The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

زگیل در کودکان و آیا زگیل در بدن کودکان مسری است؟

زگیل در کودکان عارضه ای است که گرچه خطر چندانی ندارد اما می تواند از نظر زیبایی شناختی چندان مناسب نباشد. احتمالا اگر کودکی دچار زگیل را ببینید فرزند خود را از او دور خواهید کرد اما به راستی آیا زگیل در بدن کودکان مسری است؟ علت زگیل پا در کودکان چیست؟ با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در مورد زگیل در کودکان برای شما شرح دهیم.

منظور از زگیل های پوستی در کودکان چیست؟

رشد زگیل روی پوست کودک بی ضرر است. این عارضه توسط یک ویروس ایجاد می شوند که می تواند به طرق مختلف وارد بدن کودک شوند.

آیا زگیل دست کودکان مسری است؟

بله. زگیل ها مسری هستند. در حقیقت زگیل ها می توانند به سایر قسمت های بدن و سایر افراد نیز سرایت کنند. تماس پوست به پوست با فرد آلوده می تواند سبب سرایت زگیل شود. بعلاوه ویروس های ایجاد کننده زگیل در محیط های مرطوب مانند استخر و حمام زنده می مانند به همین سبب امکان سرایت آنها از طریق وسایلی مانند حوله و دمپایی مرطوب نیز وجود دارد.

علت زگیل در کودکان چیست؟

زگیل توسط نوعی ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود. انواع مختلف زگیل توسط انواع مختلف ویروس پاپیلوم ایجاد می شود.

کدام کودکان در معرض خطر ابتلا به زگیل هستند؟

گرچه زگیل در کودکان بیشتر از بزرگسالان رخ می دهد، اما ممکن است در هر سنی رخ دهد. اگر کودکی هر کدام از این موارد را داشته باشد بیشتر در معرض خطر زگیل است:

• تماس نزدیک با کسی که زگیل دارد

سیستم ایمنی ضعیف

• کودکانی که به بهداشت فردی آنها توجه نمی شود

علائم زگیل پوستی در کودک چیست؟

زگیل ها عارضه های پوستی هستند که معمولاً دردناک نیستند، مگر اینکه در کف پا باشد. انواع مختلفی از زگیل وجود دارد که علائم آنها عبارتند از:

• زگیل های معمولی: این نوع زگیل ها معمولاً سطح ناصافی دارند. رنگ آنها مایل به زرد و یا مایل به خاکستری یا قهوه ای است. زگیل در دست کودکان معمولا از این نوع هستند و ممکن است روی انگشتان، آرنج، زانوها یا صورت قرار بگیرند.

• زگیل کف پا و کف دست: این نوع زگیل ها در کف پا یا کف دست رشد می کنند. به این گروه زگیل کف پا موزاییک گفته می شود. این زگیل ها ممکن است دردناک باشند.

• زگیل های تخت: این نوع از زگیل ها کوچک و صاف هستند و آنها اغلب در چهره کودکان ظاهر می شوند.

• زگیل های زائده ای شکل: این زائده ها کوچک، طولانی و باریک هستند. آنها معمولاً روی پلک ها، لب ها، صورت یا گردن ظاهر می شوند.

• زگیل های انگشتان و ناخن: این نوع زگیل ها به صورت پوستی ضخیم شده در اطراف ناخن ظاهر می شوند. آنها می توانند باعث شکاف دردناک در پوست (شکاف) شوند.

علت ایجاد زگیل در پای کودکان چیست؟ آیا زگیل های کف پای کودک خطرناک است؟

این وضعیت وقتی رخ می دهد که ویروس پاپیلومان انسانی از طریق بریدگی یا زخم پوست وارد بدن کودک شود که باعث رشد و تکثیر غیرسرطانی سلول ها در کف پا خواهد شد. زگیل کف پا خطرناک نیستند، اما ممکن است دردناک باشد و معمولا در برابر درمان مقاوم هستند.

زگیل های پوستی در کودکان چگونه تشخیص داده می شوند؟

متخصص اطفال برای تشخیص نوع زگیل کودک شما را معاینه خواهد کرد. یک متخصص متبحرمعمولاً زگیل ها را بر اساس شکل ظاهری آنها تشخیص می دهد. او ممکن است از یک تیغه کوچک برای تراشیدن لایه های بالایی زگیل استفاده کند. در زیر لایه های بالایی ممکن است نقاط سیاه وجود داشته باشد. این ها رگ های خونی کوچکی هستند که لخته شده اند. پزشک ممکن مراجعه به یک متخصص پوست را توصیه کند. متخصص پوست ممکن است بیوپسی یا نمونه برداری از زگیل ها را توصیه کند. اگرچه این کار معمولاً انجام نمی شود اما طی آن مقدار بسیار کمی از زگیل تراشیده می شود و برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال خواهد شد.

