The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

حرکات جنین در سه ماهه سوم بارداری چگونه است؟

گرچه که مادران در مابین هفته های 19 تا 22 بارداری حرکت فرشته کوچک خود در درون شکمشان را حس کرده و به مرور تفاوت آن را با نفخ و حرکات روده ای به طور واضح تشخیص می دهند، اما حرکات جنین در سه ماهه سوم بارداری بسیار قوی تر شده و حتی ممکن است در اثر لگد هایی که به دنده های مادر میزند دچار درد خفیفی شوید.

حرکات جنین در سه ماهه سوم بارداری

علت قوی تر شدن حرکات جنین در سه ماه سوم بارداری آن است که، جنین رشد کافی داشته و بیشتر حرکت می‌کند. همچنین حواس جنین در این دوره تکامل بیشتری پیدا کرده است و صداها را می‌شنود و می‌تواند خیلی چیزها را از دنیای بیرون حس کند. جنین در این دوره بسیار حرکت می‌کند و لگد می‌زند.

مادر می‌تواند از طریق شمارش حرکات جنین در سه ماهه سوم بارداری، پی به سلامت جنین ببرد. جنین به صدا و حالتی که مادر نشسته است، واکنش نشان می‌دهد. شما ممکن است وقتی جا به جا می‌شوید،‌ متوجه جا به جا شدن و حرکات جنین نیز بشوید. در اواخر دوران باراری هفته ۳۶ و پس از آن،‌ جنین سر و ته می‌شود.

آیا پدر می‌تواند متوجه حرکات جنین شود؟ در زیر بخوانید تا متوجه شوید کی و چگونه پدر می‌تواند این حرکات را احساس کند.

دیگران چگونه می‌توانند حرکات جنین را احساس کنند؟

هفته‌ها طول می‌کشد که همسر یا اطرافیان شما بتوانند حرکات جنین را از بیرون احساس کنند. با در نظر گرفتن این نکته که هر بارداری منحصر به فرد است،‌ برخی ممکن است حرکات جنین در سه ماهه سوم بارداری را احساس کنند.

اغلب چه زمان‌هایی از روز متوجه حرکات جنین خواهید شد؟

از زمانی که حرکات جنین آغاز می‌شود، تکرار و شدت آن با گذشت زمان بیشتر خواهد شد. شما به عنوان یک مادر باید متوجه حرکات جنین باشید و زمان آن‌ها را ثبت کنید. برای مثال برخی از جنین‌ها در طول روز فعال هستند و هنگام شب آرام می‌گیرند. برخی از جنین‌ها به قول معروف جغد شب هستند و هنگامی که می‌خواهید استراحت کنید، شروع به فعالیت می‌کنند ولی در طول روز آرام هستند. برخی از جنین‌ها بعد از خوردن مادر شروع به فعالیت می‌کنند و این به خاطر قندی است که وارد خون مادر می‌شود و از طریق جفت به جنین می‌رسد. برخی کمتر حرکت می‌کنند و برخی بیشتر. در اواخر سه ماهه دوم، شما متوجه مقدار فعالیت جنین خواهید شد. ثبت کردن زمان فعالیت جنین به شما کمک می‌کند تا به سلامت جنین خود پی ببرید. اگر در فعالیت‌های جنین تغییری ایجاد شد حتما با پزشک خود مشورت کنید تا هرگونه شک و ابهامی برطرف شود.

شمارش لگدها یا شمارش حرکات جنین، روندی از ثبت حرکات و لگدهای جنین است که توسط مادر انجام می‌شود. این‌کار برای پی بردن به سلامت جنین بسیار لازم است. در زیر مراحلی از ثبت شمارش لگدها را بیان کرده‌ایم:

  1. متخصصین معمولا به شما می‌گویند قبل از شمارش حتما یک چیز شیرین بخورید یا بنوشید.
  2. در اتاقی آرام به پهلوی چپ دراز بکشید. حواستان به ساعت باشد.
  3. دست را بر روی شکم خود بگذارید (جایی که اغلب ضربات را احساس می‌کنید) و منتظر حرکات جنین باشید.
  4. در حالت مناسب باید جنین در 2 ساعت حداقل 8 حرکت داشته باشد.

 لازم به ذکر است که کاهش ناگهانی در حرکات جنین در سه ماهه سوم بارداری باید حتما به پزشک متخصص اطلاع داده شود.

 

بیشتر بدانید:

1- اولین حرکات جنین از چه هفته ای احساس می شود

2- آنچه درباره حرکات جنین در شکم مادر باید بدانید

3- تکان خوردن جنین در زمان خواب جنین است یا بیداری؟

4- حرکت های زیاد جنین، خطرناک است؟