The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

غذاهای مضر برای باردار شدن

بیشتر زوجین، در برهه ای از زندگی زناشویی خود، آرزو دارند که بچه دار شوند. اما همه زوجین نمی توانند در اولین اقدام باردار شوند. آنها چندین گزینه پزشکی و غیرپزشکی موجود را امتحان می کنند، از جمله انتخاب یک رژیم غذایی سالم برای افزایش باروری. چندین مطالعه و برنامه تحقیقاتی ثابت کرده است که بانوان از مواد مغذی استفاده نمی کنند، به ویژه آن موادی که احتمال بارداری آنها را افزایش می دهد. علاوه بر مواد غذایی مفید برای باردار شدن که بارها درمورد آن صحبت کردیم، همچنین مواردی وجود دارد که بانوان از غذاهایی که هنگام باردار شدن باید از آنها اجتناب کنند، کاملاً آگاهی ندارند. در این مقاله، ما در مورد غذاهای مضر برای باردار شدن بحث خواهیم کرد که می توانند روی باروری بانوان تأثیر منفی بگذارند و منجر به بارداری ناموفق یا تأخیر در بارداری شوند.

غذاهای مضر برای باردار شدن

شناختن نسبت مناسب مواد مغذی و برنامه غذایی برای رعایت سلامتی بسیار مهم است. بنابراین، شناختن مواد غذایی که در هنگام اقدام به بارداری باید از آنها اجتناب کنید نیز ضروری است. در اینجا به برخی از غذاهایی که باید در هنگام اقدام برای بارداری از آنها دوری کنید، اشاره می شود:

1. غذاهای دارای چربی ترانس

بله. در صورت تمایل به بارداری، از محصولات پخته شده مانند کیک، شیرینی و بیسکوییت و همچنین چیپس، فست فود، آب نبات و ... خداحافظی کنید. تحقیقات نشان داده است که غذاهای دارای چربی ترانس ارتباط مستقیمی با ناباروری در بانوان دارند. این پیوند چنان قوی است که فقط 2٪ دریافت روزانه چربی ترانس می تواند تا 75٪ بر باروری تأثیر بگذارد. این مواد غذایی نه تنها باعث افزایش سطح کلسترول در بدن می شوند، بلکه وزن بدن را بالا می برند و مانع تولید انسولین می شوند و در نتیجه بیوشیمی کامل بدن را مختل می کنند.

2. آب تصفیه نشده

یکی از مهم ترین غذاهای مضر برای باردار شدن آب ناسالم است. ممکن است همیشه آب آشامیدنی خالص شهری مصرف کرده و تاکنون با مشکل بهداشتی روبرو نشده باشید. اما، آب حاوی تعدادی از مواد شیمیایی اضافی است که برای بهتر شدن طعم استفاده می شود و آن را برای نوشیدن مناسب می کند، یا حتی ممکن است برخی از میکروب های کمیاب در آن پیدا شود. نوشیدن چنین آب یا هر آبی مثل آن در مقادیر زیاد می تواند نمک های زیادی را از بدن شما خارج کند. بهتر است حداقل در این زمان از آب فیلتر شده یا جوشانده استفاده کنید.

3. غذاهایی با قند یا کربوهیدرات زیاد

از دیگر غذاهای مضر برای باردار شدن شیرینی و شکلات است. برای داشتن یک رژیم غذایی سالم، باید مصرف غذاهای حاوی قند و کربوهیدرات بالا را محدود کنید اما هنگامی که قصد بارداری دارید، باید از این غذاها اجتناب کنید، به ویژه هنگامی که قصد باردار شدن با سندرم تخمدان پلی کیستیک را دارید. شکر تصفیه شده و کربوهیدرات موجود در چنین مواد غذایی در معرض فرآیندی قرار می گیرند که چندین ماده اصلی مغذی را که برای تقویت باروری حیاتی هستند، از بین می برد. همچنین، مقادیر بالای قند و کربوهیدرات میزان انسولین را در بدن افزایش داده و بر تخمدان ها تأثیر می گذارد، بنابراین احتمال بارداری شما کاهش می یابد. در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک، غذاهای حاوی قند و کربوهیدرات بالا می تواند منجر به کاهش حساسیت به انسولین و عدم تعادل هورمونی شود.

