The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

جدول مقدار خواب نوزاد در ماه های مختلف چگونه است؟

بعد از به دنیا آمدن نوزادتان احتمالا می پرسید که فرزند من به چه مقدار خواب در شبانه روز نیاز دارد؟ در چه ساعتی از شب به خواب می رود؟ چه مقدار خواب نیمروز در کودکان طبیعی است؟مقدار خواب نوزاد تازه متولد شده چقدر است؟ متن زیر را دنبال کنید تا پاسخ سوالات خود را درمورد مقدار خواب نوزاد در ماه های مختلف دریابید. 

جدول مقدار خواب نوزاد در ماه های مختلف

مطالعه جداول زیر نشان می دهد که کودک شما به چه مقدار خواب در شبانه روز نیاز دارد. ولی با این حال به خاطر داشته باشید که الگوی خواب کودکان با یکدیگر متفاوت است. در نتیجه ممکن است برخی کودکان در مقایسه با سایر همسالان خود به خواب کمتر و یا بیشتری نیاز داشته باشند.

مقدار خواب نوزاد از بدو تولد تا 4 ماهگی، مقدار خواب نوزاد سه ماهه

مجموع ساعات خواب: 18-16 ساعت

ساعات خواب شبانه: 9-8 ساعت

ساعات خواب نیمروز: 9-7 ساعت (3 الی 5 بار خوابیدن در طول روز)

مقدار خواب نوزاد از 4 ماهگی تا یک سالگی

مجموع ساعات خواب: 16-12 ساعت

ساعات خواب شبانه: 10-9 ساعت

ساعات خواب نیمروز: 5-4 ساعت (2 الی 3 بار خوابیدن در طول روز)

مقدار خواب نوزاد از یک تا دو سالگی

مجموع ساعات خواب: 14- 11 ساعت

ساعات خواب شبانه: 11 ساعت

ساعات خواب نیمروز: 3-2 ساعت (2 بار خوابیدن در طول روز)

مقدار خواب کودک از سه تا 5 سالگی

مجموع ساعات خواب: 13- 10 ساعت

ساعات خواب شبانه: 13-10 ساعت

ساعات خواب نیمروز: 1-0 ساعت ( خواب نیمروز معمولا تا 5 سالگی متوقف می شود)

مقدار خواب کودک از شش تا 12 سالگی

مجموع ساعات خواب: 12-9 ساعت

ساعات خواب شبانه: 11-10 ساعت

ساعات خواب نیمروز: ندارد

نکات و توصیه هایی در مورد خواب کودکان

مقدار خواب هر نوزادی با نوزاد دیگر متفاوت است با این وجود توصیه های کلی زیر می تواند کمک کننده باشد:

از تولد تا دو ماهگی، مقدار خواب نوزاد دو ماهه

• توجه داشته باشید درمورد مقدار خواب نوزاد ده روزه نمی توان زمان دقیقی معین کرد. نوزادان در بدو تولد توانایی پیوسته خوابیدن را ندارند و هر 2 الی 4 ساعت یکبار برای خوردن شیر از خواب بیدار می شوند.

• نوزادان در این سن گرایش به تکان خوردن داشته و در طول خواب ناآرام و مضطرب به نظر می رسند. همچنین از آنجایی که نوزاد قادر به کنترل واکنش های خود نیست معمولا در طول خواب دست و پاهایش را تکان داده، گاهی لبخند زده و یا صدای مکیدن از خود تولید می کند. 

• نوزادان نمی دانند که چگونه بدن خود را آرام کرده و برای خوابیدن آماده شوند. بنابراین شما می توانید با استفاده از شیوه های مختلفی مانند پستانک، قنداق کردن، تکان دادن در آغوش و یا شیردهی در ایجاد آرامش و خوابیدن به نوزاد خود کمک کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که برای کمک به خواب راحت نوزاد نوازش را از او دریغ نکنید و مطمئن باشید که این کار به هیچ وجه منجر به لوس شدن نوزاد نخواهد شد.

مقدار خواب نوزاد چهار ماهه

• نوزادان در این سن ممکن است به مدت 6 ساعت در شب بخوابند و به مرور یک الگوی خواب منظم در آنها شکل می گیرد.

• برای کمک به منظم شدن الگوی خواب نوزاد سعی کنید در طول روز با او بازی کنید، به منظور تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن او را به میزان کافی در معرض نور خورشید قرار داده و همچنین از تحریک زیاد نوزاد در هنگام شب خودداری کنید.

• پیاده کردن یک رول قبل از خواب مانند حمام، شیردهی و یا داستان خواندن برای نوزاد می تواند به او برای خوابیدن در طول شب به مدت طولانی تر کمک کند.

6-4 ماهگی

• نوزاد با رسیدن به این سن به تدریج شیر خوردن شبانه خود را ترک کرده و تقریبا در هر مکانی می تواند بین 6 تا 12 ساعت پیوسته در شب بخوابد.

• حاصل مطالعات محققان نشان داده است که در حدود 60 درصد از نوزادان تا 6 ماهگی و 80 درصد آنها تا 9 ماهگی سرتاسر شب را به طور پیوسته می خوابند.

• به خاطر داشته باشید که همه نوزادان گاهی در طول شب از خواب بیدار می شوند ولی آن دسته از نوزادانی که سرتاسر شب را می خوابند یاد گرفته اند که چگونه پس از بیدار شدن دوباره به تنهایی به خواب روند.

