The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تزریق واکسن در دوران شیردهی، تاثیر واکسن بر شیر مادر چیست؟

شیردهی از سینه ها، بر ایمنی واکسیناسیون برای مادر یا فرزند او تأثیری نمی گذارد. اگرچه با تغذیه از شیر مادر بسیاری از فاکتورهای سیستم ایمنی را به شیرخوار انتقال می دهد، اما شیردهی را نباید جایگزینی برای ایمن سازی با واکسن ها در نظر گرفت. تحقیقات نشان می دهند شیرخوارانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، زمانی که واکسینه می شوند، در مقایسه با شیرخوارانی که شیر خشک می خورند، سطوح بالاتری از آنتی بادی را تولید می کنند. در ادامه این مطلب همه چیز را درمورد تزریق واکسن در دوران شیردهی برای شما شرح خواهیم داد.

تزریق واکسن در دوران شیردهی

مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده آمریکا (CDC) این توصیه های کلی را در مورد تزریق واکسن در دوران شیردهی ذکر می کند: "چه واکسن های غیرفعال شده (کشته شده) و چه واکسن های زنده ضعیف شده، هر کدام که به یک زن شیرده تزریق شوند، هیچ تاثیر منفی بر ایمنی مادران و شیرخواران نمی گذارند. شیردهی از سینه ها، بر ایمن سازی با واکسیناسیون تأثیر منفی نمی گذارد و در این دوران هیچ واکسنی منع مصرف ندارد و تزریق واکسن در دوران شیردهی ایمن است. اطلاعات محدود نشان می دهد که شیردهی از سینه ها می تواند پاسخ بدن به برخی آنتی ژن های واکسن را افزایش دهد. با در نظر گرفتن تمامی این نکات درمورد تزریق واکسن در دوران شیردهی، شیرخواران و نوزادان باید طبق برنامه معمول توصیه شده واکسینه شوند.

آیا واکسن می تواند وارد شیر مادر شود؟

"اگرچه واکسن های زنده ضعیف شده در بدن مادر تکثیر می شوند، اما در مورد اکثریت آن ها ثابت نشده است که بتوانند در شیر مادر ترشح می شوند. اگرچه ممکن است ویروس واکسن سرخجه از طریق شیر مادر منتقل شود، اما این ویروس معمولاً شیرخوار را آلوده نمی کند. به دلیل ضعیف بودن ویروس ها در این شکل از واکسن ها، اگر عفونتی هم رخ دهد، به خوبی قابل تحمل است. واکسن های غیر فعال شده، نوترکیب، زیرواحد، پلی ساکاریدی، مزدوج (کونژوگه) و انواع توکسوئیدی برای مادرانی که از سینه های خود به فرزندشان شیر می دهند و همچنین برای فرزندان آن ها هیچ خطری ندارد".

تزریق واکسن سیاه زخم در دوران شیردهی

طبق اطلاعات داده شده درمورد تزریق واکسن در دوران شیردهی، توسط مراکز کنترل بیماری های ایالات متحده در رابطه با استفاده از واکسن سیاه زخم در ایالات متحده: "هیچ داده ای احتمال افزایش خطر بروز عوارض جانبی یا مشکلات ناگوار موقتی و ماندگار ناشی از تزریق واکسن سیاه زخم را در زنان شیرده و یا شیرخواران نشان نمی دهد. تجویز واکسن های کشته شده (به عنوان مثال واکسن سیاه زخم) در دوران شیردهی منع پزشکی ندارد".

تزریق واکسن آبله مرغان در دوران شیردهی

"اینکه آیا واکسن زنده ضعیف شده آبله مرغان یا همان واریسلا زوستر (VZV) از طریق شیر مادر منتقل می شود و اینکه در این صورت، آیا شیرخوار می تواند آلوده شود یا خیر، هنوز مشخص نیست. در رابطه با بیشتر واکسن های زنده ضعیف شده شرایط به همین صورت بوده و هنوز ثابت نشده است که آیا ممکن است در شیر مادر ترشح شوند یا خیر.

تزریق واکسن هپاتیت در دوران شیردهی

بر اساس منابع پزشکی موجود درمورد تزریق واکسن در دوران شیردهی، بهتر است که واکسن هپاتیت را سه ماه قبل از اقدام به بارداری تزریق کنید خصوصا اگر مشاغل شما جزء گروه پرخطر همانند پرستاران، دندان پزشکان و ... است. اما به طور کلی تزریق واکسن هپاتیت در دوران شیردهی در صورت ضرورت مجاز است و اشکالی ندارد.

