The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا استرس مانع بارداری میشودوراه های از بین بردن استرس چیست؟

آیا استرس مانع بارداری میشود؟

در پاسخ باید بگوییم که بله!! استرس عامل اصلی به هم خوردن تعادل هورمونی در بدن بانوان است. عدم تعادل هورمونی خود موجب می شود که تخمک ها به خوبی رشد نکنند، بالغ نشوند و درنتیجه تخمک گذاری رخ نخواهد داد. به این ترتیب ممکن است علی رغم تغذیه صحیح، رعایت تمامی نکات، مصرف مکمل های پیش از بارداری و ... باردار نشوید. درحقیقت مسیری که به سمت باردار شدن می‌رود گاهی پراسترس است. در اینجا راهکارهایی به شما ارائه می‌شود که کمک می‌کند تا استرس را از خود دور کنید.

آیا استرس مانع بارداری میشود؟

این روزها احساس اضطراب می‌کنید و می پرسید که ایا استرس مانع حاملگی می شود؟ دست و پنجه نرم کردن با استرس‌های عادی زندگی مدرن می‌تواند با شادی همراه باشد ولی هدف بزرگ باردار شدن هرکسی را مضطرب خواهد کرد. اما تمام این استرس‌ها می‌تواند در روند باردار شدن شما تاثیر بگذارد. استرس باعث تاخیر در تخمک‌گذاری و افزایش انقباض‌های رحمی و در نتیجه جلوگیری از لانه‌گزینی رویان در دیواره‌های رحم می‌شود.

حال که می دانید آیا استرس مانع بارداری میشود یا نه، این روش‌های آسان آرامش‌بخش را امتحان کنید. مهم نیست در خانه هستید یا در محل کار یا در صف فروشگاه مواد غذایی این روش‌ها به شما کمک خواهند کرد:

تمرین تنفس کنید: هیچ چیز بهتر از تنفس نمی‌تواند اعصاب گره‌خورده را از هم باز کند. (درست است ماساژ سوئدی بهتر می‌تواند این کار را انجام دهد ولی تنفس،‌ سریع و رایگان است). سعی کنید سه نفس آرام و عمیق از راه بینی بکشید و از طریق دهان خارج کنید. برای کشیدن ماهیچه‌های گردن،‌ سر خود را در هر دم بالا بگیرید و با هر بازدم چانه خود را به سمت سینه خم کنید.

تعادل خود را برقرار کنید: هنگامی‌که عصبی هستید و اضطراب دارید،‌ حس تعادل و استواری برای شما دشوار است. برای ایجاد تعادل،‌ بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. تصور کنید قدرت و  تمرکز شما به سمت کف پاهایتان می‌رود و از طریق زمین دوباره به سمت شما باز می‌گردد.

به مکانی مخصوص بروید: چند دقیقه‌ای در مورد مکانی که به شما احساس آرامش می‌دهد، رویاپردازی کنید. این کار بسیاری از فواید حضور در آن مکان را به شما می‌رساند. چشمان خود را ببندید و خود را در جایی مجسم کنید که در آن احساس صلح و آرامش می‌کنید؛ مانند یک ساحل،‌ جنگل یا در یک دامنه کوه. به‌طور ذهنی در آنجا حضور داشته باشید،‌ به اطراف نگاه کنید، رایحه محیط را استشمام و استراحت کنید.

رایحه خوش ایجاد کنید: اجازه دهید بینی‌تان شما را به سمت قفسه روغن‌های طبیعی فروشگاه‌های ارگانیک و بوهای خوش ببرد. (مخصوصا اسطوخودوس که بسیار آرامش‌بخش است). در منزل چند قطره روغن اسطوخودوس را در بطری حاوی لوسیون بدون رایحه بریزید و آن را به دست‌ها،‌ شانه‌ها و بازوان خود بمالید. پیشنهاد دیگر این است که یک دستگاه برقی آروماتراپی تهیه کنید تا فضای اتاق شما معطر شود. (تنها از یک رایحه استفاده نکنید زیرا هنگامی‌که باردار می‌شوید ممکن است رایحه‌ای که تا قبل از این باعث آرامش شما می‌شد اکنون باعث تهوع صبحگاهی شما شود. در ضمن برخی از روغن‌ها نباید در این دوران استفاده شوند.)

ماساژ استرس را از شما دور می‌کند: آیا به آن ماساژهایی که در سالن زیبایی روی پوست سر انجام می‌دهند علاقه دارید؟ خودتان در منزل این ماساژ را انجام دهید. با سر انگشتان سرتان را به حالت دایره‌وار ماساژ دهید و روی صندلی تکیه بدهید و موهایتان را به سمت زمین تکان دهید. (فایده حرکت آخر این است که باعث افزایش گردش خون به سمت سر می‌شود و مربیان یوگا معمولا این حرکت را برای افزایش عملکرد مغز توصیه می‌کنند.) بهتر از آن این است که همسر شما این ماساژ را انجام دهد تا لطف شما را جبران کند. این کار می‌تواند هر دوی شما را در حالتی آرام برای بچه‌دار شدن قرار دهد.

از سر و صدا دور باشید: همه ما این روزها درگیر ارتباطات مداوم هستیم (و اغلب سروصداهایی غیرضروری در اطراف ما وجود دارد). سعی کنید موبایل‌تان را خاموش کنید (که باعث نجات شما می‌شود!)،‌ رادیو و تلویزیون را خاموش کنید و با سکوت دوباره آشنا شوید!

کش و قوس بیایید: احساس کوفتگی و گرفتگی می‌کنید؟ این کار را امتحان کنید: نفسی عمیق بکشید و دست خود را پشت سر خود قرار دهید. مچ دست راست خود را با دست چپ بگیرید و همانطور که بازدم انجام می‌دهید،‌ به سمت چپ خم شوید. به مدت ۱۵ ثانیه در همان حالت باشید. دم انجام دهید و به حالت اول بازگردید. هم اکنون دست‌ها را عوض کنید و به سمت راست خم شوید. سپس شانه‌های خودرا با حرکتی دورانی بالا ببرید و اجازه دهید سر شما از یک طرف به طرف دیگر حرکت کند.

حال که می دانید آیا استرس مانع بارداری میشود و از روش های کسب آرامش در روزهای اقدام به بارداری آگاهی دارید، توصیه می کنیم که برای کسب هرچه سریع تر نتیجه مطلوب، راهکارهای بیان شده را به کار ببندید.

منبع: whattoexpect

 

بیشتر بدانید: 

1- کنترل استرس در بارداری با 10 راهکار ساده

2- استرس زایمان طبیعی و راهکارهای مقابله با آن

3- نگرانی و استرس در دوران بارداری برای مردان

4- تاثیر مخرب استرس بر زندگی جنسی مادر !

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید