The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

از چند ماهگی به نوزاد موز بدیم؟ فواید دادن موز به نوزاد

موز یکی از میوه های محبوب است که عطر و طعم منحصر به فردی دارد. باتوجه به بافت نرمی که دارد بسیاری از والدین خیلی زود آن را به نوزاد می دهند، اما از نظر علمی دادن موز به نوزاد از چند ماهگی مجاز است؟ در ادامه این متن همه چیز را در مورد دادن موز به نوزاد برای شما شرح خواهیم داد.

از چند ماهگی به نوزاد موز بدهیم؟

بیشتر نوزادان طعم شیرین موز را دوست دارند و در بسیاری موارد به محض اینکه نوزاد توانست غذای جامد بخورد یعنی حدود 6 ماهگی، می توان به او موز داد. اما بهتر است برای دادن موز به نوزاد شش ماهه کمی صبر کرده او را با غذاهای ساده تر شروع کرده و در پایان هفت ماه دادن موز به نوزاد را شروع کنید. اگر در اوایل شروع غذای جامد به او موز دادید، بهتر است علاوه بر مزه شیرین او را با طعم های دیگر نیز آشنا کنید.

دادن موز به نوزاد نه ماهه

در پاسخ به این سوال که به نوزادان 9 ماهه یا بیشتر چه مقدار موز می توان داد باید گفت شاید خوردن یک موز کامل در سن 6 تا 9 ماهگی برای نوزاد مفید باشد البته دلبندتان دچار مشکلات گوارشی نمی شود. 

دادن موز به کودک پنج ماهه

دادن موز به نوزاد 5 ماهه ای که هنوز غذای کمکی را شروع نکرده، صرفا جهت آشنایی با طعم ها اصلا کار صحیحی نیست. دادن موز به نوزاد ۵ ماهه سبب خواهد شد که نوزاد از خوردن غذاهای بدون طعمی همچون فرنی بدون شکر امتناع کند.

آیا دادن موز به نوزادان خطری ندارد؟

بله، موز سرشار از ویتامین ب6 ، ویتامین ث، پتاسیم و همچنین مقادیر کمی از اکثر مواد معدنی و ویتامین ها است. همچنین منبع بزرگی از فیبر پری بیوتیک نیز محسوب می شود که باکتریهای مفید را به روده نوزاد می رساند و به سلامت سیستم هضم کمک می کند. موز کامل حاوی 12 تا 15 گرم قند است به همین دلیل نوزادان مزه شیرین آن را دوست دارند! اما به دلیل محتوای فیبری که دارد شاخص گلیسمی در این میوه پائین بوده و منجر به افزایش قند خون نمی شود. با این وجود می توان برای متعادل نگه داشتن قند، موز را همراه با پروتئین و یا چربی به نوزاد داد.

آیا موز برای بچه ها خطر خفگی دارد؟

به طور خاص موز باعث خفگی در نوزادان نمی شود، اما به طور کلی هر غذایی می تواند در نوزاد خفگی ایجاد کند، بنابراین هنگام غذا خوردن نوزادان مراقب باشید.

آیا دادن موز به نوزاد حساسیت زا است؟

خیر. آلرژی به جز در موارد نادر در مورد موز گزارش نشده است البته بر اساس قاعده کلی هر فرد می تواند به هر غذایی آلرژی داشته باشد، پس وقتی برای اولین بار به فرزندتان موز می دهید، مراقب علائم آلرژی باشید.

نحوه دادن موز به نوزاد

هر نوزادی طبق جدول زمانی خود رشد می کند. آنچه در ادامه به عنوان پیشنهاد مطرح می کنیم تنها به منظور آگاهی بیشتر بوده و جایگزین تشخیص حرفه ای در حوزه پزشکی و تغذیه نیست، تاکید می کنیم که هیچ گاه توصیه های پزشکی نادیده نگیرید و یا صرفا با اتکا به آنچه در این مقاله خوانده اید، اقدامی را بدون مشورت با پزشک انجام ندهید.

7 تا 9 ماهگی: می توانید موز پوست کنده را به او بدهید یا آن را له کنید و بگذارید با قاشق بخورد تا به غذا خوردن تشویق شود.

9تا 12 ماهگی: موز را از طول به سه تکه تقسیم کنید. حتی می توانید آن را به تکه های کوچکتر نیز خرد کرده و به نوزاد بدهید.

12 تا 18 ماهگی: موز باید به اندازه لقمه های غذا باشد، اگر هنوز لقمه های بزرگ به او می دهید در حد یک سوم موز کامل مناسب است.

18 تا 24 ماهگی: دوباره می توانید موز درسته را به او بدهید. حتی پوست کندن موز هم به او بیاموزید.

★ نکته: موز برای والدینی که مشکل کمبود وقت دارند، غذای مناسبی است. برای اینکه نوزاد به عنوان یک غذای همیشگی به موز عادت نکند، می توانید وقتی به او موز بدهید که غذای کمکی دیگری در دست نیست یا در مسافرت هستید. موز میوه ای است که حتی در فرودگاه ها و پمپ بنزین ها هم پیدا می شود و در مسافرت به عنوان یک میان وعده عالی می توان از آن استفاده کرد.

