The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

حرکت نکردن جنین در بارداری به چه معناست و علت آن چیست؟

به مادران توصیه می شود که از هفته 28 بارداری به بعد حداقل روزی یکبار حرکات جنین خود را بشمرند. متخصصان می گویند که در این زمان اگر جنین بیدار باشد باید در مدت 2 ساعت، حداقل 8 حرکت داشته باشد. وقتی مدت ها بر روی جنین خود تمرکز کرده و متوجه می شوید هیچ حرکتی ندارد، احتمالا سراسر وجود شما آشوب می شود و می پرسید که حرکت نکردن جنین در بارداری به چه معناست؟ علت حرکت نکردن جنین در روزهای آخر بارداری چیست؟ و ... در این متن قصد داریم درجهت افزایش آگاهی مادران توضیحاتی را درمورد حرکت نکردن جنین در بارداری و نیز کاهش حرکات جنین در بارداری برایتان شرح دهیم.

علت کاهش ناگهانی حرکات جنین چیست؟

اغلب مادران باردار متوجه کاهش حرکات جنین در اواخر بارداری خود می‌شوند. علت این امر این است که جنین بزرگ شده است و در رحم فضای کافی برای حرکت کردن ندارد. هچنین دلایل دیگری وجود دارد که جنین کمتر حرکت کرده و لگد بزند. این دلایل در زیر آمده است:

  • هنگامی که جنین جای خود را داخل رحم تغییر می‌دهد، حرکات او را خیلی متوجه نمی‌شوید زیرا عادت به حرکت قبلی او داشته‌اید.
  • اگر دچار اضافه وزن شده‌اید، نمی‌توانید حرکات جنین را تشخیص دهید.
  • حجم مایع آمنیوتیک زیاد شده و خیلی نمی‌توانید حرکات جنین را متوجه شوید.
  • در جفت قدامی حرکات جنین را کمتر حس می کنید.
  • سیگار کشیدن باعث می‌شود نتوانید حرکات جنین را تشخیص دهید.
  • زمانی که استرس دارید،‌ ممکن است متوجه حرکات جنین نشوید.

در مورد موارد بالا جای هیچ نگرانی نیست. زمانی که هیچی احساس نمی‌کنید، کمی آب بنوشید یا چیزی شیرین میل کنید و در جایی آرام دراز بکشید تا با حرکاتی از جنین مواجه شوید. برای دو روز این کار را انجام دهید. اگر همچنان متوجه حرکات جنین نشدید، با متخصص زنان مشورت کنید.

چه زمان باید به پزشک مراجعه کنید؟

اگر در مدت 2 ساعت،‌ متوجه 8 حرکت از جنین نشدید،‌ باید با ماما یا متخصص زنان مشورت کنید. دکتر اسکن یا سونو انجام می‌دهد تا از سلامت جنین مطمئن شود. در اسکن مشخص می‌شود که چرا جنین حرکت ندارد.

اگر جنین حرکت نکند باید چه کاری انجام بدهم؟

  • اگر تا هفته 24 بارداری متوجه هیچ حرکتی از جنین نبودید حتما به پزشک یا ماما مراجعه کنید.
  • اگر حرکات جنین کاهش پیدا کرد یا متوقف شد ممکن است نشانه‌ای از یک مشکل باشد.
  • اگر حرکات جنین بعد از هفته 28 بارداری کمتر شده و یا به هر دلیلی نگران هستید، می‌توانید یک آزمایش ساده انجام دهید. به پهلوی چپ دراز بکشید. برای پشتیبانی بالشی زیر شکم خود قرار دهید. به مدت دو ساعت به هر حرکتی که از سمت جنین انجام می‌شود دقت کنید. اگر در طول دو ساعت متوجه 8 حرکت مشخص یا بیشتر از سوی جنین نشدید با پزشک، ماما یا تیم زایمان تماس بگیرید.
  • اگر با وجود 8 حرکت یا بیشتر از سوی جنین همچنان نگران سلامتی جنین هستید، بهتر است به جای انتظار به پزشک مراجعه کنید.
  • پزشک یا ماما حرکات و ضربان قلب جنین را بررسی می‌کند. در صورت نیاز برای بررسی و درمان بیشتر به بیمارستان منتقل خواهید شد.

تحت نظر گرفتن و بررسی حرکات جنین در سه ماهه سوم بارداری اهمیت زیادی دارد. زیرا حرکت نکردن جنین در هفته ۳۹ بارداری یا کاهش حرکات جنین در ماه نهم بارداری می تواند نشانه ای از درخطر قرار گرفتن جنین باشد. کم شدن حرکات جنین در اواخر بارداری ممکن است به دلیل وجود مشکلی برای جنین باشد. مادر باردار باید در طول روز زمانی را به نظارت و بررسی تعداد حرکات جنین اختصاص دهد. او باید دوبار در روز تعداد حرکات را در یک ساعت بشمرد. به طور متوسط جنین در هر ساعت 8 بار حرکت می کند. اگر نگران حرکت نکردن جنین در بارداری هستید، کمی آبمیوه یا میوه بخورید، به پهلو دراز بکشید و دوباره بشمارید. اگر در دو ساعت گذشته کمتر از 8 ضربه یا حرکت احساس کردید یا متوجه کاهش ناگهانی در حرکات او شدید باید حتماً با پزشک تماس بگیرید. 

مطالعه بیشتر:

اولین تپش قلب و اولین حرکت های جنین چه زمانی شروع می شود؟

آیا سکسکه جنین در رحم مادر نشانه خوبی است؟

لگد نزدن جنین نشانه نگران کننده ای است ؟

آنچه درباره حرکات جنین در شکم مادر باید بدانید