The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

الگوی خواب نوزاد پنج ماهه وعواملی که بر الگوی خواب نوزاد تاثیر می گذارند؟

لازم نیست کسی به شما بگوید که نوزاد 5 ماهه شما در این سن چه تغییرات شگفت انگیزی را پشت سر می گذارد، شما این تغییرات را هر روز با چشم های خود خواهید دید. او یک دقیقه ساکت است، و دقیقه ای بعد در حال در آوردن صداهای نامفهوم از خودش، جیغ جیغ کردن و پر حرفی است زیرا او صداها و گفتار را تقلید و به روش خود آزمایش می کند. به نظر می رسد این روزها همه چیز درباره نوزاد شما در حال تغییر است، به خصوص الگوهای خواب او. در این مقاله همه چیز درمورد الگوی خواب نوزاد پنج ماهه ازجمله چگونگی ایجاد یک برنامه ی خواب سالم برای نوزاد پنج ماهه شما اشاره شده است.

الگوی خواب نوزاد 5 ماهه

چه فرزند نوزادتان از شیر مادر تغذیه کند و چه شیر خشک بخورد، احتیاج دارد که روزانه در حدود 709 تا 1064 سی سی شیر مصرف کند. او به تمام حجم غذایی که گفته شد نیاز دارد، زیرا هر سانتی متر از بدن او به سرعت در حال رشد و نمو است. از نظر وضعیت جسمی، در این ماه قدرت بینایی و دید او واضح تر می شود، اندام هایی مانند گردن، بازوها و پاهایش قوی تر می شوند و همچنین لثه های او ممکن است نشانه هایی از درآمدن دندان های جدید در دهان نوزاد را نشان دهند. تمامی این تغییرات می توانند بر الگوی خواب نوزاد پنج ماهه تأثیرگذار باشند. در سن 5 ماهگی، میزان خواب کلی نوزاد شما کمی کاهش می یابد، اما به احتمال زیاد او بیشتر طول شب را خواهد خوابید.

باید بدانید اتفاقاتی که با نوزاد پنج ماهه ی خود تجربه خواهید کرد: بی خوابی های شبانه، بیدار شدن نیمه شب از خواب در اوایل 5 ماهگی، زود بیدار شدن از خواب، بهانه گیری کردن، چرت زدن های روزانه همگی مواردی هستند که خانواده های دیگری با شرایطی مشابه شما آن ها را تجربه می کنند. بهتر است مواردی که در پایین ذکر می شوند را در مورد الگوی خواب نوزاد پنج ماهه خود بدانید.

الگوی خواب نوزاد پنج ماهه، خواب نوزاد پنج ماهه باید چقدر باشد؟

نوزاد پنج ماهه شما باید روزانه حدود 12 تا 15 ساعت بخوابد. که این خواب شامل حدود 10 الی 11 ساعت خواب عمیق شبانه (هرچند ممکن است او چند بار در طول شب از خواب بیدار شود) و سه مرتبه چرت است که هر کدام از آن ها بهتر است 30 دقیقه الی دو ساعت طول بکشد. اما به خاطر داشته باشید که برنامه خواب شیر خوار شما به همان اندازه که در حال رشد است تغییر می کند و به احتمال زیاد در این سن همچنان همین روند اصلی را طی خواهد کرد.

نمونه برنامه خواب برای یک نوزاد پنج ماهه

برنامه خواب نوزاد شما بسته به سبک خواب، مرحله رشد، ترجیحات و خلق و خوی او می تواند در این سن بسیار متفاوت باشد، اما به طور کلی وی باید روزانه سه نوبت خواب کوتاه یا چرت داشته باشد و در شب 10 الی 11 ساعت خواب عمیق را تجربه کند.

برنامه خواب نوزاد پنج ماهه شما

فرض این برنامه بر این است که نوزاد شما در طول روز سه بار چرت می زند.

