The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نیاز کودکان شیرخوار به خواب در ماه های مختلف چقدر است؟

نیاز کودکان شیرخوار به خواب در ماه های مختلف چقدر است؟ بچه من در شبانه روز چقدر باید بخوابد تا من مطمئن باشم که بدن او خواب کافی را داشته است؟ نشانه های سیرخواب بودن نوزادان و شیرخواران چیست؟ اگر شما هم چنین سوالاتی دارید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

نیاز کودکان شیرخوار به خواب در ماه های مختلف

نوزادان به چه مقدار خواب نیاز دارند؟ نوزادان با هم تفاوت هستند اما اگر اوضاع و احوالشان خوب باشد، به اندازه کافی می خوابند. اگر حال کودک خوب نباشد، بیشتر می خوابد. اگر نگران وضعیت خواب فرزندتان هستید، یک هفته خواب او را کنترل کنید.

نشانه های کافی بودن خواب در نوزادان و شیرخواران و مقدار خواب کافی در نوزادان نیز همانند بزرگسالان متفاوت است. اما خلق و سلامتی نوزادان می تواند گویای وضعیت خواب او باشد.

نوزادانی که بیدار و بد خلق هستند به خواب بیشتری نیاز دارند.

نوزادان بیدار و خوشحال، احتمالاً خواب کافی دارند.

فراموش نکنید فرزند شما منحصر به فرد است و می تواند کمتر یا بیشتر از سایر کودکان همسن خود بخوابد.

هر چه کودکان بزرگ تر می شوند، خواب شبانه آنها طولانی تر می شود و در طول روز به خواب نیمروز کمتری نیاز دارند. نوزادان و کودکان کم سن تر، به خواب شبانه کمتر و خواب نیمروز بیشتر تمایل دارند. آنها غالباً در طول شب چند مرتبه از خواب بیدار می شوند و برای به خواب رفتن به کمک نیاز دارند.

نیاز کودکان شیرخوار به خواب در بدو تولد تا 3 ماهگی

اکثر نوزادان در این سن الگوی خواب روزانه و شبانۀ مشخصی ندارند و به تازگی به تفاوت های روز و شب پی می برند. نوزادان به طور کلی در طی 24 ساعت 16-20 ساعت می خوابند، اما هر 2 تا 4 ساعت یکبار برای شیر خوردن از خواب بیدار می شوند. تعداد دفعات تغذیه در نوزادان به دلیل کوچکی معده زیاد است. بعد از 12 هفته، بیشتر نوزادان الگوهای خواب روزانه و شبانه را آغاز می کنند. بعد از سه ماه، نوزادان در هر دوره 24 ساعته به طور متوسط 14-15 ساعت می خوابند.

نیاز کودکان شیرخوار به خواب از سه ماهگی تا شش ماهگی

در این سن، اکثر نوزادان در 24 ساعت 10-18 ساعت به خواب می روند. متوسط خواب در این گروه سنی حدود 14 ساعت است. اگرچه آنها به سرعت در حال رشد هستند، اما هنوز هم برای تغذیه از خواب بیدار می شوند. الگوهای خواب بسیار متفاوت است، اما معمولاً نوزادان در طول روز سه بار چرت می زنند. اغلب نوزادان بدون کمک به خواب فرو نمی روند.

نیاز کودکان شیرخوار به خواب از 6 ماه تا یک سالگی

در طی این ماه ها، اکثر نوزادان در مدت زمان 24 ساعت هنوز حدود 14 ساعت می خوابند.

نیاز کودکان شیرخوار به خواب در طی روز چقدر است؟

بیشتر کودکان در طول روز چرت می زنند. چرتها معمولاً 1-2 ساعت طول می کشد. برخی کمی بیشتر می خوابند. بیش از یک چهارم کل نوزادان در این سن، خواب نیمروز کمتر از یک ساعت دارند.

نیاز کودکان شیرخوار به خواب در طی شب چقدر است؟

بیشتر نوزادان بین ساعت 6 تا 10 شب آمادگی خواب دارند. اکثر نوزادان ظرف کمتر از 30 دقیقه به خواب می روند. بسیاری از نوزادان در طول شب از خواب بیدار می شوند و با کمک دوباره به خواب فرو می روند. تقریباً 1/10 کودکان 3-4 بار در شب بیدار می شوند.

بیش از یک سوم والدین با خواب کودک در این سن مشکل دارند. نوزادان اغلب به این دلیل بیدار می شوند که نگران جدایی از مادر هستند. لمس یا نوازش اطمینان بخش می تواند باعث دلبستگی کودک شده و به او بیاموزد که شما کنار او هستید حتی اگر او نتواند شما را ببنید. کودک وقتی بزرگ تر شد بر این نگرانی غلبه خواهد کرد.

نیاز کودکان شیرخوار به خواب بعد از یکسالگی

در سن 12-18 ماهگی ، نوزادان به طور کلی 13-15 ساعت در طول شبانه روز می خوابند. بیشتر نوزادان تا حدود 18 ماه، دو بار در روز خواب نیمروز دارند. به تدریج تعداد دفعات خواب نیمروز از دو بار کمتر شده و حذف می شود.