4. غذاهای بر پایه سویا

از دیگر غذاهای مضر برای باردار شدن سویا است. بدون شک سویا فواید سلامتی خود را دارد. اما این اعتقاد دیرینه وجود داشته است که بانوانی که اقدام به بارداری می کنند باید از سویا دور باشند. ترکیبات خاصی در آن وجود دارد که به همان شیوه عملکرد استروژن در بدن بانوان عمل می کنند.

5. نوشیدنی های گازدار

از دیگر مواد غذایی مضر برای باردار شدن نوشیدنی های گازدار است. هنگام تلاش برای باردار شدن، باید از نوشیدنی های الکلی تحت هوادهی و قند بالا نیز دوری کنید. این نوع نوشیدنی ها دارای مواد نگهدارنده، فروکتوز و طعم دهنده مصنوعی بالایی هستند که هیچ فایده ای برای بدن انسان ندارند. درنهایت برای بدن شما سمی هستند و بدن را وادار به تلاش بسیار برای هضم می کنند و جایی برای سنتز تغذیه واقعی باقی نمی ماند.

6. غذاهای خام خاص

سبزیجات و میوه ها بهترین دوستان و محافظان شما در تغذیه هستند. به همین دلیل است که ممکن است برای بسیاری از بانوان تعجب آور باشد، وقتی می شنوند که باید از مصرف برخی سبزیجات و میوه ها به شکل خام خودداری کنند، خصوصاً وقتی که آنها قصد بارداری دارند. اینها بیشتر جوانه های خام مانند ماش ، تربچه و غیره هستند که ممکن است حامل باکتری باشند و می توانند بر سلامتی شما تأثیر بگذارند. خوردن روزانه غذاهای ارگانیک تازه و خوب پخته شده ایده بهتری برای افزایش احتمال بارداری است.

7. نخود فرنگی

باور کنید یا نه! اگر می خواهید باردار شوید باید از خوردن نخود و نخود فرنگی خودداری کنید. یک مطالعه نشان داده است که بانوانی که به طور منظم نخود مصرف می کنند، میزان بارداری کمتری دارند. این بدان دلیل است که نخود فرنگی مانند دانه های سویا حاوی مواد شیمیایی خاصی است که می تواند باعث جلوگیری از بارور شدن تخمک توسط اسپرم شود و به عنوان یک ماده طبیعی پیشگیری از بارداری عمل می کند.

8. ماهی

ماهی های کم جیوه یا بدون جیوه بسیار مغذی هستند و در دوران بارداری توصیه می شوند. هنگام تلاش برای باردار شدن نیز باید از همین قاعده پیروی کنید. با بالاترین میزان آلودگی آب، چندین نوع ماهی دارای مقادیر بالای جیوه هستند که برای بدن شما مضر است. با این حال، ممکن است مصرف ماهی خود را محدود کنید و به انواع خاصی مانند ماهی سالمون، ماهی کاد یا میگو اکتفا کنید تا از مزایای آنها بهره مند شوید.

9. تخم مرغ نپخته

گرچه تخم مرغ ازجمله غذاهای مفید برای باردار شدن است و تخم مرغ پخته شده معمولاً مشکلی ندارد. اما، اگر تخم مرغ به درستی پخته نشده یا به صورت خام مصرف شده باشد، بدن خود را در معرض آلوده شدن به ویروس سالمونلا قرار می دهید که می تواند به طور مستقیم بر احتمال ادامه بارداری شما تأثیر بگذارد. همچنین، بیشتر تخم مرغ ها حاوی آنتی بیوتیک هایی هستند که به حیوانات تزریق می شوند. بنابراین، یا از خوردن تخم مرغ خودداری کنید یا به طور موقت تخم های ارگانیک مصرف کنید.

10. پنیر

یکی از غذاهای مضر برای باردار شدن پنیر است. نگران نباشید لازم نیست به طور کامل از این ماده غذایی خوشمزه دور شوید. از خوردن نوعی پنیر تهیه شده از شیر غیرپاستوریزه، یا پنیری که با کپک رسیده می شود، خودداری کنید. همه اینها احتمال وجود باکتری را دارند. اگر هنوز این پنیرها را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که قبل از خوردن آنها را خوب پخته اید.گاهی اوقات، اجتناب از وسوسه های غذایی یا کنار گذاشتن غذای مورد علاقه ای که همیشه از آن لذت می برید، ممکن است مشکل باشد. هنگامی که این افکار را شروع می کنید و تقریباً غیرممکن است که از آن سیب زمینی سرخ شده پنیری صرف نظر کنید، به یاد داشته باشید که غذاهای سالم تری وجود دارد که می توانید با آنها شکم خود را پر کنید. شما می توانید با متخصص تغذیه یا پزشک خود مشورت کنید تا لیستی از غذاهای مناسب برای خوردن را در دسترس شما بگذارند. با این حال، در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از غذاهای ناسالم و ولع مصرف آنها انجام دهید.

