The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بیماری های پوستی در کودکان،درمان و نشانه بیماری پوستی چیست؟

بیماری های پوستی در کودکان تقریباً در دو دهه اول زندگی شایع بوده و تا دوران بلوغ طول می کشد. چندین مورد شایع از بیماری های پوستی کودکان شامل: بثورات پوشک، درماتیت آتوپیک، زگیل و آکنه است که در ادامه این متن مورد بحث قرار خواهد گرفت. در ادامه این مقاله شما را با دو مورد از انواع بیماری های پوستی در کودکان آشنا کرده و خواهیم گفت که نشانه های بیماری پوستی در کودکان چیست.

بثورات پوشکی چیست و چه درمانی دارد؟

درماتیت پوشک یا بثورات پوشکی همانطور که از نامش پیداست یکی از بیماری های پوستی در نوزادان بوده و یک عارضه خاص نیست، بلکه یک دسته از بیماری های پوستی است که ناحیه پوشک کودک را تحت تأثیر قرار می دهد. چهار نوع بثورات پوشکی وجود دارد ، از جمله:

• بثورات ناشی از تماس و سایش با پوشک

• رشد قارچ

• بثورات ناشی از آلرژی

• بیماری های التهابی پوستی مانند درماتیت سبورئیک.

متداول ترین نوع بثورات پوشکی، بثورات ناشی از تماس و سایش با پوشک است که در اثر قرار گرفتن پوست در معرض ادرار یا مدفوع (یا هر دو) برای مدت زمان طولانی ایجاد می شود. بثورات ناشی از تماس و سایش با پوشک به صورت قرمز روشن، گاهی اوقات همراه با تورم یا حتی لکه هایی تاول مانند در ناحیه پوشک ظاهر می شود. توجه داشته باشید که بثورات ناشی از تماس با ادرار و مدفوع که به آن ادرار سوختگی نیز می گویند در طولانی مدت می تواند خطر عفونت در منطقه آسیب دیده را افزایش دهد.

درمان ادرار سوختگی نوزاد چیست؟

اولین و بهترین درمان برای ادرار سوختگی و قرمزی ناشی از آن بر روی پوست محل پوشک کودک این است که از مرطوب ماندن پوست جلوگیری کنید. به صورت مرتب پوشک نوزاد را تعویض کرده، محل را با آب ولرم شسته و با دقت با کمک یک حوله نرم خشک کنید. برای جلوگیری از تماس مجدد پوست با ادرار و مدفوع و تحریک بیشتر، پوست نواحی پوشک را با یک لایه پماد کالاندولا و ... بپوشانید تا محل های قرمز شده بهبود پیدا کند. یک پماد یا کرم استروئیدی موضعی خفیف نیز می تواند در کاهش سریع التهاب بسیار مفید باشد.

یکی دیگر از انواع بثورات پوشکی (بیماری های پوستی در کودکان)، رشد قارچ کاندیدا آلبیکنز بر روی پوست نوزاد است. محیط گرم، مرطوب و اغلب تحریک پذیر پوشک باعث می شود پوست مستعد رشد بیش از حد مخمر شود این وضعیت معمولا به دنبال ادرار سوختگی درمان نشده ایجاد می شود.

رشد مخمرها بر روی پوست نواحی پوشک گاهی سبب ایجاد برجستگی های قرمز روشن، لکه ها و دانه های برجسته چرکی روی پوست و چین های باسن می شود. این بیماری را می توان با یک کرم ضد قارچ موضعی بدون نسخه مانند درمان کرد. استفاده از یک کرم محافظ، همانند زینک اکساید، برای درمان و پیشگیری از این بیماری پوستی نیز توصیه می شود. چنانچه با درپیش گرفتن تمامی این راهکارها همچنان التهاب پابرجا بود و درمان نشد، حتما به متخصص نوزادان مراجعه کنید تا پمادهای مورد نیاز را برای دلبند شما تجویز کند.

بثورات ناشی از آلرژی در کودکان کمتر از ادرار سوختگی شایع است و زمانی رخ می دهد که دلبند شما به الیاف موجود در پوشک، لباس زیر و ... حساسیت داشته باشد. در نظر داشته باشید که ممکن است آلرژی ارتباطی با الیاف نداشته و در اثر حساسیت به صابون، لوسیون و ... بروز کرده باشد. علائم این عارضه معمولا به صورت قرمزی و تورم پوست به صورت نواری در محل مورد نظر خصوصا در نواحی کشهای اطراف پوشک است که معمولا با خارش همراه خواهد بود.

برای درمان این عارضه در ابتدا باید عامل آلرژی زا را پیدا کرده و حذف کنید. نوع برند پوشک نوزاد را تغییر دهید، لوسیون بدن، صابون و هر چیزی که ممکن است سبب بروز حساسیت شده باشد را تغییر دهید. برای مدتی بر روی نواحی درتماس با پوشک یک لایه پماد زینک اکساید بزنید تا التهابات فروکش کند.درماتیت سبورئیک، که معمولاً به عنوان کلاهک گهواره ای در نوزادان شناخته می شود، می تواند علت درماتیت پوشکی نیز باشد. این وضعیت حالت پوسته پوسته شدن دارد که سایر مناطق بدن مانند پوست سر، صورت، گردن و همچنین چین های پوست باسن را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. درمان آن شامل کرم های ضدقارچ موضعی و استفاده دقیق از پماد استروئید موضعی خفیف تحت نظر متخصص است.

آیا پمادهای استروئیدی برای پوست نوزاد عوارض دارد؟

بله. یکی از عوارض کرم های استروئیدی موضعی، نازک شدن پوسط، سطحی شدن عروق و ... است به همین سبب استفاده درست و دقیق از آنها بسیار مهم است. به همین علت فقط از استروئیدهای موضعی ضعیف مانند هیدروکورتیزون 1 تا 2.5 درصد و به میزان محدود در مناطق آسیب دیده فقط دو بار در روز به مدت 14 روز استفاده کنید. قبل از استفاده از پمادی برای بیماری های پوستی در کودکان با متخصص مشورت کنید.

زگیل چیست؟

یکی دیگر از بیماری های پوستی در کودکان زگیل است. زگیل ها بثوراتی هستند که در اثر انواع عفونت و یا ویروس ایجاد شده و کودکان و بزرگسالان در هر سنی را می توانند درگیر کنند. زگیل ها معمولاً به صورت برجستگی های سخت روی انگشتان، دست ها و پاها ظاهر می شوند.

زگیل آبکی یا Molluscum contagiosum نوع مشابهی از عفونت است که توسط ویروس دیگری ایجاد می شود. این نوع از زگیل باعث برجستگی های صورتی یا رنگ پوست می شود که می تواند در هر نقطه از بدن ظاهر شود. زگیل آبکی عارضه خاصی را ایجاد نمی کند و معمولا در عرض دو سال خودبخود برطرف خواهد شد. اما درمان می تواند روند بهبود آنها را سرعت ببخشد.

علت ایجاد زگیل چیست؟

زگیل های معمولی و مسطح به عنوان یکی از موارد شایع بیماری های پوستی در کودکان، توسط ویروس پاپیلومای انسانی HPV ایجاد می شوند، در حالی که زگیل های آبکی ناشی از ویروس آبله هستند.

آیا زگیل مسری است؟

زگیل ها معمولاً از طریق تماس مستقیم گسترش می یابند اما امکان سرایت آنها در محیط های مرطوب مانند حمام، استخر و رختکن نیز وجود دارد.

درمان زگیل چیست؟

متأسفانه هیچ درمان ضدویروسی وجود ندارد که مستقیما خود ویروس را هدف قرار دهد. درمان موجود برای بهبود پوستی است که ویروس در آن زندگی می کند.

استفاده از داروهای بدن نسخه حاوی سالیسیلیک اسید می تواند سلول های غیرطبیعی پوست را از بین ببرد و آنها را با سلول های سالم جایگزین کند. اسید سالیسیلیک 20 تا 40 درصد معمولا مؤثر واقع می شود. باید توجه داشته باشید که زگیل ها معمولاً هفته ها تا ماه ها به درمان نیاز دارند تا کاملا برطرف شوند.

متخصص چگونه زگیل های کودک را درمان می کند؟

درمان زگیل توسط متخصص به سن کودک، تعداد و محل زگیل و تصمیم والدین بستگی دارد. گزینه های درمان زگیل توسط پزشک شامل موارد زیر است:

• انجماد زگیل با نیتروژن مایع (سرما درمانی).

• از بین بردن زگیل با مواد شیمیایی (اسید تری کلرواستیک یا داروهای کانتاریدین).