برخی از نوزادان در این سن نسبت به خواب شبانه مقاومت می ورزند و دوست دارند کنار خانواده باشند. این مشکل در هجده ماهگی به اوج خود می رسد و با افزایش سن بهبود می یابد.

آیا خواب فرزندتان کافی است؟

اگر نگران هستید که مبادا خواب فرزندتان کافی نباشد، به مدت یک هفته برنامه خواب را تحت کنترل قرار دهید. به این ترتیب تصویر روشنی از شرایط به دست خواهید آورد. می توانید این کار را با ترسیم نمودارهای ساده که هر ستون آن برای یکی از روزهای هفته است، آغاز کنید. روی هر ستون ساعات روز را با مربع نشان دهید و مدت زمان خواب کودک را رنگی کنید. این نمودار باید برای 5 تا 7 روز باشد. پس از پایان دوره اطلاعات زیر از نمودار به دست می آید:

چه موقع کودک خوابیده است؟

چه مقدار کودک خوابیده است؟

در طی این هفته چند بار در شب از خواب بیدار شده است؟

چه موقع کودک از خواب بیدار می شود؟

چقدر طول می کشد تا پس از بیدار شدن دوباره به خواب برود؟

می توانید ثبت کنید که چگونه کودک دوباره به خواب رفته است و برای خواب کردن مجدد او چه راهکارهایی مفید بوده یا نبوده است. سپس اطلاعات موجود در نمودار خود را با اطلاعات کلی در مورد نیازهای کودک مقایسه کنید:

فرزند شما در مقایسه با سایر همسلان خود چگونه است؟ نوزادان با هم تفاوت دارند اما اگر کودکتان نسبت به سایرین خواب کمتری داشته باشد، ممکن است خسته شود و به فرصت های بیشتری برای خواب نیاز داشته باشد.

فرزند شما در طول شب چند بار از خواب بیدار می شود؟ اگر کودک شما فقط 1 یا 2 بار از خواب بیدار شود، با اکثر نوزادان هم سن و سال خود تفاوت ندارد. اما اگر دفعات شب بیداری او 3 یا 4 بار یا بیشتر باشد، خسته می شوید. شاید لازم باشد برای تغییر الگوی خواب کودک چاره ای بیاندیشید. چنانچه به این منظور قصد مراجعه به پزشک دارید، نمودار را به همراه داشته باشید. حال که نیاز کودکان شیرخوار به خواب را در سنین مختلف می دانید، هر زمان که برای حل مشکلات خواب کودک چاره جویی می کنید، نمودار را نگه دارید. به این ترتیب می توانید پیشرفت ها و تغییرات احتمالی را مورد ارزیابی قرار دهید. 

 مطالعه بیشتر:

1- الگوی خواب شیرخواران از تولد تا سه ماهگی

2- مقابله با مشکلات خواب نوزاد و بدخوابی در نوزادان

3- تغییر الگوی خواب نوزاد و شیرخواران با 4 توصیه کاربردی

4- نوزادان چقدر باید بخوابند ومقدار مناسب خواب در هر سن چقدر است؟

?پرسش و پاسخ های نیاز کودکان شیرخوار به خواب

از تولد تا سه ماهگی نوزاد چقدر باید بخوابد؟

اکثر نوزادان در این سن الگوی خواب روزانه و شبانۀ مشخصی ندارند و به تازگی به تفاوت های روز و شب پی می برند. نوزادان به طور کلی در طی 24 ساعت 16-20 ساعت می خوابند، اما هر 2 تا 4 ساعت یکبار برای شیر خوردن از خواب بیدار می شوند. تعداد دفعات تغذیه در نوزادان به دلیل کوچکی معده زیاد است.بعد از 12 هفته، بیشتر نوزادان الگوهای خواب روزانه و شبانه را آغاز می کنند. بعد از سه ماه، نوزادان در هر دوره 24 ساعته به طور متوسط 14-15 ساعت می خوابند.

از سه ماهگی تا شش ماهگی نیاز نوزاد به خواب چقدر است؟

در این سن، اکثر نوزادان در 24 ساعت 10-18 ساعت به خواب می روند. متوسط خواب در این گروه سنی حدود 14 ساعت است. اگرچه آنها به سرعت در حال رشد هستند، اما هنوز هم برای تغذیه از خواب بیدار می شوند. الگوهای خواب بسیار متفاوت است، اما معمولاً نوزادان در طول روز سه بار چرت می زنند. اغلب نوزادان بدون کمک به خواب فرو نمی روند.

نیاز کودکان شیرخوار به خواب در طی روز چقدر است؟

بیشتر کودکان در طول روز چرت می زنند. چرتها معمولاً 1-2 ساعت طول می کشد. برخی کمی بیشتر می خوابند. بیش از یک چهارم کل نوزادان در این سن، خواب نیمروز کمتر از یک ساعت دارند.

آیا بدخوابی نوزاد در شب طبیعی است؟

بیش از یک سوم والدین با خواب کودک در این سن مشکل دارند. نوزادان اغلب به این دلیل بیدار می شوند که نگران جدایی از مادر هستند. لمس یا نوازش اطمینان بخش می تواند باعث دلبستگی کودک شده و به او بیاموزد که شما کنار او هستید حتی اگر او نتواند شما را ببنید. کودک وقتی بزرگ تر شد بر این نگرانی غلبه خواهد کرد

منبع: raisingchildren