The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

الگوی خواب نوزاد سه ماهه ،نوزاد به چه مقدار خواب نیاز دارد؟

نوزاد سه ماهه به طور پیوسته در حال تغییر است. نه تنها سایز پوشک و لباس‌هایش با سرعت زیادی در حال تغییر است، بلکه نیازهای مربوط به خواب او نیز دستخوش تغییر شده است. در این سن ممکن است فکر کنید آیا با یک برنامه خواب نیاز نوزاد به طور کامل برطرف خواهد شد؟ با این‌که بعید به نظر می‌رسد الگوی خواب نوزاد سه ماهه یک روال کاملا منظم باشد، اما می‌توانید به الگوهای رشد نوزاد توجه کنید. این‌که چرت‌های او در روز چقدر است، چند ساعت می‌خوابد، چه زمانی دوست دارد بیدار شود و دوباره بخوابد. در زیر به مواردی که والدین باید درمورد الگوی خواب نوزاد سه ماهه بدانند و اینکه نوزاد به چه مقدار خواب نیاز دارد، اشاره شده است.

الگوی خواب نوزاد سه ماهه، نوزاد سه ماهه به چه مقدار خواب نیاز دارد؟

نوزادان با یکدیگر متفاوت هستند. اما معمولا نوزاد سه ماهه روزانه به ۱۴ تا ۱۷ ساعت خواب، که شامل ۳ تا ۴ چرت که در مجموع ۴ تا ۶ ساعت هستند نیاز دارد. هرچند طبیعی است که نوزاد ۳ ماهه کمی بیشتر یا کمتر از این مقدار بخوابد. نوزاد سه ماهه ممکن است شب‌ها خواب طولانی‌تری داشته باشد، در حدود ۵ ساعت بی وقفه (یا حتی کمی بیشتر). اگر نوزاد اغلب هنگام خواب بیدار می‌شود نگران نشوید. برخی نوزادان ممکن است در این سن بارها برای شیر خوردن از خواب بیدار شوند.

نمونه‌ای از یک برنامه خواب نوزاد سه ماهه

بهترین الگوی خواب نوزاد سه ماهه بر اساس نیازهای نوزاد است. هرچند روال خواب نوزاد سه ماهه قابل پیش‌بینی نیست، اما معمولا به این شکل خواهد بود:

• ۷ صبح: بیدار

• ۸.۳۰ صبح: چرت

• ۹.۳۰ صبح: بیدار

• ۱۱ صبح: چرت

• ۱۲ ظهر: بیدار

• ۱.۳۰ ظهر: چرت

• ۳ ظهر: بیدار

• ۴.۳۰ بعد از ظهر: چرت

• ۵.۳۰ بعد از ظهر: بیدار

• ۶.۳۰ بعدازظهر: آمادگی برای خواب

• ۷ شب: خواب شبانه

این برنامه خواب نشان می‌دهد که مدت بیدار بودن نوزاد در حدود ۹۰ دقیقه است و تقریبا یک ساعت در روز چرت می‌زند. با این حال، به‌خاطر داشته باشید که نوزادان در این سن می‌توانند به‌طور همزمان ۶۰ تا ۹۰ دقیقه بیدار بمانند، در حالی که چرت زدن آنها می‌تواند بین ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت باشد.

آیا می‌توان به نوزاد سه ماهه آموزش خواب داد؟

آموزش خواب شامل راه‌های مختلفی است که به نوزاد برای خوابیدن در طول شب کمک می‌کند. هرچند آموزش خواب برای بچه‌ها ضروری نیست اما بسیاری از والدین این راه‌ها را مفید می‌دانند. اگر قصد دارید برای نوزاد خود برنامه آموزش خواب در نظر بگیرید، باید صبر کنید نوزاد ۴ تا ۶ ماهه شود.

نکاتی در مورد الگوی خواب نوزاد سه ماهه

نوزاد هم‌اکنون برای اینکه چرخه خواب منظمی داشته باشد بسیار کوچک است. هرچند راهکارهایی برای داشتن عادت خواب سالم وجود دارد:

• با نوزاد در طول روز بازی کنید: هرچند نوزاد سه ماهه اغلب ساعات روز را خواب است، بازی کردن با او در طول روز کمک می‌کند تا تفاوت میان شب و روز را تشخیص دهد.

• روالی برای نوزاد در نظر بگیرید: اگر هنوز برای نوزاد روالی در نظر نگرفته‌اید هم اکنون وقت مناسبی است که این کار را انجام دهید. آرام کردن نوزاد، برنامه‌های منظم آخر روز (حمام کردن نوزاد و گوش دادن به موسیقی و خواندن کتاب) پیام‌هایی است که به نوزاد می‌گوید: «الان وقت خواب است».

• به تمایلات نوزاد هنگام خواب دقت کنید: هم‌اکنون ممکن است نوزاد زمان خواب ترجیحی داشته باشد. برای اینکه کمک کنید نوزاد زودتر آرام بگیرد، روال خواب او را نیم ساعت یا کمی زودتر از ساعت تعیین شده شروع کنید.

• سعی کنید هنگامی‌که نوزاد خواب‌آلود است، او را در گهواره قرار دهید: قرار دادن نوزاد هنگامی‌که خواب‌آلود است به او یاد می‌دهد چگونه به تنهایی به خواب رود.

• نوزاد را در مکان همیشگی بخوابانید: گاهی پیش می‌آید نوزاد در هر جایی خوابش ببرد، سعی کنید تا جایی که امکان دارد او را در گهواره خود قرار دهید.