• ساعت 7 صبح: بیدار شدن

• ساعت 8:45 دقیقه صبح: چرت یا استراحت کوتاه

• ساعت 10:45 دقیقه صبح: بیدار شدن

• ساعت 12:30 ظهر: چرت یا استراحت کوتاه

• ساعت 2:30 بعد از ظهر: بیدار شدن

• ساعت 4:30 بعد از ظهر: چرت یا استراحت کوتاه

• ساعت 5:00 بعد از ظهر: بیدار شدن

• ساعت 6:30 بعد از ظهر: زمان روتین استراحت

• ساعت 7:00 شب: خواب در تخت خواب

آیا می توانید یک نوزاد پنج ماهه را برای خوابیدن آموزش دهید؟

اگر فرزند 5 ماهه شما در تلاش است که به تنهایی بخوابد، ممکن است فکر کنید که آموزش دادن خوابیدن به او می تواند کمک کننده باشد. با این که لازم نیست نوزاد خود را برای این کار آموزش دهید، اما روش هایی وجود دارد که می تواند به نوزادان بیاموزد که چگونه بدون نیاز به لالایی یا تغذیه کردن به خواب بروند. هنگامی که سن فرزند شما بین 4 تا 6 ماه باشد، اکثر متخصصان اطفال به شما کمک می کنند تا این روش ها را امتحان کنید.

تنظیم الگوی خواب نوزاد پنج ماهه

روش های مختلفی برای تنظیم الگوی خواب نوزاد پنج ماهه وجود دارد، که بستگی به خانواده شما، ترجیحاتتان و سطح راحتی شما دارد. برخی افراد دخالت والدین در این مورد را به هیچ وجه توصیه نمی کنند، در حالی که برخی دیگر مانند روش فربر (Ferber) و روش صندلی (chair method) استفاده از بعضی روش های تایید شده و برخی از موارد آرامش بخش را مجاز می دانند و اعتقاد دارند که باید به تدریج و با گذشت زمان، استفاده از آن ها را کاهش داد.مطالعات اخیر نشان می دهد که آموزش خواب به طور موثری مشکلات خواب را در بسیاری از شیر خوارها (نه همه آن ها) بهبود می بخشد. مزایای بلند مدت آن می تواند یک نوزاد خوشحال و خوش قلق باشد که بدون درگیری و زحمت به خواب می رود که این تغییر خلق و خو برای والدین نیز شگفتی آفرین خواهد بود.

آیا ممکن است نوزاد پنج ماهه دچار بد عادتی در خواب شود؟

اگر به نظر می رسد که نوزاد شما به طور ناگهانی، الگوی خواب متداولش را تغییر داده است، ممکن است دچار رگرسیون یا بد عادتی خواب شده باشد. اگرچه این مرحله، مرحله ای است که نوزاد با درگیری و زحمت به خواب می رود و غالبا با یک نقطه عطف رشد جدید همراه است. این اتفاق به طور معمول در 4 ماهگی و 6 ماهگی بروز می یابد، اما گاهی ممکن است در 5 ماهگی نیز رخ دهد. علائم آن شامل مقاومت در برابر خوابیدن یا چرت زدن به خصوص در بعد از ظهرها، هر نیمه شب از خواب بیدار شدن، زود بیدار شدن از خواب یا عدم تمایل به رفتن به رختخواب در طول شب است. در حالی که به هم خوردن الگوی خواب نوزاد می تواند برای والدین بسیار ناامید کننده و مطمئنا خسته کننده باشد، اما بهتر است بدانید که این مشکلات کاملا طبیعی و موقتی هستند. شما در این مدت باید نوزاد خود را تشویق و کمک کنید تا به الگوی صحیح خواب خود بازگردد و آن را ادامه دهد.

نکاتی برای تنظیم الگوی خواب نوزاد پنج ماهه

• علائم آمادگی خواب در نوزاد تان را یاد بگیرید:

مالیدن چشم، بهانه گیر شدن، مکیدن انگشت شست و خمیازه کشیدن همگی می توانند نشانگر این باشند که نوزاد شما برای چرت زدن یا خوابیدن در بستر خود آماده است. این نشانه ها می توانند در هر نوزادی نسبت به نوزاد دیگر متفاوت باشد، بنابراین هرچه نسبت به علائم خواب آلودگی خاص نوزادتان آگاه تر باشید، آمادگی بیشتری برای خواباندن او هنگام خستگی خواهید داشت.