دستور تهیه: نایس کرم موز

مواد لازم:

• موز

• شیر بدون قند بادام، نارگیل و غیره

طرز تهیه:

1- دو عدد موز بزرگ را پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کرده و در ظرف در بسته قرار دهید و منجمد کنید تا کاملا یخ بزند.

2- در یک غذاساز، موزهای یخ زده و چند قاشق غذاخوری شیر مورد نظر خود را اضافه کنید: شیر بادام، نارگیل، شیر خشک، جو دوسر یا شیر مادر یک گزینه مغذی برای نوزادان زیر 12 ماه است.

3- به مدت 1 تا 2 دقیقه با دور تند مخلوط کنید، هر چند ثانیه یکبار مخلوط کن را نگه دارید و موادی که دور ظرف جمع شده اند را با قاشق مخصوص به داخل بریزید.

4- بلافاصله آن را به نوزاد بدهید، می توانید برای نوزادان بزرگتر که بافت سفت تر را دوست دارند، یکی دو ساعت در فریزر قرار دهید.نایس کرم موز یک دندان گیر خوب برای لثه های دردناک است. فقط مقدار اضافی آن را در قالب های های مکعبی یخ ذخیره نگه داری کنید و هر وقت نوزاد به دندان گیر نیاز دارد به او بدهید تا بمکد. با ذوب شدن تکه های یخ زده، خطر خفگی وجود دارد، پس مراقب باشید تا نایس کرم یخ زده به اندازه ای کوچک نشود که به دهان نوزاد بچسبد، در صورت نیاز تکه های کوچک را از نوزاد بگیرید.

برای نوزادان خردسال، می توانید نایس کرم موز را در قالب بستنی یا ظروف کوچک بریزید، به آن چوب های بستنی بزنید و منجمد کنید تا جامد شود.

به این دستور غذایی می توانید هر طعم و عطری اضافه کنید. سبزیجاتی همچون کلم پیچ، اسفناج منجمد یا سایر سبزیجات مانند کدو حلوایی یا کدو تنبل با ادویه جاتی مانند دارچین یا زنجبیل خیلی خوب هستند.حال که نکات مهم درمورد دادن موز به نوزاد را می دانید می توانید با یک دستور غذایی ساده و خوشمزه دلبندتان را با این میوه لذیذ آشنا کنید.

مطالعه بیشتر:

1- 10 غذایی که نباید به نوزاد داد!

2- چه غذاهایی برای رشد کودک مفید است!

3- از چه سنی می توان به نوزاد خرما داد؟ دادن خرما به نوزاد

4- از چند ماهگی به نوزاد هندوانه بدهیم؟ فواید دادن هندوانه به نوزاد

?پرسش و پاسخ های دادن موز به نوزاد

آیا دادن موز به نوزادان خطری ندارد؟

بله، موز سرشار از ویتامین ب6 ، ویتامین ث، پتاسیم و همچنین مقادیر کمی از اکثر مواد معدنی و ویتامین ها است. همچنین منبع بزرگی از فیبر پری بیوتیک نیز محسوب می شود که باکتریهای مفید را به روده نوزاد می رساند و به سلامت سیستم هضم کمک می کند. موز کامل حاوی 12 تا 15 گرم قند است به همین دلیل نوزادان مزه شیرین آن را دوست دارند! اما به دلیل محتوای فیبری که دارد شاخص گلیسمی در این میوه پائین بوده و منجر به افزایش قند خون نمی شود. با این وجود می توان برای متعادل نگه داشتن قند، موز را همراه با پروتئین و/ یا چربی به نوزاد داد.

آیا موز برای بچه ها خطر خفگی دارد؟

به طور خاص موز باعث خفگی در نوزادان نمی شود، اما به طور کلی هر غذایی می تواند در نوزاد خفگی ایجاد کند، بنابراین هنگام غذا خوردن نوزادان مراقب باشید.

آیا دادن موز به نوزاد حساسیت زا است؟

خیر. آلرژی به جز در موارد نادر در مورد موز گزارش نشده است البته بر اساس قاعده کلی هر فرد می تواند به هر غذایی آلرژی داشته باشد، پس وقتی برای اولین بار به فرزندتان موز می دهید، مراقب علائم آلرژی باشید.

از چند ماهگی به نوزاد موز بدهیم؟

بیشتر نوزادان طعم شیرین موز را دوست دارند و در بسیاری موارد به محض اینکه نوزاد توانست غذای جامد بخورد یعنی حدود 6 ماهگی، می توان به او موز داد. اما بهتر است او را با غذاهای ساده تر شروع کرده و در پایان هفت ماه دادن موز به نوزاد را شروع کنید. اگر در اوایل شروع غذای جامد به او موز دادید، بهتر است علاوه بر مزه شیرین او را با طعم های دیگر نیز آشنا کنید.

منبع: solidstarts