The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

گرم کردن شیر مادر چگونه باید انجام شود ؟

بسیاری از مادران به دلایل مختلفی همچون شاغل بودن، مدتی دور بودن از نوزاد و ... اقدام به دوشیدن شیر و فریز کردن آن می کنند تا هر زمانی کنار نوزادشان نبودند، پرستار بتواند شیر را گرم کرده و به نوزاد بدهد. گرچه که فریز کردن یکی از بهترین و صحیح ترین روش های نگه داری شیر مادر است اما گرم کردن شیر مادر بعد از خروج آن از فریزر و ذوب شدن یخ بسته ضروری است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که نحوه گرم کردن شیر مادر چگونه باید انجام شود تا به مواد غذایی ارزشمند موجود در شیر آسیبی وارد نگردد.

گرم کردن شیر مادر

برای گرم کردن شیر مادر روش های مختلفی وجود دارد که مهمترین آنها شامل:

روش گرم کردن شیر مادر، حمام آب گرم یا روش بن ماری

1. یک قابلمه آب را حرارت داده و گرم کنید. یک قابلمه کوچک را تا نیمه از آب پر کنید و آن را روی اجاق گاز روی حرارت متوسط قرار دهید. هنگامی که آب شروع به بخار دادن کرد، قبل از اینکه جوش بخورد و یا جوش بیاید، آن را از روی اجاق گاز بردارید.

- اجازه ندهید که آب به نقطه جوش خود برسد، زیرا در این صورت ممکن است شیر مادر خیلی سریع گرم شود.

- همیشه پیش از قرار دادن بطری شیر یا ظرف حاوی شیر مادر درون آب داغ، در ابتدا قابلمه آب را از روی اجاق گاز بردارید. هرگز مستقیماً شیر مادر را روی اجاق گاز گرم نکنید.

2. شیر مادر را درون آب داغ قرار دهید. می توانید بطری یا ظرف شیر مادر را در قابلمه آب داغ بگذارید یا آن را مدام در آب داغ بچرخانید. می توانید به محض برداشتن قابلمه آب از روی اجاق گاز، بطری یا ظرف حاوی شیر مادر را درون آن قرار دهید اما اگر هنوز بابت داغ بودن قابلمه خصوصا کف آن نگران هستید، کافی است ظرف را بالاتر درون آب نگه داشته تا به کف قابلمه نرسد.

- با استفاده از این روش می توانید شیر مادر را از حالت منجمد یا سرد، به راحتی گرم کنید. اگر در حال گرم کردن شیر مادر از حالت خنک هستید، فقط چند دقیقه طول می کشد. اگر آن را از حالت ذوب شدن گرم کنید، ممکن است دو برابر زمان ببرد.

3. اطمینان حاصل کنید که دمای شیر کاملاً یکنواخت است. بطری یا ظرف شیر را با احتیاط بچرخانید تا دما یکنواخت شود.

- برای انجام این کار می توانید شیر را با قاشق یا همزن قهوه هم بزنید.

روش گرم کردن شیر مادر، دستگاه های گرم کننده بطری

1. دستورالعمل ها را بخوانید. هیچ دو دستگاه گرم کننده بطری کاملاً یکسان نیستند، بنابراین ضروری است که قبل از استفاده، دستورالعمل های دستگاه مورد استفاده خود را به طور کامل و دقیق بخوانید.

- اگرچه مشخصات و دستورالعمل های دقیق در ماشین های مختلف متفاوت است، اما شباهت های کلی نیز وجود دارند.

- توجه داشته باشید که بسیاری از گرمکن های بطری (نه همه آن ها)، می توانند به اندازه دو برابر گرم کننده های غذای کودک، برای زمانی که فرزند شما شروع به خوردن مواد جامد و غلات می کند نیز گرما تولید نماید.

2. حتما به این مساله دقت نمایید که دستگاه گرم کن شما با وان آب گرم کار می کند یا با بخار. اگرچه برخی از انواع گرمکن های بطری، بطری را در یک محفظه آب گرم، گرم می کنند، اما بیشتر آن ها برای انجا این کار از بخار استفاده می کنند.

- گرمکن های بطری که از محفظه آب گرم برای گرم کردن شیر استفاده می کنند، در اصل همان کاری را می کنند که شما خودتان بدون این دستگاه با قرار دادن بطری شیر مادر به طور مستقیم در آب گرم شده انجام می دهید.

- گرمکن های بطری که از بخار استفاده می کنند، آب کمتری مصرف می کنند. آب توسط یک المنت حرارتی گرم کننده یا صفحه گرم در یک محفظه جداگانه گرم می شود و بخار آن برای گرم شدن شیر مادر به داخل محفظه بطری می آید. این یک روش گرمایشی تدریجی است. تدریجی گرم شدن شیر در این روش، مزیت چشمگیری است زیرا به بافت و خواص شیر آسیب کمتری می رسد.

3. مخزن آب درون دستگاه را پر کنید. مخزن گرم کننده بطری را تا "خط پر کردن" که به به اسم خط " fill line" مشخص شده است، پر از آب کنید.

- اگر دستگاه گرم کننده شما این خط نشانه را ندارد، دستورالعمل ها را بررسی کنید تا بدانید مخزن دستگاه را تا چه میزان باید از آب پر کنید.

- گرمکن های دارای محفظه آب گرم، بیشتر از انواعی که با بخار کار می کنند، از آب استفاده می کنند.

