The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

رفتار با نوزاد نه ماهه ،طرز صحیح رفتار با نوزاد نه ماهه

هرقدر نوزاد شما بزرگتر می شود مهارت های بیشتری را کسب می کند و همین امر شما را به چالش خواهد کشید. ممکن است ندانید که طرز صحیح رفتار با نوزاد نه ماهه درمورد مساعلی همچون خواب، بازی کردن، تغذیه و ... چگونه است. اگر می خواهید مهمترین نکات چگونگی رفتار با کودک نه ماهه را بدانید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

رفتار با نوزاد نه ماهه، رشد جسمی

هر شیرخواری به نوبه خود رشد می‌کند. مراقبان بهداشت در هر ویزیت وزن، دور سر و قد نوزاد را اندازه می‌گیرند و شاخص رشد نوزاد را با توجه به نمودار مورد بررسی قرار می‌دهند. هنگامی که کودک ایستادن را آغاز می‌کند شاید به نظر برسد که شکم و باسن بهم چسبیده و حالتی عجیب دارد اما این موضوع در این مرحله از رشد طبیعی است و به برقرای تعادل کمک خواهد کرد. در سال دوم این وضعیت اصلاح خواهد شد.

رفتار با نوزاد نه ماهه، تکام حواس

در این مرحله از رشد کودک از حواس خود برای شناختن دنیا استفاده می‌کند و یکی از حواس پر کاربرد بویایی است. سعی کنید فرزندتان را با بوهای مختلف آشنا کنید. او را به پارک ببرید تا با بوی گل‌ها و چمن تازه زده شده آشنا شود و به او اجازه دهید انواع و اقسام اشیاء و غذاها را بو کند اما مراقب باشید آنچه بو می‌کند ایمن باشد.

رفتار با نوزاد نه ماهه، تجربه حرکات در این سن

نوزاد شما یاد می‌گیرد چطور از حالت نشسته به شکم شود و غلت خوردن و خزیدن را می‌آموزد. این تمرینات عضلات او را برای آغازحرکت و راه افتادن تقویت می‌کنند. فرزند شما ممکن است روی شکم یا باسن بخزد. برخی کودکان هم اصلا وارد این مرحله نمی‌شوند و بلافاصله برمی‌خیزند و راه می‌افتند. در این سن مهارت دست و انگشتان فرزند شما هم پیشرفت می‌کند و می‌تواند اشیاء را گرفته و به سمت خود بکشد. او مهارت گرفتن اشیاء بین دو انگشت شست و اشاره را تمرین می‌کند. تغذیه مستقیم هم در همین مرحله آغاز می‌شود و کودک تلاش می‌کند مواد غذایی را با دست گرفته و به دهان ببرد. از این پس فرزند شما اشیاء را گرفته، تکان می‌دهد و پرتاب می‌کند تا سر و صدا درست کند و از سقوط اشیاء لذت ببرد. پس از ایمن بودن و غیرشکستنی بودن لوازم اطرافش حاصل کنید.

چگونه با نوزاد نه ماهه رفتار کنیم؟

توجه کودک در این مرحله پایین است و از هر اسباب بازی تنها برای 3-4 دقیقه لذت می‌برد. لازم نیست مرتبا به دنبال خرید اسباب بازیهای رنگارنگ باشید. کودک شما در این سن به همان اندازه که با ظرف‌های پلاستیکی و حبوبات خوش می‌گذراند از اسباب بازیها هم خوشش می‌آید. وسایل جدید و خیلی متفاوت می‌تواند باعث وحشت او شوند پس خودتان وسایل بازی برایش درست کنید. مثلا اگر دوست دارد با ظرف حبوبات بازی کند یک توپ را که به آن نخ بسته اید داخل ظرف بیاندازید تا با انگشتانش آن را بیرون بکشد. یکی دیگر از لذت‌های ساده این دوره تماشای خود در آینه است. کودک شما تا قبل از این سن چندان توانایی تشخیص بازتاب خود را در آینه نداشته و حالا وقتی خود را در آینه می‌بیند ممکن است با لمس موها یا صورت خود سعی کند خود را در آینه بشناسد. سعی کنید در آینه با لمس اندام‌های او و نام بردن این اندام ها با او بازی کنید. او همچنین از این مرحله به بعد می‌تواند متوجه احساسات از روی صورت شود. پس بروز احساسات منفی سخت را کنار گذاشته و گرم با فرزندتان برخورد کنید.

