The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خواص زرده بلدرچین برای نوزاد و کودکان چیست؟

تخم بلدرچین منبع بسیار عالی از پروتئین ها برای کودکان است. آهن بسیار زیادی دارد و منبع مغذی از پروتئین ها است. اما از چند ماهگی می توانید دادن تخم بلدرچین به نوزاد را شروع کنید؟ آیا دادن زرده بلدرچین برای نوزاد مفید است؟ خواص زرده بلدرچین برای نوزاد چیست؟ تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا پاسخ همه سوالاتتان را دریابید.

نوزاد از چه سنی می‌تواند تخم بلدرچین بخورد؟

نوزاد از ۶ ماهگی خوردن غذای جامد را آغاز می‌کند،‌ با این حال دادن تخم بلدرچین به نوزاد از هفت ماهگی امکان پذیر است، البته در این زمان فقط می توانید از زرده بلدرچین برای نوزاد خود استفاده کنید زیرا که مصرف سفیده انواع تخم ها زیر یکسال ممنوع است.

خواص زرده بلدرچین برای نوزاد

تخم پرندگان، منبع بسیار غنی از چربی و پروتئین است. همچنین شامل آهن فراوان و مقداری روی است، دو ماده غذایی که نوزاد برای رشد به آن‌ها نیاز دارد. در واقع، تخم پرندگان مخصوصا زرده آن‌ها، حاوی تمام ویتامین‌ها (غیر از ویتامین C‌) است. تخم بلدرچین سرشار از سلنیم و ویتامین‌های گروه B، مخصوصا ویتامین B12 است. تخم پرندگان یکی از بهترین منابع کلسترول و کولین است، دو ماده غذایی مهم برای ساخت استخوان‌ها، رشد مغزی و رشد سلولی. فراتر از آن، تخم پرندگان یکی از تنها منابع اصلی ویتامین D‌ است که به بدن ما کمک می‌کند تا کلسیم را برای رشد استخوان‌ها جذب کند.تخم‌ پرندگان، یکی از مغذی‌ترین غذاهایی است که می‌توانید به نوزاد بدهید. اما حتما قبل از مصرف آن‌ها را خوب بپزید. تخم‌‌ها ممکن است حاوی باکتری سالمونلا باشد و باعث بیماری‌های باکتریایی در دستگاه گوارش شوند.

آیا خوردن زرده بلدرچین برای نوزاد خطر خفگی دارد؟

اگر به صورت پخته و کامل سرو شود، امکان خفگی وجود دارد. برای کاهش خطر خفگی، زرده بلدرچین برای نوزاد به ۴ قسمت یا به دو نیم تقسیم کنید.

آیا دادن تخم بلدرچین به نوزاد حساسیت‌زا است؟

بله. پس از شیر، تخم پرندگان دومین ماده حساسیت‌زا در میان نوزادان است. خوشبختانه بیشتر نوزادان حساسیت به تخم‌مرغ را پشت سر می‌گذارند. هنگامی‌که می‌خواهید برای اولین بار به نوزاد تخم پرندگان بدهید، باید از مقدار کم شروع کنید. برای مثال مقدار بسیار کمی املت ساده به او بدهید. برخی نوزادان حتی به مقدار بسیار کمی از تخم پرندگان حساسیت نشان می‌دهند. بنابراین با دقت به نشانه‌های حساسیتی نوزاد توجه کنید. حساسیت‌ها متفاوت خواهد بود. ممکن است آب‌ریزش از چشم‌، کهیر، جوش،‌ خس‌خس،‌ خارش، ورم صورت، سرفه، ‌اسهال، استفراغ و دل‌پیچه رخ دهد. اگر حساسیت شدید باشد، رنگ صورت نوزاد سرخ و نفس کشیدن مشکل شود، با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید. ممکن است نوزاد دچار شک آنافیاتیک شود.

در حالی‌که نگرانی از حساسیت در بالاترین حد خود قرار دارد، علم جدید از مزایای دادن غذاهای حساسیت‌زا به محض رسیدن سن نوزاد به مصرف غذای جامد می‌گوید. برای اطلاعات بیشتر در مورد حساسیت نوزاد، بیشتر مطالعه کنید.

نحوه دادن تخم بلدرچین و زرده بلدرچین برای نوزاد 

هر نوزاد رشد مخصوص به خود را دارد. اطلاعاتی که در زیر ارائه می‌شود، تنها هدف اطلاع‌رسانی دارد و جایگزین توصیه‌‌های حرفه‌ای نیست. باید به تمام توصیه‌های پزشک متخصص، پزشک اطفال، متخصص تغذیه و رژیم درمانی توجه کنید. اینکه مقاله‌ای در اینجا دیده‌اید یا خوانده‌اید، نباید موجب شود توصیه‌های پزشک خود را فراموش کنید.

نوزاد 7 تا ۹ ماهه: هرچند در این سن می‌توانید به نوزاد، تخم بلدرچین بدهید، اما این کار توصیه نمی‌شود! از تخم‌مرغ‌های سنتی و معمولی در املت استفاده کنید و تخم بلدرچین را زمانی به نوزاد بدهید که بتواند به تنهایی تکه‌های غذا را دست بگیرد و بخورد.

نوزاد ۹ تا ۱۲ ماهه: تخم پرندگان را بجوشانید! تخم بلدرچین، یا هر تخم پرنده‌ای را جوشانده و به ۴ قسمت یا دو نیم تقسیم کنید. این بهترین غذا برای نوزاد ۹ تا ۱۲ ماهه‌ای است که به تازگی یاد گرفته است با دستان خود غذا بخورد.

