The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

از چند ماهگی به نوزاد ماهی سالمون بدهیم؟ فواید دادن ماهی سالمون به نوزاد

غذای دریای البته به شرط آنکه حاوی آلاینده های خطرناکی همچون جیوه نباشند، جزء سالم ترین خوراکی ها محسوب می شوند. ماهی، میگو و ... همگی جزء غذاهایی هستند که باید نکاتی را در مورد ارائه آنها به دلبندتان درنظر داشته باشید. در ادامه این متن توضیحات کاملی را در مورد دادن ماهی سالمون به نوزاد شرح داده ایم بنابراین اگر شما هم قصد دادن ماهی سالمون به نوزادتان را دارید، تا پایان این متن همراه ما باشید.

بهترین سن برای دادن ماهی سالمون به نوزاد چند ماهگی است؟

ماهی سالمون ممکن است به محض آماده شدن کودک برای شروع مواد جامد، که عموماً در حدود 6 ماهگی است، وارد برنامه غذایی او شود اما توصیه می شود که ابتدا نوزاد را با غذاهای ساده تر آشنا کرده و برای دادن ماهی سالمون به نوزاد حداقل تا 8 ماهگی صبر کنید. هنگام دادن ماهی سالمون به نوزادان، مهم است که ماهی در تمام مدت پخته شود (و هرگز به صورت نیمه پخته یا خام سرو نشود، مانند سوشی) و از سرو ماهی کهنه، خشک، نمک سود شده یا ماهی دودی خودداری کنید زیرا همه حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند. سدیم بیش از حد می تواند ذائقه کودک شما را برای غذاهای شور آماده کند، خطر چاقی را افزایش دهد و کودک شما را در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا قرار دهد، که می تواند منجر به بیماری قلبی و سکته در سال‌های بعدی زندگی شود.

در مقایسه با ماهی تن و سایر ماهی های محبوب، ماهی سالمون کم جیوه، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و یک ماهی فوق العاده برای نوزادان و بزرگسالان است .

آیا دادن ماهی سالمون به کودک یک ساله بی خطر و سالم است؟

بله، اما با اعتدال. ماهی سالمون حاوی بسیاری از مواد مغذی ضروری است که نوزادان برای رشد نیاز دارند، از جمله ویتامین D (که غالباً در نوزادان کم است)، آهن، سلنیوم و روی. ماهی سالمون همچنین یکی از بهترین منابع دریایی اسیدهای چرب امگا 3 است، از جمله AHD، که درصد زیادی از مغز کودک را تشکیل می دهد و برای رشد بینایی و شناختی بسیار مهم است.

با این حال، از آنجا که آلودگی شیمیایی ساطع شده از هوا در نیروگاه های زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی با باران به داخل اقیانوس ها و رودخانه های ما وارد می شود، تقریباً اکنون همه ماهی ها دارای سطوح مختلفی از فلزات سمی و آلاینده ها هستند. که از میان آنها جیوه مورد توجه ویژه است، فلزی که پس از ورود به آب، توسط میکروارگانیسم ها به متیل جیوه تبدیل می شود، یک نوروتوکسین که در ماهی جمع می شود و به عنوان آسیب مغزی شناخته می شود. نوزادان، جنین های متولد نشده در رحم و کودکان، نسبت به این سم آسیب پذیرتر هستند.

هنگام خرید ماهی سالمون، به دنبال ماهی آزاد تازه وحشی از آلاسکا باشید، که سموم کمی در آن وجود دارد. ماهی سالمون دارای گونه های مختلف است. کنسرو ماهی سالمون نیز یک گزینه عالی است ،فقط مطمئن شوید که روی قوطی علامت "بدون نمک اضافه شده" یا "کم سدیم" و همچنین "بدون علامت APB" باشد. ماهی کنسرو می تواند سرشار از سدیم باشد که مصرف بیش از حد آن برای نوزادان یا بزرگسالان مفید نیست و BPA نیز یک ماده شیمیایی است که برای پوشش داخلی قوطی ها و کیسه هایی استفاده می شود که می تواند سطح هورمون ها و عملکردهای بدن کودک شما را مختل کند.

