The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ماسک زدن در کودکان در دوران کرونا آیا ضروری است؟

برای محافظت از خود و دیگران در دوره شیوع ویروس کرونا، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا توصیه می کند در مکان های عمومی از ماسک صورت استفاده کنیم. اما در مورد کودکان چطور؟ آیا ماسک زدن در کودکان نیز ضروری است؟ در ادامه این مطلب همه چیز را در مورد ماسک زدن برای کودکان در دوره پاندمی کرونا مطالعه خواهید کرد.

چرا در حال حاضر مردم سراسر دنیا ماسک می پوشند؟

از آنجا که بسیاری از افراد مبتلا به کووید 19 علائمی ندارند، پوشیدن ماسک صورت احتمال انتقال ویروس از طریق پاشیدن آب دهان یا قطرات تنفسی را کاهش می دهد. پوشیدن ماسک به خصوص زمانی که در فاصله حدودا دو متری از فرد آلوده به ویروس کرونا قرار گرفته اید بسیار ضروری است، زیرا در این فاصله احتمال انتقال ویروس از طریق سرفه و عطسه بیشتر می شود.

آیا ماسک زدن کودکان در دوران کرونا ضروری است؟

بله، قطعا باید تمام کودکان 2 سال به بالا ماسک صورت بپوشند، به خصوص اگر دارای بیماری زمینه ای خاصی هم باشند.

آیا ماسک زدن برای کودکان زیر دو سال نیز ضروری است؟

ماسک زدن کودکان زیر دو سال توصیه نمی شود زیرا کودکان زیر 2 سال به دلیل خطر خفگی نباید از ماسک صورت استفاده کنند. همچنین، اگر کودکی به تنهایی نمی تواند ماسک را از روی صورتش بردارد هم نباید والدین او را مجبور به پوشیدن ماسک کنند.

ماسک زدن در کودکان در چه مواقعی ضروری است؟

كودكانی که دو سال یا بیشتر سن دارند، در موارد زیر باید ماسک بپوشند:

• هنگامی که در مهد کودک، مدرسه یا در حین انجام فعالیت های گروهی در هر مکان هستند. در هنگام ورزش کردن هم باید ماسک استفاده کنند اما زمانی که در حال انجام فعالیت های ورزشی به صورت کاملا فعال هستند نباید ماسک بپوشند. با پوشیدن ماسک هم کودک در امان می ماند و هم اگر ناقل ویروس باشد از انتقال آن به دوستانش جلوگیری می شود.

• هنگامی که کودکان نمی توانند فاصله دو متری را با سایر افراد حفظ کنند. کودکان دارای سن دو سال و بالاتر در فضای داخل و خارج از خانه اگر نمی توانند فاصله اجتماعی مناسب را رعایت کنند باید ماسک بپوشند. مکان های بیرون از خانه شامل پارک، زمین بازی، مهدکودک، مدرسه، فروشگاه مواد غذایی یا حتی مطب پزشک می شوند. اگر با کودک و یا فرد بزرگسال بیمار و در معرض خطر در یک خانه زندگی می کنید، سایر افراد خانواده باید ماسک بپوشند تا احتمال انتقال ویروس به آنها که بیمار هستند، کم شود.

اگر کودک از پوشیدن ماسک می ترسد، چه کاری باید انجام دهیم؟

قابل درک است که کودکان ممکن است در ابتدا از پوشیدن ماسک بترسند، اما با استفاده از چند ایده می توانید ترس او را کاهش دهید:

• زمانی که ماسک پوشیده اید جلوی آینه بایستید و درباره ماسک پوشیدن با فرزند خود صحبت کنید.

• روی صورت یک عروسکی که مورد علاقه کودکتان است ماسک پارچه ای بپوشانید.

• عروسک های او را با ماسک تزیین کنید تا برای کودکتان جلب توجه کنند.

• تصاویر کودکانی که ماسک پوشیده اند را به فرزند خود نشان دهید.

• شخصیت های کارتونی و عروسکی مورد علاقه کودک را به همراه ماسک صورت نقاشی بکشید.

• بعضی مواقع در خانه ماسک بپوشید تا کودکتان به آن عادت کند.

برای کودکانی که کمتر از سه سال سن دارند:

بهتر است به سوالات آنها به زبانی که می فهمند پاسخ دهید. به عنوان مثال اگر آنها در مورد اینکه چرا مردم از ماسک صورت استفاده می کنند سوال پرسید، توضیح دهید که در بعضی مواقع که افراد بیمار هستند ماسک می پوشند و گاهی هم برای اینکه بیمار نشوند از آن استفاده می کنند.

برای کودکانی که بالاتر از سه سال سن دارند:

بهتر است برای توضیح این سوال در مورد میکروب ها بگوئید. توضیح دهید که میکروب ها درون بدن ما زندگی می کنند. بعضی از آنها میکروب خوب هستند و برای بدن فایده دارند اما برخی دیگر میکروب بد هستند و باعث بیماری می شوند. به دلیل اینکه ما نمی دانیم کدام میکروب خوب و بد است پس ماسک می پوشیم تا مطمئن شویم که میکروب های بد وارد بدن ما نمی شوند.

معمولا کودکان و نوجوانان وقتی احساس متفاوت بودن می کنند کمی با والدین درگیر می شوند. زیرا پوشیدن ماسک را برای خود ضروری نمی دانند و می گویند که فقط افراد بیمار باید ماسک بپوشند. بنابراین هر چقدر که افراد بیشتری در خانواده یا جامعه ماسک استفاده کنند، این مورد برای کودکان عادی شده و احساس عجیب و غریب بودن نمی کنند.

در مورد کودکان با نیازهای خاص بهداشتی چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟

• کودکانی که در معرض خطر قرار دارند و یا از نظر سیستم ایمنی بسیار ضعیف هستند بهتر است از ماسک N95 استفاده کنند.

• خانواده های کودکانی که در معرض خطر بیشتری هستند، برای جلوگیری از شیوع بیماری به دیگران، در صورتی که بیمار هستند توصیه می شود از ماسک سه لایه جراحی استاندارد استفاده کنند.

• كودكانی كه دچار اختلالات شناختی یا تنفسی شدید هستند، تحمل ماسک صورت برایشان بسیار سخت است. بنابراین برای این کودکان باید اقدامات پیشگیرانه خاصی رعایت شود.

آیا روش خاصی برای ماسک زدن کودکان زیر ۵ سال وجود دارد؟

بله، باید ماسک را طوری روی صورت قرار دهید که روی دهان و بینی را کاملا بپوشاند و هم چنین از یک گوش به سمت گوش دیگر کاملا کشیده شده باشد. باید کاملا راحت بر روی صورت قرار بگیرد و با کش یا گیره دور گوش یا گردن متصل شود.

 درمورد ماسک زدن در کودکان، به یاد داشته باشید که قبل و بعد از استفاده از ماسک باید دست ها را بشویید و هنگامی که ماسک بر روی صورت است از لمس آن خودداری کنید. هنگامی که به خانه بازگشتید، برای برداشتن ماسک هرگز قسمت جلوی آن را لمس نکنید، بلکه بند آن را از پشت گرفته و به آرامی از روی صورت بردارید.بعد از هر بار پوشیدن ماسک آن را به دقت شسته و خشک کنید و هرگز به مدت طولانی و یا چند بار پشت سر هم از یک ماسک استفاده نکنید.

توجه: هنگام خوردن و آشامیدن نباید ماسک پوشید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که ماسکی که برای کودکتان پوشانده اید خطر خفگی برای او نداشته باشد.

بهتر است ماسک صورت از چه جنسی باشد؟

علاوه بر نحوه ماسک زدن در کودکان، جنس آن نیز بسیار مهم است. برای بیشتر افراد، ماسکی که در خانه دوخته شده و یا خریداری شده اگر دارای چند لایه پارچه باشد کافی است. ماسک های چین دار صورت که دارای کش هستند برای کودکان مناسب ترند. در کودکان کوچکتر سایز ماسک و پوشاندن قسمت بینی و دهان بسیار مهم است.

برای کودکان از ماسک سایز کوچک استفاده کنید. سایز ماسک مناسب بزرگسالان یک مستطیل با ابعاد 15 در 30 سانتی متر و برای کودکان 12 در 25 سانتی متری است. در حال حاضر ماسک های حرفه ای تر N95 مخصوص کادر درمان، پزشکان و پرستاران است. اما اگر به دلیل شرایط خاص نیاز به این نوع ماسک داشتید باید آن را تهیه کنید.

چگونه والدین باید به کودکان آموزش دهند تا ماسک روی صورت خود را دست نزنند؟

قطعا آموزش ماسک زدن در کودکان کوچکتر بسیار زمان بر و سخت خواهد بود. بهتر است والدین در خانه شرایط خارج از خانه را تمرین کنند تا زمانی که کودک در بیرون از خانه به مدت طولانی مجبور به استفاده از ماسک شد، با توجه به الگوسازی بداند که چه کارهایی را باید و چه کارهایی را نباید انجام دهد.پوشاندن ماسک برای کودکان کوچک موضوعی بسیار چالش برانگیز است اما اگر والدین و اطرافیان کودک ماسک بپوشند و موارد بهداشتی را رعایت کنند، کودک به تدریج دستورالعمل ها را یاد می گیرد.

درست مانند زمانی که کودکان پوشیدن کلاه ایمنی در حین دوچرخه سواری و بستن کمبربند ایمنی در هنگام نشستن در ماشین را یاد گرفتند، اهمیت ماسک زدن در کودکان را نیز یاد خواهند گرفت.

چگونه والدین باید از کودکان کوچکتر در برابر کرونا محافظت کنند؟

بهترین راه برای محافظت از کودکان زیر 2 سال که برای پوشیدن ماسک خیلی کوچک هستند، تمرین فاصله فیزیکی و تشویق اطرافیان کودک به استفاده از ماسک صورت است.

به خاطر داشته باشید

بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ماندن در خانه و حفظ فاصله اجتماعی است. به خصوص برای کودکان کوچک که هنوز نمی توانند درک کنند که چرا نباید نزدیک سایر افراد شوند و یا چرا نباید در بیرون از خانه به اشیا دست بزنند، بنابراین بهتر است همراه کودکانتان در خانه بمانید.کودکانی که بیمار هستند و علائمی مانند: تب، سرفه، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، اسهال یا استفراغ دارند، نباید از خانه خارج شوند.اگر هنوز هم در مورد ماسک زدن در کودکان سوالی دارید بهتر است با پزشک مشورت کنید.

 مطالعه بیشتر:

کرونا در کودکان، آیا کودکان هم کرونا می گیرند؟

چگونه از کودکان در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

ویروس کرونا در نوزادان، شیردهی در مبتلایان به کرونا

علائم کرونا در کودکان چیست و آیا کرونا در کودکان خطرناک است؟

منبع: healthychildren