The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خواب نوزاد تازه متولد شده چند ساعت و چگونه است؟

بعد از زایمان و به دنیا آمدن نوزاد ممکن است فکر کنید که دیگر بی خوابی های ناشی از بارداری به پایان رسیده اما باید به شما بگوییم که همانند بیشتر مادران، به زودی با مشکلات خواب نوزاد تازه متولد شده دست و پنجه نرم خواهید کرد. نوزاد به تازگی وارد محیط خارج رحم شده است و مدتی طول خواهد کشید تا برنامه خواب او تنظیم گردد. در این راستا کسب اطلاعات کافی درمورد نکات مربوط به خواب نوزادان تازه متولد شده به شما در پشت سر گذاشتن این روزها کمک بسیار زیادی خواهد کرد. بنابراین اگر می خواهید بدانید که خواب نوزاد تازه متولد شده چند ساعت است، برای بهبود خواب نوزاد چه کارهایی می توان کرد و ...، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

خواب نوزاد تازه متولد شده چگونه است؟

در مورد میزان خواب نوزاد تازه متولد شده باید بگوییم که به طور میانگین نوزاد در حدود ۱۶ تا ۱۷ ساعت در روز می‌خوابد و از آن جا‌که هر نوزاد منحصر به فرد است ممکن است به کمی بیشتر یا کمی کمتر از این اندازه خواب نیاز داشته باشد. هرچند نوزاد ممکن است هر بار تنها یک یا دو ساعت بخوابد. در طول سه ماه اول کودک مدت طولانی‌تری می‌خوابد. اما اغلب نوزادان بیشتر از چهار ساعت بی‌وقفه در شب یا روز نمی‌خوابند.

چرا الگوی خواب نوزاد تازه متولد شده من غیرقابل پیش‌بینی است؟

الگوی خواب نامنظم برای نوزادان تا سه ماهگی کاملا طبیعی است. نوزاد هنوز ریتم شبانه‌روز خود را پیدا نکرده است. ریتم شبانه‌روز به چرخه خواب و بیداری نیز معروف است که چرخه ۲۴ ساعت داخلی بدن است و ساعت‌های خواب و بیداری را منظم می‌کند. الگوی خواب نامنظم مدیون نیازهای غذایی نوزاد است. نوزاد ممکن است نیاز داشته باشد که در ماه اول هر دو تا سه ساعت یک بار و در ماه دوم هر سه تا چهار ساعت یک بار شیر بخورد. با بزرگ‌تر شدن کودک دیگر نیازی به شیر شبانه نخواهد داشت.

خوشبختانه این الگوهای نامنظم زیاد طولانی نیستند. هرچند هنگامی‌که بد‌خواب می‌شوید به‌نظر می‌رسد این بی‌خوابی ابدی است! برخی از نوزادان در سه یا چهار ماهگی مدت طولانی‌تری می‌خوابند. برخی دیگر تا زمانی‌که بزرگ‌تر شوند این موضوع طول می‌کشد.

آیا نوزاد فرق بین شب و روز را می‌داند؟

در ابتدا خیر. تا زمانی‌که نوزاد یک ماهه است، مدت زمانی که شب‌ها می‌خوابد با زمانی که در روز می‌خوابد، تقریبا برابر است. از شش هفتگی تا سه ماهگی، ‌دمای داخلی بدن و ملاتونین (هورمونی که به تنظیم خواب کمک می‌کند) به کودک کمک می‌کند تا ریتم خواب و بیداری خود را به دست آورد و تفاوت میان شب و روز را بداند.

آیا چرخه خواب نوزاد تازه متولد شده با بزرگسال تفاوت دارد؟

بله. چرخه خواب نوزاد بسیار کوتاه‌تر از بزرگسالان است. تقریبا نیمی از خواب نوزادان در خواب آر‌ای‌ام (REM) است که همراه با حرکت سریع چشم است. در حالی‌که در کودکان بزرگ‌تر یا بزرگسالان، نسبت خواب آر‌ای‌ام آنها به خواب غیر آر‌ای‌ام کمتر است. به نظر می‌رسد نوزادان بیشتر در خواب آر‌ای‌ام به سر می‌برند زیرا این برای رشد شگفت‌انگیزی که در مغز آنها اتفاق می‌افتد ضروری است.

گاهی به خواب آر‌ای‌ام «خواب فعال» نیز می‌گویند. زیرا چشمان کودک در زیر پلک‌ها به سرعت حرکت می‌کنند و دست‌ها و پاها ممکن است تکان بخورند. کم‌کم کودک به خواب غیر آر‌ای‌ام می‌رود که به «خواب آرام» معروف است و دیگر چشمان کودک تکان نمی‌خورد، نفس کشیدن کودک عمیق‌تر و بیدار کردن او سخت‌تر می‌شود. کودک ممکن است در یک چرخه خواب، بارها از خواب آر‌ای‌ام به خواب غیر آر‌ای‌ام منتقل شود.