نکته قابل توجه اینکه، در سال 2015 میلادی ماهی سالمون اصلاح شده با مهندسی ژنتیک مورد تایید قرار گرفت که این اولین گونه جانوری اصلاح شده ژنتیکی مورد تایید فدرال است. ترکیب ژنتیکی این ماهی را قادر می سازد در کل سال در مزارع تولیدی رشد کند. انتظار می رود که در سال 2020 وارد بازار شود، اما ممکن است تا سال 2022 برچسب گذاری نشود. نحوه تاثیر ماهی مهندسی شده بر سلامت انسان مشخص نیست.

آیا ماهی سالمون صید شده نسبت به ماهی پرورش یافته بهتر است؟

این یک مسئله پیچیده است. در اینجا سه ملاحظه اصلی وجود دارد: سطح آلودگی. محتوای اسید چرب امگا 3؛ و محیط زیست، هنگام انتخاب ماهی سالمون معمولاً باید یکی از این ملاحظات را در اولویت قرار دهید.

از نظر سلامتی، ماهی سالمون وحشی آلاسکا انتخاب مورد علاقه ما برای نوزادان و بزرگسالان است. ماهی سالمون وحشی در محیط طبیعی خود صید می شود، این بدان معناست که آنها از مواد غذایی موجود در آبهایی که خانه آنها نامیده می شود، تغذیه می کنند. بیشتر ماهی های سالمون صید شده در فروشگاه های مواد غذایی آمریکایی از اقیانوس آرام می آیند، جایی که هنوز جمعیت ماهی ها با مصرف انسان تمام نشده است. ماهی سالمون وحشی غالباً در طول سال در دسترس است، اما اوج آن اواخر تابستان است (زمانی که ماهی ها با آماده شدن برای فصل تخم ریزی خود ماه ها خود را چاق کرده اند).

ماهی سالمون پرورشی در سراسر سال در خط ساحلی اقیانوس در سراسر جهان پرورش می یابد، از آسیا تا اروپا گرفته تا آمریکای شمالی و جنوبی. هر "ماهی سالمون آتلانتیک" را می بینید به طور معمول ماهی پرورشی است. علاوه بر سموم حاصل از آلاینده های موجود در اقیانوس، ماهی سالمون پرورشی اغلب حاوی آنتی بیوتیک و سموم دفع آفاتی است که برای کنترل شیوع شپش دریایی استفاده می شود، این یک مشکل رایج در هنگام پرورش ماهی در فضاهای کوچک است. ماهی سالمون پرورشی همچنین ممکن است با مواد غذایی کم ارزش، که برای ماهی طبیعی نیست تغذیه شود. بنابراین از مزایای تغذیه ای می کاهد. همانند ماهی های اقیانوس، ماهی سالمون پرورشی نیز حاوی آثاری از سموم در نتیجه آلودگی آب است.

آیا دادن ماهی سالمون به نوزاد خطر خفگی دارد؟

 برخلاف میگو و صدف، دادن ماهی سالمون به نوزاد یک خطر شایع خفگی برای نوزادان و کودکان نیست، اگرچه استخوان های موجود در ماهی تازه اگر از بین نرود می توانند خطری ایجاد کنند. همیشه برای اینکه اطمینان حاصل کنید که هیچ استخوانی باقی نمانده با انگشتان خود ماهی را لمس کنید.

آیا دادن ماهی سالمون به نوزاد حساسیت زا است؟

بله. ماهی های بالدار مانند ماهی سالمون یک ماده حساسیت زای غذایی است. تخمین زده می شود که فقط 1٪ از افراد به ماهی بالدار حساسیت دارند.

مانند تمام غذاهای جدید، ماهی های سالمون را برای اولین بار با مقدار کمی سرو کنید و کودک را از نزدیک تحت نظر داشته و‌ در صورت عدم واکنش منفی به تدریج مقدار آن را در وعده های بعدی افزایش دهید. اگر سابقه آلرژی در خانواده دارید، یا به احتمال زیاد کودک شما به ماهی حساسیت دارد، قبل از معرفی غذاهای دریایی در خانه با متخصص آلرژی مشورت کنید.

نحوه دادن ماهی سالمون به نوزادان

هر نوزادی طبق جدول زمانی خود رشد می کند. پیشنهادات آماده سازی در زیر فقط برای اطلاع رسانی است و جایگزین مشاوره حرفه ای، توصیه های متخصصان پزشکی یا بهداشت کودکان، یا متخصص تغذیه و غذا خوردن کودکان نیست. توصیه های پزشکی حرفه ای را هرگز نادیده نگیرید و یا به دلیل آنچه در اینجا خوانده اید در جستجوی آن تردید نداشته باشید.