- تقریبا در همه گرمکن های دارای محفظه آب گرم و اکثر گرمکن هایی که با بخار کار می کنند، باید برای هر بار استفاده، آب را عوض کنید. برخی از گرمکن های بخاری، مخزن هایی دارند که تا زمانی که سطح آب آن ها خیلی پایین نرود، پر می مانند، در این زمان چراغ حسگر دوباره خاموش می شود.

4. بطری را وارد کنید. بطری شیر مادر را در گرم کن محکم کرده و داخل محفظه دستگاه قرار دهید.

- در بعضی از گرمکن ها، بطری شیر شل و رها در جای خود خواهند ماند، در حالی که ممکن است در دستورالعمل بعضی دیگر از انواع گرمکن ها، از شما بخواهند که حتما بطری را در جای خود محکم کنید.

5. برای گرم کردن شیر مادر با دستگاه صفحه کنترل را تنظیم کرده و شیر را گرم کنید. برای تعیین میزان تنظیم دمای بالا یا پایین دستگاه، اگر گرمکن دارای درجه است، دستورالعمل ها را دنبال کنید. دکمه شروع را فشار دهید و منتظر بمانید تا دستگاه خاموش شود.

- در اکثر گرم کننده های بطری یک چراغ سنسور وجود دارد که روشن و خاموش می شود تا به شما بگوید چه وقت عملیات گرم شدن را انجام دهید. برخی دیگر نیز با استفاده از آژیر یا زنگ، گرم شدن شیر یا غذا را به شما اعلام می کنند.

پرسش و پاسخ های پر تکرار مادران

پرسش: آیا می توانم شیر را بعد از گرم شدن به یخچال برگردانم؟

پاسخ: بله. بعد از گرم کردن شیر می توانید بعد از 30 دقیقه یا وقتی که به دمای اتاق رسیده است، دوباره آن را درون یخچال قرار دهید. فقط پیش از استفاده مجدد از شیر در نوبت های بعدی، حتما آن را بو کنید تا مطمئن شوید که فاسد یا بیات نشده باشد.

پرسش: آیا می توانم شیر مادر را دوباره گرم کنم؟

پاسخ: بله، می توانید این کار را انجام دهید. مقداری آب را در یک قابلمه روی یک اجاق گاز گرم کنید اما آن را به جوش نیاورید. پس از گرم شدن آب آن را از روی حرارت برداشته و یک بطری پر از شیر را درون آب قرار دهید. بطری را در آب نگه دارید تا شیر گرم شده و سپس به دمای اتاق برسد.

پرسش: آیا می توانم شیر ذوب شده مادر را، مجددا گرم کنم؟

پاسخ: بله، انجام دادن این کار نیز منعی ندارد. شیر ذوب شده را تکان دهید، آن را به مدت 20 دقیقه در یک پارچه گرم و مرطوب پیچیده و نگه دارید، بعد از طی این مراحل شیر باید برای مصرف آماده شود.

پرسش: اگر شیر مادر خیلی گرم شود، چه اتفاقی برای آن می افتد؟

پاسخ: درست مثل هر شیر دیگری، خراب می شود و یا اگر شیرخوار بخواهد آن را بنوشد، ممکن است دهان و یا زبان او به خاطر حرارت بیش از حد شیر بسوزد.

پرسش: اگر شیر مادر را بیش از حد گرم کنم چه؟ آیا می توانم یک دقیقه دوباره آن را داخل یخچال بگذارم تا خنک شود؟

پاسخ: بله. اگر گرم کردن شیر مادر بیش از حد بود، می توانید یک کاسه یا قابلمه کوچک را با آب سرد پر کنید و بطری را درون آن قرار دهید تا خنک شود.

مطالعه بیشتر: 

1- روش های نگهداری و گرم کردن شیر مادر

2- روش نگهداری و استفاده از شیر دوشیده مادر

3- آیا دوشیدن شیر باعث افزایش شیر مادر می شود؟

4- چگونه شیر مادر را گرم کنیم و نکات مهم در این زمینه کدام است؟

?پرسش و پاسخ های گرم کردن شیر مادر

آیا می توانم شیر را بعد از گرم شدن به یخچال برگردانم؟

بله. بعد از گرم کردن شیر می توانید بعد از 30 دقیقه یا وقتی که به دمای اتاق رسیده است، دوباره آن را درون یخچال قرار دهید. فقط پیش از استفاده مجدد از شیر در نوبت های بعدی، حتما آن را بو کنید تا مطمئن شوید که فاسد یا بیات نشده باشد.

آیا می توانم شیر مادر را دوباره گرم کنم؟

بله، می توانید این کار را انجام دهید. مقداری آب را در یک قابلمه روی یک اجاق گاز گرم کنید اما آن را به جوش نیاورید. پس از گرم شدن آب آن را از روی حرارت برداشته و یک بطری پر از شیر را درون آب قرار دهید. بطری را در آب نگه دارید تا شیر گرم شده و سپس به دمای اتاق برسد.

آیا می توانم شیر ذوب شده مادر را، مجددا گرم کنم؟

بله، انجام دادن این کار نیز منعی ندارد. شیر ذوب شده را تکان دهید، آن را به مدت 20 دقیقه در یک پارچه گرم و مرطوب پیچیده و نگه دارید، بعد از طی این مراحل شیر باید برای مصرف آماده شود.

اگر شیر مادر خیلی گرم شود، چه اتفاقی برای آن می افتد؟

درست مثل هر شیر دیگری، خراب می شود و یا اگر شیرخوار بخواهد آن را بنوشد، ممکن است دهان و یا زبان او به خاطر حرارت بیش از حد شیر بسوزد.

منبع: wikihow