آیا می‌توانم برنامه خواب نوزاد تازه متولد شده را تنظیم کنم؟

خیر، مخصوصا در هفته اول. طبیعی است نوزادی که تازه به دنیا آمده خوابی نامنظمی داشته باشد. بخشی از آن مربوط به نیاز نوزاد به شیر خوردن مکرر و خواب است. با این وجود می‌توانید با ایجاد روال‌های ثابت برای خواب و چرت‌های نوزاد، برنامه‌هایی را در ماه‌های اول تولد دنبال کنید. هنگامی‌که ریتم خواب کودک منظم شد، داشتن این روتین‌ها و برقراری عادات خواب خوب می‌تواند به‌راحتی برنامه‌ای را برای خواب خود دنبال کند.

خواب زیاد نوزاد تازه متولد شده، آیا لازم است نوزاد را برای شیر خوردن بیدار کنم؟

به طور کلی خیر. کودکان سالم معمولا هنگام گرسنگی از خواب بیدار می‌شوند. اگر کودک مشکلات زیر را دارد، در مورد شیر خوردن نوزاد در طول شب با پزشک متخصص مشورت کنید:

• به طور پیوسته رشد نمی‌کند و وزن نمی‌گیرد.

• پس از گذشت ۴ تا ۵ ساعت برای شیر خوردن بیدار نمی‌شود.

• ۸ تا ۱۲ بار در روز شیر می‌خورد (در نوزادانی که شیر مادر می‌خورند اغلب بیشتر از این تعداد است).

• کمتر از حداقل چهار پوشک‌ خیس و سه بار مدفوع دارد (اغلب نوزادان شیر مادرخوار تعداد دفعات بیشتری مدفوع می‌کنند)

برای بهبود خواب نوزاد تازه متولد شده چه کنیم؟

در زیر به چند عادت سالم خوابیدن اشاره کرده‌ایم که می‌توانیم به نوزاد خود معرفی کنید:

به نوزاد فرصت چرت زدن‌های مکرر بدهید: اغلب نوزادان در هفته‌های ۶ تا ۸ قادر به بیدار ماندن بیش از دو ساعت بی‌وقفه نیستند. اگر اجازه دهید کودک بیشتر از این اندازه بیدار بماند، ممکن است بیش از حد خسته شود و برای خوابیدن با مشکل روبرو شود.

به نوزاد تفاوت بین شب و روز را آموزش دهید: برخی از کودکان جغد شب هستند و هنگامی‌که می‌خو‌اهید چراغ‌ها را خاموش کنید هوشیار می‌شوند. برخی دیگر پرندگان سحرخیز هستند. در هفته‌های اول کار خاصی نمی‌توانید انجام دهید. اما هنگامی‌که از تولد کودک دو هفته گذشته است می‌توانید تفاوت بین شب و روز را به او آموزش دهید.

در طول روز، هنگامی‌که کودک بیدار و هوشیار است. می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

• تا جایی‌که می‌توانید با او ارتباط برقرارکنید و با او بازی کنید.

• خانه و اتاق را روشن نگه دارید.

• نگران صداهای روزمره مانند صدای ماشین ظرفشویی نباشید.

در شب، با انجام این کارها کودک متوجه می‌شود که شب وقت خوابیدن است:

• به آرامی با او ارتباط برقرار کنید.

• صدا و نور را به حداقل برسانید.

علائم خستگی نوزاد را بشناسید: به زودی در مورد ریتم روزانه و الگوهای نوزاد حس ششم پیدا می‌کنید و به طور غریزی خواهید فهمید که نوزاد هم‌اکنون خوابش می‌آید یا برای یک چرت آماده است. هنگامی‌که این علائم را مشاهده کردید سریع دست به کار شوید. زیرا خواباندن نوزادی که بیش از حد خسته شده، کار بسیار سختی است.

• مالیدن چشم‌ها

• کشیدن گوش‌ها

• بهانه‌گیری غیرمعمول

روالی را برای خواب نوزاد تازه متولد شده در نظر بگیرید. هیچ‌ زمانی برای شروع یک روال خواب برای نوزاد زود نیست. می‌توانید کارهای ساده زیر را انجام دهید:

• پوشک کودک را برای خوابیدن تعویض کنید.

• به کودک از شیر خود یا شیشه بدهید.

• برای او لالایی بخوانید یا موسیقی پخش کنید.

• بوس شب بخیر به او بدهید.

کودک را هنگامی‌که خواب‌آلود اما بیدار است داخل تخت قرار دهید. زمانی‌که کودک ۶ تا ۸ هفته دارد می‌توانید او را در حالت خواب‌آلودگی داخل گهواره با تخت قرار دهید تا به تنهایی بخوابد. هرچند این اتفاق در همه کودکان رخ نمی‌دهد. می‌توانید زمانی‌که کودک کمی بزرگ‌تر شد دوباره امتحان کنید.