8 تا ۱۲ ماهگی: برای سرو ماهی سالمون تازه اطمینان حاصل کنید که تمام استخوان ها را برداشته و آنرا به طور کامل پخته اید. شما می توانید قطعاتی از ماهی پخته شده به اندازه دو انگشت کوچک خود را به کودک ارائه دهید. این اندازه برای کودک شما مقدار مطمئنی است که می تواند مصرف کند، اما همچنین برداشتن تکه های کوچک ماهی نیز برای نوزادان آسان تر است. اگر ترجیح می دهید ماهی را در ظروف دیگر خرد کنید، سرو در یک کاسه که روی میز چسبیده است به برداشته شدن آنها با دست کمک می کند.

۱۲ تا ۱۸ ماهگی: این سن برای معرفی ماهی کنسرو شده سالمون، به شکل پاته یا سالاد ماهی سالمون است. برای سرو کنسرو ماهی سالمون، فقط بسته را باز کنید، ماهی را بشویید تا از شر سدیم اضافی خلاص شوید و مانند ماهی تازه استفاده کنید. برای تهیه سالاد ماهی سالمون، فقط با آووکادو له شده، سس مایونز، روغن زیتون یا ماست خوب مخلوط کنید.

۱۸ تا ۲۴ ماهگی: کیک ماهی سالمون در این سن برای کودک نوپا مورد توجه قرار می گیرند. فقط فراموش نکنید که باید ماهی را به شکل کامل با پوسته ارائه دهید تا کودک شما به ظاهر و احساس ماهی تازه عادت کند.

★ نکته: هنگام معرفی یک غذای جدید، سعی کنید آن را به دو روش سرو کنید: به عنوان مثال، کیک ماهی سالمون و برش های ماهی سالمون. هر کودک متفاوت است و بافت ها و شکل های خاصی بیش از دیگران برای کودک شما جذاب است.

 

دستور العمل کیک ماهی سالمون

مواد لازم:

• ماهی سالمون آلاسکا وحشی

• لیمو

• پیاز یا موسیر

• کره یا روغن زیتون بدون نمک

• تخم مرغ

• سس مایونز

• پاپریکا (شیرین نه تند)

• پودر سوخاری پانکو

• روغن نارگیل یا آووکادو

طرز تهیه:

1. استخوان وسط را از ماهی خارج کنید. فیله (بهتر است با پوست باشد) در حدود یک اینچ آب و در قابلمه نچسب قرار دهید. یک دو برش لیمو بالای فیله قرار دهید و در ظرف را با یک درب بپوشانید.

2. چند دقیقه بپزید، تا ماهی کاملاً پخته شود. فیله را از آب درآورده و روی تخته برش بگذارید. پس از سرد شدن، پوست آن را جدا کرده و دور بریزید.

3. در حالی که ماهی سالمون در حال پختن است، ۱ عدد پیاز کوچک یا موسیر متوسط را نگینی خرد کنید. پیاز را بهمراه ۱ قاشق غذاخوری کره بدون نمک یا روغن زیتون در یک ماهیتابه با حرارت متوسط قرار دهید و آنقدر بپزید تا پیازها شفاف شوند. حرارت را خاموش کنید و کنار بگذارید.

4. در یک کاسه بزرگ، دو تخم مرغ را کمی بزنید و با یک قاشق کوچک سس مایونز، چند قطره آب لیمو و یک کم پاپریکای شیرین، مخلوط کنید. پیازهای تفت داده شده را هم اضافه کنید (ماهی تابه را برای پختن کوکوها کنار بگذارید).

5. به ماهی پخته شده یک قاشق آرد سوخاری اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. اگر به نظر می رسد این مخلوط خیلی مرطوب است و نمی توانید به آن شکل بدهید، آرد سوخاری بیشتری اضافه کنید. اگر خیلی خشک است، مایونز بیشتری اضافه کنید.

6. به اندازه یک نارنگی از مخلوط بردارید، آن را به صورت یک کوکوی گرد درآورید و روی یک بشقاب بزرگ قرار دهید. این کار را ادامه دهید تا همه مخلوط به شکل کوکو درآید.

