The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کم شدن حرکات جنین در بارداری به چه علت است؟

شما حضور جنین خود را فقط از طریق حرکات او در رحم احساس می کنید. در مراحل اولیه، ممکن است حرکات بارزتر باشند و شما ممکن است آنها را خیلی اوقات احساس کنید. با این حال، زمانی که به زایمان خود نزدیک می شوید، ممکن است روند کاهشی در آنها مشاهده کنید. کم شدن حرکات جنین در بارداری شما را نگران کرده و باعث می شود فوراً به دنبال مشاوره با متخصص باشید، که توصیه می شود. اما اگر هنوز کاهش حرکات جنین را مشاهده نکرده اید، ممکن است بخواهید این مقاله را بخوانید تا آگاهی خود را در مورد آن افزایش دهید. در اینجا، ما در مورد کم شدن حرکات جنین در اواخر بارداری، دلایل، تشخیص آن و غیره صحبت خواهیم کرد، که به نظر بیشتر مادران باردار به ویژه برای آرامش اعصاب و کنترل بهتر اوضاع مفید است.

در دوران بارداری معمولاً چه موقع حرکات جنین خود را احساس می کنید؟

با وارد شدن به ماه چهارم بارداری یا حدود 20 تا 22 هفتگی شما می توانید حرکت جنین را احساس کنید. در ابتدا، حرکت بیشتر شبیه لرزش است و شدت آن در ماه های بعدی بارداری افزایش می یابد. بسیاری از مادران تا ۲۲ و ۲۴ هفتگی نمی توانند حرکات را احساس کنند.

آیا کم شدن حرکات جنین در بارداری طبیعی است؟

بله، بسیار طبیعی است که شما متوجه کاهش حرکت جنین شوید، به خصوص هنگامی که او در رحم خوابیده است. بعضی اوقات ممکن است فکر کنید که کاهش حرکت جنین می تواند به دلیل رشد کودک باشد، اما حتی اگر جنین با پیشرفت بارداری بزرگتر شود، به جز در مواقعی که جنین شما در خواب است، حرکات یکسان خواهد بود.

چه عواملی باعث کم شدن حرکات جنین در بارداری می شود؟

دفعات حرکت جنین ممکن است به مایع آمنیوتیک، ساختمان بدن یا درصد چربی بدن شما بستگی داشته باشد. اما دلایل دیگری نیز وجود دارد:

• هنگامی که جنین شما وارد سه ماهه سوم بارداری می شود، ممکن است یک الگوی خواب و بیداری ایجاد کند. این زمان خواب ممکن است از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول بکشد، این بدان معناست که فرزند شما در این مدت خواب خواهد بود و شما هیچ حرکتی را احساس نمی کنید.

• هنگامی که جنین در حال تنفس است یا وقتی دچار سکسکه می شود ممکن است حرکات او خیلی برجسته نباشد.

• حرکت جنین نیز می تواند به دلیل بند ناف تحت تأثیر قرار گیرد، این اتفاق زمانی رخ می دهد که بند ناف به دور کودک بپیچد.

• کاهش حرکات جنین در اواخر بارداری تا حدی طبیعی است. با وارد شدن به هفته ۳۸ بارداری، جنین ممکن است سر خود را در لگن شما درگیر کند و خود را برای تولد آماده کند. این زمانی است که ممکن است حرکات محدودیت و کاهش پیدا کنند.

برای اینکه بدانید چه زمانی حرکات جنین کاهش یافته است، برای مادران باردار مهم است که به طور منظم لرزش ها، ضربات و لگد زدن ها را رصد کنند. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چگونه می توان حرکات جنین را ردیابی کرد.

چگونه می توان حرکات جنین را در دوران بارداری پیگیری کرد؟

اگر نمی توانید تشخیص دهید که آیا جنین شما کمتر حرکت می کند یا نه، ما به شما پیشنهاد می کنیم حرکت جنین خود را پیگیری کنید و ببینید آیا همه چیز خوب است یا خیر. بعد از غذا به سمت پهلوی چپ بخوابید و حرکات را مشاهده کنید. توصیه می شود با کسی صحبت نکنید و ذهن خود را منحرف نکنید تا دقیقاً حرکات را ردیابی کند. همچنین ممکن است آرام در مکانی ساکت بنشینید و حرکت جنین خود را محاسبه کنید. در حدود هفته های ۳۲ تا ۳۵ بارداری، فرزند شما ممکن است تقریباً در طی دو ساعت ۱۰ حرکت انجام دهد. با این حال، اگر در حرکت جنین خود تغییر یا بی نظمی مشاهده کردید، باید بلافاصله به پزشک خود گزارش دهید.

چگونه پزشک کم شدن حرکات جنین در بارداری را تشخیص می دهد؟

اگر پزشک فکر می کند مشاهدات شما باعث نگرانی می شود، شما را برای معاینه بیشتر به کلینیک فرا می خواند. به منظور انجام یک معاینه دقیق، پزشک ممکن است آزمایش بی استرس را برای بررسی ضربان قلب نوزاد متولد نشده شما توصیه کند. اگر گزارشات موجب نگرانی باشد می توانید یک یا دو روز در بیمارستان بستری شوید. اگر هیچ چیز نگران کننده ای در این آزمایشات مشاهده نشود، احتمال زیادی وجود دارد که حرکت جنین به دلیل رشد اندازه او کاهش یابد و جای نگرانی نیست.