مشکلات خواب نوزاد سه ماهه

حتی هنگامی‌که والدین همه چیز را به «درستی» انجام می‌دهند، ممکن است مشکلاتی در الگوی خواب نوزاد سه ماهه پیش آید. برخی مشکلات رایج که ممکن است نوزاد سه ماهه با آن مواجه شود شامل موارد زیر است:

• نوزاد دوباره به خواب نرود: اگر برای شیر دادن یا تعویض نوزاد به اتاقش وارد می‌شوید، چراغ را روشن نکنید و مراقب باشید چیزی نوزاد را بیش از حد تحریک نکند.

• نوزاد برای خوابیدن با خود کلنجار می‌رود: بار دیگر نوزاد خواب‌آلود را در گهواره قرار دهید. در آغوش گرفتن یا تکان دادن او باعث می‌شود اگر نیمه‌های شب بیدار شده، به سختی بتواند تنهایی به‌خواب رود.

• نوزاد هنگام شب بی‌قراری می‌کند: قبل از اینکه سراغ نوزاد بروید،‌ چند دقیقه صبر کنید ببینید می‌تواند به تنهایی به خواب رود یا خیر. اگر نتوانست به او سر بزنید اما او را بغل نکنید یا چراغ اتاق را روشن نکنید. گریه مداوم ممکن است به دلیل گرسنگی، خیس بودن پوشک یا احساس ناخوشی باشد.

• نوزاد نمی‌خواهد به گهواره بازگردد: بیدار شدن مکرر و دشواری در خوابیدن دوباره در هنگام شب، با عنوان «اختلال خواب» شناخته می‌شود. هرچند اختلال خواب ممکن است در هر زمانی رخ دهد، اما این اتفاق اغلب در ۳ تا ۴ ماهگی رخ می‌دهد. پیگیر روال خواب نوزاد باشید و مطمئن شوید که نوزاد در طول روز خواب کافی دارد. زیرا خواباندن نوزادی که بیش از حد خسته شده، کار دشواری است.

• تغذیه مداوم در شب: در سه ماهگی، نوزاد همچنان به یک یا دو بار شیر خوردن هنگام شب نیاز دارد. اما ۳ تا ۴ بار شیر خوردن در این سن ضرورتی ندارد. مطمئن شوید نوزاد در طول روز شیر کافی می‌خورد و او را ترغیب کنید قبل از خواب شیر بیشتری بخورد.

• دندان درآوردن باعث بیدار شدن نوزاد در شب می‌شود: برخی از نوزادان بین ۲ تا ۳ ماهگی نشانه‌هایی زودهنگام از درآمدن دندان را از خود بروز می‌دهند. اگر فکر می‌کنید نوزاد این نشانه‌ها را دارد، روال خواب او را دنبال کنید و هنگامی‌که به اتاق او می‌روید، سعی کنید با زدن به پشت او و لالایی خواندن او را آرام کنید.

اگر نوزاد سه ماهه هنوز از برنامه خواب قابل پیش‌بینی پیروی نمی‌کند و یا الگوی خواب نوزاد سه ماهه تنظیم نشده است، نگران نباشید. رسیدن به عادت خواب سالم زمان می‌برد. اما این راه‌کارها باعث می‌شود نوزاد (وشما) در آینده خواب بهتری داشته باشید.

مطالعه بیشتر:

1- چند توصیه برای تنظیم الگوی خواب نوزادان

2- الگوی خواب شیرخواران از تولد تا سه ماهگی

3- خواب و تغذیه نوزاد در روزهای نخست زندگی

4- جدول مقدار خواب نوزاد در ماه های مختلف چگونه است؟

?پرسش و پاسخ های الگوی خواب نوزاد سه ماهه

آیا می‌توان به نوزاد سه ماهه آموزش خواب داد؟

آموزش خواب شامل راه‌های مختلفی است که به نوزاد برای خوابیدن در طول شب کمک می‌کند. هرچند آموزش خواب برای بچه‌ها ضروری نیست اما بسیاری از والدین این راه‌ها را مفید می‌دانند. اگر قصد دارید برای نوزاد خود برنامه آموزش خواب در نظر بگیرید، باید صبر کنید نوزاد ۴ تا ۶ ماهه شود.

چیکار کنیم تا نوزاد در طی روز خسته شده و شب ها خوب بخوابد؟

با نوزاد در طول روز بازی کنید. هرچند نوزاد سه ماهه اغلب ساعات روز را خواب است، بازی کردن با او در طول روز کمک می‌کند تا تفاوت میان شب و روز را تشخیص دهد.

برای بهبود خواب نوزاد سه ماهه در طول شب چه کنیم؟

روالی برای نوزاد در نظر بگیرید. اگر هنوز برای نوزاد روالی در نظر نگرفته‌اید هم اکنون وقت مناسبی است که این کار را انجام دهید. آرام کردن نوزاد، برنامه‌های منظم آخر روز (حمام کردن نوزاد و گوش دادن به موسیقی و خواندن کتاب) پیام‌هایی است که به نوزاد می‌گوید: «الان وقت خواب است».

نوزاد سه ماهم مدام شبا بیدار میشه، چیکار کنم؟

نوزاد هنگام شب بی‌قراری می‌کند. قبل از اینکه سراغ نوزاد بروید،‌ چند دقیقه صبر کنید ببینید می‌تواند به تنهایی به خواب رود یا خیر. اگر نتوانست به او سر بزنید اما او را بغل نکنید یا چراغ اتاق را روشن نکنید. گریه مداوم ممکن است به دلیل گرسنگی، خیس بودن پوشک یا احساس ناخوشی باشد.

منبع: whattoexpect