• سوزاندن زگیل با جریان برق یا لیزر (مانند لامپ فلش یا لیزر CO2)

• ممکن است سایمتیدین خوراکی برای درمان زگیل همراه با یکی از روشهای بالا تجویز شود. تحقیقات نشان داده است که این دارو سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند تا پاسخ ایمنی بهتری به عفونت ویروسی زگیل توسط بدن داده شود. سایمتیدین معمولاً به مدت دو تا سه ماه باید استفاده شود.

• Imiquimod (Aldara®) نام پمادی است که برای کمک به سیستم ایمنی بدن شما در مبارزه با زگیل تجویز می شود.

روش های درمان زگیل آبکی (مولوسکوم واگزیوم) توسط پزشک شامل موارد زیر است:

• ترتینوئین موضعی

• از بین بردن زگیل با مواد شیمیایی (اسید تری کلرواستیک یا داروهای کانتاریدین).

• انجماد زگیل با نیتروژن مایع (سرما درمانی).

• تراشیدن زگیل

ذکر این نکته حائز اهمیت آن است که این روش های درمانی زگیل اغلب نیاز به تکرار هر 3 تا 4 هفته یکبار دارند تا زگیل کاملا از بین برود.

آیا درمان زگیل پوستی عوارض دارد؟

بلی. همه این روش های درمانی که در بالا ذکر شده ممکن است باعث ایجاد زخم و یا تاول در محل زگیل شود بنابراین مهم است که در تمام مراحل بهبود، مراقبت از زخم انجام شود تا پوست محل زگیل به طور کامل ترمیم پیدا کند.

چگونه می توان از زگیل پوستی جلوگیری کرد؟

برای کاهش احتمال ابتلا به زگیل می توانید اقدامات احتیاطی خاصی را انجام دهید، از جمله:

• پوشیدن صندل حمام پلاستیکی در مکان هایی همانند استخرهای شنا.

• از تماس مستقیم پوستی با کسانی که زگیل های قابل مشاهده دارند خودداری کنید.

• رعایت بهداشت را برای جلوگیری از بیشتر انواع بیماری های پوستی در کودکان فراموش نکنید.

 مطالعه بیشتر:

مشکلات پوستی رایج در نوزادان و شیرخواران

انواع التهاب های پوستی در نوزادان و علت های وقوع آن

مشکلات پوستی نوزاد و روش ها خانگی درمان آنها چیست؟

اگزمای پوستی در نوزادان ظاهر آن چگونه است وعلت بروز آن چیست؟

?پرسش و پاسخ های بیماری های پوستی در کودکان

منظور از بثورات پوشکی چیست؟

متداول ترین نوع بثورات پوشکی، بثورات ناشی از تماس و سایش با پوشک است که در اثر قرار گرفتن پوست در معرض ادرار یا مدفوع (یا هر دو) برای مدت زمان طولانی ایجاد می شود. بثورات ناشی از تماس و سایش با پوشک به صورت قرمز روشن، گاهی اوقات همراه با متورم یا حتی لکه هایی تاول مانند در ناحیه پوشک ظاهر می شود. توجه داشته باشید که بثورات ناشی از تماس با ادرار و مدفوع که به آن ادرار سوختگی نیز می گوینئ در طولانی مدت می تواند خطر عفونت در منطقه آسیب دیده را افزایش دهد.

درمان ادرار سوختگی نوزاد چیست؟

اولین و بهترین درمان برای ادرار سوختگی و قرمزی ناشی از آن بر روی پوست محل پوشک کودک این است که از مرطوب ماندن پوست جلوگیری کنید. به صورت مرتب پوشک نوزاد را تعویض کرده، محل را با آب ولرم شسته و با دقت با کمک یک حوله نرم خشک کنید. برای جلوگیری از تماس مجدد پوست با ادرار و مدفوع و تحریک بیشتر، پوست نواحی پوشک را با یک لایه پماد کالاندولا و ... بپوشانید تا محل های قرمز شده بهبود پیدا کند. یک پماد یا کرم استروئیدی موضعی خفیف نیز می تواند در کاهش سریع التهاب بسیار مفید باشد.

علت ایجاد زگیل در کودکان چیست؟

زگیل های معمولی و مسطح توسط ویروس پاپیلومای انسانی HPV ایجاد می شوند، در حالی که زگیل های آبکی ناشی از ویروس آبله هستند.

آیا زگیل مسری است؟

زگیل ها معمولاً از طریق تماس مستقیم گسترش می یابند اما امکان سرایت آنها در محیط های مرطوب مانند حمام، استخر و رختکن نیز وجود دارد.

منبع: my.clevelandclinic