تزریق واکسن سرخجه در دوران شیردهی

ویروس واکسن سرخجه ضعیف شده در شیر مادر تشخیص داده شده است اما خوشبختانه فقط عفونت بدون علامت را در شیرخواران ایجاد می کند. بنابراین ممکن است واکسن واریسلا برای مادران شیرده نیز تزریق شود.

تزریق واکسن آنفولانزا در دوران شیردهی

بسیاری از مادران به طور خاص در مورد واکسن آنفلوانزا تعجب می کنند. این واکسن درست همانند سایر واکسن ها می تواند برای مادران شیرده تجویز و تزریق شود. با توجه به اهمیت پیشگیری و کنترل آنفلوانزا، طبق توصیه های کمیته مشورتی در مورد روش های ایمن سازی (ACIP) که از مراکز کنترل بیماری های ایالات متحده است:

"واکسن آنفلوانزا بر ایمنی مادرانی که از شیر خودشان به فرزندشان می دهند و یا فرزندان شیرخوار آن ها تأثیر منفی ندارد. به علاوه شیردهی از سینه ها نیز بر پاسخ ایمنی تأثیر منفی نمی گذارد و مانعی برای انجام واکسیناسیون نیست. "

در حال حاضر دو نوع واکسن آنفلوانزا وجود دارد:

• فرم داخل بینی (اسپری استنشاقی بینی) واکسن آنفلوانزا که یک واکسن زنده ضعیف شده است. این فرم از واکسن فقط برای افراد سالم در سنین 5 تا 49 سال استفاده می شود. "

• فرم استاندارد و قابل تزریق واکسن آنفلوانزا که یک واکسن غیرفعال (کشته شده) است.

نظر مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده (CDC) بر این است که هر دو نوع واکسن آنفولانزا برای مادر شیرده قابل تزریق است، به شرط آنکه شرایط لازم دریافت واکسن را داشته باشد. با این حال، این مرکز از سال های از 2016 تا 2017 به بعد، دیگر استفاده از فرم اسپری بینی واکسن آنفلوانزا را توصیه نمی کند. زیرا طبق تحقیقات این مرکز به نظر می رسد این نوع از واکسن اثربخشی ضعیف تری دارد.

تزریق واکسن MMR (سرخک، سرخجه و اوریون) در دوران شیردهی

از نظر مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده: "تغذیه با شیر مادر در پاسخ ایمنی بدن به واکسن MMR تداخلی ایجاد نمی کند و فرزندتان از طریق شیر شما تحت تأثیر واکسن قرار نمی گیرد".

تزریق واکسن آبله در دوران شیردهی

مرکز کنترل بیماری ایالات متحده توصیه می کند که مادران شیرده واکسیناسیون آبله را انجام ندهند. هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ویروس واکسن در شیر مادر وجود ندارد. با این حال، نگرانی اصلی این است که شیرخوار به دلیل نزدیکی به مادر، ممکن است با محل واکسیناسیون در تماس فیزیکی قرار گیرد. توجه داشته باشید که دستورالعمل های فعلی توصیه می کنند هر شخصی که با این واکسن واکسینه شده باشد (چه مادر شیرده باشد و چه هر فرد دیگری) می بایست از تماس فیزیکی نزدیک با شیرخواران زیر یک سال به مدت 2 الی 3 هفته (تا زمانی که پوسته زخم بیفتد) خودداری کند. این امر احتمالاً بر کلیه والدینی که فرزند خود را در آغوش می گیرند، به او شیر می دهند، از او مراقبت می کنند، یا او را نوازش کرده و یا می خوابانند، تأثیر خواهد گذاشت.

در زیر دستورالعمل های ارتش ایالات متحده برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض ویروس واکسن از طریق تماس فیزیکی با محل تزریق آورده شده است. مطابق با سیاست بالینی نظامی ایالات متحده برای برنامه واکسیناسیون آبله:

"ویروس واکسن را می توان از زمان آغازین واکسیناسیون در زمان تکوین و رشد پاپول یا همان سفت دانه ی ناشی از تزریق (یعنی دو تا پنج روز پس از واکسیناسیون) تا زمانی که پوسته زخم از ضایعه پوستی جدا شود (یعنی 14 تا 21 روز پس از واکسیناسیون) کشت نمود. بنابراین در طی این مدت، مراقبت های لازم باید به صورت جدی انجام شده تا از انتقال بی رویه ویروس به ناحیه دیگری از بدن یا به شخص دیگر جلوگیری شود. انتقال بیماری از دلمه های دست نخورده زخم بعید است، اما افراد در معرض خطر ممکن است حتی در برابر ذرات پوسته ی زخم هم آسیب پذیر باشند. از نظر تاریخی، میزان شیوع ویروس واکسن در اثر تماس بسیار نادر است، حدود 27 مورد در هر میلیون مورد واکسیناسیون".

