The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چگونه پدر و مادر خوبی باشیم؟

تربیت بچه ها هرگز آسان نیست به همین سبب بیشتر افراد می پرسند که چگونه مادر خوبی باشیم. در حقیقت، این اغلب یکی از چالش برانگیزترین و غالباً ناامیدکننده ترین کارهایی است که شما همیشه در طول زندگی خود بعد از بچه دار شدن، آن را انجام خواهید داد، خصوصاً به این دلیل که در حین کار و با تکرار و تجربه، بیشتر و بیشتر یاد می گیرید. هیچ کس با دانستن اینکه دقیقا چه اتفاقی برایش خواهد افتاد و چگونه می تواند از پس این مشکلات برآید، به سمت و سوی والدشدن نمی رود. اما بهترین والدین، آن کسانی هستند که همیشه به دنبال یافتن راه هایی برای پیشرفت و بهتر شدن می گردند. اگر خود را در چنین شرایطی قرار دهید، اولین قدم برای تبدیل شدن به بهترین والدینی که می توانید باشید، را برداشته اید. واضح است که شما به نحوه تعامل و تربیت فرزندان خود اهمیت می دهید و این احتمالاً مهمترین قسمت از پاسخ به سوال چطور پدر و مادر خوبی باشیم، است.

چگونه پدر و مادر خوبی باشیم؟

اما به صورت برعکس، آن دسته از والدینی که با مسئولیت های خود به عنوان والدین دست و پنجه نرم می کنند یا صرفاً اهمیتی به پیشرفت کردن و ارتقا یافتن ندارند، ممکن است بر روی فرزندانشان تأثیر منفی بگذارند. در حقیقت، تحقیقات انجام شده در حوزه علوم اعصاب نشان می دهند که وقتی بچه ها در دوران کودکی خود در معرض تجربیات منفی قرار می گیرند، این اتفاق می تواند برای مغز کوچک و در حال رشد آن ها آسیب رسان و مضر باشد.

اما در آن سوی ماجرا، پدر و مادر خوب بودن می تواند تمامی آن تجربیات منفی را جبران کند. اگر می خواهید مطمئن باشید که به طور مداوم مهارت های خود را به یکی از والدین ارتقا می دهید، ما لیستی از کارهایی که می توانید انجام دهید تا اطمینان یابید که به عنوان پدر یا مادر، بهترین خود هستید را برای شما تهیه کرده ایم. در این مقاله به هفت راهکار کاربردی و مفید اشاره شده است که با عمل کردن به آن ها می توانید والدین بهتری برای بچه های خود باشید. پس اگر به این اتفاق علاقه مندید، با ما همراه شده و با خواندن این مقاله، همین حالا این نکات را اجرایی کنید.

1. چطور مادر خوبی باشیم، به فرزندان خود گوش فرا دهید

آیا تا به حال آنقدر سرتان شلوغ بوده که متوجه نشوید بچه هایتان با شما صحبت می کنند؟ در این صورت باید بگوییم که نگران نباشید، احتمالا هر کدام از ما برای چند بار این اتفاق را تجربه کرده ایم و این مساله حتی برای بهترین والدین نیز رخ می دهد. هنگامی که وقت خود را با دلبند دوست داشتنیتان می گذرانید، سعی کنید به عوامل مداخله گری که حواس شما را پرت می کنند، توجه نکرده و تمرکزتان را روی فرزندتان بگذارید. از جمله این موارد می توان به افکار سرزده در مورد کارهای انجام نشده و یا لباسشویی که به نظر می رسد نام شما را صدا می کند، اشاره کنیم.

تمرکز خود را بر شناخت فرزندانتان و دانستن اینکه آن ها به چه چیزهایی امیدوارند، از چه چیزهایی می ترسند و نسبت به چه مواردی دلهره و اضطراب دارند، اولین پاسخ به سوال چگونه پدر مادر خوبی باشیم است که باید آنها را در الویت قرار دهید. به حرف هایشان گوش دهید و از آن ها سوال کنید، حتی اگر آن ها سوال شما را نادیده بگیرند یا سعی کنند که از جواب دادن طفره روند. شما با این کار، نه تنها به جگرگوشه خود نشان می دهید که برایتان مهم است، بلکه اثبات خواهید کرد که او را دوست دارید.