12-6 ماهگی

• برخی از نوزادان در این سن به دلیل اضطراب جدایی دچار اختلال در خواب شبانه می شوند. در این سن نوزاد حتی هنگامی که شما را نمی بیند می داند که همانجا در اطراف او هستید ولی با این حال پس از بیدار شدن از خواب در صورت ندیدن شما شروع به گریه و ناراحتی می کند.

• در صورت گریه کردن نوزاد به او سربزنید ولی این دیدارها باید کوتاه باشد. اگرچه کمی دشوار است ولی سعی کنید از بغل کردن و یا شیردادن به او خودداری کنید. به جای این کار می توانید کمر نوزاد را ماساژ داده و یا یک لالایی آرامبخش برای او بخوانید و پس از به خواب رفتن نوزاد به آهستگی از اتاق او خارج شوید.

2-1 سالگی

• کودکان نوپا معمولا به دلیل پرجنب و جوش بودن در این سن نسبت به خواب و استراحت شبانه تا حدودی از خود مقاومت نشان می دهند. برای خواب راحت کودک پس از غروب آفتاب به تدریج فعالیت های او را کاهش داده و برنامه های آرام بخش مختلفی مانند حمام کردن و یا شنیدن قصه را جایگزین بازیهای پرتحرک کنید.

• پس از آنکه کودک یاد گرفت چگونه از نرده های تخت خود خارج شود تلاش می کند تا با شما در یک تخت مشترک بخوابد. ترک این عادت در کودکان بسیار دشوار است بنابراین چنانچه نمی خواهید کودک به این روال عادت کند او را به اتاق خودش برگردانید.

5-2 سالگی

• به تعویق انداختن و مقاومت در برابر زمان خواب، خروج از رختخواب در هنگام بیدار شدن در شب و همچنین ترس های شبانه از مهمترین مشکلات خواب در کوکان نوپا و پیش دبستانی به شمار می رود.

• برای رفع مشکلات خواب کودک یک الگوی منظم خواب شبانه برای کودک تنظیم کنید. در اجرای این الگو کاملا ثابت قدم بوده و به کودک کمک کنید که این قوانین را درک کند.

• استفاده از یک چراغ خواب در کودکانی که از تاریکی وحشت داشته و یا دچار کابوس های شبانه می شوند بسیار موثر بوده و به آنها کمک می کند که از تاریکی نترسند.

12-5 سالگی

• انجام تکالیف مدرسه، برنامه های اجتماعی، بازی های کامپیوتری و تماشای تلویزیون از جمله مهمترین عوامل عقب افتادن زمان خواب در این کودکان به شمار می رود.

• حذف نوشابه و یا سایر نوشیدنی های حاوی کافئین و همچنین کاهش ساعات تماشای تلویزیون می تواند در برخورداری از یک خواب و استراحت خوب شبانه به این کودکان کمک کند.

• کودکانی که دارای اتاق خواب مستقل و مناسبی هستند که فاکتورهای مهمی از جمله تاریک، خنک، آرام و بی سروصدا بودن و عدم وجود تلویزیون و کامپیوتر در آنها رعایت شده نسبت به همسالان خود از خواب شبانه بهتری برخوردارند.

اگر همچنان درمورد مقدار خواب نوزاد در ماه های مختلف سوالی دارید، می توانید از کارشناسان اپلیکیشن نی نی پلاس بپرسید.

مطالعه بیشتر:

1- چند توصیه برای تنظیم الگوی خواب نوزادان

2- مقابله با مشکلات خواب نوزاد و بدخوابی در نوزادان

3- توصیه هایی برای خوب خوابیدن نوزاد در شب چیست؟

4- چکار کنیم خواب نوزاد عمیق شود؟ نکاتی در موردخواب روزانه کودک

?پرسش و پاسخ های مقدار خواب نوزاد

آیا بیدار شدن مکرر نوزاد در خواب طبیعی است؟

توجه داشته باشید درمورد مقدار خواب نوزاد ده روزه نمی توان زمان دقیقی معین کرد. نوزادان در بدو تولد توانایی پیوسته خوابیدن را ندارند و هر 2 الی 4 ساعت یکبار برای خوردن شیر از خواب بیدار می شوند.

برای تنظیم شدن خواب نوزاد چهارماهه چه کنیم؟

برای کمک به منظم شدن الگوی خواب نوزاد سعی کنید در طول روز با او بازی کنید، به منظور تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن او را به میزان کافی در معرض نور خورشید قرار داده و همچنین از تحریک زیاد نوزاد در هنگام شب خودداری کنید. پیاده کردن یک رول قبل از خواب مانند حمام، شیردهی و یا داستان خواندن برای نوزاد می تواند به او برای خوابیدن در طول شب به مدت طولانی تر کمک کند.

آیا اختلال خواب نوزاد یکساله طبیعی است؟

برخی از نوزادان در این سن به دلیل اضطراب جدایی دچار اختلال در خواب شبانه می شوند. در این سن نوزاد حتی هنگامی که شما را نمی بیند می داند که همانجا در اطراف او هستید ولی با این حال پس از بیدار شدن از خواب در صورت ندیدن شما شروع به گریه و ناراحتی می کند.

درصورت بیدار شدن مکرر کودک یکساله در هنگام خواب شب چه کنیم؟

در صورت گریه کردن نوزاد به او سربزنید ولی این دیدارها باید کوتاه باشد. اگرچه کمی دشوار است ولی سعی کنید از بغل کردن و یا شیردادن به او خودداری کنید. به جای این کار می توانید کمر نوزاد را ماساژ داده و یا یک لالایی آرامبخش برای او بخوانید و پس از به خواب رفتن نوزاد به آهستگی از اتاق او خارج شوید.

منبع: parents