7. مقداری روغن نارگیل یا روغن آووکادو را به ماهی تابه اضافه کنید و آن را برای چند دقیقه با حرارت متوسط تا زیاد گرم کنید، تا جایی که با ریختن یک قطره کوچک آب در آن صدای جلز ‌ولز شنیده شود.

8. به آرامی چند تکه کوکو را در تابه قرار دهید (زیاد شلوغ نشوید) و چند دقیقه بپزید، تا زمانی که کمی برشته شود. آنها را برگردانید و چند دقیقه دیگر بگذارید بپزند. در حالی که بقیه کوکوها را می پزید، کوکوهای سرخ شده را در یک بشقاب که با حوله کاغذی پوشانده اید بگذارید تا خنک شوند. کوکو را در دمای اتاق و با مقداری ماست سرو کنید.

توجه: این دستورالعمل حاوی تعدادی از غذاهای آلرژی زا است. فقط پس از معرفی ایمن گندم و تخم مرغ، آن را سرو کنید. غذاهایی که با سالمون همراه می شوند

ماهی سالمون ماهی چرب و روغنی است که به خوبی با بسیاری از مواد غذایی از جمله مواد اسیدی مانند لیموترش تا محصولات خوشمزه مانند مارچوبه، آووکادو، کلم بروکلی و قارچ و گیاهان تازه مانند تره، گشنیز و شوید، سرو می شود. وقتی احساس کردید کودک شما آماده است، سعی کنید ماهی سالمون را با طعم های پررنگ مانند انگور فرنگی ترش و ترب کوهی تند سرو کنید. توجه داشته باشید که برای دادن ماهی سالمون به نوزاد همراه با این چاشنی ها، ابتدا از حساسیت نداشتن نوزاد به آنها اطمینان حاصل کنید.

مطالعه بیشتر:

1- 10 غذایی که نباید به نوزاد داد!

2- چه غذاهایی برای رشد کودک مفید است!

3- از چه سنی می توان به نوزاد خرما داد؟ دادن خرما به نوزاد

4- دادن برنج قهوه ای به نوزاد و فواید دادن برنج قهوه ای چیست؟

?پرسش و پاسخ های دادن ماهی سالمون به نوزاد

آیا دادن ماهی سالمون به کودک یک ساله بی خطر و سالم است؟

بله، اما با اعتدال. ماهی سالمون حاوی بسیاری از مواد مغذی ضروری است که نوزادان برای رشد نیاز دارند، از جمله ویتامین D (که غالباً در نوزادان کم است)، آهن، سلنیوم و روی. ماهی سالمون همچنین یکی از بهترین منابع دریایی اسیدهای چرب امگا 3 است، از جمله AHD، که درصد زیادی از مغز کودک را تشکیل می دهد و برای رشد بینایی و شناختی بسیار مهم است.

بهترین ماهی برای کودک کدام است؟

در مقایسه با ماهی تن و سایر ماهی های محبوب، ماهی سالمون کم جیوه، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و یک ماهی فوق العاده برای نوزادان و بزرگسالان است .

آیا دادن ماهی سالمون به نوزاد خطر خفگی دارد؟

برخلاف میگو و صدف، ماهی سالمون یک خطر شایع خفگی برای نوزادان و کودکان نیست، اگرچه استخوان های موجود در ماهی تازه اگر از بین نرود می توانند خطری ایجاد کنند. همیشه برای اینکه اطمینان حاصل کنید که هیچ استخوانی باقی نمانده با انگشتان خود ماهی را لمس کنید.

آیا دادن ماهی سالمون به نوزاد حساسیت زا است؟

بله. ماهی های بالدار مانند ماهی سالمون یک ماده حساسیت زای غذایی است. تخمین زده می شود که فقط 1٪ از افراد به ماهی بالدار حساسیت دارند. مانند تمام غذاهای جدید، ماهی های سالمون را برای اولین بار با مقدار کمی سرو کنید و کودک را از نزدیک تحت نظر داشته، و‌در صورت عدم واکنش منفی به تدریج مقدار آن را در وعده های بعدی افزایش دهید. اگر سابقه آلرژی در خانواده دارید، یا به احتمال زیاد کودک شما به ماهی حساسیت دارد، قبل از معرفی غذاهای دریایی در خانه با متخصص آلرژی مشورت کنید.

منبع: solidstarts