• یک روش روتین را انتخاب و ادامه دهید:

یک روال ثابت برای خواب که شامل مراحل قبل از خواب مانند خواندن کتاب داستان، گوش دادن به موسیقی و استحمام است کمک می کند تا شیر خوار شما از لحاظ روحیه، آماده برای رفتن به رختخواب باشد.

• هنگام چرت زدن یا خواب آلود شدن نوزاد، او را در گهواره ی خود بگذارید:

ممکن است هنگامی که فرزند نوزادتان خواب آلود است، در جای مناسبی نباشد، بنابراین باید تمام تلاش خود را بکنید تا در صورت امکان او را به حالت چرت زدن در گهواره اش قرار دهید.

• به فرزندتان کمک کنید در طی روز مهارت های جدیدی که فرا گرفته را تمرین کند:

از آنجا که عادت بد خواب شدن اغلب در زمانی اتفاق می افتد که نوزاد شما در حال نزدیک شدن به یک نقطه عطف بزرگ در رشد خود است، اطمینان حاصل کنید که او در طول روز وقت زیادی را برای آزمایش توانایی های جدید خود دارد. با انجام این روش، نوزاد کمتر دچار وسوسه خواهد شد تا در هنگام خواب این تمرین ها را انجام دهد .

در 5 ماهگی است که نوزاد می تواند غلت بزند یا به راست و چپ بچرخد، اصوات نامفهوم از خود در بیاورد یا حتی شروع به سینه خیز رفتن کند.

به نظر می رسد که برخی از نوزادان بدون هیچ دلیل واضحی برای خوابیدن مقاومت می کنند. مشکلات دیگر خواب در هر نوزادی در سن 5 ماهگی منحصر به فرد است و از نوزادی به نوزاد دیگر متفاوت خواهد بود.

در این مقاله نحوه رسیدگی و حل برخی از رایج ترین مشکلات خواب که ممکن است در این سن ظاهر شوند، آورده شده است:

• بد قلق شدن:

آیا نوزاد خوش اخلاق شما به خصوص در هنگام خواب ناگهان بد قلق و بد اخلاق می شود؟ اگر چه هنوز هیچ سفیدی مروارید رنگی در دهان او دیده نمی شود اما او ممکن است در حال دندان در آوردن باشد. علائم آن، علاوه بر آشکار شدن جزئی دندان های نوزاد، شامل به راه افتادن آب دهان، بثورات چانه، ضربه زدن و کشیدن گوش است. برای کاهش فشار و درد وارده بر نوزاد، سعی کنید به او یک حلقه های لاستیکی مخصوص دندان در آوردن بدهید. اگر باز هم علائم بر طرف نشد، در مورد دادن استامینوفن به نوزادتان با پزشک اطفال مشورت کنید.

• بیدار شدن از خواب در نیمه شب:

نوزاد پنج ماهه شما تا همین اواخر دارای "خواب های عمیق" بود. اکنون او تبدیل به یک جغد شبانه شده است که می خواهد در ساعت های آغازین صبح از خواب بلند شود و از رختخوابش خارج شود. بیدار شدن زود هنگام از خواب در این سن بسیار رایج است زیرا او در الگوی جدیدی از خواب قرار می گیرد و همچنین می تواند دچار بد عادتی در خواب باشد.

برای بهبود الگوی خواب نوزاد پنج ماهه چه کار باید کنیم؟

ببینید که آیا او می تواند مجددا بدون کمک شما بخوابد یا خیر. اگر احساس می کنید او نیاز به آرام شدن دارد، یک نوازش ملایم یا یک لالایی آرام را امتحان کنید. سعی کنید او را بغل نکنید، مگر این که فکر کنید گرسنه است، نیاز به تعویض پوشک دارد یا ممکن است بیمار باشد.