نوزاد ۱۲ تا ۲۴ ماهه: به دادن تخم‌بلدرچین پخته و نصف شده ادامه دهید. به منظور بالا بردن ارزش غذایی، تخم بلدرچین پخته را با خورش و غذاهای دیگر همراه کنید.

توجه: تخم‌های بلدرچین داغ را در آب یخ فرو ببرید تا پوست آن راحت‌تر کنده شود.

طرز تهیه کاری تخم بلدرچین برای نوزادان و کودکان:

مواد لازم:

• چند عدد تخم بلدرچین

• پیاز

• یک حبه سیر

• روغن نارگیل یا آووکادو

• گشنیز

• زیره

• پودر کاری سبز

• شیر نارگیل

طرز تهیه:

1. چند تخم بلدرچین را داخل قابلمه بریزید و آن‌را از آب پر کنید تا روی تخم‌ها را بگیرد. در قابلمه را بگذارید و بگذارید آب به جوش آید و به مدت ده دقیقه تخم‌ بلدرچین‌ها را بپزید.

2. تخم‌ها را داخل آب سرد قرار دهید. پوست آن‌ها را بگیرید، به دو نیم تقسیم کنید و کنار بگذارید.

3. یک عدد پیاز کوچک و یک حبه سیر را خرد کنید. یک پیمانه روغن نارگیل یا روغن آووکادو را در قابلمه روی حرارت گرم کنید. پیاز را اضافه کرده و تفت دهید تا شفاف و نرم شود.

4. سیر خرد شده را حدود ۱ دقیقه تفت دهید تا عطر آن بیرون آید. یک پیمانه گشنیز آسیاب شده، زیره آسیاب شده و پودر کاری سبز را اضافه کنید و با پیاز مخلوط کنید.

5. یک و نیم پیمانه شیر نارگیل اضافه کنید. خوب هم بزنید و سپس تخم‌های بلدرچین‌ پخته شده را به آن اضافه کنید. چند دقیقه حرارت دهید و سپس قابلمه را از روی اجاق بردارید.

6. روی برنج بریزید یا با نودل سرو کنید.

 برای دادن تخم بلدرچین به نوزاد عجله نکنید، ابتدا از خواص زرده بلدرچین برای نوزاد بهره بگیرید. توجه داشته باشید برای اضافه کردن تخم بلدرچین کامل و غذاهای حساسیت زای دیگر آنها را به تنهایی وارد رژیم غذایی نوزاد کنید تا اگر به آنها واکنش نشان داد دچار سردرگمی نشوید.

مطالعه بیشتر:

از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم؟ فواید دادن ماست به نوزاد

از چند ماهگی به نوزاد خیار بدهیم؟ فواید دادن خیار به نوزاد

از چند ماهگی به نوزاد نعناع بدهیم؟ فواید دادن نعناع به نوزاد

از چند ماهگی به نوزاد هندوانه بدهیم؟ فواید دادن هندوانه به نوزاد

?پرسش و پاسخ های زرده بلدرچین برای نوزاد

نوزاد از چه سنی می‌تواند تخم بلدرچین بخورد؟

نوزاد از ۶ ماهگی خوردن غذای جامد را آغاز می‌کند،‌ اما دادن تخم بلدرچین به نوزاد از هفت ماهگی امکان پذیر است و در آن زمان فقط می توانید زرده آن را به نوزاد بدید زیرا که مصرف سفیده انواع تخم ها زیر یکسال ممنوع است.

آیا تخم بلدرچین برای نوزادان مفید است؟

بله! تخم پرندگان، منبع بسیار غنی از چربی و پروتئین است. همچنین شامل آهن فراوان و مقداری روی است، دو ماده غذایی که نوزاد برای رشد به آن‌ها نیاز دارد. در واقع، تخم پرندگان مخصوصا زرده آن‌ها، حاوی تمام ویتامین‌ها (غیر از ویتامین C‌) است. تخم بلدرچین سرشار از سلنیم و ویتامین‌های گروه B، مخصوصا ویتامین B12 است. تخم پرندگان یکی از بهترین منابع کلسترول و کولین است، دو ماده غذایی مهم برای ساخت استخوان‌ها، رشد مغزی و رشد سلولی. فراتر از آن، تخم پرندگان یکی از تنها منابع اصلی ویتامین D‌است که به بدن ما کمک می‌کند تا کلسیم را برای رشد استخوان‌ها جذب کند.تخم‌ پرندگان، یکی از مغذی‌ترین غذاهایی است که می‌توانید به نوزاد بدهید.

آیا دادن تخم بلدرچین به نوزادان خطر خفگی دارد؟

بله، اگر به صورت پخته و کامل سرو شود، امکان خفگی وجود دارد. برای کاهش خطر خفگی، تخم بلدرچین را به ۴ قسمت یا به دو نیم تقسیم کنید.

آیا دادن تخم بلدرچین به نوزاد حساسیت‌زا است؟

بله. پس از شیر، تخم پرندگان دومین ماده حساسیت‌زا در میان نوزادان است. خوشبختانه بیشتر نوزادان حساسیت به تخم‌مرغ را پشت سر می‌گذارند.هنگامی‌که می‌خواهید برای اولین بار به نوزاد تخم پرندگان بدهید، باید از مقدار کم شروع کنید. برای مثال مقدار بسیار کمی املت ساده به او بدهید. برخی نوزادان حتی به مقدار بسیار کمی از تخم پرندگان حساسیت نشان می‌دهند. بنابراین با دقت به نشانه‌های حساسیتی نوزاد توجه کنید.

منبع: solidstarts