گوش دادن فعال همچنین به این معنی است که بدون اینکه به نحوه پاسخگویی و جوابتان فکر کنید، روی آنچه که گفته می شود، تمرکز داشته باشید. در این مورد نگاه کردن به زبان بدن و پیگیری نشانه ها بسیار مهم و کارگشا است.

یک راه دیگر برای بهبود مهارت های شنیداری این است که در سطح فرزند خود قرار بگیرید تا بتوانید به چشمان او نگاه کنید. این کار ممکن است به معنای زانو زدن باشد تا با قد دلبر کوچک خود مطابقت پیدا کنید. پس هرگز فراموش نکنید که به كودكان خود توجه كامل داشته و با آن ها ارتباط چشمی خوبی برقرار كنید.

حتی در هنگام ناراحتی دست خود را دراز کرده و به آرامی بازوی آن ها را لمس کنید یا دستشان را بگیرید، انجام دادن همین کار به نظر ساده، نه تنها به این معنی است که فرزندانتان توجه کامل شما را دارند، بلکه این پیام را دریافت می کنند که شما با احساس آن ها همدلی می کنید.

2. چگونه مادر خوبی باشیم؟ به قوانین خود پایبند باشید

به عنوان والدین یک وروجک بازیگوش، وظیفه شما این است که به فرزند خود تفاوت بین درست و غلط را بیاموزید و به این معنی است که شما نیز باید از قوانین پیروی کنید. بنابراین وقتی کار بدی انجام می دهید، اشتباه می کنید و یا چیزی را از دست می دهید، باید به آن اعتراف کنید.همچنین باید مطمئن باشید که نظم و انضباط وضع شده توسط شما سازگار، اما انعطاف پذیر است. به عنوان مثال، زمان هایی وجود خواهد داشت که به بچه هایتان "نه" می گویید اما مواقعی نیز پیش خواهند آمد که شما می فهمید در گفتن این "نه"، اشتباه کرده اید و یا اینکه شاید خیلی تند و به شدت واکنش نشان داده اید.

اگر در چنین شرایطی، به ناچار قوانین خود را تغییر دادید، اطمینان حاصل کنید که به فرزندتان می گویید: "من اشتباه کردم" و سپس به او توضیح دهید که به چه دلیلی نظر خود را تغییر داده اید. همچنین به یاد داشته باشید که همه ما اشتباه می کنیم. پس از اعتراف کردن به آن نترسید.

با این حال، وقتی مجازات متناسب با جرم بود، به اسلحه خود بچسبید و تحت هیچ شرایطی کوتاه نیایید. کودکان بسیار زیرک هستند. آن ها هرگونه تعارض و ناسازگاری را به دقت مشاهده کرده و از آن ها به نفع خود استفاده می کنند. پس این نکته بسیار مهم را به یاد داشته باشید که قوانین پس از ایجاد شدن، باید اجرا شوند. و هر قانونی که در خانه شما وضع شده باشد، باید بدون هیچگونه سهل انگاری آن ها را نیز دنبال کنید، مگر اینکه دلیل محکمی برای تغییر دادن آن ها داشته باشید.

3. چگونه مادر خوبی باشیم؟ یک الگوی نقش خوب باشید

در مقابل فرزندان خود کاری نکنید که دوست ندارید آن ها، آن را انجام دهند. اگر متوجه شدید که به طور ناخواسته رفتاری را نشان می دهید که نمی خواهید کودک کنجکاوتان آن را تقلید کند، این نشانه آن است که باید در برخی شرایط خاص نحوه عکس العمل ها و اعمال خود را تغییر دهید. بچه ها از آنچه که شما انجام می دهید کپی می کنند، نه از آنچه شما می گویید. زیرا کردار از گفتار بسیار مهم تر است.