هنگامی‌که به دنبال بهترین راه برای خواباندن نوزاد هستید، منتظر آزمون و خطاهایی نیز باشید. برای مثال ممکن است کودک را داخل تخت بگذارید، برایش کتاب بخوانید و او را نوازش کنید و سپس او را به حال خود رها کنید.

برخی متخصصان خواب نوزاد توصیه می‌کنند، تکان دادن یا بغل کردن کودک برای خواب حتی در این سن هم مناسب نیست. هرچند همه با این راه‌کار موافق نیستند. بنابراین شما کاری را انجام دهید که برای شما نتیجه‌بخش خواهد بود.

کودک چه زمانی یاد می‌گیرد کل شب را بخوابد؟

بستگی به نوزاد دارد. اغلب کودکان در ۶ ماهگی (اما نه همه کودکان) می‌توانند بین ۸ تا ۱۲ ساعت با بیداری‌های مختصر اما بدون نیاز به شیر خوردن بخوابند. اما این به آن معنا نیست که الزاما کودک شما نیز می‌تواند این کار را انجام دهد. بسیاری از کودکان حتی از سه ماهگی، شب‌ها به مدت ۸ ساعت بی‌وقفه در شب می‌خوابند. اما برخی کودکان تا بزرگ‌تر نشده‌اند قادر به این کار نیستند.

اگر همچنان سوالی درمورد خواب نوزاد تازه متولد شده داشتید می تواند آن را از کارشناسان ما در اپلیکیشن نی نی پلاس بپرسید.

مطالعه بیشتر:

1- چند توصیه برای تنظیم الگوی خواب نوزادان

2- الگوی خواب نوزاد یک ماهه چگونه باید باشد؟

3- الگوی خواب نوزاد سه ماهه ،نوزاد به چه مقدار خواب نیاز دارد؟

4- الگوی خواب نوزاد پنج ماهه وعواملی که بر الگوی خواب نوزاد تاثیر می گذارند؟

?پرسش و پاسخ های خواب نوزاد تازه متولد شده

خواب نوزاد تازه متولد شده چگونه است؟

به طور میانگین نوزاد در حدود ۱۶ تا ۱۷ ساعت در روز می‌خوابد و از آن جا‌که هر نوزاد منحصر به فرد است ممکن است به کمی بیشتر یا کمی کمتر از این اندازه خواب نیاز داشته باشد. هرچند نوزاد ممکن است هر بار تنها یک یا دو ساعت بخوابد. در طول سه ماه اول کودک مدت طولانی‌تری می‌خوابد. اما اغلب نوزادان بیشتر از چهار ساعت بی‌وقفه در شب یا روز نمی‌خوابند.

چرا الگوی خواب نوزاد تازه متولد شده من غیر قابل پیش‌بینی است؟

الگوی خواب نامنظم برای نوزادان تا سه ماهگی کاملا طبیعی است. نوزاد هنوز ریتم شبانه‌روز خود را پیدا نکرده است. ریتم شبانه‌روز به چرخه خواب و بیداری نیز معروف است که چرخه ۲۴ ساعت داخلی بدن است و ساعت‌های خواب و بیداری را منظم می‌کند. الگوی خواب نامنظم مدیون نیازهای غذایی نوزاد است. نوزاد ممکن است نیاز داشته باشد که در ماه اول هر دو تا سه ساعت یک بار و در ماه دوم هر سه تا چهار ساعت یک بار شیر بخورد. با بزرگ‌تر شدن کودک دیگر نیازی به شیر شبانه نخواهد داشت.

بدخوابی های نوزاد تازه متولد شد تا چه زمانی طول می کشد؟

خوشبختانه این الگوهای نامنظم زیاد طولانی نیستند. هرچند هنگامی‌که بد‌خواب می‌شوید به‌نظر می‌رسد این بی‌خوابی ابدی است! برخی از نوزادان در سه یا چهار ماهگی مدت طولانی‌تری می‌خوابند. برخی دیگر تا زمانی‌که بزرگ‌تر شوند این موضوع طول می‌کشد.

آیا می‌توانم برنامه خواب نوزاد تازه متولد شده را تنظیم کنم؟

خیر، مخصوصا در هفته اول. طبیعی است نوزادی که تازه به دنیا آمده خوابی نامنظمی داشته باشد. بخشی از آن مربوط به نیاز نوزاد به شیر خوردن مکرر و خواب است. با این وجود می‌توانید با ایجاد روال‌های ثابت برای خواب و چرت‌های نوزاد، برنامه‌هایی را در ماه‌های اول تولد دنبال کنید. هنگامی‌که ریتم خواب کودک منظم شد، داشتن این روتین‌ها و برقراری عادات خواب خوب می‌تواند به‌راحتی برنامه‌ای را برای خواب خود دنبال کند.

منبع: babycenter