The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

در شب چند بار باید به نوزاد شیر داد وچندبار باید بیدار شوید؟

شیردهی شبانه نوزاد کار دشواری است بعلاوه نوزادان مختلف عادات رفتاری بسیار متفاوتی دارند، به همین سبب نمی توان یک الگوی خاص درمورد شیردهی شبانه را به تمامی نوزادان تعمیم داد. در این مطلب قصد داریم برایتان شرح دهیم که در شب چند بار باید به نوزاد شیر داد و نکات مهم در این رابطه کدام موارد است.

در شب چند بار باید به نوزاد شیر داد؟

در طول شب، نوزادان نباید بدون شیر دادن برای مدت بیش از سه ساعت رها شوند. اگر نوزاد شما کم وزن و یا نارس است، در آن صورت شما باید هر دو ساعت یکبار و گاها هر یک ساعت یکبار او را برای شیردهی از خواب بیدار کرده و وی را تغذیه کنید. اگر‌ نوزاد شیرخوارتان در طول شب برای شیر خوردن بیدار می شود، مطمئن شوید که شیردهی تا خالی شدن حداقل یکی از سینه‌های تان ادامه می یابد، تا نوزاد بتواند از شیری مغذی بهره‌مند ‌شود.

ممکن است، هنگامی که نوزاد شما به پر کردن شکم خود مشغول است شما دچار خواب آلودگی شدید شوید، اما باید قدری تحمل کنید و اجازه دهید او به کار خود ادامه دهد. نوزادان برای رشد و تکامل خویش شبانه روز به تغذیه منظم نیاز دارند، بنابراین مراقب علائم گرسنگی آنها باشید و بلافاصله شروع به تغذیه او کنید.

 علائم گرسنگی در شیرخواران

با دیدن اولین نشانه گرسنگی شما باید نوزادتان را تغذیه کنید. علائم معمول گرسنگی در نوزادان به شرح زیر هستند:

  • واکنش اصلی (چرخش صورت به طرف سینه مادر و حرکت مکیدن با لب‌ها)
  • مکیدن انگشت‌ها
  • حرکت دست‌ها به طرف دهان
  • جستجو برای سینه
  • هشیار بودن و عدم آرامش
  • گریه کردن آخرین علامت گرسنگی است، بنابراین منتظر گریه کردن نوزاد نمانید و پیش از آغاز گریه نوزادتان را تغذیه کنید.

 هنگام گرسنگی غیر معمول نوزاد چه باید کرد؟

همانطور که نوزاد شما بزرگتر می‌شود، او نیاز به تغذیه بیشتر و تعداد دفعات کمتر در طول روز دارد.اما اگر فرزند شما دارای رشد ناگهانی و سریع باشد، ممکن است نیاز به غذای بیشتری در طول روز داشته باشد. رشد سریع در زمان‌های زیر رخ می‌دهد:

  • هفت تا ۱۴ روزگی
  • دو ماهگی
  • سه ماهگی
  • شش ماهگی

وقتی نوزاد شما در این زمان‌ها از حالت معمول گرسنه‌تر باشد، او را بر حسب نیازش تغذیه کنید. با این حال، اگر نوزاد شما حتی پس از شیردهی هنوز گرسنه باشد و یا زیاد گریه کند، این به آن معنی است که به اندازه کافی شیر نمی‌خورد.

در شب چند بار باید برای شیر دادن نوزاد شیرخوار خود را بیدار کنم؟ 

به عنوان یک قانون، شما نباید نوزاد را در روز بیشتر از دو ساعت و شب‌ها بیشتر از چهار ساعت گرسنه رها کنید. البته این ساعات برای نوزاد زودرس کوتاه تر است.

این مساله همچنین به سن و وزن شیرخوار نیز بستگی دارد. اکثر نوزادان تازه متولد شده تا دو هفته وزن کم می‌کنند. تا زمانی که وزن نوزاد دوباره اضافه شود شما باید دفعات بیشتری او را تغذیه کنید، که به این معنی است که شما باید چندین بار او را از خواب بیدار کنید. هرگاه وزن نوزاد شما به میزان مناسب با سن او اضافه شود، شما می‌توانید صبر کنید که او خود برای شیر خوردن از خواب بیدار شود. البته بازهم مراقب باشید که ساعات خواب ممتد او در زیر 6 ماه خیلی طولانی نشود.

 از آنجا که شیردهی شبانه کار دشواری بوده و منجر به بدخوابی ها و بی خوابی ها بسیار زیاد مادر خواهد شد، مادران می پرسند که در شب چند بار باید به نوزاد شیر داد، به شما نوید می دهیم که شیر خوردن های مکرر شبانه نوزادتان فقط تا چندین ماه اول تولد ادامه خواهد داشت، به زودی با افزایش سن شیرخوار و شروع غذای کمکی، مدت زمان خواب های ممتد او بدون نیاز به شیردهی بیشتر می شود، به همین سبب شما هم می توانید برای ساعات طولانی تری بخوابید.

 

بیشتر بخوانید:

1- شناخت نشانه های رفتاری نوزاد هنگام گرسنگی و سیر شدن

2- علل کمبود تولید شیر در مادر

3- هشت توصیه برای گرفتن شیر مادر از نوزاد

4- همه چیز در مورد چگونگی تولید شیر مادر و شیردهی پستانی به نوزاد