فراموش نکنید که بچه های شما هر روز مراقب تمامی اعمال و کارهایتان هستند. آن ها می بینند که شما مشغول انحام دادن کارهای منزل، شام درست کردن و پرداخت قبوض هستید و درست مثل یک ضبط صوت، همه چیز را ثبت و ذخیره می کنند. در نتیجه، این بسیار مهم است که آن ها ببینند شما مسئولیت های خود را به بهترین وجه ممکن مدیریت می کنید. فقط به یاد داشته باشید که شما سعی نمی کنید کامل باشید و یا نقش بازی کنید، بلکه فقط سخت کوشی و صداقت را به آن ها آموزش می دهید.

4. چگونه مادر خوبی باشیم؟ احساسات خود را کنترل کنید

اگر خونسردی خود را در مقابل فرزندانتان از دست بدهید، آن ها ممکن است از این بابت بترسند و یا مضطرب شوند، به خصوص اگر جوان تر و کم سن و سال باشند. خواه با تلفن با نماینده خدمات مشتری در حال بحث و جدال باشید و یا با همسرتان اختلاف نظر داشته باشید، فرقی نمی کند، در هر حال شما نباید رفتارهای ناپسند و خصمانه ای را در حضور فرزندان از خود بروز دهید.

هر وقت کنترل خود را از دست می دهید، فریاد می کشید یا با کسی بحث می کنید، در عمل به بچه های خود نشان می دهید که این واکنشی است که مردم در شرایط دشوار بروز می دهند. به جای این کار، به آن ها خود نشان دهید که چگونه می توانید خونسردی خود را حفظ کرده و مشکلات را به روشی آرام حل کنید. وقتی این کار را انجام می دهید، در واقع بچه ها را از اینکه هوش هیجانی چیست، آگاه می کنید.

هرگاه و در هر شرایطی اگر خونسردی خود را از دست دادید، حتماً عذرخواهی کرده و مسئولیت عصبانیت و واکنش اشتباهتان را برعهده بگیرید. انجام این کار روش دیگری برای مدل سازی رفتارهای سالم است.

5. چگونه مادر خوبی باشیم؟ انعطاف پذیر باشید

بعضی اوقات پدر و مادرها هم برای بچه ها و هم برای خودشان انتظارات و اهداف غیرواقعی را در نظر گرفته و با چالش های ناشی از این توقعات نا به جا، دست و پنجه نرم می کنند. وقتی این اتفاق می افتد، ناگهان ممکن است به والدین این احساس غلبه کند که بار سنگینی بر دوش داشته و همه چیز برایشان طاقت فرسا شود. اگر متوجه شدید که مرتباً چنین احساسی به شما دست می دهد، شاید لازم باشد که در مورد شخص خودتان، فرزندانتان و شیوه تربیت و فرزندپروری خود انعطاف بیشتری داشته باشید.

6.  چگونه مادر خوبی باشیم؟ دست از کمال گرا بودن بردارید

کمال گرا بودن پدر و مادرها اتفاقی استرس زا است و تنش های زیادی را به بار می آورد. این والدین نه تنها از "به هم ریختن بچه هایشان برای زندگی" می ترسند، بلکه به فرزندانشان فشار زیادی می آورند تا از راه های بی عیب عمل کنند. آن ها همچنین از خودشان هم انتظارات بیش از حد دارند.

به همین ترتیب، اگر شما فردی کمال گرا باشید، ممکن است همواره بابت اینکه والدین دیگر در مورد شما چه فکری می کنند، احساس نگرانی کنید و یا اینکه به خاطر شیوه فرزندپروری خود دارای احساس خجالت و شرم شوید. به عنوان مثال، ممکن است احساس کنید که کودک نوپای شما به اندازه کافی سریع نمی آموزد و یا این احتمال وجود دارد که احساس کنید فرزند دانش آموزتان در مدرسه به اندازه کافی خوب عمل نمی کند. بله موفق بودن و از هر نظر عالی بودن، از دید بیشتر مردم بسیار جذاب است اما نباید فراموش کنید که این نوع فشارها می توانند نتیجه معکوس به بار بیاورند، خصوصاً که اگر این توقعات شما و واکنش هایتان را به گونه ای شکل دهد که اگر فرزندتان نتواند انتظارات شما را برآورده نکند، احساس شکست به او دست دهد.