درمان زگیل در کودکان چقدر طول می کشد؟

درمان زگیل در کودکان از چند هفته تا چند ماه ممکن است طول بکشد. همانطور که گفته شد برخی از زگیل ها مقاوم به درمان هستند همانند زگیل های کف پا، ممکن است لازم باشد که چندین و چند بار برای درمان آنها به متخصص مراجعه کنید.

درمان زگیل در کودکان چگونه انجام می شود؟

زگیل های معمولی اغلب با محصولات بدون نسخه قابل درمان هستند. درمان زگیل به موارد زیر بستگی دارد:

• چه مدت از رشد زگیل در محل خود می گذرد

• بر روی کدام قسمت از بدن قرار گرفته اند

• زگیل ها از چه نوعی هستند

• چه تعداد زگیل در بدن کودک وجود دارد

درمان ممکن است شامل یک یا چند مورد زیر باشد:

• قرار دادن اسید سالیسیلیک یا سایر داروهای محرک های موضعی بر روی زگیل

• انجماد زگیل با نیتروژن مایع

• اعمال جریان الکتریکی بر روی زگیل (الکتروکوتر)

• بریدن (برداشتن) زگیل

• برداشتن زگیل با جراحی لیزر

آیا درمان زگیل در کودکان دردناک است؟

برخی از روش های درمانی ممکن است باعث درد و سوزش در ناحیه تحت درمان شوند. با متخصص پوست در مورد اینکه کدام یک از روش های درمانی کمترین درد را دارد و بهترین نتیجه را برای کودک شما خواهد داشت صحبت کنید.

آیا پس از درمان زگیل ها دوباره عود می کنند؟

نمی توان به این سوال پاسخ قطعی داد اما درمان زگیل ممکن است دشوار باشد و ممکن است دوباره برگردد.

برای جلوگیری از ایجاد زگیل های پوستی در کودک من چه کاری می توانم انجام دهم؟

زگیل ها می توانند به راحتی به سایر قسمت های بدن و سایر افراد نیز سرایت کنند و در اثر تماس پوست به پوست انتقال یابند. این ویروس ممکن است توسط حوله ها یا سایر وسایل شخصی منتشر شود. با کمک راهکارهای زیر می توانید به جلوگیری از گسترش زگیل کمک کنید:

• اگر جایی از بدن کودک زگیل زده نگذارید به آن دست بزند تا منتشر نشود

• از تماس پوستی کودکتان با افراد مبتلا به زگیل اجتناب کنید

• از استفاده اشتراکی از وسایلی همانند حوله و دمپایی بین کودکان اجتناب کنید

• به بهداشت فردی کودک توجه ویژه ای داشته باشید خصوصا زمانی که به استخر می روید.

چه زمانی باید در مورد زگیل با متخصص پوست مشورت کنم؟

اگر فرزند شما زگیل دارد با متخصص پوست تماس بگیرید اگر:

• زگیل ها دردناک هستند

• زگیل در کودکان باعث ایجاد مشکلاتی در فعالیت های عادی شود

• زگیل ها سبب احساس خجالت در کودک شما شده است

مطالعه بیشتر:

اچ پی وی در نوجوانان و کودکان چگونه سرایت می کند؟

ابتلا به ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) چه نشانه ها و درمانی دارد

بیماری های پوستی در کودکان،درمان و نشانه بیماری پوستی چیست؟

درماتیت آتوپیک کودکان ونشانه های درماتیت آتوپیک کودکان چیست؟

?پرسش و پاسخ های زگیل در کودکان

آیا زگیل دست کودکان مسری است؟

بله. زگیل ها مسری هستند. درحقیقت زگیل ها می توانند به سایر قسمت های بدن و سایر افراد نیز سرایت کنند. تماس پوست به پوست با فرد آلوده می تواند سبب سرایت زگیل شود. بعلاوه ویروس های ایجاد کننده زگیل در محیط های مرطوب مانند استخر و حمام زنده می مانند به همین سبب امکان سرایت آنها از طریق وسایلی مانند حوله و دمپایی مرطوب نیز وجود دارد.

علت زگیل در کودکان چیست؟

زگیل توسط نوعی ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود. انواع مختلف زگیل توسط انواع مختلف ویروس پاپیلوم ایجاد می شود.

کدام کودکان در معرض خطر ابتلا به زگیل هستند؟

گرچه زگیل در کودکان بیشتر از بزرگسالان رخ می دهد، اما ممکن است در هر سنی رخ دهد. اگر کودکی هر کدام از این موارد را داشته باشد بیشتر در معرض خطر زگیل است:• تماس نزدیک با کسی که زگیل دارد • سیستم ایمنی ضعیف • کودکانی که به بهداشت فردی آنها توجه نمی شود

درمان زگیل در کودکان چقدر طول می کشد؟

درمان زگیل در کودکان از چند هفته تا چند ماه ممکن است طول بکشد. همانطور که گفته شد برخی از زگیل ها مقاوم به درمان هستند همانند زگیل های کف پا، ممکن است لازم باشد که چندین و چند بار برای درمان آنها به متخصص مراجعه کنید.

منبع: hopkinsmedicine