• تغییر دادن برنامه های چرت زدن:

نوزاد پنج ماهه شما ممکن است مدت کم تری به چرت زدن بپردازد، که این کار می تواند باعث خستگی مفرط او شود. اگر گمان می کنید روند تغییر خواب او باعث بهانه گیر شدنش می شود، یک روش کوتاه از برنامه های متداول قبل از خواب او را ( مانند نوازش کردن، پخش یک موسیقی آرام، تاریک کردن اتاق خواب) امتحان کنید. نهایتا، او شروع به چرت زدن به صورت مداوم می کند. نوزاد پنج ماهه شما تغییرات زیادی را پشت سر می گذارد که خوابیدن یکی از آن تغییرها است. اگر چه نوزادانی که الگوی متداول خوابشان تغییر می کند، می توانند بهانه گیر شوند، اما ادامه دادن تشویق و یاری نوزاد برای کسب عادات خواب سالم می تواند درجهت تنظیم الگوی خواب نوزاد پنج ماهه به کل خانواده کمک کند تا در مسیر درستی قرار بگیرند.

 

 مطالعه بیشتر:

1- چند توصیه برای تنظیم الگوی خواب نوزادان

2- مقابله با مشکلات خواب نوزاد و بدخوابی در نوزادان

3- تغییر الگوی خواب نوزاد و شیرخواران با 4 توصیه کاربردی

4- چکار کنیم خواب نوزاد عمیق شود؟ نکاتی در موردخواب روزانه کودک

?پرسش و پاسخ های الگوی خواب نوزاد پنج ماهه

خواب نوزاد پنج ماهه باید چقدر باشد؟

نوزاد پنج ماهه شما باید روزانه حدود 12 تا 15 ساعت بخوابد. که این خواب شامل حدود 10 الی 11 ساعت خواب عمیق شبانه (هرچند ممکن است او چند بار در طول شب از خواب بیدار شود) و سه مرتبه چرت است که هر کدام از آن ها بهتر است 30 دقیقه الی دو ساعت طول بکشد. اما به خاطر داشته باشید که برنامه خواب شیر خوار شما به همان اندازه که در حال رشد است تغییر می کند و به احتمال زیاد در این سن همچنان همین روند اصلی را طی خواهد کرد.

آیا می توان یک نوزاد پنج ماهه را برای خوابیدن آموزش داد؟

اگر فرزند 5 ماهه شما در تلاش است که به تنهایی بخوابد، ممکن است فکر کنید که آموزش دادن خوابیدن به او می تواند کمک کننده باشد. با این که لازم نیست نوزاد خود را برای این کار آموزش دهید، اما روش هایی جود دارد که می تواند به نوزادان بیاموزد که چگونه بدون نیاز به لالایی یا تغذیه کردن به خواب بروند. هنگامی که سن فرزند شما بین 4 تا 6 ماه باشد، اکثر متخصصان اطفال به شما کمک می کنند تا این روش ها را امتحان کنید.

آیا ممکن است نوزاد پنج ماهه دچار بد عادتی در خواب شود؟

اگر به نظر می رسد که نوزاد شما به طور ناگهانی، الگوی خواب متداولش را تغییر داده است، ممکن است دچار بد عادتی خواب شده باشد. این اتفاق به طور معمول در 4 ماهگی و 6 ماهگی بروز می یابد، اما گاهی ممکن است در 5 ماهگی نیز رخ دهد. علائم آن شامل مقاومت در برابر خوابیدن یا چرت زدن به خصوص در بعد از ظهرها، هر نیمه شب از خواب بیدار شدن، زود بیدار شدن از خواب یا عدم تمایل به رفتن به رختخواب در طول شب است.

علائم آمادگی خواب در نوزادان چیست؟

مالیدن چشم، بهانه گیر شدن، مکیدن انگشت شست و خمیازه کشیدن همگی می توانند نشانگر این باشند که نوزاد شما برای چرت زدن یا خوابیدن در بستر خود آماده است. این نشانه ها می توانند در هر نوزادی نسبت به نوزاد دیگر متفاوت باشد، بنابراین هرچه نسبت به علائم خواب آلودگی خاص نوزادتان آگاه تر باشید، آمادگی بیشتری برای خواباندن او هنگام خستگی خواهید داشت.

منبع: whattoexpect