به همین دلیل، مهم است که یک گام به عقب برگردید و ارزیابی کنید که آیا انتظارات شما از خودتان و دلبند کوچکتان، واقع بینانه هستند یا خیر.

7. چگونه مادر خوبی باشیم؟ عشق و علاقه خود را به میزان زیاد نشان دهید

شکی نیست که شما بچه های خود را دوست دارید، اما چگونه این عشق و علاقه را نشان می دهید؟ آیا تا جایی که می توانید آن ها را بوسه باران کرده و در آغوش می کشید؟ به یاد داشته باشید، با در آغوش کشیدن کودک، احساس امنیت و دوست داشتن در او ایجاد می شود. بنابراین دست های دلبند دوست داشتنیتان را بگیرید، او را در آغوش کشیده، موهایش را نوازش کنید و گونه اش را ببوسید.

یک راه دیگر برای نشان دادن عشق و علاقه، گذراندن وقت با یکدیگر است. این یک روش عالی برای نشان دادن اولویت شما به بچه ها است. فقط فراموش نکنید که به طور فعال با آن ها درگیر شوید. که این به معنای پایین گذاشتن تلفن، کنار گذاشتن کارهای غیرضروری و تعامل با بچه هایتان است.به همین ترتیب، یاد بگیرید که انعطاف بیشتری داشته باشید و کارهایی را که در طرح بزرگ چیزها مهم نیستند، رها کنید. هم شما و هم فرزندانتان از نگرش "همراه با جریان" بیشتر از قبل بهره مند شوید.

به علاوه، انجام دادن فعالیت های تعاملی مانند بازی های رومیزی به سبک قدیمی، لذت بردن از فعالیت در فضای باز و یا صرفاً گفتگویی دوستانه با فرزندان خود را امتحان کنید و از بیشتر وقت هایی که با هم دارید، نهایت استفاده را ببرید. نشان دادن اشتیاق به چیزهایی که بچه ها به آن ها علاقه داشته و هیجان زیادی برایشان دارند، یکی دیگر از راه های خوبی است که می توانید به کمک آن، به فرزند خود نشان دهید که او را دوست دارید و برایش ارزش و توجه زیادی قائل هستید.

بنابراین اگر وروجک شما عاشق بازی بسکتبال است، می توانید در کنار هم یک فیلم با موضوع بسکتبال تماشا کنید و یا اینکه یک بازی دو نفره بسکتبال را با هم تجربه کنید. حتی می توانید مسابقات لیگ کشوری و یا جهانی بسکتبال را با او تماشا کنید. به همین ترتیب، اگر کودک شما نقاشی را دوست دارد، یک ساعت را صرف نقاشی کردن با او کنید و یا هنرمند کوچکتان را به موزه هنر یا یک جشنواره هنر و صنایع دستی ببرید.

این مهم نیست که فرزندان شما به چه چیزی علاقه دارند، آنچه که اهمیت دارد این است که این موارد وسیله خوبی برای تعامل با آن ها به شمار رفته و بنابراین باید به خوبی از تفریحات و کارهای محبوبشان مطلع شوید. به علاوه، انجام دادن چنین کاری به دلبندتان این پیام را می دهد که شما او را دوست دارید و چه چیزی بهتر از اینکه بتوانید چنین حسی در کودکتان ایجاد کنید.