کم شدن حرکات جنین در هفته ۳۷ بارداری

کم شدن حرکات جنین در روزهای آخر بارداری بسیار شایع است. زیرا جنین بسیار رشد کرده، جای او تنگ شده و سر او به درون لگن مادر وارد شده درنتیجه فضای کافی برای تحرک در لگن وجود ندارد همین امر می تواند موجب کم شدن حرکات جنین در هفته ۳۹ بارداری شود اما توجه داشته باشید که کم بودن حرکات جنین با حس نکردن هیچ حرکتی فرق می کند.

چه اقداماتی برای کم شدن حرکات جنین در بارداری یا جنبش ضعیف جنین انجام می شود؟

اگر حرکات جنین کم یا ضعیف باشد، دوره درمان شما به مرحله بارداری بستگی دارد. 

کم شدن حرکات جنین در هفته 24 بارداری،کمتر از ۲۴ هفته بارداری 

• اگر در هفته ۲۴ بارداری حرکتی در جنین احساس نمی کنید، باید آن را به متخصص زنان گزارش دهید.

ضربان قلب جنین شما کنترل می شود.

• شما باید تحت سونوگرافی قرار بگیرید.

بین ۲۴ تا ۲۸ هفته

• فشار خون شما کنترل می شود.

• ضربان قلب جنین شما بررسی می شود.

برای اطمینان از وجود پروتئین، باید آزمایش ادرار انجام دهید.

• اندازه جنین شما از طریق سونوگرافی اندازه گیری می شود.

کم شدن حرکت جنین در اواخر بارداری،بیش از ۲۸ هفته

• یک معاینه کامل قبل از زایمان انجام می شود.

• ضربان قلب جنین با انجام آزمایش قلب و عروق کنترل می شود.

• جنین اندازه گیری می شود.

• درصورتی که بارداری پرخطر دارید یا اندازه جنین شما کوچکتر از حد معمول است، ممکن است پزشک برای شما سونوگرافی را انجام دهد.

پس از بازگشت به خانه، اگر متخصص زنان به شما توصیه کرده است، حرکت جنین را پیگیری کنید. همچنین، اگر موردی را که باعث نگرانی شما می شود، تجربه کردید به پزشک مراجعه کنید. این یک مسئله پیچیده است و بنابراین ممکن است از شما خواسته شود که سریعاً به پزشک خود گزارش دهید. در بیشتر موارد، کم شدن حرکات جنین در بارداری ممکن است نشان دهنده خواب بودن جنین باشد، یا در آخرین مرحله بارداری در حال آماده سازی برای زایمان است. بنابراین، خونسردی خود را حفظ کنید، حرکات را پیگیری کنید و با صبر و حوصله منتظر آمدن فرزند کوچک خود به این دنیا باشید.

مطالعه بیشتر:

1- لگد نزدن جنین نشانه نگران کننده ای است ؟

2- حرکات جنین در سه ماهه سوم بارداری چگونه است؟

3- حرکت نکردن جنین در بارداری به چه معناست و علت آن چیست؟

4- علت کم تکان خوردن جنین در رحم چیست؟ تعداد حرکات جنین در رحم

?پرسش و پاسخ های کم شدن حرکات جنین در بارداری

آیا کم شدن حرکات جنین در بارداری طبیعی است؟

بله، بسیار طبیعی است که شما متوجه کاهش حرکت جنین شوید، به خصوص هنگامی که او در رحم خوابیده است. بعضی اوقات ممکن است فکر کنید که کاهش حرکت جنین می تواند به دلیل رشد کودک باشد، اما حتی اگر جنین با پیشرفت بارداری بزرگتر شود، به جز در مواقعی که جنین شما در خواب است، حرکات یکسان خواهد بود.

در دوران بارداری معمولاً چه موقع حرکات جنین خود را احساس می کنید؟

با وارد شدن به ماه چهارم بارداری یا حدود 20 تا 22 هفتگی شما می توانید حرکت جنین را احساس کنید. در ابتدا، حرکت بیشتر شبیه لرزش است و شدت آن در ماه های بعدی بارداری افزایش می یابد. بسیاری از مادران تا ۲۲ و ۲۴ هفتگی نمی توانند حرکات را احساس کنند.

آیا کم بودن حرکات جنین نشانه خواب بودن او است؟

ممکن است. هنگامی که جنین شما وارد سه ماهه سوم بارداری می شود، ممکن است یک الگوی خواب و بیداری ایجاد کند. این زمان خواب ممکن است از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول بکشد، این بدان معناست که فرزند شما در این مدت خواب خواهد بود و شما هیچ حرکتی را احساس نمی کنید.

آیا کم شدن حرکات جنین در هفته ۳۷ بارداری طبیعی است؟

کم شدن حرکات جنین در روزهای آخر بارداری بسیار شایع است. زیرا جنین بسیار رشد کرده، جای او تنگ شده و سر او به درون لگن مادر وارد شده درنتیجه فضای کافی برای تحرک در لگن وجود ندارد همین امر می تواند موجب کم شدن حرکات جنین در هفته ۳۹ بارداری شود اما توجه داشته باشید که کم بودن حرکات جنین با حس نکردن هیچ حرکتی فرق می کند.

منبع: parenting.firstcry