نکاتی برای دور ماندن از غذاهای ناسالم در هنگام تلاش برای بارداری

• هیدراته بمانید: نوشیدن آب زیاد نه تنها باعث هیدراته شدن بدن می شود بلکه باعث می شود میل به نوشیدنی های ناسالم نیز کم شود.

• وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید: برنامه ریزی وعده های غذایی به شما کمک می کند رژیم و برنامه خود را رعایت کنید. سعی کنید یک رئیس سخت گیر برای خود باشید و از تقلب خودداری کنید.

• خوب استراحت کنید: یکی از مهمترین عواملی که به تمایل به غذای ناسالم کمک می کند، استرس است. اطمینان حاصل کنید که برای آرامش ذهن و جوان سازی بدن به خوبی استراحت می کنید.

• مشغول باشید: وقتی قرار نیست چیزی بخورید، اطمینان حاصل کنید که خودتان را مشغول می کنید. وقتی ذهن خود را مشغول می کنید، اشتیاق زیادی به غذا نخواهید داشت.

حال که لیست غذاهای مضر برای باردار شدن را می دانید احتمالا با خود می گویید که باردار شدن به آسانی که به نظر می رسد نیست!!! موارد دیگری غیر از مقاربت وجود دارد و بدن نیز باید توانایی حمایت از جنین را داشته باشد. شناختن غذاهایی که برای تقویت باروری باید از آنها اجتناب کنید می تواند احتمال بارداری شما را افزایش دهد.

مطالعه بیشتر:

چه چیزی باعث بارداری سریع میشود؟

بعد از نزديكي براي بارداري چه بخوریم؟

غذاهای مضر برای باروری کدامند و چه تاثیری بر باروری دارند

غذاهای مفید برای باردار شدن چگونه تغذیه به باروری کمک میکند

?پرسش و پاسخ های غذاهای مضر برای باردار شدن

آیا مصرف تخم مرغ خام بر باروری اثر منفی می گذارد؟

بله. اگر تخم مرغ به درستی پخته نشده یا به صورت خام مصرف شده باشد، بدن خود را در معرض آلوده شدن به ویروس سالمونلا قرار می دهید که می تواند به طور مستقیم بر احتمال ادامه بارداری شما تأثیر بگذارد.

ماهی برای باردار شدن خوب است یا بد؟

ماهی های کم جیوه یا بدون جیوه بسیار مغذی هستند و در دوران بارداری توصیه می شوند. هنگام تلاش برای باردار شدن نیز باید از همین قاعده پیروی کنید. با بالاترین میزان آلودگی آب، چندین نوع ماهی دارای مقادیر بالای جیوه هستند که برای بدن شما مضر است. با این حال، ممکن است مصرف ماهی خود را محدود کنید و به انواع خاصی مانند ماهی سالمون، ماهی کاد یا میگو اکتفا کنید تا از مزایای آنها بهره مند شوید.

آیا نوشابه باردار شدن را به تاخیر می اندازد؟

از دیگر مواد غذایی مضر برای باردار شدن نوشیدنی های گازدار است. هنگام تلاش برای باردار شدن، باید از نوشیدنی های الکلی تحت هوادهی و قند بالا نیز دوری کنید. این نوع نوشیدنی ها دارای مواد نگهدارنده، فروکتوز و طعم دهنده مصنوعی بالایی هستند که هیچ فایده ای برای بدن انسان ندارند. درنهایت برای بدن شما سمی هستند و بدن را وادار به تلاش بسیار برای هضم می کنند و جایی برای سنتز تغذیه واقعی باقی نمی ماند.

آیا سویا برای باردار شدن مضر است؟

بدون شک سویا فواید سلامتی خود را دارد. اما این اعتقاد دیرینه وجود داشته است که بانوانی که اقدام به بارداری می کنند باید از سویا دور باشند. ترکیبات خاصی در آن وجود دارد که به همان شیوه عملکرد استروژن در بدن بانوان عمل می کنند.

منبع: parenting.firstcry

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید