شود. زنان باردار و کودکان خردسال، در میان دیگران (به عنوان مثال، بزرگسالان 65 سال و بالاتر، افرادی که شرایط پزشکی خاصی دارند) در معرض خطر بالای ابتلا به عوارض ناشی از آنفولانزا قرار دارند. در ادامه این مقاله نکاتی را درمورد تزریق واکسن آنفولانزا در دوران شیردهی و نیز استفاده از داروهای آنفولانزا در دوران شیردهی برای شما شرح می دهیم.

آیا تزریق واکسن آنفولانزا در دوران شیردهی برای مادران شیرده و نوزادان آن ها بی خطر است؟

بله. زدن واکسن آنفولانزا در دوران شیردهی ضروری بوده و این واکسیناسیون آنفولانزا برای زنان شیرده و نوزادان آن ها که 6 ماه و بالاتر سن دارند، بی خطر است. در حقیقت، زنانی که واکسن آنفولانزا را در حین بارداری یا شیردهی دریافت می کنند، بدنشان آنتی بادی هایی علیه آنفولانزا ایجاد کرده که این آنتی بادی ها می توانند از طریق شیر مادر با نوزادان آن ها به اشتراک گذاشته شوند. تغذیه با شیر مادر می تواند از نوزادان، از جمله کودکانی که کمتر از 6 ماه سن داشته و از واکسن استفاده نمی کنند، در برابر آنفولانزا محافظت کند. واکسیناسیون سالانه آنفولانزا برای همه افراد 6 ماهه و با سن بالاتر توصیه می شود (به جز در موارد نادر)، و برای خانم های باردار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. علاوه بر این، برای محافظت از کودکان کمتر از 6 ماه در برابر آنفولانزا، اطرافیان یک شیرخوار (مثلاً مراقبین و اعضای خانواده) باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند.

آیا استفاده از داروهای لازم برای درمان آنفولانزا در دوران شیردهی بی خطر است؟

بله. در حالی که داده ها در مورد اثرگذاری داروهای ضد ویروسی آنفولانزا در حال حاضر در دوران شیردهی محدود است، CDC توصیه می کند که پس از زایمان (به عنوان مثال، در عرض 2 هفته پس از تولد) زنان مشکوک به آنفولانزا یا تأیید شده و مبتلا با داروهای ضد ویروسی درمان شوند، زیرا در معرض خطر بالای عوارض جدی آنفولانزا هستند. در مورد مادرانی که از سینه های خود به نوزادشان شیر می دهند و به آنفولانزا مشکوک هستند و یا ابتلایشان تأیید می شود، درمان با اوسلتامیویر خوراکی در حال حاضر ترجیح داده می شود. داده های موجود نشان می دهد که اوسلتامیویر به میزان بسیار اندکی به شیر مادر منتقل می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد داروها و شیردهی، جدول زیر را مشاهده کنید.

جدول 1. داروهای ضد ویروسی آنتی ویروسی ایمن که در حال حاضر در هنگام شیردهی توصیه می شوند

داروهای ضد ویروسی تجویزی

نوع آنفولانزا

اطلاعات مربوط به ایمنی هنگام شیردهی

اوسلتامیویر

آنفولانزا A و B

بسیار اندک به شیر مادر منتقل می شود. بروز عوارض جانبی بعید است

 

 

زانامیویر

آنفلوانزا A و B

در دسترس نیست

پرامیویر

آنفلوانزا A و B

در دسترس نیست

منبع: کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده ، شبکه داده های سم شناسی ، نماد LactMedexternal

مراقبان چگونه می توانند از انتقال آنفولانزا به نوزادان جلوگیری کنند؟

ایمن سازی زنان باردار و شیرده، خطر ابتلای آن ها و نوزادانشان را به آنفولانزا در دوران شیردهی را کاهش می دهد. برای محافظت از نوزادان، به ویژه آن هایی که کمتر از 6 ماه سن دارند و نمی توانند واکسینه شوند، والدین، خواهران و برادران، بقیه اعضای خانواده که سن آن ها 6 ماهه و بالاتر است و سایر مراقبین نیز باید واکسن آنفولانزای سالانه را (به جز در موارد نادر) دریافت کنند.

• اقدامات پیشگیرانه روزمره مانند جلوگیری از تماس نزدیک با افراد بیمار، پوشاندن بینی و دهان فرد با دستمال هنگام عطسه یا سرفه و دور انداختن دستمال بلافاصله پس از آن، رعایت بهداشت مناسب دست ها و ضد عفونی سطوح نیز همگی می توانند به محافظت از همه نوزادان در مقابل آنفولانزا، خواه آن ها شیر مادر بخورند یا نه، کمک نمایند.

• شیر مادر بهترین منبع تغذیه برای نوزادان است و از طریق آنتی بادی ها و سایر فاکتورهای ایمنی از نوزادان در مقابل عفونت ها محافظت می کند. نوزادانی که شیر مادر می خورند نسبت به نوزادانی که شیر مادر نمی خورند، بیشتر در معرض ابتلا به انواع عفونت ها از جمله بیماری های شدید تنفسی قرار دارند. هنگامی که مادر مبتلا به آنفولانزا است، شیر سینه های او حاوی آنتی بادی هایی است که می توانند به محافظت از نوزاد او در برابر آنفولانزا کمک نمایند. بنابراین شیر مادر حتی در شرایطی که مادر بیمار است، بهترین منبع توصیه شده تغذیه برای نوزاد است.

ارائه دهندگان خدمات بهداشتی می توانند از مادران شیرده حمایت کنند:

• مادران را تشویق کنید تا واکسیناسیون آنفولانزا در دوران شیردهی را برای خودشان، فرزندانشان که سن 6 ماه و بیشتر دارند، سایر اعضای خانواده و افرادی که از نوزاد خود مراقبت می کنند، دریافت نمایند.

• به مادران كمك كنيد تا در صورت بيماري و در صورت جدا بودن از نوزادان خود، در شرايط مراقبت بهداشتي، تولید شير خود را در سطح مطلوبی حفظ كنند.

• به مادران و مراقبان یادآوری كنید كه شیر مادر بهترین منبع تغذیه برای نوزاد است و از نوزاد در مقابل عفونت ها از جمله آنفولانزا طریق آنتی بادی ها و سایر فاكتورهای ایمنی محافظت می كند.

• به مادران و اعضای خانواده ی آن ها روش های صحیح شستن دست ها و روش های سرفه بدون آلوده کردن اطرافیان را آموزش دهید.

• به والدین آموزش دهید که چگونه می توانند از بروز آنفولانزا در خود و فرزندان جلوگیری کنند و درصورت ابتلا به آنفولانزا در دوران شیردهی چه کارهایی باید انجام دهند.

مطالعه بیشتر:

1- از واکسن های مجاز تا واکسن های ممنوع در دوران بارداری

2- زمان تزریق واکسن آنفولانزا در بارداری چه زمانی است؟

3- پیشگیری از آنفولانزا در بارداری چه کارهایی باید انجام داد؟

4- تفاوت سرماخوردگی با آنفولانزا در چیست و راه درمان آن چیست؟

?پرسش و پاسخ های آنفولانزا در دوران شیردهی

آیا تزریق واکسن انفولانزا در دوران شیردهی برای مادران شیرده و نوزادان آن ها بی خطر است؟

بله. زدن واکسن آنفولانزا در دوران شیردهی ضروری بوده و این واکسیناسیون آنفولانزا برای زنان شیرده و نوزادان آن ها که 6 ماه و بالاتر سن دارند، بی خطر است.

چرا مادران شیرده باید واکسن آنفولانزا بزنند؟

در حقیقت، زنانی که واکسن آنفولانزا را در حین بارداری یا شیردهی دریافت می کنند، بدنشان آنتی بادی هایی علیه آنفولانزا ایجاد کرده که این آنتی بادی ها می توانند از طریق شیر مادر با نوزادان آن ها به اشتراک گذاشته شوند. تغذیه با شیر مادر می تواند از نوزادان، از جمله کودکانی که کمتر از 6 ماه سن داشته و از واکسن استفاده نمی کنند، در برابر آنفولانزا محافظت کند.

آیا استفاده از داروهای لازم برای درمان آنفولانزا در دوران شیردهی بی خطر است؟

بله. در حالی که داده ها در مورد اثرگذاری داروهای ضد ویروسی آنفولانزا در حال حاضر در دوران شیردهی محدود است، CDC توصیه می کند که پس از زایمان (به عنوان مثال، در عرض 2 هفته پس از تولد) زنان مشکوک به آنفولانزا یا تأیید شده و مبتلا با داروهای ضد ویروسی درمان شوند، زیرا در معرض خطر بالای عوارض جدی آنفولانزا هستند.

بعد از زایمان چه افرادی باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند؟

ایمن سازی زنان باردار و شیرده، خطر ابتلای آن ها و نوزادانشان را به آنفولانزا در دوران شیردهی را کاهش می دهد. برای محافظت از نوزادان، به ویژه آن هایی که کمتر از 6 ماه سن دارند و نمی توانند واکسینه شوند، والدین، خواهران و برادران، بقیه اعضای خانواده که سن آن ها 6 ماهه و بالاتر است، و سایر مراقبین نیز باید واکسن آنفولانزای سالانه را (به جز در موارد نادر) دریافت کنند.

منبع: cdc