"مهم ترین اقدام برای جلوگیری از انتشار ناخواسته ویروس در اثر تماس با محل تزریق واکسیناسیون آبله، شستن کامل دست ها (به عنوان مثال با محلول ضدعفونی کننده بدون آب بر پایه الکل، صابون و آب) پس از هرگونه لمس محل واکسیناسیون است."

"به حداقل رساندن تماس فیزیکی نزدیک با نوزادان کمتر از یک سال محتاطانه و معقول است تا زمانی که پوسته زخم از بین برود. اگر نمی توانید از تماس با شیرخوار جلوگیری کنید، قبل از دست زدن به او، دستان خود را بشویید (به عنوان مثال پیش از شیر دادن و تعویض پوشک) و اطمینان حاصل کنید که محل واکسیناسیون با باند متخلخل و لباس پوشیده شده است. ترجیح داده می شود شخص دیگری از شیرخوار در این دوران مراقبت کند. با در نظر گرفتن تمامی این نکات درمورد تزریق واکسن در دوران شیردهی، تزریق واکسن آبله برای مادر شیرده در شرایط غیر اضطراری توصیه نمی شود.

مطالعه بیشتر:

1- آیا تزریق واکسن سه گانه در اواخر بارداری ضروری است؟

2- از واکسن های مجاز تا واکسن های ممنوع در دوران بارداری

3- زمان تزریق واکسن آنفولانزا در بارداری چه زمانی است؟

4- واکسن آنفولانزا و داروهای آنفولانزا در دوران شیردهی چیست؟

?پرسش و پاسخ های تزریق واکسن در دوران شیردهی

آیا تزریق واکسن هپاتیت در دوران شیردهی ایمن است؟

بر اساس منابع پزشکی موجود، بهتر است که واکسن هپاتیت را سه ماه قبل از اقدام به بارداری تزریق کنید خصوصا اگر مشاغل شما جزء گروه پرخطر همانند پرستاران، دندان پزشکان و ... است. اما به طور کلی تزریق واکسن هپاتیت در دوران شیردهی در صورت ضرورت مجاز است و اشکالی ندارد.

آیا تزریق واکسن سرخجه در دوران شیردهی مجاز است؟

ویروس واکسن سرخجه ضعیف شده در شیر مادر تشخیص داده شده است اما خوشبختانه فقط عفونت بدون علامت را در شیرخواران ایجاد می کند. بنابراین ممکن است واکسن واریسلا برای مادران شیرده نیز تزریق شود.

آیا تزریق واکسن انفولانزا در دوران شیردهی ایمن است؟

واکسن آنفلوانزا بر ایمنی مادرانی که از شیر خودشان به فرزندشان می دهند و یا فرزندان شیرخوار آن ها تأثیر منفی ندارد. به علاوه شیردهی از سینه ها نیز بر پاسخ ایمنی تأثیر منفی نمی گذارد و مانعی برای انجام واکسیناسیون نیست.

آیا تزریق واکسن آبله در دوران شیردهی ممنوع است؟

مرکز کنترل بیماری ایالات متحده توصیه می کند که مادران شیرده واکسیناسیون آبله را انجام ندهند. هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ویروس واکسن در شیر مادر وجود ندارد. با این حال، نگرانی اصلی این است که شیرخوار به دلیل نزدیکی به مادر، ممکن است با محل واکسیناسیون در تماس فیزیکی قرار گیرد. توجه داشته باشید که دستورالعمل های فعلی توصیه می کنند هر شخصی که با این واکسن واکسینه شده باشد (چه مادر شیرده باشد و چه هر فرد دیگری) می بایست از تماس فیزیکی نزدیک با شیرخواران زیر یک سال به مدت 2 الی 3 هفته (تا زمانی که پوسته زخم بیفتد) خودداری کند.

منبع: kellymom