The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چگونه از کودکان در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

در ابتدای شیوع ویروس کرونا، شایعه شد که کودکان زیر 8 سال به این ویروس مبتلا نمی شوند اما بعد از مدتی براساس شواهد و مدارک به دست آمده از مثبت شدن تست کرونای کودکان، مشخص شد که گرچه آمار ابتلا به آن در کودکان کمتر است اما صفر نیست، در این متن می خواهیم به شما بگوییم که با وجود احتمال ابتلای کودکان به این ویروس نوظهور، چگونه از کودکان در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

چگونه از کودکان در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

هنگامی که ویروس با چشم، بینی، دهان یا ریه‌های کودکان تماس پیدا کند، آنها در معرض خطر قرار می‌گیرند. این حالت معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که فرد آلوده در نزدیکی کودک سرفه یا عطسه کند، که قطرات تنفسی در هوا و روی صورت کودک یا سطوح اطراف، مانند میز، غذا یا دست پاشیده شود.

  • بهترین راه پیشگیری از ابتلای کودکان به کرونا جلوگیری از قرار گرفتن آنها در کنار افراد بیمار (یا کسانی که احتمال دارد آلوده باشند) است.
  •  از رفتن به مکان‌های شلوغ خودداری کنید. در صورت امکان کودکان را از مناطق شلوغ دور نگهدارید.

• از افراد بیمار دوری کنید. کودکان را حداقل 1/8 متر از افراد بیمار یا مبتلا به تب و سرفه، از جمله اعضای خانواده دور نگهدارید.

چگونه از کودکان در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟ نحوه شستن دست ها اهمیت زیادی دارد

نحوه شستن دست‌ها. مسئولین بهداشتی به والدین توصیه می‌کنند که به کودکان خود یاد دهند که حداقل ۲۰ ثانیه دست‌هایشان را با آب گرم و صابون بشویند. آنها برای پیگیری زمان شستشو می‌توانند حروف الفبا را از اول تا آخر بخوانند که حدود ۲۰ ثانیه طول می‌کشد.

چه زمان باید دست‌ها را شست؟ کودکان باید بعد از رفتن به دستشویی ،عطسه، سرفه یا تخلیه بینی، قبل از غذا خوردن (حتی تنقلات) و بلافاصله پس از ورود به خانه از فضای بیرون دست‌های خود را بشویند.

کودکانی که از شستن دست امتناع می‌کنند. کارشناسان می‌گویند اگر کودک شما از شستن دست‌ها امتناع می‌ورزد یا هنگام این درخواست بسیار عصبانی می‌شود، ممکن است با دادن یک پاداش کوچک مثل یک وسیله بازی، هر بار که دست‌هایشان را می‌شویند آنها را تشویق کنید. هنگام شستن دست‌ها از آنها به خاطر انجام دادن یک کار خوب تمجید کنید. همچنین والدین با شستن مرتب دست‌ها یک الگو برای کودکان هستند.

اگر صابون و آب در دسترس نباشد، بهترین گزینه استفاده از ماده ضدعفونی کننده دست است.

چگونه از کودکان در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟ سایر نکات پیشگیری 

با احتیاط سرفه و عطسه کنید. همه افراد خانواده را تشویق کنید که هنگام عطسه و سرفه به جای دست‌ها با آرنج خود جلوی دهان‌شان را بگیرند و هر بار بعد از سرفه یا عطسه دستان خود را بشویند. دستمال‌ها را پس از استفاده دور بریزید.

دست‌ها را از صورت دور نگه دارید. والدین باید به کودکان یادآوری کنند که از تماس با صورت خود تا جای ممکن خودداری کنند. اگر کودکان بتوانند اسباب‌بازی‌هایی را نگه دارند تا دستان آنها پر باشد، می‌تواند از تماس دست‌ها با صورت جلوگیری کند. اما والدین باید مرتباً آن اسباب‌بازی‌ها را بشویند.

همه چیز را تمیز نگه دارید. اسباب بازی‌ها و سطوحی را که کودک شما مرتباً لمس می‌کند، به ویژه هنگام مسافرت یا زمانی که در نزدیکی یک فرد بیمار هستید بشویید. سطوح داخل خانه را تمیز کرده و تمیز کننده‌ها را در کابینت‌هایی که خارج از دسترس کودک شما باشد یا قفل دارد نگهداری کنید.

چگونه از کودکان در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟ به کودکان استرس ندهید

استرس و اضطراب خود را مدیریت کنید. صحبت کردن با خانواده می‌تواند به تشخیص ترس‌های خاص و روشن شدن واقعیت کمک کند. همچنین به خانواده‌ها کمک می‌کند که در مورد برنامه ریزی در صورت ابتلا به بیماری، تعطیل شدن مدارس یا هرگونه اتفاق دیگری که روال عادی زندگی را تغییر دهد، با هم بحث و تبادل نظر کنند.

هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه برخورد با ویروس کرونا کودکان به شما نگاه خواهند کرد. اگر احساس آرامش و آمادگی داشته باشید، احتمالاً آنها نیز به همین شکل احساس خواهند کرد.

چگونه از کودکان در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟ کودکان دارای مشکلات سلامتی

آسم: هنوز هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نشان دهد کودکان مبتلا به آسم علائم شدیدی بر اثر کرونا را تجربه می‌کنند، اما آنها را به دقت تحت نظر داشته باشید و اگر علائمی ظاهر شد به پزشک متخصص اطفال اطلاع دهید تا در صورت لزوم ارزیابی مناسب را ترتیب دهد.

دیابت: کنترل قند خون بسیار مهم است. انتظار نمی‌رود کودکان مبتلا به دیابت که تحت درمان و کنترل هستند مستعد ابتلا به کرونا باشند. اما دیابت کنترل نشده می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند و بنابراین والدین و پزشکان باید این کودکان را برای علائم و نشانه‌هایی که ممکن است نیاز به ارزیابی داشته باشند تحت نظر داشته باشند.

 

بیشتر بدانید:

1- ویروس کرونا، نشانه های فرد مبتلا به ویروس کرونا چیست؟

2- کرونا در بارداری و لزوم رعایت بهداشت بیشتر مادران باردار

3- استرس کرونا ویروس را چگونه کنترل کنیم؟

4- چطور سیستم ایمنی را تقویت کنیم و علت اصلی تغییرات سیستم ایمنی چیست؟

منبع: hopkinsmedicine