سخن پایانی

وقتی صحبت از فرزندپروری می شود به یاد داشته باشید که یک پدر یا مادر خوب بودن با یک والد کمال گرا بودن تفاوت زیادی دارد. اگرچه مهم است که مهارت های خود را به عنوان والدین یک بچه کوچک ارتقا دهید و تلاش کنید تا پدر و مادر خوبی باشید، اما به خودتان این حق را بدهید که گاهی نیز ممکن است مرتکب اشتباه شوید. هیچ کس در هیچ جای دنیا، پدر و مادر صد در صد کاملی نیست.

اگر می پرسید چگونه مادر خوبی باشیم باید این نکته را به یاد داشته باشید که مرتکب شدن اشتباهات به صورت مداوم، به فرزندانتان آسیب نمی رساند. اما به شرطی که مسئولیت آن ها را برعهده بگیرید، در صورت نیاز جبران کنید و ادامه دهید. تمرکز خود را بر این بگذارید که به طور مداوم در کنار فرزندان دلبندتان باشید، مرزها و قوانینی برای زندگی تعیین کنید و به آن ها نشان دهید که تا چه میزان بی حد و حصر و عاشقانه، دوستشان دارید.

مطالعه بیشتر:

چگونه فرزند را خوشبخت کنیم؟

والدین چگونه فرزند شاد تربیت کنند؟

چگونه مادر خوبی برای نوزاد خود باشیم؟

چگونه حس قدردانی در کودکان را بالا ببریم؟

?پرسش و پاسخ های چگونه پدر و مادر خوبی باشیم؟

آیا کمال گرا بودن مادر و پدر به فرزندان آسیب می زند؟

کمال گرا بودن پدر و مادرها اتفاقی استرس زا است و تنش های زیادی را به بار می آورد. این والدین نه تنها از به هم ریختن بچه هایشان برای زندگی می ترسند، بلکه به فرزندانشان فشار زیادی می آورند تا از راه های بی عیب عمل کنند. آن ها همچنین از خودشان هم انتظارات بیش از حد دارند.

چگونه مادر خوبی باشیم؟

انعطاف پذیر باشید. بعضی اوقات پدر و مادرها هم برای بچه ها و هم برای خودشان انتظارات و اهداف غیرواقعی را در نظر گرفته و با چالش های ناشی از این توقعات نا به جا، دست و پنجه نرم می کنند. وقتی این اتفاق می افتد، ناگهان ممکن است به والدین این احساس غلبه کند که بار سنگینی بر دوش داشته و همه چیز برایشان طاقت فرسا شود. اگر متوجه شدید که مرتباً چنین احساسی به شما دست می دهد، شاید لازم باشد که در مورد شخص خودنتان، فرزندانتان و شیوه تربیت و فرزندپروری خود انعطاف بیشتری داشته باشید.

بهترین راه برای تربیت فرزند چیست؟

در مقابل فرزندان خود کاری نکنید که دوست ندارید آن ها، آن را انجام دهند. اگر متوجه شدید که به طور ناخواسته رفتاری را نشان می دهید که نمی خواهید کودک کنجکاوتان آن را تقلید کند، این نشانه آن است که باید در برخی شرایط خاص نحوه عکس العمل ها و اعمال خود را تغییر دهید. بچه ها از آنچه که شما انجام می دهید کپی می کنند، نه از آنچه شما می گویید. زیرا کردار از گفتار بسیار مهم تر است.

چگونه به حرف های فرزندمان گوش دهیم؟

گوش دادن فعال همچنین به این معنی است که بدون اینکه به نحوه پاسخگویی و جوابتان فکر کنید، روی آنچه که گفته می شود، تمرکز داشته باشید. در این مورد نگاه کردن به زبان بدن و پی گیری نشانه ها بسیار مهم و کارگشا است. یک راه دیگر برای بهبود مهارت های شنیداری این است که در سطح فرزند خود قرار بگیرید تا بتوانید به چشمان او نگاه کنید. این کار ممکن است به معنای زانو زدن باشد تا با قد دلبر کوچک خود مطابقت پیدا کنید. پس هرگز فراموش نکنید که به كودكان خود توجه كامل داشته و با آن ها ارتباط چشمی خوبی برقرار كنید.

منبع: verywellfamily