نحوه رفتار با نوزاد نه ماهه، چطور به پیشرفت فرزندمان کمک کنیم؟

نکات و راهکارهای زیر به ارتقاء رشد و پیشرفت کودک شما کمک می‌کند:

• با کودکتان وقت بگذرانید: اگر کودک خزیدن را شروع کرده است موانعی مثل بالش یا یک شیء فریبنده را فراتر از دسترسش قرار دهید تا او را وادار به خزیدن به سمت آن کند.

• قبل از کمک صبر کنید: دانستن اینکه چه موقع فرزندتان به کمک نیاز دارد و چه زمانی باید به او اجازه دهید که خودش کاری را انجام دهد دشوار است. گاهی والدین فکر می‌کنند فرزندشان از انجام کاری ناامید شده است و به او کمک می‌کنند اما درواقع او این مسئله را به عنوان یک چالش قلمداد می‌‌کند پس به او اجازه دهید تلاش کند.

• به کودک خود کمک کنید مهارت‌های انگشتی خود را بهبود ببخشد: اسباب بازی‌هایی مانند بلوک‌های ساختمانی، اسباب بازی‌های حمامی فشردنی مانند اردک لاستیکی یا اسباب بازی‌های کشیدنی مانند یک قطار چوبی کوچک می‌تواند کمک کننده باشد..

• به کودک خود فرصت ملاقات با سایر کودکان و والدین آنها را بدهید: ممکن است کودک شما غریبگی کند پس به او فرصت دهید تا با افراد و موقعیت‌های جدید گرم بگیرد.

رفتار با نوزاد نه ماهه، تغذیه

در این سن نوزاد نیمی از کالری روزانه خود را از غذای کودک و نیمی دیگر را از شیر مادر یا شیرخشک دریافت می‌کند. غذاهای انگشتی مثل قطعات کوچک سبزیجات بخارپز یا موز نرم برای کودک جذاب است. می‌توانید روی یک قاشق کوچک مقداری ماست بزنید تا فرزندتان سعی کند آن را به دهان ببرد. انتظار نداشته باشید که فرزندتان بتواند وعده غذایی کامل را خودش بخورد و سر هر وعده غذایی او را کامل تغذیه کنید. همیشه وقتی کودک سعی می‌‌کند غذا بخورد کنارش باشید و مواد غذایی بزرگ یا سخت به او ندهید. همیشه بر کودک خود نظارت داشته باشید. او ممکن است بدون جویدن مواد غذایی را ببلعد و قطعات بزرگ می‌‌تواند باعث خفگی او شود.

رفتار با نوزاد نه ماهه، خواب

نوزادان نه ماهه به طور معمول شب‌ها حدود 10 تا 12 ساعت و روزها حدود دوساعت می‌خوابند. در این مرحله معمولا نوزاد دیگر شب‌ها برای غذا خوردن بیدار نمی‌شوند ولی ممکن است انگشت شست خود را بمکد. اگر شب فرزندتان گریه کرد نزد او بروید و به او اطمینان دهید که همه چیز خوب است. بررسی کنید که کودک شما راحت است و مریض نیست، اما اگر همه چیز خوب به نظر می‌رسد در مقابل درخواست او برای رفتن به رختخواب شما یا روشن کردن نور مقاومت کنید. به او پیوسته اطمینان دهید که اگر به شما احتیاج دارد در آنجا خواهید بود و به آرامی به او یاد دهید که می‌تواند بدون نگرانی از اینکه آنجا نباشید در آرامش بخوابد.

رفتار با نوزاد نه ماهه، نمونه‌ای از یک روز کودکان 9 ماهه

خواب: کودک شما هر شب بین 10 تا 12 ساعت و روزانه 2 ساعت خواب است اضطراب جدایی می‌تواند خواب او را به هم بریزد.

تغذیه: اشتهای کودک کمی کاهش می‌‌یابد. به کودکتان غذاهای انگشتی مثل سبزیجات و میوه‌های نرم بدهید تا سر شوق بیاید.

اجابت مزاج: با آغاز تغذیه با غذاهای سخت رنگ و تراکم مدفوع تغییر می‌کند مراقب وضعیت اجابت مزاج کودک و اسهال یا یبوست او باشید.

بازی: با فرزندتان بازی کنید. بای بای کردن و دست تکان دادن را با او تمرین کنید. وسایل خانه را برایش ایمن کنید.

حمام کردن: 3 بار در هفته او را حمام کنید و سرش را یکی دو بار در هفته با شامپوی ملایم بشویید. در این سن چشم و دست کودک شما هماهنگ خواهد شد و تلاش می‌کند با دو انگشت اشیاء را بردارد.

چنانچه سوالی درمورد رفتار با نوزاد نه ماهه داشته باشید می توانید آن را از کارشناسان ما در اپلیکیشن نی نی پلاس بپرسید.

مطالعه بیشتر:

1- تغییرات نوزاد در نه تا دوازده ماهگی

2- برنامه غذایی مناسب در نه ماهگی کودک و لیست غذاهای مفید

3- تغییرات نوزاد در نه ماهگی ،نکاتی در مورد تغییرات نوزاد در نه ماهگی

4- برنامه غذای کمکی نوزاد از 9 تا 12 ماهگی + جدول تغذیه روزانه

?پرسش و پاسخ های رفتار با نوزاد نه ماهه

چگونه با نوزاد نه ماهه بازی کنیم؟

توجه کودک در این مرحله پایین است و از هر اسباب بازی تنها برای 3-4 دقیقه لذت می‌برد. لازم نیست مرتبا به دنبال خرید اسباب بازیهای رنگارنگ باشید. کودک شما در این سن به همان اندازه که با ظرف‌های پلاستیکی و حبوبات خوش می‌گذراند از اسباب بازیها هم خوشش می‌آید. وسایل جدید و خیلی متفاوت می‌تواند باعث وحشت او شوند پس خودتان وسایل بازی برایش درست کنید. مثلا اگر دوست دارد با ظرف حبوبات بازی کند یک توپ را که به آن نخ بسته اید داخل ظرف بیاندازید تا با انگشتانش آن را بیرون بکشد.

با نوزاد نه ماهه چگونه رفتار کنیم؟

قبل از کمک صبر کنید. دانستن اینکه چه موقع فرزندتان به کمک نیاز دارد و چه زمانی باید به او اجازه دهید که خودش کاری را انجام دهد دشوار است. گاهی والدین فکر می‌کنند فرزندشان از انجام کاری ناامید شده است و به او کمک می‌کنند اما درواقع او این مسئله را به عنوان یک چالش قلمداد می‌‌کند پس به او اجازه دهید تلاش کند.

برای کمک به رشد و تکامل نوزاد نه ماهه چه کنیم؟

در این مرحله از رشد کودک از حواس خود برای شناختن دنیا استفاده می‌کند و یکی از حواس پر کاربرد بویایی است. سعی کنید فرزندتان را با بوهای مختلف آشنا کنید. او را به پارک ببرید تا با بوی گل‌ها و چمن تازه زده شده آشنا شود و به او اجازه دهید انواع و اقسام اشیای و غذاها را بو کند اما مراقب باشید آنچه بو می‌کند ایمن باشد.

نوزاد نه ماهه چقدر باید بخوابد؟

شیرخواران نه ماهه به طور معمول شب‌ها حدود 10 تا 12 ساعت و روزها حدود دوساعت می‌خوابند. در این مرحله معمولا شیرخوار دیگر شب‌ها برای غذا خوردن بیدار نمی‌شوند ولی ممکن است انگشت شست خود را بمکد. اگر شب فرزندتان گریه کرد نزد او بروید و به او اطمینان دهید که همه چیز خوب است.

منبع: pampers